Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Google Ads i Google AdSense
    Google Ads a AdSense – czym się różnią?
    5 maja 2023
    Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
    5 maja 2023
    Wtyczki wordpress do sociali
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Czym jest mapa kliknięć?
    Mapa kliknięć – czym jest i jakie ma zastosowanie?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    branża retail
    Branża retail – czym jest? Opis i przykłady
    2 czerwca 2023
    Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
    Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
    5 maja 2023
    q-commerce
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Rozpatrzenie reklamacji
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    edukacja-klienta
    Czy warto edukować klientów?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Drupal a sklep internetowy? Poznaj Drupal Commerce!
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
drupal-sklep-internetowy
Responsywnie.pl > Blog > E-commerce > Drupal a sklep internetowy? Poznaj Drupal Commerce!
E-commerce

Drupal a sklep internetowy? Poznaj Drupal Commerce!

Paweł Czarnuszewicz
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:31
Paweł Czarnuszewicz Opublikowano 24 lipca 2019
7 min
Udostępnij

Choć CMS Drupal to jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią, to jego odmiana, czyli Drupal Commerce, nie cieszy się już tak dużym uznaniem programistów czy web developerów. Nie zmienia tego nawet rozbudowany zakres funkcjonalności i spora uniwersalność w kwestii wdrożeń. Dlaczego tak jest? Czy warto rozważyć Drupal Commerce, szykując się do stworzenia sklepu internetowego?

Spis treści
Drupal e-commerceGotowe rozwiązaniaSklep na Drupalu jest łatwy w obsłudzeDlaczego Drupal Commerce niekoniecznie musi być rozwiązaniem dla Twojej firmy?Interfejs i instalacja DrupalaDrupal Commerce czy Drupal Kickstart Commerce?Drupal Commerce 2.0Dla kogo sklep internetowy na Drupalu?

drupal sklep internetowy

Drupal bardziej znany jest jako Content Managment System. Jednak w czasach content marketingu i stawiania na wysokiej jakości treści, ważne jest połączenie CMS ze sklepem internetowym w kontekście SEO. Drupal Commerce jest odpowiedzią właśnie na te potrzeby, premiując sklepy w wyszukiwarkach dodatkowymi punktami i korzystnie oddziałując na algorytm Google. Dlatego też Drupal Commerce jest coraz częściej doceniany jako platforma sklepowa. Jakie jeszcze zalety ma ten silnik e-commerce?

Drupal e-commerce

Dokładnie tak – platforma sklepowa bez żadnych opłat. Dostęp do Drupal Commerce jest całkowicie bezpłatny, a skrypt oparty jest na open source. Co to oznacza? Za pomocą Drupal Commerce można stworzyć w zasadzie dedykowany sklep, z unikalnymi właściwościami i funkcjami. Wszystko dopasowane do potrzeb i oczekiwań wobec danego sklepu. Otwarty kod pozwala na jego dowolne modyfikowanie i rozwijanie, a nie zamykanie się w szablonach i podstawowych opcjach. To z kolei czyni Drupal Commerce doskonałym systemem dla sklepów, które chcą być skalowalne i dalej się rozwijać – dzięki wykorzystaniu tej platformy rozbudowywanie sklepu internetowego i regularne dodawanie nowych opcji jest intuicyjne, a do tego wręcz wskazane.

drupal commerce

Open source wpływa także na to, że wiele osób na własną rękę rozwija platformę i dzieli się kodem na tematycznych forach. Dzięki temu można otrzymać pełny support po prostu surfując po Internecie i szukając inspiracji. Programistyczne wsparcie ze strony innych użytkowników Drupal Commerce jest nieocenione, chociażby w przypadku instalacji skryptu dla początkujących speców od e-commerce.

Gotowe rozwiązania

Rozbudowana społeczność, to także gotowe rozwiązania na wyciągnięcie ręki. W sieci bez problemów znaleźć można darmowe moduły, które pozwolą wprowadzić podstawowe, sklepowe funkcjonalności dla platformy. Wystarczy dobry research i podstawowa znajomość kodu, by wprowadzać elementarne zmiany do platformy sklepowej w oparciu o wiedzę innych użytkowników. Co ważne, moduły są na bieżąco aktualizowane i ulepszane. To korzyść także dla bezpieczeństwa sklepu internetowego.

To, jak bardzo rozbudowany będzie to sklep, zależy w zasadzie tylko od nas. Widać to nawet na podstawie samej karty produktowej – równie dobrze mogą to być proste opisy, bez żadnych dodatkowych informacji, ale w razie potrzeby kartę można rozszerzyć o recenzje czy opinie. Drupal Commerce to platforma możliwości i wymaga tylko pomysłu (i umiejętności) na ich optymalne wykorzystanie.

Sklep na Drupalu jest łatwy w obsłudze

Drupal Commerce, poprzez swoje połączenie z CMSem, jest intuicyjny w kwestii obsługi. Szczególnie przydatne może być to w przypadku przypisywania ról poszczególnym użytkownikom. Tutaj istnieje duża dowolność co do zakresu dostępów administratorów sklepu. Tę opcję docenią wszyscy ci, którzy zdecydowali się na większą platformę sprzedażową i połączenie sklepu B2B z B2C. Wszystko może być zarządzane z jednego panelu administracyjnego, jeśli tylko odpowiednio rozdzieli się funkcje i dostępy do modyfikacji.

Zaletą Drupal Commerce niewątpliwie jest także łatwa integracja z zewnętrznymi narzędziami, dla przykładu CRM. Połączenie oby systemów nie jest trudne, a może być ogromnym ułatwieniem dla prowadzenia biznesu, zarządzania danymi czy wyciągania wniosków analitycznych.

Dlaczego Drupal Commerce niekoniecznie musi być rozwiązaniem dla Twojej firmy?

Przyjęło się mówić, że Drupal Commerce to ciężki system i ogromne obciążenie dla serwera. Choć przy odpowiednim dopasowaniu modułów i po kolejnych aktualizacjach problem nie jest już tak dokuczliwy, to rzeczywiście bez właściwego wdrożenia dodatków platforma może męczyć serwer. Dlatego ważna jest dbałość o aktualną wersję skryptu i śledzenie nowości związanych z Drupal Commerce.

sklep na drupal cms

Interfejs i instalacja Drupala

Choć kolejne aktualizacje sprawiają, że Drupal jest coraz bardziej „user friendly”, to wciąż nie jest to system tak prosty i intuicyjny, by każdy mógł z niego w pełni korzystać. Mimo że interfejs regularnie ewoluuje, to pod tym kątem Drupal Commerce nie może równać się z platformą sprzedażową WordPressa (WooCommerce). Podobnie jest w przypadku instalacji – osoba słabo znająca kod co prawda może sobie z tym poradzić, ale najpierw będzie potrzebowała kilku poradników, zanim dobrze skonfiguruje skrypt. Dlatego też decydując się na Drupal Commerce, warto mieć w zanadrzu kogoś obeznanego ze skryptem i sklepami opartymi o ten silnik.

Drupal Commerce czy Drupal Kickstart Commerce?

Dotychczas Drupal Commerce mogliśmy zainstalować z wykorzystaniem dwóch metod:
– moduł Commerce – do zainstalowanego już Drupala możemy dodać moduł Commerce
– Drupal Kickstart Commerce – najszybszy sposób na postawienie sklepu na Drupalu. Dystrybucja zalecana dla początkujących – instalujemy Drupala od razu z zainstalowanym modułem Commerce (dostępna tylko dla wersji Drupal 7)

Drupal Commerce 2.0

Niestety dystrybucja Kickstart Commerce nie jest kompatybilna z obecną wersją Drupala 8. W jego miejsce powrócił moduł Drupal Commerce 2.0. Złą wiadomością jest fakt, że ten powinien być instalowany z wykorzystaniem Drupal Composer, a do tego wymagana jest specjalistyczna wiedza techniczna. Dla wielu z nas oznaczać to będzie konieczność zatrudnienia specjalistów. Dobrą wiadomością natomiast jest dynamiczny rozwój Drupal Commerce. W wersji 2.0 wdrożono szereg usprawnień dotyczących m.in. zarządzania wariacjami produktów, opcji multistore, wsparcia dla wielu walut czy możliwości ustawienia wielu typów zamówień.

Dla kogo sklep internetowy na Drupalu?

Sklep internetowy na Drupal idzie z duchem czasu. Możliwości tego systemu i jego konfigurowalność to wielki plus, jednak musimy liczyć się ze sporymi kosztami, które będziemy musieli ponieść aby ten potencjał został wykorzystany. Drupal Commerce nie jest idealnym rozwiązaniem, ale na pewno bardzo uniwersalnym. W zależności od potrzeb, platformę sprzedażową można zastosować zarówno dla małych, jak i dużych sklepów. Wszystko zależy od wdrożonych modułów i zastosowanych funkcjonalności. Właśnie ta uniwersalność i szerokie pole do rozwoju sklepu sprawiają, że wielu doświadczonych programistów sugeruje wykorzystanie tego skryptu. W połączeniu z darmowym dostępem, otwartym kodem i połączeniem platformy e-commerce z CMS, Drupal Commerce staje się bardzo konkurencyjny wobec innych skryptów sklepowych.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 12

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Czym jest i do czego służy Google Shopping?
Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
Branża retail – czym jest? Opis i przykłady
Paweł Czarnuszewicz 5 maja 2023 24 lipca 2019
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paweł Czarnuszewicz
Programista ze specjalizacją w tworzeniu stron internetowych, z pasją do optymalizacji kodu i dbałością o szczegóły. W branży IT od wielu lat.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?