Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Pozycjonowanie long tail
    Frazy long tail i ich wpływ na pozycjonowanie
    6 października 2023
    Bezpłatny audyt SEO
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Popełniane błędy w kampanii Google Ads
    4 podstawowe błędy w kampanii Google Ads
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Język xhtml a html
    Język xhtml a html – czym się różnią i który wybrać?
    16 sierpnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Co to jest CRM?
    Co to jest system CRM? Definicja i przykłady
    5 maja 2023
    Czy warto promować aukcje Allegro?
    Promowanie aukcji Allegro – czy warto? Jak to robić skutecznie?
    8 lutego 2024
    szablon czy layout
    Gotowy szablon czy dedykowany layout strony – co wybrać?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    modele rozliczeń działań reklamowych
    CPC, CPA, CPM i CPV, czyli rodzaje rozliczeń kampanii reklamowych
    5 maja 2023
    Anioły biznesu w Polsce
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Czy warto edukować klientów?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
edukacja-klienta
Responsywnie.pl > Biznes > Czy warto edukować klientów?
Biznes

Czy warto edukować klientów?

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:32
Paulina Szewczyk Opublikowano 14 sierpnia 2018
6 min
Udostępnij

Przyjęło się, że to wykonawca musi bardzo dobrze znać branże swojego klienta, by w pełni profesjonalnie go obsłużyć i wykazać się jakościową pracą. To oczywiście prawda. Jednak ten kij ma dwa końce! A co jeśli nie tylko Ty poznasz specyfikę działań swojego klienta, ale też sprawisz, że będzie on chciał dowiedzieć się jak najwięcej także o Twojej specjalności? Co możesz na tym zyskać i czy przełoży się to na Twoje biznesowe rezultaty?

Spis treści
Edukowanie klienta – prosty przykładEdukacja klienta jako klucz do dosprzedażyCo to jest dosprzedaż?Synergia edukacji klienta i dosprzedaży?Czy edukowanie klientów może być zagrożeniem?Edukacja + wyniki

Edukowanie klienta – prosty przykład

Załóżmy, że pracujesz w dużej agencji social media. Każdego dnia sprawdzasz nowinki i doskonale zdajesz sobie sprawę, że branża ta rozwija się w niesamowitym tempie. Twoja praca wciąż przez wielu wciąż błędnie uważana jest za „wstawianie kotków na Facebooka”. Podobną opinię ma klient, który początkowo nie jest przekonany do współpracy z agencją – przecież sam może wstawiać memy i obrazki z Internetu. Początkowo chce zacząć współpracę na minimalnych budżetach i sprawdzić, czy taka opłaca rzeczywiście przyniesie mu realne korzyści biznesowe.

Już na pierwszym spotkaniu prezentujesz bardziej skomplikowane funkcjonalności Facebooka, jak np. mechanizm działania Facebook Ads i zyskujesz zaufanie klienta. Po pierwszych trzech miesiącach wyniki są zauważalne i zadowalające, co także nie przechodzi bez echa. Klient poznaje kolejne nowinki i fakty związane z social media. Wykorzystując case study pokazujesz klientowi, jak skuteczne może być działanie zgodnie ze strategią social media. Zadowolony ze współpracy przedsiębiorca nie tylko przedłuża umowę, ale potraja budżet. Dostajesz trzy razy więcej pieniędzy, a za partnera masz człowieka, który coraz lepiej orientuje się także w Twojej pracy i jej przydatności.

Czego to zasługa? Skutecznej edukacji klienta w swojej branży! To tylko prosty przykład, który można z powodzeniem przenieść także na inne, zupełnie odmienne branże.

edukacja klienta

Edukacja klienta jako klucz do dosprzedaży

Dosprzedaż to obecnie bardzo popularne pojęcie, szczególnie, gdy rynek cały czas się rozrasta, a konkurencja zyskuje na sile.

Co to jest dosprzedaż?

Dosprzedaż to zwiększanie zakresu usług, które były w początkowej umowie. Np. z tworzenia landing page aż do stworzenia dwóch sklepów internetowych i zarządzania nimi. Tak wygląda skuteczna dosprzedaż – na bazie owocnej współpracy zwiększa się jej zakres, a w tym także zyski wykonawcy. Dosprzedaż często jest znacznie tańsza niż pozyskiwanie nowych klientów, dlatego też to preferowany model sprzedaży w 2018 roku.

Synergia edukacji klienta i dosprzedaży?

Przyjmuje się, że edukacja klienta bardzo sprzyja dosprzedaży. Dlaczego? Przede wszystkim, jeśli klient jest świadomy i zna także Twoją branżę, to jest bardziej chętny inwestować w kolejne funkcjonalności czy działania. Co innego przeczytać w sieci „firma powinna mieć chatbota!”, a co innego poznać szczegóły tej funkcjonalności na godzinnej rozmowie z wykonawcą. Kompleksowo przedstawiona usługa znacząco zwiększa szanse na jej sprzedanie.

Zarówno przy procesie dosprzedaży, jak i samej edukacji, trzeba wykazać się nie lada cierpliwością. Każda branża jest specyficzna, a jej poznanie wymaga czasu. Dla przykładu – marketer branży medycznej niekoniecznie musi zdawać sobie sprawę z funkcjonowanie najnowszych content managment systemów. Warto je zaprezentować, pokazać przykład i przedstawić korzyści dla konkretnej firmy.

Nie ma także co obrażać się na banalne z naszej perspektywy pytania. Legendarne „po co mi konto na Facebooku?” wcale nie jest głupim pytaniem – warto umieć uzasadnić korzyści i mieć w rękawie asa, np. przykład konkurencyjnej firmy, która pełnymi garściami czerpie z dobrodziejstw proponowanego przez nas rozwiązania.

dosprzedaż

Czy edukowanie klientów może być zagrożeniem?

Niektórzy uważają, że ten kij ma dwa końce – jeśli klient wie na temat naszej pracy zbyt wiele, to równie dobrze może zdecydować się, by samodzielnie wykonywać dane zlecenie. Najczęściej jednak nie ma się czego obawiać.

Zazwyczaj jest konkretny powód, dla którego klient oddaje w ręce np. agencji swoje kanały social media. Sam nie ma albo wiedzy, albo czasu, albo możliwości, by móc to robić. Jeśli decyduje się na outsourcing, to musi mieć ku temu solidne podstawy.

Edukacja + wyniki

Pamiętaj jednak, że by edukacja dawała jakiekolwiek korzyści, to musisz też mieć wyniki. Nie przekonasz klienta do skuteczności Drupal CMS, jeśli od 1,5 roku próbujesz nieudolnie wdrożyć stronę firmową. Te oba aspekty muszą iść ze sobą w parze.

Jeśli klient jest zadowolony, to znacznie łatwiej wprowadzać go w niuanse swojej branży i przekonywać go do przydatności poszczególnych funkcji. Zaufanie to w tym wypadku podstawa budowania sukcesu. Jeśli obiecujemy gruszki na wierzbie, a nie jesteśmy w stanie dotrzymać kluczowych wskaźników biznesu, to nie ma szans na skuteczną dosprzedaż i obustronną edukację.

Edukuj klienta, wprowadzaj go w swoją branżę i wykorzystuj tę wiedzę, by stosować taktykę dosprzedaży. Im większa świadomość działań i korzyści, jakie ze sobą niosą, tym większe szanse na rozszerzanie zakresu umowy i rozwój współpracy. A o to przecież nam wszystkich chodzi – zwiększanie zysków przy zadowoleniu obu stron. To podstawa biznesu, bez względu na branżę!

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 4.8 / 5. Liczba ocen. 5

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
Czym jest R&D i czy warto w to inwestować?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?