Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Bezpłatny audyt SEO
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Popełniane błędy w kampanii Google Ads
    4 podstawowe błędy w kampanii Google Ads
    5 maja 2023
    AdSense
    Google AdSense – jak działa, zasady, poradnik
    7 listopada 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Kradzież domeny internetowej
    Jak ochronić domenę przed kradzieżą?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Czy warto promować aukcje Allegro?
    Promowanie aukcji Allegro – czy warto? Jak to robić skutecznie?
    8 lutego 2024
    szablon czy layout
    Gotowy szablon czy dedykowany layout strony – co wybrać?
    5 maja 2023
    Sposoby na spam
    SPAM. Czym jest i jak się przed nim uchronić?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Anioły biznesu w Polsce
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    Cele i metoda smart
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
Responsywnie.pl > E-commerce > Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
E-commerce

Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania

Piotr Sztuka
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:31
Piotr Sztuka Opublikowano 26 kwietnia 2021
7 min
Udostępnij

Borykasz się z dużą liczbą porzuconych koszyków zakupowych? A może masz problem z lojalizacją klientów? Remarketing jest jednym z najlepszych sposobów na zwiększanie przychodów w sklepach internetowych w obu przypadkach. Ale nie tylko. Dowiedz się więcej o jednym z rodzajów remarketingu w Google Ads – RLSA i wykorzystaj jego potencjał w swoim biznesie.

Spis treści
Co to jest RLSA (Remarketing List for Search Ads)?Dlaczego warto korzystać z kampanii RLSA?Remarketing w wyszukiwarce (RLSA) – jak zacząć?Strategia RLSA – kilka sprawdzonych pomysłów na kampanieRemarketing w wyszukiwarce – o czym jeszcze musisz pamiętać?Remarketing w w sieci wyszukiwania – podsumowanie

Co to jest RLSA (Remarketing List for Search Ads)?

RLSA to nic innego jak remarketing w sieci wyszukiwania Google. Jest jednym z kilku rodzajów remarketingu, który oferuje Google, jednakże wielu reklamodawców nie wykorzystuje jego możliwości. Dlaczego? Ponieważ swoim wyglądem nie przypomina kampanii remarketingowych, do których przywykli użytkownicy, co powoduje, że wielu przedsiębiorców o nim zapomina. A to właśnie nienachalny charakter stanowi jedną z jego największych zalet.

Kampanie Google RLSA wyglądają tak samo, jak standardowe reklamy w sieci wyszukiwania. Zazwyczaj użytkownik nie jest w stanie odróżnić, czy komunikat, który mu się wyświetla, jest reklamą skierowaną na nowych użytkowników, czy też remarketingiem. Tworząc remarketing RLSA, można wykorzystać te same reklamy, które stosuje się w kampaniach na pozyskiwanie nowych użytkowników lub można postawić na całkowicie nowe kampanie, grupy reklam i reklamy do powracających userów.

Reklamy Google Ads

Źrodło: google.com

Dlaczego warto korzystać z kampanii RLSA?

Remarketing w wyszukiwarce (RLSA) jest świetną alternatywą dla innych kampanii reklamowych w Google Ads m.in. bardzo popularnego remarketingu w sieci reklamowej GDS (Google Display Network). Coraz głośniej mówi się o zjawisku tzw. ślepoty banerowej. Użytkownicy często nie zwracają uwagi na wyświetlające się na różnych stronach banery, ponieważ wiążą je bezpośrednio z przekazami reklamowymi. To samo tyczy się remarketingu w Google Shopping – wyświetlanie konkretnych produktów, które użytkownik wcześniej przeglądał w momencie, gdy jest na stronach całkowicie niepowiązanych z zakupem, może go odstraszać, a nie zachęcać do zakupu.

Remarketing w wyszukiwarce Google cechuje się całkowicie innym podejściem. Ze względu na podobieństwo do standardowych reklam w sieci wyszukiwania jest bardziej subtelny, często wręcz niewykrywalny dla użytkowników. Ponadto, reklama wyświetla się użytkownikom w sytuacji, gdy są zainteresowani danym tematem, ponieważ wyszukują go w tym momencie. Połączenie tych dwóch cech powoduje, że RLSA jest bardzo skuteczną, a zarazem nienachalną formą remarketingu.

Remarketing w wyszukiwarce (RLSA) – jak zacząć?

Podstawowym warunkiem rozpoczęcia kampanii RLSA jest stworzenie list remarketingowych. Istnieją dwa sposoby na wykonanie tego kroku:
1. Stworzenie listy remarketingowej w Google Analytics, a następnie zaimportowanie jej do połączonego z Analyticsem konta Google Ads.
2. Dodanie nowej listy remerketingowej bezpośrednio w Google Ads w utworzonej kampanii (zakładka Zarządzanie odbiorcami).

Niezależnie, na którą metodę postawisz, kolejne kroki są takie same.

W panelu Google Ads przejdź do zakładki Odbiorcy. W niej masz możliwość wybrania dwóch opcji: Kierowanie lub Obserwacja. Wybierając Kierowanie, reklamy będą wyświetlać się tylko osobom z utworzonej listy remarketingowej. Natomiast zaznaczając Obserwacja, umożliwiasz wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy nie byli jeszcze na Twojej stronie, ale mogą być potencjalnie zainteresowani ofertą. Jeżeli zależy Ci na wąskim targetowaniu osób z listy remarketingowej, lepiej wybrać opcję Kierowanie.

Następnie wybierz kampanię lub grupę reklam, która ma być przeznaczona do RLSA. Kliknij zakładkę Kierowanie. W sekcji Zainteresowani i remarketing wybierz Listy remarketingowe, a z nich tą, którą utworzyłeś na samym początku.

Teraz jedyne, co Ci zostało, to ustawienie odpowiednich stawek. W kolumnie Dostosowanie stawek ustaw, o ile chcesz zwiększyć stawki dla użytkowników znajdujących się na liście remarketingowej. Gotowe!

Strategia RLSA – kilka sprawdzonych pomysłów na kampanie

Jak spowodować, żeby remarketing w wyszukiwarce był skuteczny? Dobra strategia RLSA to podstawa. Oto 3 metody, którą mogą okazać się przydatne przy ustawianiu pierwszych kampanii.

1. Zwiększanie stawek – dla osób znajdujących się na listach remarketingowych warto ustawić nawet kilkukrotnie wyższe stawki za kliknięcie niż dla innych odbiorców. Spowoduje to, że reklamy będą z większym prawdopodobieństwem wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google.
2. Zawężanie czasu – przy ustalaniu list remarketingowych zwróć uwagę na to, kiedy użytkownicy wchodzili w interakcję z Twoją stroną. Przy względnie niedrogich produktach, przy których proces zakupowy trwa kilka dni czy tygodni, nie ma sensu ustawiać list zawierających użytkowników sprzed pół roku czy więcej, ponieważ najprawdopodobniej nie będą już oni zainteresowani Twoją ofertą.
3. Tworzenie osobnych kampanii lub grup reklam pod RLSA – czasami warto postawić na nowe kampanie pod RLSA, aby lepiej dostosować przekaz reklamowy do użytkowników, którzy wchodzili już w interakcję z Twoją stroną. Inne copy, zawierające korzyści dla powracającego użytkownika, może zdziałać naprawdę wiele.

Dodatkowo możesz wykorzystać RLSA jako uzupełnienie reklam w Google Ads na ogólne słowa kluczowe, a nie frazy long tail. Na przykład, zamiast puszczać kampanie na „odkurzacz bezprzewodowy phillips” możesz pokusić się o stworzenie kampanii na frazę „odkurzacz bezprzewodowy”. Dodając do tego RLSA, możesz tanim kosztem pozyskać dużą liczbę użytkowników na swoim sklepie.

Remarketing w wyszukiwarce – o czym jeszcze musisz pamiętać?

RLSA ma swoje ograniczenia. Aby utworzyć taką kampanię, lista remarketingowa musi mieć minimum 1000 unikalnych odbiorców. Maksymalny czas obecności użytkownika na takiej liście wynosi 540 dni. Dlatego, jeżeli dopiero startujesz z biznesem online lub prowadzisz mały sklep z niedużym ruchem, na początek remarketing w sieci wyszukiwania może być dla Ciebie niedostępny.

Remarketing w w sieci wyszukiwania – podsumowanie

RLSA to świetny sposób na to, aby dotrzeć do osób zainteresowanych Twoją ofertą takich jak użytkownicy, którzy byli na stronie, ale nie dodali nic do koszyka, porzucili koszyki zakupowe bądź rozmyślili się na etapie finalizacji transakcji. Ten typ kampanii Google Ads świetnie sprawdzi się również w przypadku cross-sellingu, gdy chcesz zaoferować użytkownikom dodatkowe produkty do już zakupionych. Podsumowując, jeżeli zależy Ci na stworzeniu nienachalnej kampanii do powracających użytkowników, remarketing w sieci wyszukiwania spełni Twoje oczekiwania.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 1

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
Promowanie aukcji Allegro – czy warto? Jak to robić skutecznie?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Piotr Sztuka
Piotr Sztuka
Z SEO i content marketingiem związany od 2012 roku. Pasjonat marketingu internetowego, sportu i prostych podróży.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?