Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
    5 maja 2023
    Wtyczki wordpress do sociali
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Reklama w Google Ads - odrzucenie
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Framework Bootstrap
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
    Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
    5 maja 2023
    q-commerce
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Formularz na stronę internetową
    Formularz kontaktowy na stronę internetową – jak go stworzyć i dlaczego warto?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    employer branding
    Zewnętrzny i wewnętrzny employer branding, czyli wizerunek firmy
    5 maja 2023
    influencer-jak-wybrac
    Jak wybrać influencera / blogera do współpracy?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Facebook, Instagram czy Twitter? Co wybrać?
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Facebook czy Twitter
Responsywnie.pl > Blog > Social media > Facebook, Instagram czy Twitter? Co wybrać?
Social media

Facebook, Instagram czy Twitter? Co wybrać?

Aleksandra Stala
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:21
Aleksandra Stala Opublikowano 19 lipca 2018
6 min
Udostępnij

Agencje często snują przed Tobą wielkie plany i sukcesy, obiecując doskonałe rezultaty. Najczęściej proponują to poprzez obecność we wszystkich możliwych kanałach social media. Czy to na pewno dobre rozwiązanie dla Ciebie i Twojej firmy?

Spis treści
Facebook czy Twitter. A może wszystko?Facebook najprostszym wyboremInstagram, czyli siła obrazuTwitter czyli marketing czasu rzeczywistegoKampania reklamowa na Facebooku lub InstagramieFacebook czy Instagram? Facebook czy Twitter?

Przyjęło się, że jeśli kogoś nie ma na Facebooku, to nie istnieje. W przypadku firmy to jednak nie zawsze ma odniesienie w rzeczywistości, a szczególnie w kwestii innych kanałów social media. Dlatego warto zadać sobie pytanie – czy Twoja firma na pewno musi mieć konto we wszystkich kanałach social media?

Facebook czy Twitter. A może wszystko?

Zdecydowanie nie. Każdy kanał social media to inna grupa docelowa. Inni ludzie używają codziennie Snapchata, a inni postują na Twitterze. Sęk w tym, żeby działać właśnie w tych kanałach, w których znajduje się Twoja grupa docelowa i gdzie możesz skutecznie sprzedawać swoje usługi oraz budować wizerunek.

Po co działać w kanałach, w których i tak nie możemy dotrzeć do swojej grupy docelowej? Wiąże się to tylko z nakładami finansowymi, czasowymi, a często i z potencjalnymi kryzysami wizerunkowymi. Lepiej je sobie odpuścić i skupić się tylko na tych, które rzeczywiście mogą przynieść wymierne korzyści.

Facebook najprostszym wyborem

To najpopularniejszy kanał social media, więc nic dziwnego, że to w jego kierunku patrzy większość firm. Znajdzie się tutaj w zasadzie każda grupa docelowa, bez względu na to, czy chodzi o nastolatków, rodziców dorosłych dzieci czy osób po 60 roku życia. Oni wszyscy nie tylko korzystają z Facebooka, ale też robią to bardzo regularnie.

Wybrać Facebooka czy Twittera

Dlatego też większość firm kieruje wzrok właśnie w tym kierunku, przygotowując strategię swoich działań w social media. W zasadzie co kilka minut nowa marka tworzy swój profil i próbuje mniej lub bardziej szablonowymi działaniami zdobyć rzesze fanów, a jednocześnie wypromować swój biznes.

Ogromną zaletą jest także przejrzysty i funkcjonalny panel reklamowy, które pozwala na targetowanie z ogromną dokładnością. W połączeniu z remarketingiem reklamy Facebooka mają ogromną moc i są ważnym elementem internetowego lejka sprzedażowego czy też procesu pozyskiwania leadów. To także bardzo ważny czynnik działający na korzyść profilu facebookowego firmy.

Jest tutaj jednak jeden haczyk, a mianowicie – siła konkurencji. Im więcej jest firm, tym trudniej się wyróżnić, a na Facebooku niezwykle ciężko znaleźć nisze. Jednocześnie im więcej firm korzysta z Facebookowych reklam, tym są one droższe, a cena za kliknięcie rośnie. Dlatego trzeba mieć naprawdę dobry pomysł i świetny content, by bez dużych nakładów finansowych poradzić sobie biznesowo na Facebooku.

Instagram, czyli siła obrazu

Jeśli siłę swojej firmy opierasz na ładnych obrazach i zdjęciach, masz realne produkty w świetnych krajobrazach, to może powinieneś zainteresować się Instagramem? Tutaj to właśnie efektowne grafiki zyskują najwięcej fanów. Jeśli tylko dysponujesz tego typu materiałem, to na pewno zbierzesz szerokie grono obserwujących i to z różnego zakresu wiekowego. Wszystko można wesprzeć działaniami reklamowymi opartymi o panel Facebooka.

Facebook czy Instagram - co wybrać

Warto korzystać tutaj z mocy hashtagów, które dodatkowo ułatwiają sortowanie czy przeszukiwanie treści. Korzystając z tematycznych hashtagów można łatwo zwiększyć popularność zdjęcia i dotrzeć do zainteresowanych osób. A to wszystko za darmo!

Twitter czyli marketing czasu rzeczywistego

Nie ma innego kanału social media, który tak bardzo opierałby się na real-time marketingu jak Twitter. To mikro blog, gdzie kluczowe jest postowanie w czasie rzeczywistym i o aktualnych tematach, dlatego wiele osób łatwo się zniechęca i rezygnuje z takiego działania. By skutecznie prowadzić Twittera, należy trzymać rękę na pulsie w zasadzie 24 godziny na dobę, co wiąże się z dużymi kosztami i trudnością w planowaniu contentu.

Nie zmienia to jednak faktu, że profil na Twitterze może być bardzo skuteczny. Tutaj też są hashtagi, które pomagają grupować treści i znajdować interesujące nas tematy. Efektywną strategię można wprowadzić nawet w oparciu o monitoring i odpowiadanie na komentarze w tematycznych tweetach. Grupa docelowa jest zazwyczaj starsza niż w przypadku Facebooka czy Instagrama.

Kampania reklamowa na Facebooku lub Instagramie

Innym ciekawym rozwiązaniem jest tylko emitowanie kampanii reklamowej, bez przygotowywania spójnej strategii komunikacji w social media. Samo stworzenie kanału jest relatywnie proste i nie wymaga zbyt dużych nakładów pracy. Prowadzenie czystej kampanii jest z kolei znacznie tańsze i może być taktowane jako test przydatności Instagrama czy Twittera. Dlaczego z niego nie skorzystać? Przygotowanie kreacji graficznej, tekstowej i obsługa kampanii to znacznie mniejsze koszty niż przygotowywanie strategii social media. Dlatego wiele firm emituje tego typu reklamy, nie prowadząc regularnej komunikacji.

Facebook czy Instagram? Facebook czy Twitter?

Odpowiedni dobór kanałów social media to podstawa pracy z agencją. Mało tego, dobra agencja na podstawie znajomości Twojej branży i grupy odbiorców powinna podpowiedzieć w kwestii ostatecznego wyboru. Nie zawsze im więcej, tym lepiej – w tej sytuacji to raczej jakość, a nie ilość, ma kluczowe znaczenie.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 2

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku?
Aleksandra Stala 5 maja 2023 19 lipca 2018
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Aleksandra Stala
Od lat związana z marketingiem internetowym. Na co dzień zarządza działaniami marketingowymi polskiego software house’u i agencji digital marketingu.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?