Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Rich snippets
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    content marketing plansza
    Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
    22 maja 2024
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Dlaczego warto korzystać z plików webp?
    Pliki WebP – dlaczego warto je mieć na stronie internetowej?
    16 sierpnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    lead generation - jak generować leady sprzedażowe
    Lead generation, czyli jak generować leady sprzedażowe
    5 maja 2023
    Społeczny dowód słuszności w internecie
    Social Proof w e-commerce. Jak go używać? Przykłady i pomysły
    1 grudnia 2023
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    pomysł na biznes
    Skąd wziąć pomysł na biznes?
    5 maja 2023
    Mail powitalny
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Google AdSense – jak działa, zasady, poradnik
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
AdSense
Responsywnie.pl > SEO/SEM > Google AdSense – jak działa, zasady, poradnik
SEO/SEM

Google AdSense – jak działa, zasady, poradnik

Piotr Sztuka
Data ostatniej aktualizacji: 2023/11/07 o 19:41
Piotr Sztuka Opublikowano 7 listopada 2023
9 min
Udostępnij

Masz stronę WWW i chcesz na niej zarabiać? Zainteresuj się systemem Google AdSense. To jeden z najpopularniejszych, a zarazem najstarszych programów, które dają taką możliwość. Uruchomiono go w 2003 roku. Możesz z niego korzystać bezpłatnie, umieścić na stronie odpowiednie kody i zarabiać. Czy warto? Czy takie kampanie reklamowe mogą być istotnym źródłem przychodów osiąganych przez stronę?

Spis treści
Czym jest Google AdSense – definicjaJakie wymagania trzeba spełnić, aby korzystać z Google AdSense?Co zyskuje właściciel strony internetowej dzięki Google AdSense?Zarobki z Google AdSensePodział środków między wydawcę a GoogleJak wypłacać środki z Google AdSense?Reklama AdSense na YouTubePodsumowanie

Czym jest Google AdSense – definicja

W ramach tego programu możesz wstawić na stronę odpowiedni kod, który pozwoli na wyświetlanie dopasowanych kontekstowo reklam. Otrzymasz wynagrodzenie za każde kliknięcie. Możesz ustalić, gdzie będą się wyświetlać kreacje, wybrać kolorystykę. Pojawiać się mogą reklamy tekstowe, graficzne i wideo. Google AdSense prezentuje reklamy z usługi Google Ads, dzięki której internauci mogą promować się m.in. w wynikach wyszukiwania i na stronach należących do sieci Google AdSense. Jeśli masz konto Gmail albo korzystasz z YouTube, również tam możesz zobaczyć reklamy Google Ads.

Jako użytkownik programu od razu uzyskujesz dostęp do ogromnej liczby reklamodawców. W zależności od typu kreacji otrzymujesz wynagrodzenie za wyświetlanie reklam lub każde kliknięcie. Z AdSense korzystają małe i duże serwisy, w tym wiele cenionych marek. Według Built With w Polsce z systemu korzysta ponad 90 tys. stron.

Jakie wymagania trzeba spełnić, aby korzystać z Google AdSense?

Jak już wiesz, korzystanie z programu AdSense nie wiąże się z żadnymi opłatami. Musisz założyć konto, a następnie Twoja strona zostanie sprawdzona pod kątem zgodności z regulaminem systemu. Kiedyś wystarczyło umieścić kod w witrynie. Reklamy zazwyczaj wyświetlały się od razu, a Google je ewentualnie wyłączało, jeśli witryna łamała regulamin. Oto wybrane wymagania odnośnie do witryn w ramach programu. Strona nie może:

  • osiągać ruchu przez uczestnictwo w programach, w których płaci się za kliknięcie czy rozsyłanie niechcianych e-maili;
  • propagować nienawiści;
  • promować okrucieństwa wobec zwierząt;
  • reklamować usług seksualnych lub matrymonialnych;
  • udostępniać niebezpiecznego oprogramowania;
  • wprowadzać w błąd bądź służyć do działalności przestępczej.

Jak widzisz, platforma reklamowa nie stawia dużych wymagań. Sama akceptacja w systemie nie oznacza jednak, że AdSense Google będzie Ci przynosić przychody. Najpierw musisz wypromować witrynę, aby odwiedzało ją jak najwięcej użytkowników.

Co zyskuje właściciel strony internetowej dzięki Google AdSense?

Jak informuje Google, na korzystanie z programu zdecydowało się 2 mln osób. Co na tym zyskujesz? Przede wszystkim reklamy Google AdSense pozwalają Ci zarabiać na stronie. Nie musisz szukać reklamodawców – to oni mogą konkurować, aby korzystać z Twojej przestrzeni reklamowej. Wystarczy, że umieścisz na stronie kod i gotowe. Możesz dostosować wygląd reklam do serwisu, aby zwiększyć współczynnik klikalności. Co więcej, nie ma potrzeby samodzielnego dodawania kodów w różne miejsca w witrynie. Jeśli wybierzesz reklamy automatyczne, system zoptymalizuje wyświetlanie reklam Google tak, aby wypracować jak największy przychód z kreacji na danej stronie. Zarobione pieniądze zostaną Ci wypłacone na konto bankowe. Ile możesz zarobić? To zależy od wielu czynników.

Zarobki z Google AdSense

Na wysokość przychodów wpływają przede wszystkim popularność serwisu i jego tematyka. Witryna, która ma 30 tys. unikatowych użytkowników miesięcznie, w komercyjnej, konkurencyjnej branży, np. finanse i bankowość czy ubezpieczenia, może zarobić zdecydowanie więcej niż strona o tematyce rozrywkowej z 10-krotnie większym ruchem. Poza tym znaczenie ma umiejscowienie reklamy na stronie internetowej. Inne wyniki osiągną duże formaty reklamy AdSense, umieszczonej na górze serwisu, a inne – małe, dodane, np. w stopce. Ile możesz zarobić? Google przygotowało kalkulator, który pokazuje realne przychody w zależności od regionu i tematyki. W przypadku Europy i tematyki Podróże, narzędzie wyliczyło blisko 5 tys. dolarów rocznie przy 50 tys. wyświetleń miesięcznie.

Kalkulator Google AdSense

Jednak po zmianie kategorii na Społeczności online wyświetla już około 3500 dolarów.

Kalkulacja z Google AdSense

Te wyniki warto traktować jako ciekawostkę. Jeśli masz popularną stronę, dzięki Google AdSense możesz być nawet milionerem. Zarabianie na reklamach przynosi wielu blogerom i właścicielom serwisów znakomite wyniki. Przykłady?

Kevin Rose jest założycielem serwisu digg.com. Pełnił również funkcję asystenta produkcji i współprowadzącego w programie TechTV The Screen Savers, był partnerem Venture w Google Ventures, a obecnie jest również członkiem zarządu Fundacji Tony’ego Hawka. Konto AdSense przynosiło mu miesięcznie ok. 500 tys. dolarów przychodu (dane z 2022 roku).

Kevin Rose - digg.com

Źródło

Michael Arrington, założyciel i były współredaktor TechCrunch, bloga obejmującego społeczności start-upów technologicznych w Dolinie Krzemowej, zarabiał ok. 350 tys. dolarów miesięcznie. Oczywiście, osiągnięcie takich wyników jest bardzo trudne, ale jak widać – możliwe 😉

Michael Arrington - TechCrunch

Źródło

Podział środków między wydawcę a Google

W ramach usługi AdSense dla treści, wydawcy otrzymują 68% przychodów, które uzyskuje Google od reklamodawcy. W przypadku AdSense dla wyszukiwania, jest to 51% pobieranej kwoty. Nie ma znaczenia lokalizacja geograficzna ani branża. Te wartości są stałe.

Kiedy zalogujesz się do panelu Google AdSense, znajdziesz wyłącznie informacje o ostatecznych, szacunkowych zarobkach. W systemie nie widać kwoty pobranej od reklamodawcy, tylko wynagrodzenie wydawcy. Widzisz dokładne statystki, liczbę wyświetleń reklamy, a także szacowane przychody. Możesz wyliczyć, ile wynosi średnia wysokość stawki AdSense za każde kliknięcie.

Stawki Google AdSense

Źródło: system Google AdSense

Ile możesz zarobić na każdym przekierowaniu? To zależy przede wszystkim od branży, ale także kraju. Snigel.com opublikowało dane o wysokości CTR w poszczególnych państwach i średniej opłacie za kliknięcie. Na poniższej grafice widzisz przykładowe stawki. Wynika z niej, że najwięcej można zarobić w Luksemburgu – przeciętnie około 3 zł za kliknięcie.

Zarobki Google AdSense

Źródło

Inne źródła informują natomiast o wyższych kwotach i wyższym wskaźniku klikalności.

Klikalność Google AdSense

Źródło

Uwzględniając podział na branże, wygląda to jak na poniższej grafice. Potraktuj te wszystkie dane jako ciekawostkę. Dopiero wstawienie reklam AdSense i raport z systemu pokażą Ci, ile zarobisz na każdym przekierowaniu.

Wstawienie reklam AdSense

Źródło

Jak wypłacać środki z Google AdSense?

Zanim otrzymasz pierwszą płatność, musisz wykonać kilka kroków. W panelu AdSense podaj dane podatnika i przejdź przez weryfikację tożsamości. Kiedy osiągniesz próg płatności, na Twój adres zostanie wysłany kod PIN. Aby wypłata środków była możliwa, musisz podać ten kod. Jest wysyłany pocztą tradycyjną i trafia do odbiorców w ciągu 2-3 tygodni.

W Polsce próg wypłaty wynosi 300 zł. Kiedy go osiągniesz, możesz wybrać formę płatności. W zależności od adresu, dostępne mogą być różne, np. czek, elektroniczny transfer środków (EFT), jednolity obszar płatności w euro (SEPA) i przelew bankowy.

Formy płatności AdSense

Źródło: system Google AdSense

Jeśli przed końcem danego miesiąca przekroczysz próg płatności, rozpocznie się 21-dniowy okres jej realizacji. Po nim otrzymasz zarobione środki.

Reklama AdSense na YouTube

Możesz zarabiać nie tylko na stronie WWW. Masz kanał na YouTube? Osiągaj dzięki niemu przychody. Najpierw musisz włączyć funkcję monetyzacji kanału w ustawieniach, a następnie połączyć konto AdSense z kontem YouTube. Możesz do logowania wykorzystać jedno i to samo konto Google. Kiedy to zrobisz, wybierz filmy, na których chcesz zarabiać, i reklamy, jakie chcesz wyświetlać.

Jakie przychody mogą Ci przynieść wyświetlane reklamy? CPM (Cost Per Mille) różnią się w zależności od twórcy i tematyki. Patrząc na kalkulator Google AdSense, stawki wahają się od 4 do 24 USD za 1000 wyświetleń. Jak więc przekłada się to na zarobki? Sprawdź sam:
Reklama AdSense na YouTube

Źródło

Podsumowanie

Google AdSense dla wielu internautów jest głównym źródłem zarobków. Dzięki temu systemowi możesz wyświetlać dochodowe reklamy i nie tracić czasu na poszukiwanie reklamodawców. Ile zarobisz? To zależy od wielu czynników, ale potencjał jest bardzo duży.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
Jak monitorować pozycje w Google?
Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Piotr Sztuka
Piotr Sztuka
Z SEO i content marketingiem związany od 2012 roku. Pasjonat marketingu internetowego, sportu i prostych podróży.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?