Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Bezpłatny audyt SEO
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Popełniane błędy w kampanii Google Ads
    4 podstawowe błędy w kampanii Google Ads
    5 maja 2023
    AdSense
    Google AdSense – jak działa, zasady, poradnik
    7 listopada 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Kradzież domeny internetowej
    Jak ochronić domenę przed kradzieżą?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Czy warto promować aukcje Allegro?
    Promowanie aukcji Allegro – czy warto? Jak to robić skutecznie?
    8 lutego 2024
    szablon czy layout
    Gotowy szablon czy dedykowany layout strony – co wybrać?
    5 maja 2023
    Sposoby na spam
    SPAM. Czym jest i jak się przed nim uchronić?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Anioły biznesu w Polsce
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    Cele i metoda smart
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Jak stworzyć viral? Najlepsze sposoby
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Jak stworzyć viral?
Responsywnie.pl > Marketing > Jak stworzyć viral? Najlepsze sposoby
Marketing

Jak stworzyć viral? Najlepsze sposoby

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/10/24 o 15:26
Paulina Szewczyk Opublikowano 28 sierpnia 2023
7 min
Udostępnij

Internauci mają do czynienia z ogromną liczbą treści każdego dnia. Przeglądają wpisy w serwisach społecznościowych, teksty na stronach WWW, blogi oraz inne materiały. Tylko nieliczne zapadają w pamięć. Niektórym uda się osiągnąć sukces i duże zainteresowanie – zostaną udostępnione przez internautów, dotrą do ogromnej liczby odbiorców. Takie materiały to virale. Czym są i jak je tworzyć?

Spis treści
Czym jest viral – definicjaViral w marketingu – marketing wirusowyViral a media społecznościoweViral na Tik TokuViral na InstagramieViral na YouTubeJak stworzyć epicki viral?Odwołanie do aktualnych wydarzeńOdpowiednia forma przekazuOdwołanie się do emocji odbiorcówKorzyści płynące z marketingu wirusowegoPrzykłady viral marketinguNike – Just Do ItSnickers – kiedy jesteś głodny, nie jest sobąL’Oréal – ponieważ jesteś tego wartaMcDonald’s – I’m Lovin’ It

Czym jest viral – definicja

Viral marketing, czy po prostu viral, to sposób dotarcia niewielkim kosztem do dużej grupy użytkowników. Forma materiału, jego oryginalność czy przekaz, powodują, że jest chętnie udostępniany. Przeważnie internauci dzielą się nim w mediach społecznościowych, gdzie może być szybko rozpowszechniany. Szczególnie dobre efekty przynoszą zabawne oraz wzruszające materiały – zdjęcia i wideo. Świetne rezultaty dają też kontrowersyjne treści, ale nie zawsze efekt musi być zgodny z oczekiwaniami twórców kampanii. Nie muszą przecież wywoływać jedynie pozytywnych skojarzeń. Niemniej, niektóre kampanie przynosiły efekt przerastający najśmielsze oczekiwania. Viral marketing bywa określany jako content marketing wirusowy.

Czy kojarzysz wyzwanie Ice Bucket Challenge, inaczej ALS Ice Bucket Challenge? Kampania została rozpoczęta w celu promowania świadomości na temat choroby stwardnienia zanikowego bocznego i zachęcania do przekazywania darowizn na badania. Bill Gates, Oprah Winfrey, Justin Bieber i wielu innych celebrytów, wylewało wiadro lodowatej wody na głowę, sami lub z pomocą kogoś innego. Kampania pomogła zebrać ponad 220 milionów dolarów. W tym artykule zobaczysz też inne virale, które osiągnęły sukces.

Viral w marketingu – marketing wirusowy

Wiesz już, co to znaczy viral. To inaczej marketing wirusowy. Celem takich działań jest osiągnięcie efektu dotarcia materiału do ogromnej liczby odbiorców. Wideo czy zdjęcie ma być masowo udostępniane, komentowane, lajkowane i linkowane. W krótkim czasie może doprowadzić do wielotysięcznych lub nawet milionowych odwiedzin na stronie. Co więcej – powoduje szum informacyjny.

Viral a media społecznościowe

Viral jest nieodłącznym elementem mediów społecznościowych. Z pewnością nie raz zdarzyło Ci się trafić na materiał, który ekspresowo rozprzestrzeniał się w sieci. Jak podaje DATAREPORTAL, liczba użytkowników serwisów społecznościowych w Polsce w styczniu 2023 roku wynosiła 27,5 mln. Nic zatem dziwnego, że dzięki nim duża liczba internautów może szybko dotrzeć do materiału. Jeśli uda Ci się stworzyć viral, to przez social media jesteś w stanie przyciągnąć wielu odbiorców.

Viral na Tik Toku

Nie ma jednej, prostej recepty, jak zrealizować taki materiał. Co to jest viral na Tik Toku? I w tym przypadku chodzi o content, który będzie masowo udostępniany. Żeby ułatwić jego stworzenie, śledź trendy w zakładce Dla Ciebie. Jeśli w danym trendzie dopiero zaczynają pojawiać się materiały i szybko zaproponujesz coś ciekawego, możesz osiągnąć oczekiwany wynik. Postaw na real time marketing, czyli materiały odnoszące się do aktualnych wydarzeń.

Ponoć 1-2% filmów dziennie jest wybieranych ręcznie przez pracowników TikToka jako materiały, które mają osiągnąć daną liczbę wyświetleń. Portal wykorzystuje tak popularność celebrytów, sportowców i nie tylko. Jednak ten wybór nie zależy od Ciebie.

Viral na Instagramie

Różnymi metodami możesz zwiększyć szanse na stworzenie virala. Po pierwsze, przygotuj świetny materiał – może to być coś śmiesznego, z przymrużeniem oka. Po drugie, używaj hashtagów, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Zachęcaj obserwujących do udostępniania materiału i ogólnie – aktywności. Postaw na zdjęcia. Może Ci się wydawać, na podstawie innych platform, że wideo jest skuteczniejsze, ale nie na Instagramie. Zdjęcia budują o 36% większe zaangażowanie niż wideo.

Viral na YouTube

Przede wszystkim przygotuj oryginalny materiał – śmieszny, kontrowersyjny, wzbudzający emocje. Dodaj opis filmu, wykorzystaj często wyszukiwane przez internautów frazy. Skorzystaj z narzędzi do analizy słów kluczowych, aby dobrać popularne słowa. Materiał udostępnij w innych serwisach społecznościowych. Kluczowe jest kilka pierwszych sekund. Zastanów się, czy film wciągnie internautów.

Jak stworzyć epicki viral?

Nie istnieje uniwersalny sposób, aby utworzyć materiał, który na pewno odniesie sukces. Warto jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach, dzięki którym zwiększysz szansę na oczekiwany efekt.

Odwołanie do aktualnych wydarzeń

Odwołując się do tematów, które są na czasie (real time marketing), zwiększasz szansę na zainteresowanie materiałem. Firmy chętnie tworzą takie treści. Przykładowo, Castorama nawiązała do strzelenia przez Roberta Lewandowskiego pięciu bramek w ciągu 9 minut. Mówił o tym cały świat, a odbiorcy rozumieli, o co chodzi.

Odpowiednia forma przekazu

Dopasuj formę do serwisu, w którym pojawi się materiał. Jak wspomnieliśmy, na Instagramie lepiej sprawdzą się zdjęcia, a na TikToku – filmy.

Odwołanie się do emocji odbiorców

Przekazuj prawdziwe emocje. Materiały, które śmieszą, wzruszają, często osiągają efekt wirusowy.

Korzyści płynące z marketingu wirusowego

Marketing wirusowy ma wiele plusów, do których można zaliczyć:

  1. Zwiększenie świadomości marki – zaangażowanie w Twoich publikacjach może się zwiększyć nawet tysiąc razy. Potencjalne można tak pozyskać setki fanów i obserwujących, ale też klientów.
  2. Większa liczba odbiorców – więcej wyświetleń Twoich materiałów prowadzi do zwiększenia liczby obserwujących. Przykładowo, kampania Shedd Aquarium doprowadziła do pozyskania tysięcy nowych obserwujących w ciągu kilku dni. Materiał możesz zobaczyć tutaj.
  3. Większa sprzedaż – dotarcie do większej liczby odbiorców może się przełożyć na zamówienia produktów i usług.
  4. Wyznaczasz trendy w branży – o Twojej kampanii się mówi. Nie tylko jest udostępniana przez potencjalnych klientów, ale również komunikują na jej temat portale branżowe, związane z marketingiem. Dobre viral video może dotrzeć nawet na wszystkie kontynenty.

Przykłady viral marketingu

Nike – Just Do It

Słynny slogan marki został po raz pierwszy użyty w 1987 roku. Kampania, która towarzyszyła promocji tego hasła, przyniosła wiele materiałów, które stały się viralami. Przykład poniżej:

Snickers – kiedy jesteś głodny, nie jest sobą

Promocji hasła towarzyszyło wiele znakomitych filmików, a sam slogan zaczął być używany na całym świecie podczas prywatnych rozmów. Poniżej jeden z virali:

L’Oréal – ponieważ jesteś tego warta

Historia tego sloganu jest długa. Opracowano go w 1971 roku. Towarzyszyło mu wiele reklam, które stały się viralami:

McDonald’s – I’m Lovin’ It

Ten jeden z najbardziej znanych sloganów na świecie powstał w 2003 roku. Jego popularność wynika m.in. z produkcji znakomitych materiałów reklamowych.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?