Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Rich snippets
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    content marketing plansza
    Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
    22 maja 2024
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Dlaczego warto korzystać z plików webp?
    Pliki WebP – dlaczego warto je mieć na stronie internetowej?
    16 sierpnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    lead generation - jak generować leady sprzedażowe
    Lead generation, czyli jak generować leady sprzedażowe
    5 maja 2023
    Społeczny dowód słuszności w internecie
    Social Proof w e-commerce. Jak go używać? Przykłady i pomysły
    1 grudnia 2023
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    pomysł na biznes
    Skąd wziąć pomysł na biznes?
    5 maja 2023
    Mail powitalny
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Marka osobista
Responsywnie.pl > Biznes > Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
Biznes

Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2024/01/04 o 15:23
Paulina Szewczyk Opublikowano 4 stycznia 2024
10 min
Udostępnij

Każdej osobie, która chce długofalowo budować swój wizerunek w internecie, powinno zależeć na pokazaniu się nowym grupom odbiorców i utrzymaniu obecnych. Jeśli będziesz postrzegany jako ekspert w danej branży, to praktycznie zawsze zadziała na Twoją korzyść. Tylko jak spowodować, że nazwisko i marka będą się dobrze kojarzyć? O czym trzeba pamiętać? Zobacz, jak powinno przebiegać budowanie marki osobistej.

Spis treści
Marka osobista – co to?13 kroków do stworzenia najlepszej marki osobistej1. Pamiętaj o swoich wartościach2. Dobór narzędzi3. Dopuść do siebie innych4. Ustal, jakie masz atuty5. Określ, co możesz zaoferować pracodawcy czy zespołowi6. Ustal, kto ma się o Tobie dowiedzieć7. Co chcesz osiągnąć?8. Przeanalizuj konkurencję9. W czym możesz pomóc i dlaczego?10. Zadbaj o spójność w profilach społecznościowych11. Zacznij się udzielać w mediach społecznościowych12. Nie obawiaj się dyskusji. Zacznij się udzielać13. Dotrzyj do tych, którzy powinni o Tobie usłyszećFAQ (pytania i odpowiedzi) – budowanie marki osobistej

Marka osobista – co to?

Znany coach – Harrison Monarth – w jednym ze wpisów blogowych wspomina, że jego klient, Mike, młody menedżer w branży finansowej z bardzo dobrym wykształceniem, nie awansował na wyższe stanowisko. Kiedy zapytał swojego przełożonego o przyczynę decyzji, jego szef odpowiedział: „Ponieważ nikt cię nie zna”. Miał dobre wyniki, był zaangażowany, ale osoby decyzyjne niewiele o nim wiedziały. Mike popełnił błąd wielu młodych. Uważamy, że nasze wysiłki, wykształcenie lub wyniki są wystarczające, aby prześcignąć kolegów i zapewnić sobie awans. Nie zwracamy uwagi na budowanie marki osobistej. O czym mowa? O wizerunku w oczach innych, który wynika z kompetencji, ale też reputacji i rozpoznawalności. Składają się na niego wyobrażenia innych osób na Twój temat, ich opinie i przekonania, które Cię dotyczą.

Poprzez personal branding, czyli kreowanie marki osobistej, możesz zyskać wizerunek eksperta i rozpoznawalność w branży, a także mieć silną pozycję na rynku pracy. W każdym sektorze pracuje wielu specjalistów, ale to konkretne osoby są doskonale znane. Wszystko dlatego, że potrafiły wybudować markę osobistą. Osiągnęły to różnymi sposobami – poprzez webinary, fachowe analizy, osiągnięcia i dotarcie z przekazem do dużego grona odbiorców. Czy to musi oznaczać, że są lepszymi ekspertami od anonimowych? Nie, decyduje o tym mocna marka osobista. Możesz być znakomitym specjalistą, ale nie masz cech, dzięki którym jesteś znaną osobą, lub nie robisz nic w kierunku personal brandingu. Co więc zrobić? Jak zbudować markę osobistą?

13 kroków do stworzenia najlepszej marki osobistej

W budowaniu marki osobistej znaczenie ma wiele działań. Personal branding wykracza poza to, co robisz w pracy. W przypadku marki osobistej liczą się także Twoje pasje, wartości i przekonania. Nie warto wiązać się wyłącznie z marką pracodawcy. Gdy tak robisz, trudno mówić o marce osobistej. Dlatego musisz się skupić przede wszystkim na sobie. Jak powinno przebiegać budowanie marki osobistej?

1. Pamiętaj o swoich wartościach

Zastanów się nad swoimi umiejętnościami. Będziesz wówczas wiedzieć, w jakie tematy możesz się angażować w serwisach społecznościowych czy rozmowach. To od tego zależy, co po sobie pozostawisz i jak będą postrzegali Cię odbiorcy. Kieruj się swoimi wartościami, trzymaj się ich, a łatwiej zbudujesz zaufanie. Budowanie marki osobistej rozpocznij właśnie od tego kroku – zdefiniuj własne wartości osobiste.

2. Dobór narzędzi

W personal brandingu pomogą Ci różne narzędzia, dzięki którym zbudujesz wizerunek i osiągniesz silną markę osobistą. Wykorzystaj test MBTI Myers-Briggs, aby zdefiniować swój typ osobowości. Jako uzupełnienie możesz też przeprowadzić test temperamentu Florence Littauer. Do odkrycia osobowości zawodowej wykorzystaj 90 pytań Johna Hollanda, a do badania mocnych stron – test Gallupa. Test 360° Reach™ możesz użyć do ustalenia, jak inni widzą Twoje mocne i słabe strony.

3. Dopuść do siebie innych

Częstym problemem przy budowaniu marki jest niedocenianie własnej wiedzy. Wydaje Ci się, że Twoje know-how jest skromne w porównaniu do innych specjalistów? Jedna osoba może wiedzieć bardzo dużo w ramach danej dziedziny, a inna znać się lepiej na czymś innym. Pamiętaj, że Ty również masz przemyślenia i doświadczenia, które warto zaprezentować. Buduj wizerunek eksperta – Twoim celem jest przecież silna marka osobista. Pokaż innym, co potrafisz. Możesz do tego wykorzystać media społecznościowe, webinary, prezentacje, rozmowy w cztery oczy i nie tylko.

Budowanie marki osobistej

4. Ustal, jakie masz atuty

Zastanów się, co Cię wyróżnia na tle innych. Mogą to być umiejętności twarde, nabyte przez edukację lub doświadczenie zawodowe, lub miękkie, takie jak cechy osobowości. Weź pod uwagę, jakie są Twoje pasje i jak odnoszą się do wspomnianych umiejętności. Ważnym dodatkiem do marki osobistej są referencje i dokumenty potwierdzające Twoją wiedzę i doświadczenie.

5. Określ, co możesz zaoferować pracodawcy czy zespołowi

Opracuj przekaz marki osobistej. Ustal swoje mocne strony i określ cechy, które mają się z Tobą kojarzyć. To pewnego rodzaju przesłanie, którym nie musisz się od razu dzielić. To informacje, które możesz z czasem wykorzystać np. w swoich social mediach.

6. Ustal, kto ma się o Tobie dowiedzieć

Wybierz kilka firm, w których chcesz pracować. Obserwuj ich social media. Dowiesz się więcej na temat działalności danej organizacji i być może wpadniesz na to, w czym możesz jej się przydać.

7. Co chcesz osiągnąć?

Określ, jaka jest Twoja wizja i jakie zadania realizować. Co musisz zrobić, aby stać się ekspertem w danej dziedzinie? Jakich umiejętności potrzebujesz? Personal branding powinien podążać w określonym kierunku. Nie wystarczy powiedzieć, że jesteś w Twojej branży wyjątkową postacią. Musisz na to zapracować. Budowanie marki powinno opierać się na solidnych fundamentach. Jako ekspertowi łatwiej Ci będzie realizować personal branding.

8. Przeanalizuj konkurencję

Wiesz, w czym jesteś ekspertem, na czym się znasz, jakie cechy są wartościowe dla pracodawcy. A jak wypadasz na tle Twojej branży? Czy posiadane umiejętności są powszechne? Jeśli nie jest to takie proste, Twojej pracy nie da się łatwo zastąpić narzędziami, a podobnych specjalistów nie ma wielu, jesteś w dobrej pozycji. Może silna marka osobista wymaga dodatkowych umiejętności? Tak realizuj personal branding, aby wyróżniać się na rynku wiedzą i doświadczeniem.

9. W czym możesz pomóc i dlaczego?

Budowanie marki powinno obejmować ustalenie, co potrafisz, jak możesz pomóc i co powoduje, że zainteresowanie nowych klientów ma być przekierowane na Ciebie. To musi być krótka treść, z którą dotrzesz do swojej grupy docelowej i spowodujesz, że odbiorca po jej zobaczeniu zechce dowiedzieć się więcej na Twój temat.

10. Zadbaj o spójność w profilach społecznościowych

Zainteresowany może zacząć poszukiwania informacji na Twój temat od Google. Kiedy wyszuka Twoje imię i nazwisko, prawdopodobnie na szczycie wyników zobaczy profile w social media. Wykorzystaj na nich wcześniej ustaloną treść, która ma wskazywać, dlaczego warto się Tobą zainteresować. Profile w mediach społecznościowych powinny być spójne.

Spójne social media

Źródło

11. Zacznij się udzielać w mediach społecznościowych

Jeśli korzystasz z grup na Facebooku czy LinkedIn, to zapewne kojarzysz pewne nazwiska osób, które często się udzielają. Możliwe, że postrzegasz ich wizerunek jako ekspercki. Ty również możesz wykorzystać media społecznościowe, aby zbudować silną markę osobistą. Realizuj personal branding poprzez odpowiadanie nawet na proste pytania. Uwierz, że dla wielu specjalistów grupy w mediach społecznościowych są źródłem największej liczby klientów. W niektórych uczestniczą dziesiątki tysięcy użytkowników, a nawet więcej. To rewelacyjny sposób na personal branding.

12. Nie obawiaj się dyskusji. Zacznij się udzielać

Widzisz w sieci dyskusję, w której chcesz się opowiedzieć po jednej ze stron? Uczestniczy w niej wielu internautów? To znakomita okazja, aby Twoja wiedza została zauważona. Przygotuj treść, np. na blogu, w której uzasadniasz swój wybór. Opieraj się na danych, analizach i doświadczeniach. Jeśli tak zrobisz, z pewnością wiele osób z branży zwróci na Ciebie uwagę. W ten sposób wizerunek zbudowało wielu ekspertów. Wiedzieli coś, czego nie rozumiała większość i się tym podzielili. To doskonały początek do budowania silnej marki osobistej. Od tej pory Twoje zdanie może mieć większe znaczenie.

13. Dotrzyj do tych, którzy powinni o Tobie usłyszeć

Znasz etapy budowania marki osobistej. Nie zawsze będzie to łatwy proces. Możesz mieć znakomity materiał, z którym zechcesz dotrzeć do grupy docelowej, ale nie osiągniesz oczekiwanego efektu. W personal brandingu możesz wykorzystać reklamę. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zapłacić za zaprezentowanie danego artykułu w serwisie branżowym. Dodatkowo materiał może też trafić na profile w serwisach społecznościowych danej witryny. To również sposób na budowanie wizerunku. Nie traktuj jednak takiej formy publikacji jako stałej – to raczej powinny być sporadyczne przypadki.

FAQ (pytania i odpowiedzi) – budowanie marki osobistej

Po co budować markę osobistą?

Personal branding to dobry krok, gdyż możesz się dzięki temu wyróżnić na tle konkurencji. Dotrzesz do wielu odbiorców, zdobędziesz popularność. Klienci będą w stanie płacić wyższą stawkę za Twoje usługi. Możesz zostać autorytetem w danej dziedzinie, a klientów pozyskiwać bez żadnej reklamy. Twój wizerunek i popularność powodować będą, że zainteresowani dotrą bezpośrednio do Ciebie.

Jak długo trzeba budować markę osobistą?

Personal branding to czasochłonny proces i wieloetapowe działanie ukierunkowane na kształtowanie wizerunku. Poważna wpadka może negatywnie na niego zadziałać. Nie tak łatwo zniszczyć silną, długo budowaną markę, ale możesz utracić część zaufania. W praktyce kreowanie marki osobistej nigdy się nie kończy. Kiedy jesteś popularnym specjalistą, więcej odbiorców obserwuje Twoje treści. Wszelkie wpadki odbiją się krytyką, negatywną oceną, zmianą podejścia. Dlatego przywiązuj uwagę do każdego kroku, bo w przeciwnym wypadku możesz zaprzepaścić pracę poświęconą na budowanie wizerunku.

Jak wypromować swoją markę osobistą?

Personal branding jest możliwy do zbudowania np. za pośrednictwem serwisów społecznościowych, blogu, podczas konferencji, ale także dzięki uczestnictwu w spotkaniach branżowych i wszędzie tam, gdzie możesz zdobywać popularność. W wielu branżach organizowane są konkursy, a o zwycięzcach pisze się w mediach związanych z działalnością. Takie osoby często stają się znane. Kluczowe jest tworzenie wartości. Możesz wyróżnić się wypowiedziami w serwisach społecznościowych, które okażą się wartościowe dla użytkowników i rozwiążą ich problemy. Z wartościowym contentem da się docierać do odbiorców poprzez płatną reklamę - i to także sposób na personal branding. Warto udzielać się w serwisach społecznościowych. Jeśli prowadzisz profile, to kiedy ktoś wyszuka informacje na Twój temat w Google, zapewne na najwyższych pozycjach zobaczy właśnie Twoje wpisy. Zadbaj o ich jakość. Zachowaj spójny przekaz i merytoryczne treści.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
Czym jest R&D i czy warto w to inwestować?
Generator nazwy firmy – 11 sprawdzonych narzędzi
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?