Chatboty dla firmy ÔÇô dlaczego warto si─Ö nimi zainteresowa─ç?

105

Dzisiejszy biznes to nieustanna pogo┼ä za nowinkami i innowacyjnymi rozwi─ůzaniami. Dzi─Öki nim mo┼╝na zaimponowa─ç klientom i pokaza─ç, ┼╝e firma idzie z duchem czasu. No i przede wszystkim cz─Östo wi─ů┼╝e si─Ö z takimi warto┼Ťciami jak zaoszcz─Ödzony czas, automatyzacja dzia┼éa┼ä i wsparcie w codziennych zadaniach. Tak w┼éa┼Ťnie dzia┼éaj─ů chatboty.

Chatboty to programy zbudowane w taki spos├│b, by automatycznie odpowiada┼éy na otrzymywane wiadomo┼Ťci. W zale┼╝no┼Ťci od tego, jak zosta┼éy zaprogramowane, mog─ů w ten sam spos├│b odpowiada─ç na ka┼╝de pytanie lub te┼╝ odpowiada─ç w inny spos├│b, w zale┼╝no┼Ťci od wykorzystanych s┼é├│w kluczowych czy tez wybranej ┼Ťcie┼╝ki komunikacji. Oczywi┼Ťcie, ta druga metoda jest znacznie bardziej interesuj─ůca i cz─Ö┼Ťciej wykorzystywana w kontek┼Ťcie biznesu.

chatbot-marketing

Popularno┼Ť─ç chatbot├│w bardzo wzros┼éa w ci─ůgu ostatnich dw├│ch lat. To ju┼╝ nie tylko droga zabawka, wymagaj─ůca skomplikowanego procesu programowania, ale te┼╝ bardzo przydatne narz─Ödzie, u┼éatwiaj─ůce obs┼éug─Ö klienta. Jakie korzy┼Ťci niesie ze sob─ů chatbot?

Zalety chatbot├│w

Przede wszystkim to spos├│b na zaoszcz─Ödzenie czasu, a tak┼╝e pieni─Ödzy. Chatboty, poprzez automatyczne odpowiedzi, pozwalaj─ů zminimalizowa─ç licz─Ö os├│b odpowiedzialnych za obs┼éug─Ö klienta lub te┼╝ zmian─Ö priorytetu poszczeg├│lnych zada┼ä. Chatbot samodzielnie poradzi sobie z prost─ů obs┼éug─ů i podstawowymi pytaniami, a specjalista wkracza do akcji dopiero przy bardziej rozbudowanych i skomplikowanych zapytaniach.

To szczeg├│lnie wa┼╝ne w sytuacji, gdy u┼╝ytkownikom zale┼╝y na jak najszybszej odpowiedzi na pytania. Du┼╝e marki otrzymuj─ů dziesi─ůtki zapyta┼ä na godzin─Ö i potrzebnych by┼éoby kilkunastu pracownik├│w do obs┼éugi zapyta┼ä z samych social media. Tymczasem cz─Östo to pytania na tyle proste i podstawowe, ┼╝e jest w stanie obs┼éu┼╝y─ç je chatbot. Ma┼éo tego, jednocze┼Ťnie skraca si─Ö czas odpowiedzi i zadowolenie klienta ÔÇô gdy rozwi─ůzuje sw├│j problem w ci─ůgu kilku minut, to ro┼Ťnie jego sentyment do marki.

chatbot-marketing

Chatboty zapewniaj─ů nie tylko b┼éyskawiczne odpowiedzi, ale te┼╝ obs┼éug─Ö klienta po godzinach pracy. Za┼é├│┼╝my, ┼╝e nasza firma pracuje standardowo, w godzinach 8:00-17:00. W tym czasie odpowied┼║ na zapytanie to kilka minut. Jednak u┼╝ytkownicy, kt├│rzy wy┼Ťl─ů zapytanie po godzinie 17, b─Öd─ů czeka─ç na reakcje kilkana┼Ťcie godzin. Chatbot temu zapobiega i pozwala wesprze─ç u┼╝ytkownik├│w tak┼╝e po godzinach pracy dzia┼éu obs┼éugi klienta. Nie zostawiamy u┼╝ytkownika, tylko s┼éu┼╝ymy mu pomoc─ů przez 24 godziny na dob─Ö, a tak┼╝e w weekendy.

Chatboty s─ů r├│wnie┼╝ metod─ů na podstawow─ů ÔÇ×obr├│bk─ÖÔÇŁ lead├│w. Dzia┼é sprzeda┼╝y ma zazwyczaj mn├│stwo pracy z kontaktami, a niekt├│re z nich to tylko potencjalne zainteresowanie, bez wi─Ökszych szans na sprzeda┼╝. Je┼Ťli chatbot jest zintegrowany z CRM, to wprowadzi leada do systemu z podstawowymi informacji. Jakimi us┼éugami zainteresowany jest potencjalny klient? Co go zainteresowa┼éo? Sk─ůd dowiedzia┼é si─Ö o firmie? Dzia┼é sprzeda┼╝y przyst─Öpuj─ůc do dzia┼éa┼ä z takim zasobem informacji, ma znacznie u┼éatwione zadanie i jest w stanie bardziej profesjonalnie wykona─ç swoje dzia┼éanie czy spersonalizowa─ç ofert─Ö.

Jak wykorzysta─ç chatboty?

Chatboty maj─ů r├│┼╝norakie zastosowanie. Podstaw─ů jest FAQ, czyli zbi├│r podstawowych odpowiedzi na tematy zwi─ůzane z dzia┼éalno┼Ťci─ů firmy. Dobrze skonstruowany poradnik i ┼Ťcie┼╝ki odpowiedzi pozwalaj─ů kompleksowo obs┼éu┼╝y─ç klienta bez konieczno┼Ťci kontaktu z ┼╝ywym przedstawicielem.

Chatboty mog─ů by─ç tak┼╝e sposobem na zabaw─Ö. Dzi─Öki nim ┼éatwo stworzy─ç chocia┼╝by quiz wiedzy o firmie. Ka┼╝dy spos├│b interakcji, kt├│ry zbli┼╝a u┼╝ytkownika do marki, to nasz sukces. Chatbot mo┼╝e w tym wymiernie pom├│c.

Zaprogramowany robot mo┼╝e by─ç tak┼╝e wsparciem sprzeda┼╝y. Je┼Ťli kto┼Ť szuka konkretnego produktu i opisze swoj─ů potrzeb─Ö za pomoc─ů konkretnych s┼é├│w kluczowych, to chatbot wska┼╝e odpowiednie pozycje w ofercie, kieruj─ůc na odpowiedni─ů podstron─Ö firmowej witryny.

Przykłady chatbotów

Obecnie funkcjonuje wiele chatbot├│w, kt├│re mog─ů by─ç traktowane jako wz├│r. Jednym z nich jest Netflix. W jego przypadku to interaktywna zabawka, kt├│ra pozwala u┼╝ytkownikom znale┼║─ç film na podstawie wys┼éanej emoji. Emoji ma oddawa─ç emocje u┼╝ytkownika, a na ich podstawie Netflix dopasuje odpowiedni materia┼éy filmowy czy te┼╝ serial. Zabawa sprawdza si─Ö w praktyce, a chatbot Netflixa z ka┼╝dym dniem zyskuje nowych u┼╝ytkownik├│w. Jednocze┼Ťnie przek┼éada si─Ö to na d┼éu┼╝szy czas, jaki ludzie sp─Ödzaj─ů ogl─ůdaj─ůc seriale ÔÇô taki prosty doradca zach─Öca ich do zapoznawania si─Ö z kolejnymi materia┼éy.

Bardzo funkcjonalny jest tak┼╝e chatbot Multikina. Pozwala u┼╝ytkownikom zapozna─ç si─Ö z repertuarem na dany tydzie┼ä i doradza w kwestii interesuj─ůcych film├│w. Chatbot wcale nie musi by─ç bardzo rozbudowanym, by spe┼énia─ç swoje podstawowe za┼éo┼╝enie i u┼éatwia─ç klientom ┼╝ycie.

Opublikuj gotowe i przetestowane narz─Ödzie

Najwa┼╝niejsze jednak, by publikowany chatbot by┼é w pe┼éni funkcjonalny. Przemy┼Ťlmy dok┼éadnie wszelkie ┼Ťcie┼╝ki, by klient nie zabrn─ů┼é w ┼Ťlepa uliczk─Ö. Wszelkie elementy powinny by─ç przedtem odpowiednio przetestowane i przemy┼Ťlane.

Tak wykorzystane chatboty to nie tylko innowacyjna zabawka, ale w pełni funkcjonalne narzędzie, które pozwala realizować biznesowe cele. Dobrze skonstruowany bot pomaga zaoszczędzić czas i zwiększyć zadowolenie użytkowników. Czy masz już pomysł, jak wykorzystać chatbota w swojej firmie?

Zostaw odpowied┼║

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.