Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
    5 maja 2023
    Wtyczki wordpress do sociali
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Reklama w Google Ads - odrzucenie
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Framework Bootstrap
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
    Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
    5 maja 2023
    q-commerce
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Formularz na stronę internetową
    Formularz kontaktowy na stronę internetową – jak go stworzyć i dlaczego warto?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    employer branding
    Zewnętrzny i wewnętrzny employer branding, czyli wizerunek firmy
    5 maja 2023
    influencer-jak-wybrac
    Jak wybrać influencera / blogera do współpracy?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Chatboty dla firm w Polsce – co to jest i jak go stworzyć?
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
chatboty w polsce
Responsywnie.pl > Blog > Marketing > Chatboty dla firm w Polsce – co to jest i jak go stworzyć?
Marketing

Chatboty dla firm w Polsce – co to jest i jak go stworzyć?

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:29
Paulina Szewczyk Opublikowano 9 sierpnia 2018
6 min
Udostępnij

Dzisiejszy biznes to nieustanna pogoń za nowinkami i innowacyjnymi rozwiązaniami. Dzięki nim można zaimponować klientom i pokazać, że firma idzie z duchem czasu. No i przede wszystkim często wiąże się z takimi wartościami jak zaoszczędzony czas, automatyzacja działań i wsparcie w codziennych zadaniach. Tak właśnie działają chatboty.

Spis treści
Co to jest chatbot?Zalety chatbotówObsługa klienta przez chatbotyChatboty w sprzedażyJak wykorzystać chatboty?Przykłady chatbotów w PolsceOpublikuj gotowe i przetestowane narzędzie

Co to jest chatbot?

Chatboty to programy zbudowane w taki sposób, by automatycznie odpowiadały na otrzymywane wiadomości. W zależności od tego, jak zostały zaprogramowane, mogą w ten sam sposób odpowiadać na każde pytanie lub też odpowiadać w inny sposób, w zależności od wykorzystanych słów kluczowych czy tez wybranej ścieżki komunikacji. Oczywiście, ta druga metoda jest znacznie bardziej interesująca i częściej wykorzystywana w kontekście biznesu.

przykłady chatbota

Popularność chatbotów bardzo wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat. To już nie tylko droga zabawka, wymagająca skomplikowanego procesu programowania, ale też bardzo przydatne narzędzie, ułatwiające obsługę klienta. Jakie korzyści i zalety niesie ze sobą używanie chatbota?

Zalety chatbotów

Przede wszystkim to sposób na zaoszczędzenie czasu, a także pieniędzy. Chatboty poprzez automatyczne odpowiedzi, pozwalają zminimalizować liczę osób odpowiedzialnych za obsługę klienta lub też zmianę priorytetu poszczególnych zadań. Chatbot samodzielnie poradzi sobie z prostą obsługą i podstawowymi pytaniami, a specjalista wkracza do akcji dopiero przy bardziej rozbudowanych i skomplikowanych zapytaniach.

To szczególnie ważne w sytuacji, gdy użytkownikom zależy na jak najszybszej odpowiedzi na pytania. Duże marki otrzymują dziesiątki zapytań na godzinę i potrzebnych byłoby kilkunastu pracowników do obsługi zapytań z samych social media. Tymczasem często to pytania na tyle proste i podstawowe, że jest w stanie obsłużyć je chatbot. Mało tego, jednocześnie skraca się czas odpowiedzi i zadowolenie klienta – gdy rozwiązuje swój problem w ciągu kilku minut, to rośnie jego sentyment do marki.

chatbot-marketing

Obsługa klienta przez chatboty

Chatboty zapewniają nie tylko błyskawiczne odpowiedzi, ale też obsługę klienta po godzinach pracy. Załóżmy, że nasza firma pracuje standardowo, w godzinach 8:00-17:00. W tym czasie odpowiedź na zapytanie to kilka minut. Jednak użytkownicy, którzy wyślą zapytanie po godzinie 17, będą czekać na reakcje kilkanaście godzin. Chatbot temu zapobiega i pozwala wesprzeć użytkowników także po godzinach pracy działu obsługi klienta. Nie zostawiamy użytkownika, tylko służymy mu pomocą przez 24 godziny na dobę, a także w weekendy.

Chatboty w sprzedaży

Chatboty są również metodą na podstawową „obróbkę” leadów. Dział sprzedaży ma zazwyczaj mnóstwo pracy z kontaktami, a niektóre z nich to tylko potencjalne zainteresowanie, bez większych szans na sprzedaż. Jeśli chatbot jest zintegrowany z CRM, to wprowadzi leada do systemu z podstawowymi informacji. Jakimi usługami zainteresowany jest potencjalny klient? Co go zainteresowało? Skąd dowiedział się o firmie? Dział sprzedaży przystępując do działań z takim zasobem informacji, ma znacznie ułatwione zadanie i jest w stanie bardziej profesjonalnie wykonać swoje działanie czy spersonalizować ofertę.

Jak wykorzystać chatboty?

Chatboty mają różnorakie zastosowanie. Podstawą jest FAQ, czyli zbiór podstawowych odpowiedzi na tematy związane z działalnością firmy. Dobrze skonstruowany poradnik i ścieżki odpowiedzi pozwalają kompleksowo obsłużyć klienta bez konieczności kontaktu z żywym przedstawicielem.Popularnym rozwiązaniem są również chatboty w rekrutacji.

Chatboty mogą być także sposobem na zabawę. Dzięki nim łatwo stworzyć chociażby quiz wiedzy o firmie. Każdy sposób interakcji, który zbliża użytkownika do marki, to nasz sukces. Chatbot może w tym wymiernie pomóc.

Zaprogramowany robot może być także wsparciem sprzedaży. Jeśli ktoś szuka konkretnego produktu i opisze swoją potrzebę za pomocą konkretnych słów kluczowych, to chatbot wskaże odpowiednie pozycje w ofercie, kierując na odpowiednią podstronę firmowej witryny.

Przykłady chatbotów w Polsce

Chatboty w Polsce stają się coraz popularniejsze. Obecnie funkcjonuje wiele chatbotów, które mogą być traktowane jako wzór. Jednym z nich jest Netflix. W jego przypadku to interaktywna zabawka, która pozwala użytkownikom znaleźć film na podstawie wysłanej emoji. Emoji ma oddawać emocje użytkownika, a na ich podstawie Netflix dopasuje odpowiedni materiały filmowy czy też serial.

Zabawa sprawdza się w praktyce, a chatbot Netflixa z każdym dniem zyskuje nowych użytkowników. Jednocześnie przekłada się to na dłuższy czas, jaki ludzie spędzają oglądając seriale – taki prosty doradca zachęca ich do zapoznawania się z kolejnymi materiały.

Bardzo funkcjonalny jest także chatbot Multikina. Pozwala użytkownikom zapoznać się z repertuarem na dany tydzień i doradza w kwestii interesujących filmów. Chatbot wcale nie musi być bardzo rozbudowanym, by spełniać swoje podstawowe założenie i ułatwiać klientom życie.

Opublikuj gotowe i przetestowane narzędzie

Najważniejsze jednak, by publikowany chatbot był w pełni funkcjonalny. Przemyślmy dokładnie wszelkie ścieżki, by klient nie zabrnął w ślepa uliczkę. Wszelkie elementy powinny być przedtem odpowiednio przetestowane i przemyślane.

Tak wykorzystane chatboty to nie tylko innowacyjna zabawka, ale w pełni funkcjonalne narzędzie, które pozwala realizować biznesowe cele. Dobrze skonstruowany bot pomaga zaoszczędzić czas i zwiększyć zadowolenie użytkowników. Czy masz już pomysł, jak wykorzystać chatbota w swojej firmie?

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 1

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
Video marketing – jak robić to skutecznie?
User Flow, czyli jak ścieżka użytkownika wspiera UX?
Paulina Szewczyk 5 maja 2023 9 sierpnia 2018
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?