Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Wyszukiwanie fasetowe
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    5 maja 2023
    Linkowanie wewnętrzne i - wpływ na SEO
    Linkowanie wewnętrzne a strategia pozycjonowania
    21 grudnia 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Pliki htaccess
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Czym jest BaseLinker?
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    drupal-sklep-internetowy
    Drupal a sklep internetowy? Poznaj Drupal Commerce!
    5 maja 2023
    allegro czy własny sklep internetowy
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    linkedin-marketing
    LinkedIn – dlaczego warto z niego korzystać?
    5 maja 2023
    Rozpatrzenie reklamacji
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Narzędzia komunikacji marki – co sprawi, że Twoja firma może stać się rozpoznawalna?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Narzędzia komunikacji
Responsywnie.pl > Marketing > Narzędzia komunikacji marki – co sprawi, że Twoja firma może stać się rozpoznawalna?
Marketing

Narzędzia komunikacji marki – co sprawi, że Twoja firma może stać się rozpoznawalna?

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2024/07/23 o 0:07
Paulina Szewczyk Opublikowano 16 lipca 2024
9 min
Udostępnij

Nawiązywanie interakcji z odbiorcami to jeden ze skuteczniejszych sposobów budowania zaufania marki i pozyskiwania nowych klientów. Wykorzystuje się do tego przeróżne narzędzia, usprawniające komunikację i pozwalające dostosować przekaz do potrzeb konkretnych grup odbiorców. Których warto używać, aby usprawnić komunikację? Co sprawi, że Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna?

Spis treści
Czym jest komunikacja marketingowa?Jakie są najważniejsze narzędzia komunikacji marki?Jak skutecznie wykorzystać media w komunikacji marki?Narzędzia offlineFlagi i baneryBroszuryKatalogiOgłoszenia drobneNarzędzia onlineFirmowa strona WWWSocial mediaE-mail marketingReklama Google AdsDlaczego reklama zewnętrzna wciąż jest ważna?Jakie korzyści przynosi event marketing?Dlaczego content marketing jest kluczowy?Jakie modele komunikacji marketingowej warto znać?Model AIDAModel 4CModel 7P

Czym jest komunikacja marketingowa?

Taka komunikacja ma miejsce przy okazji każdej wymiany informacji z otoczeniem rynkowym. Wykorzystuje się w niej różne narzędzia, dzięki którym jest skuteczniejsza i pomaga realizować określone cele. Komunikacja marketingowa odgrywa bardzo istotną rolę. Jej podstawowymi celami są:

  • budowanie świadomości marki – komunikacja marketingowa powoduje, że odbiorcy wiedzą o istnieniu firmy i jej ofercie;
  • utrzymanie lojalności klientów – komunikacja marketingowa ma pomóc zbudować silne więzi z odbiorcami;
  • tworzenie popytu na produkty i usługi – nie wystarczy mieć świetny nowy produkt lub usługę. Odbiorcy muszą wiedzieć, że one istnieją;
  • skrócenie cyklu sprzedaży – poprzez lepsze zrozumienie potrzeb klientów, a także ich motywacji zakupowych;
  • podkreślanie przewagi konkurencyjnej – specjaliści ds. komunikacji marketingowej dbają, aby wszelkie punkty wyróżniające, czyli cechy, które sprawiają, że ich produkty i usługi są wyjątkowe, były znane potencjalnym odbiorcom;
  • zrozumienie i dotarcie do właściwych osób – kluczowym zadaniem zespołów ds. komunikacji marketingowej jest wiedza o tym, kim są ich odbiorcy, by najlepiej się z nimi komunikować.

Komunikacja marketingowa

Źródło

Jakie są najważniejsze narzędzia komunikacji marki?

Narzędzia komunikacji marketingowej to różne techniki wykorzystywane do komunikowania się z odbiorcami. Mają znaczący wpływ na zachowania konsumentów i obejmują: reklamę, public relations, sprzedaż osobistą, marketing bezpośredni, promocję sprzedaży, branding, kampanie w mediach społecznościowych i inne tego typu działania. Jeśli chodzi o narzędzia komunikacji, to jest ich wiele. Zaliczamy do nich m.in.:

  1. Reklamę – ma szeroki zasięg i świetnie sprawdza się praktycznie przy każdej skali działalności.
  2. Promocję sprzedaży – np. bezpłatne próbki, bony upominkowe, rabaty i oferty.
  3. Marketing bezpośredni – zaliczamy do niego np. marketing telefoniczny.
  4. Kampanie e-mailowe – umożliwiają dotarcie do potencjalnych klientów i kierowanie ruchu na oficjalną stronę internetową.
  5. Newsletter – czyli spersonalizowane treści wysyłane e-mailem.
  6. Sprzedaż osobistą – sprzedawca sam udaje się do potencjalnych klientów i promuje produkt.
  7. Public relations – dzięki temu narzędziu można poprawić wizerunek marki i jej miejsce na rynku.
  8. Media społecznościowe – pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, jednocześnie promując swoje produkty i wartości firmy.
  9. Katalogi – podstawowym ich zastosowaniem jest ogłoszenie wprowadzenia na rynek nowego produktu.
  10. Targi branżowe – wiele marek uczestniczy w targach w celu wprowadzenia nowego produktu/usługi.

Jak skutecznie wykorzystać media w komunikacji marki?

Proces przekazywania informacji może być realizowany za pośrednictwem różnych narzędzi i rozwiązań. W każdym przypadku mogą się sprawdzić inne kanały komunikacji. Dlatego też tę całą komunikację projektuje się indywidualnie dla odbiorców różnych marek. Jeśli ma być skuteczna, musisz uwzględnić oczekiwania odbiorców. Ważny jest wybór odpowiednich narzędzi – inaczej trudno o efekty.

Narzędzia offline

Tradycyjne formy przekazu, po odpowiednim zastosowaniu, w dalszym ciągu mogą być bardzo skuteczne. Sprawdź przykładowe rozwiązania.

Flagi i banery

Jeśli w okolicy odbywają się wydarzenia, w których uczestniczą potencjalni klienci, umieść w pobliżu banery lub flagi. Niech przyciągają wzrok tak bardzo jak to tylko możliwe.

Broszury

Broszura powinna zachęcać czytelników do sprawdzenia, co znajduje się w środku, a każdy szczegół musi być wymieniony w łatwy do odczytania sposób.

Katalogi

Katalog powinien być na tyle przyjazny, aby czytelnicy poznali każdy ważny szczegół produktu.

Ogłoszenia drobne

Odbiorcy mogą przeglądać ogłoszenia w prasie. Oceń, czy ma to zastosowanie w przypadku Twojego targetu.

Inne narzędzia, które umożliwiają budowanie świadomości marki, to m.in. plakaty, reklama prasowa, radiowa, telewizyjna, udział w konferencjach czy targach.

Narzędzia online

Z badania Mediapanel za czerwiec 2024 roku wynika, że liczba internautów w Polsce wynosi 29,7 mln. Online możesz dotrzeć do prawie każdego, kto jest zainteresowany Twoją ofertą. Do budowania świadomości marki przez internet wykorzystasz wiele różnych narzędzi.

Firmowa strona WWW

To na niej możesz prezentować ofertę i docierać z nią do użytkowników wyszukiwarki czy serwisu społecznościowego.

Social media

Zerknij na poniższą grafikę. Zwróć uwagę, ile aplikacji serwisów społecznościowych znajduje się wśród najpopularniejszych w Polsce. Twoi odbiorcy z pewnością również z nich korzystają, a przynajmniej z części.

Top aplikacje

Źródło

E-mail marketing

Czy wiesz, że 64% małych firm korzysta z e-mail marketingu, aby dotrzeć do klientów? Kampanie mogą przynosić znakomite efekty. Świetnie sprawdzają się, jeśli chodzi o działania promocyjne.

Reklama Google Ads

Dzięki niej możesz dotrzeć do użytkowników wyszukiwarki Google i tysięcy stron należących do sieci Google. Według Global Search Network 63% osób kliknęło kiedykolwiek taką reklamę.

Inne narzędzia komunikacji online to influencer marketing, content marketing, wideo marketing i nie tylko.

Dlaczego reklama zewnętrzna wciąż jest ważna?

Ta forma pozwala dotrzeć do odbiorców, którzy nie korzystają z kanałów online albo po prostu nie robią tego w przypadku takich produktów jak Twoje. Reklama zewnętrzna jest częścią publicznego krajobrazu od tak dawna, że większość konsumentów akceptuje ją jako coś oczywistego, a nawet woli ją od reklamy cyfrowej. A ROI? Według raportu Out of Home Advertising Association of America (OOOA) każdy dolar wydany na marketing OOH w przyniósł 5,97 USD sprzedaży netto. To pięciokrotny zwrot z inwestycji.

Reklama zewnętrzna

Źródło

Jakie korzyści przynosi event marketing?

To działania, które mogą przynosić znakomite efekty. Poprzez event marketing zwiększysz świadomość marki i ekspozycję produktu. Dotrzesz do grupy docelowej, rozwiniesz relacje z klientami, zwiększysz konwersję i wiarygodność, a także uzyskasz cenne informacje zwrotne od klientów. Dzięki tym działaniom wymiana informacji z odbiorcami może przynieść wiele cennych danych. Ile wynosi ROI takich działań? 75% firm z budżetami eventowymi od 50 do 100 milionów dolarów spodziewa się odzyskać ponad 5-krotność tego, co zainwestowały.

ROI w event marketingu

Źródło

Dlaczego content marketing jest kluczowy?

Treść jest fundamentalną częścią wszystkich form marketingu. 93% firm priorytetowo traktuje dostarczanie odpowiedniego contentu w czasie i miejscu, w którym dana osoba najprawdopodobniej je zobaczy. Może być wykorzystywany do przyciągania, angażowania i edukowania potencjalnych klientów. Treści mogą być dostarczane za pośrednictwem kanałów organicznych i płatnych. Celem content marketingu jest przygotowanie takiego materiału, który aktywizuje odbiorców. Dzięki niemu możliwe jest skuteczniejsze budowanie relacji i powiększanie zasięgu marki.

Jakie modele komunikacji marketingowej warto znać?

Wykorzystaj modele, które pomogą Ci planować i realizować działania reklamowe. Dzięki nim zintegrowana komunikacja marketingowa stanie się łatwiejsza i możesz działać według określonego planu.

Model AIDA

AIDA (Attention, Interest, Desire i Action) obejmuje etapy, przez które przechodzi nabywca, zanim podejmie decyzje zakupowe. Najpierw musisz przyciągnąć uwagę odbiorcy (Attention), następnie zainteresować ofertą (Interest), wywołać efekt pożądania produktu (Desire) i ostatecznie doprowadzić do zakupu (Action). Każdy z tych etapów wymaga podjęcia innych działań.

Model 4C

4C marketingu to Conversation (rozmowa), Collaboration (współpraca), Community (społeczność) i Content (treść). Te 4C decydują o tym, czy firma odniesie sukces, czy jednak poniesie porażkę w dłuższej perspektywie. W tym modelu stawia się na interakcje i dialog przedsiębiorstwa z klientem, angażując zarówno kanały komunikacji online, jak i offline.

Model 7P

Być może znasz klasyczny model marketingu MIX – 4P. 7P jest jego rozszerzeniem. Dochodzą dodatkowe elementy – People, Process, Physical Evidence, czyli obsługa klienta, procesy biznesowe oraz dowody materialne. Według tego modelu znaczenie ma coś więcej niż tylko produkt, cena, dystrybucja i promocja.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?