Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Wtyczki wordpress do sociali
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Reklama w Google Ads - odrzucenie
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
    UTM link
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    Single page wady i zalety
    Strony one page – zalety i wady
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    q-commerce
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Formularz na stronę internetową
    Formularz kontaktowy na stronę internetową – jak go stworzyć i dlaczego warto?
    5 maja 2023
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    rekomendacje-biznes
    Rekomendacje w biznesie – jak je wykorzystać?
    5 maja 2023
    podpisanie umowy z aniołem biznesu
    Anioł biznesu – kim jest i jak go pozyskać?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: LinkedIn – dlaczego warto z niego korzystać?
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
linkedin-marketing
Responsywnie.pl > Blog > Biznes > LinkedIn – dlaczego warto z niego korzystać?
Biznes

LinkedIn – dlaczego warto z niego korzystać?

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:32
Paulina Szewczyk Opublikowano 26 lipca 2018
6 min
Udostępnij

LinkedIn, choć regularnie rośnie w siłę, to wciąż jest w Polsce niedoceniany. Tymczasem dla profesjonalisty czy specjalisty może być to doskonały kanał do budowania wizerunku eksperta. Dlaczego zatem warto wykorzystać LinkedIn?

Spis treści
Dlaczego warto korzystać z LinkedIn?LinkedIn i jego opcjeDlaczego warto robić networking?Dlaczego warto korzystać z LinkedIn promując firmę

Przyjmuje się, że LinkedIn to narzędzie do poszukiwania pracy. To jednak nic bardziej mylnego. Dzięki zastosowaniu poszczególnych narzędzi można korzystać z tego niedocenianego kanału social media znacznie szerzej. Można tutaj budować wizerunek eksperta nie tylko jako firma, ale także, a może przede wszystkim, jako osoba fizyczna.

Dlaczego warto korzystać z LinkedIn?

Załóżmy, że pracujesz w obszarze social media. Na Facebooku wiele jest fanpage agencyjnych czy profili osobistych, które traktują o temacie. Odbiorcy są jednak bardzo zróżnicowani – zaczynając od tych bardziej świadomych, pracujących w innych agencjach czy działach marketingu, aż po kilkunastolatków szukających wiedzy o danym kanale komunikacji. Na LinkedIn zdecydowanie łatwiej jest znaleźć tę pierwsza grupę, czyli odbiorców docelowych.

Mało tego, wszystkich tych odbiorców znasz z imienia i nazwiska. Możesz sprawdzić, gdzie pracują i czym się zajmują. Niewiele jest fejkowych czy anonimowych kont – działają tutaj prawdziwi ludzie, także działający na korzyść własnej marki osobistej. Dzięki temu komunikacja jest bardziej przejrzysta, a i wszelkie konwersacje w komentarzach zazwyczaj znacznie bardziej kulturalne i merytoryczne. Jeśli ktoś pisze pod swoim nazwiskiem, to zazwyczaj myśli o tym, co pisze i w jaki sposób. Szczególnie, gdy ma na profilu podanego pracodawcę i wszystkie jego dane można błyskawicznie sprawdzić.

LinkedIn i jego opcje

Przede wszystkim LinkedIn ma kilka opcji, których jeszcze nie przejął w pełni Facebook i nie zaadaptował u siebie. Dla przykładu – w ubiegłym tygodniu byłeś prelegentem na dużej konferencji z zakresu marketingu. Twoja prelekcja spotkała się z ciepłym odbiorem, a wśród widowni było wiele pochwał za merytorykę i oprawę graficzną. Chcesz podzielić się swoją prezentacją z innymi, by pochwalić się swoimi godzinami pracy, a nie masz jeszcze dostępu do materiału wideo. Jak to zrobić?

Wykorzystać slideshare.net czyli narzędzie LinkedIn do zamieszczania prezentacji. Narzędzie to pozwala w bardzo wygodny sposób uploadować wszystkie/poszczególne slajdy i dzielić się z nimi ze społecznością LinkedIn. W ten sposób, nawet jeśli ktoś nie był na prelekcji, może poznać Twoją prezentację i wyrobić sobie zdanie na temat Twoich umiejętności oraz wiedzy, a tym samym np. zakwalifikować Cię jako eksperta!

Oczywiście, wszystkie te działania mają także duży wpływ na budowanie wizerunku u pracodawców czy zleceniodawców. Doceniany freelancer swoimi działaniami na LinkedIn może zyskać nowe zlecenia od większych firm, które dostrzegły i doceniły jego komunikację na tym kanale. Dzięki publikacji wartościowych treści łatwo „spotkać w sieci” osoby zainteresowane podobnym tematem i gotowe do współpracy.

linkedin marketing dlaczego warto

Dlaczego warto robić networking?

Networking to ogromna zaleta LinkedIn. Wiele osób, które obecnie prowadzi razem interesy czy tworzyło wspólnie projekty, zaczęło swoją znajomość właśnie poprzez ten kanał social media. Tutaj łatwo sprawdzić rekomendacje czy konkretne umiejętności wymagane dla projektu, a tym samym znaleźć ludzi do współpracy. Szczególnie, że łatwiej tutaj o przyjęcie zaproszenia niż na Facebooku – nawet do nieznajomych osób można wysłać zaproszenie z wiadomością powitalną, aby od razu, choć pokrótce, przedstawić temat. Wyświetlająca się liczba wspólnych kontaktów często także działa na korzyść budowania relacji biznesowo-zawodowych.

Dla wielu freelancerów profil na LinkedIn może być wręcz ich portfolio. Najlepsze teksty i projekty, potwierdzone umiejętności czy rekomendacje od zleceniodawców – to wszystko w połączeniu może stworzyć podstawę do wygrywania mini przetargów o dane zlecenie.

Dlaczego warto korzystać z LinkedIn promując firmę

Jedna rzecz to silna marka osobista, a druga sprawa to LinkedIn w wykorzystaniu firm. Przecież one też mogą tutaj wiele ugrać, chociażby w przypadku employer brandingu. Na pewno zupełnie inna powinna być strategia działań dla Facebooka i inna dla LinkedIn. To jak już pisaliśmy, dwa zupełnie inne portale, które wymagają różnego podejścia.

Dla przykładu – na LinkedIn lepiej postować rzadziej, ale konkretniej. Inny będzie także rodzaj contentu, który sprawdzi się w tym medium. Różnego rodzaju statystyki, zestawienia finansowe czy rankingi ze względu na konkretne kryterium, to wszystko lepiej publikować na LinkedIn.

Dobrze sprawdzą się tutaj także treści związane z życiem firmy. Relacje z konferencji, sukcesy poszczególnych pracowników, przedstawienie nowych członków załogi. To wszystko wpływa jednocześnie na budowanie wizerunku „przyjaznego pracodawcy” i zwiększa szanse na efektywną rekrutację. Ludzie, którzy obserwują Twoją markę na LinkedIn, znacznie szybciej odpowiedzą na ogłoszenie o pracę.

A czy Ty korzystasz z LinkedIn? Bez względu na to, czy prowadzisz firmę czy jesteś częścią większego zespołu, to bez wątpienia jest kanał social media, który może Ci się przydać. Wykorzystaj powyższe rady, by korzystać z niego i osiągnąć w ten sposób także biznesowe profity!

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
CPC, CPA, CPM i CPV, czyli rodzaje rozliczeń kampanii reklamowych
Paulina Szewczyk 5 maja 2023 26 lipca 2018
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?