Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Wyszukiwanie fasetowe
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    5 maja 2023
    Linkowanie wewnętrzne i - wpływ na SEO
    Linkowanie wewnętrzne a strategia pozycjonowania
    21 grudnia 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Pliki htaccess
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Czym jest BaseLinker?
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    drupal-sklep-internetowy
    Drupal a sklep internetowy? Poznaj Drupal Commerce!
    5 maja 2023
    allegro czy własny sklep internetowy
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    linkedin-marketing
    LinkedIn – dlaczego warto z niego korzystać?
    5 maja 2023
    Rozpatrzenie reklamacji
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Jak pozycjonować grafikę w Google?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Wyszukiwarka Google Grafika
Responsywnie.pl > SEO/SEM > Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM

Jak pozycjonować grafikę w Google?

Aleksandra Stala
Data ostatniej aktualizacji: 2023/09/21 o 15:46
Aleksandra Stala Opublikowano 21 września 2023
11 min
Udostępnij

W Google poza wynikami tekstowymi wyświetlają się m.in. zdjęcia. Użytkownik może również wybrać rezultaty, w których pojawiają się wyłącznie grafiki. Zarówno w wynikach tekstowych, jak i graficznych, pozycja zajmowana przez poszczególne strony zależy od optymalizacji. Jak osiągnąć najwyższą w przypadku obrazów? Na czym polega pozycjonowanie grafiki w Google?

Spis treści
Czym jest Google Grafika?Sposoby wyszukiwania obrazów w GoogleWyszukiwanie tekstem, głosem lub obrazem w Google GrafikaWyszukiwanie na desktop i mobileZalety pozycjonowania grafik w GoogleCo wpływa na pozycję grafik w Google?W jaki sposób optymalizować obrazy?Uzupełnij opis alternatywnyOdpowiednie nazewnictwo plików graficznychFormat grafikiKompresja zdjęćLokalizacja grafikiObrazy dostosowane do urządzeń mobilnychDodaj mapę zdjęć w Google Search ConsoleOpisz grafikę za pomocą danych strukturalnychJak i gdzie sprawdzić efekty pozycjonowania zdjęć?Pozycjonowanie grafik – podsumowanie

Czym jest Google Grafika?

Google Images służy do wyszukiwania obrazów online. Działa podobnie do wyszukiwarki tekstowej, ale w tym przypadku widzisz inne wyniki dla tego samego zapytania. Google Grafika zwraca rezultaty w postaci obrazów. Wyświetla zdjęcia pasujące do frazy, ale przy ustalaniu kolejności grafik bierze pod uwagę wiele czynników. Znaczenie mają m.in. tytuł pliku, zawartość tagu alt czy treść samej strony, na której znajduje się dana grafika. Wynik wyszukiwania ma formę zestawu miniatur obrazów.

Nie ma oficjalnych danych na temat aktualnej popularności Google Grafika, ale jakiś czas temu Benjamin Ling, pracownik firmy Google, zdradził pewien sekret. Okazuje się, że już lata temu liczba wyszukiwań w Google Images przekraczała miliard dziennie. Z danych Quora wynika, że już dawno 10,1% całego ruchu Google przypadało na images.google.com.

Sposoby wyszukiwania obrazów w Google

Masz kilka możliwości. Opcję wyboru wyszukiwania grafiki znajdziesz pod polem zapytania o rezultaty tekstowe.

Wyszukiwanie grafiki pod polem tekstowym
Drugą opcją jest bezpośredni wybór Google Images. Wtedy wyświetli się pole, przez które możesz wysłać zapytanie o grafikę związaną z daną tematyką.

Szukanie grafiki w Google Images

Trzecią opcją jest wejście na google.com i wybranie w prawym górnym rogu opcji Grafika.

wybranie-opcji-grafika

Wyszukiwanie tekstem, głosem lub obrazem w Google Grafika

Zapytanie możesz wysłać standardowo w postaci treści. Drugą opcją jest wyszukiwanie głosowe w Google Images, a trzecią – obrazem. W tym ostatnim przypadku możesz przeciągnąć dowolny obraz, przesłać plik lub wkleić odnośnik do niego. Efektem takiego wyszukiwania są grafiki podobne do tej z zapytania.

Wyszukiwanie tekstem, głosem lub obrazem w Google Grafika

Wyszukiwanie na desktop i mobile

Powyżej widzisz, jak szukać grafiki w Google na desktopie. Nieco inaczej wygląda to na urządzeniach mobilnych. Odwiedź google.pl, a wtedy jedną z opcji będzie ta wskazana strzałką na poniższym screenie.

Wyszukiwanie grafiki na urządzeniach mobilnych

Kiedy przejdziesz do wyników tekstowych, w dalszym ciągu po prawej stronie znajdziesz ikonę, po której kliknięciu możesz wyszukać grafikę.

Wyszukiwanie grafiki

Zalety pozycjonowania grafik w Google

Aby Twoje obrazy wyświetlały się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google, musisz je zoptymalizować. Jak wspomnieliśmy, pozycjonowanie grafik wymaga zwrócenia uwagi na wiele kwestii. Jakie są największe zalety takiego działania? Otóż:

  • możesz pozyskiwać ruch z Grafiki Google. Jeśli w Twojej branży wygląd produktu ma szczególne znaczenie, przełoży się to nie tylko na odwiedziny na stronie, ale również na wyższe przychody;
  • optymalizacja rozmiaru plików graficznych przyczyni się do szybszego ładowania strony, a to da użytkownikom lepsze wrażenia co do witryny;
  • zwrócisz większą uwagę na jakość – profesjonalne zdjęcia, dopasowane do treści, atrakcyjne i odpowiednio opisane wpływają na odbiór użytkowników, ich ocenę całej witryny i decyzje co do dalszego użytkowania strony czy zamówienia produktów.

Na czym polega pozycjonowanie grafiki? Co zrobić, aby zapewnić robotom Google obrazy, które mogą zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania?

Co wpływa na pozycję grafik w Google?

O widoczności obrazów decyduje wiele czynników. Przede wszystkim staraj się dodawać unikatowe grafiki, a nie zdjęcia z darmowych banków, które są wykorzystane na tysiącach stron WWW. Postaw na obrazy atrakcyjne, które przyciągają uwagę. Korzystaj z grafik, które są Twoje, a jeśli sięgasz po zewnętrzne źródła, to wybieraj pliki dostępne na otwartej licencji. Nie łam praw autorskich. Nie używaj zdjęć, które mogą być wykorzystane wyłącznie za opłatą. Przykładowo, firma Skechers została z tytułu naruszenia praw autorskich pozwana na kwotę 2,5 mln dolarów!

W ramach pozycjonowania grafiki zoptymalizuj rozmiar pliku, uzupełnij tag alt, zastosuj odpowiednie nazewnictwo. Co dokładnie zrobić? Jak przeprowadzić optymalizację grafik?

W jaki sposób optymalizować obrazy?

Musisz pamiętać o co najmniej kilku ważnych kwestiach. Skoro zależy Ci na pozycjonowaniu zdjęć, zwróć uwagę na wszystko, co wpływa na ich widoczność.

Uzupełnij opis alternatywny

Chodzi o tag alt, nazywany również atrybutem alt. Powinien zawierać informacje na temat tego, co znajduje się na zdjęciu. Opis alternatywny wyświetla się, w przypadku gdy grafika się nie załaduje, np. kiedy dany zasób jest niepoprawnie podlinkowany.

Tag alt powinien zawierać najważniejsze dla danej strony słowo kluczowe i opis tego, co znajduje się na zdjęciu. Popularne systemy CMS umożliwiają łatwe umieszczenie tej treści. Taką opcję masz przy dodawaniu pliku graficznego na stronę, np. w systemie WordPress.

Tag alt

Odpowiednie nazewnictwo plików graficznych

Nazwa pliku powinna zawierać najważniejsze słowo kluczowe i wskazywać, co znajduje się na zdjęciu. Poszczególne słowa w tytule należy oddzielać łącznikiem, a nie myślnikiem czy podkreślnikiem. Nie powinno się używać dużych liter ani polskich znaków. To oznacza, że nazwą pliku może być, np. czerwona-suknia-wieczorawa-doris.jpg. Tytuł grafiki odgrywa istotną rolę, jeśli chodzi o pozycjonowanie zdjęć. Nazwa pliku sugeruje robotom, co znajdą pod danym adresem URL. Google sugeruje korzystanie z logicznego nazewnictwa:

„Utwórz dobrą strukturę adresów URL obrazów: do rozpoznawania obrazów używamy ścieżki adresu URL i nazwy pliku. Pomyśl o uporządkowaniu treści w taki sposób, by adresy URL obrazów były skonstruowane logicznie”.

Co zrobić, jeśli masz mnóstwo plików graficznych, których nazwy chcesz zoptymalizować, a przy okazji zmniejszyć ich rozmiar? Skorzystaj z aplikacji. Sprawdzi się, np. Visual Watermark, która pozwala dodawać znaki wodne, zmniejszać rozmiar plików i nadawać im nazwy zgodnie z ustalonymi regułami.

Aplikacja do zmniejszenia rozmiarów grafiki

Format grafiki

Plik powinien zajmować jak najmniej miejsca, ale kluczową rolę odgrywa też jego jakość. Warto pójść na kompromis. Zanim zaczniesz dodawać pliki graficzne na stronę, upewnij się, że wybierasz odpowiedni format. Używa się następujących:

  • PNG – zapewnia dobrą jakość obrazu, ale wiąże się z większym rozmiarem pliku;
  • JPEG – oznacza większą utratę jakości obrazu, ale można dostosować jej poziom tak, aby znaleźć dobrą równowagę;
  • WebP – format opracowany przez Google, którego celem jest zmniejszenie rozmiarów plików w sieci przy zachowaniu jak najlepszej jakości. Zastępuje starsze formaty.

Coraz częstszą praktyką jest sięganie po WebP, aby zachować jak najwięcej z jakości pliku PNG, ale jednocześnie znacznie zmniejszyć jego rozmiar.

Kompresja zdjęć

Wyszukiwarka Google Grafika nie lubi plików, które zajmują dużą powierzchnię. Wpływają one negatywnie na szybkość ładowania stron internetowych. Kompresja obrazów, przed przesłaniem plików do sieci, to jedyny słuszny wybór. Możesz do tego wykorzystać różne narzędzia. Przykładem jest TinyPNG. Istnieje wtyczka WordPress o takiej samej nazwie, która ułatwi Ci dodawanie skompresowanych plików na stronę.

Kompresja obrazów

Kompresję zdjęć bez utraty jakości zapewnia inny plugin do systemu WordPress – WP Smush. Warto, aby plik graficzny nie zajmował więcej niż 150-200 KB.

Lokalizacja grafiki

Kiedy dodajesz najważniejsze zdjęcie na stronę internetową, kluczowe dla konkretnej treści, umieść je jak najwyżej. Otocz grafikę powiązanym tematycznie tekstem, skorzystaj z najważniejszych fraz kluczowych. Dzięki temu robotowi wyszukiwarki łatwiej będzie zrozumieć, co znajduje się na zdjęciu. Google nie bierze pod uwagę wyłącznie grafiki, ale również treść, która znajduje się w witrynie. To istotnie wpływa na pozycjonowanie stron internetowych.

Obrazy dostosowane do urządzeń mobilnych

Jeśli grafiki nie wyświetlają się prawidłowo, powodują wysoki współczynnik odrzuceń i niską konwersję. W przypadku gdy zapewnisz responsywne obrazy, może się to przełożyć na wyższą widoczność w Google i zwiększenie zaangażowania użytkowników. Obraz ma się zmieniać wraz z rozmiarem witryny, niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta z komputera stacjonarnego, czy telefonu komórkowego.

Jeśli na Twojej stronie występują błędy związane z obsługą witryny na urządzeniach mobilnych, dowiesz się o tym z Google Search Console. Wejdź na search.google.com i w menu Eksperymenty i personalizacja wybierz opcję Obsługa na urządzeniach mobilnych.

Responsywne obrazy

Dodaj mapę zdjęć w Google Search Console

Masz już mapę adresów URL witryny? Jeśli nie, to dodaj ją i przygotuj również dla zdjęć. Dzięki temu roboty wyszukiwarki będą mogły łatwiej dotrzeć do plików na stronie. Mapa witryny to w dużej mierze ściągawka, dzięki której zasoby witryny będą szybciej zindeksowane i wyświetlane w Grafika Google. Nie oznacza to jednak, że od razu dojdzie do indeksacji wszystkich plików. Natomiast możesz weryfikować, jaka część adresów z mapy została zindeksowana.

Mapa witryny GSC

Opisz grafikę za pomocą danych strukturalnych

Poprzez dane strukturalne możesz tak opisać dany element, aby robot Google mógł łatwiej zrozumieć, z jakim materiałem ma do czynienia. Jeśli dodasz dane strukturalne, Google może wyświetlać obrazy jako wyniki rozszerzone.

Jak i gdzie sprawdzić efekty pozycjonowania zdjęć?

Google Search Console pozwala Ci zweryfikować ruch pozyskiwany przez słowa kluczowe, jaki daje Ci wyszukiwanie graficzne w Google Images. Zaloguj się na search.google.com. Z menu Skuteczność wybierz Wyniki wyszukiwania. W drugim kroku kliknij ołówek obok opcji Typ wyszukiwania, a następnie zaznacz Grafika, a na koniec wybierz Zastosuj.

Sprawdzenie efektów pozycjonowania grafik

Dzięki temu widzisz, jaki ruch generują poszczególne grafiki w wyszukiwarce Google. Możesz wytypować, w przypadku których liczba wyświetleń jest największa, ale odległa pozycja powoduje, że odwiedzin jest mało. Być może warto pozycjonować grafikę, aby poprawić jej wyniki?

Ruch grafik w wyszukiwarce Google

Pozycjonowanie grafik – podsumowanie

Wiesz już, jak działa wyszukiwanie obrazem i jak pozycjonować grafiki. Dzięki odpowiedniej optymalizacji możesz zdobywać z Google Grafika ruch i klientów. Warto popracować nad zdjęciami, aby osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe, pod względem widoczności i nie tylko.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
Jak monitorować pozycje w Google?
Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Aleksandra Stala
Aleksandra Stala
Od lat związana z marketingiem internetowym. Na co dzień zarządza działaniami marketingowymi polskiego software house’u i agencji digital marketingu.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?