Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Google Ads i Google AdSense
    Google Ads a AdSense – czym się różnią?
    5 maja 2023
    Crawl budget – budżet indeksowania
    Crawl budget – sposoby na sprawdzenie i poprawę indeksowania
    21 lutego 2024
    Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Dedykowane aplikacje internetowe
    Dedykowane aplikacje internetowe – co powinieneś o nich wiedzieć?
    14 czerwca 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    sklep internetowy czy allegro
    Sklep internetowy czy Allegro – co się bardziej opłaca?
    5 maja 2023
    Czym jest omnichannel?
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    KPI w e-commerce
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    edukacja-klienta
    Czy warto edukować klientów?
    5 maja 2023
    Koszt wysyłki za pobraniem
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Jak wypromować lokalny biznes w internecie? 6 sposobów
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
promocja lokalnego biznesu
Responsywnie.pl > Marketing > Jak wypromować lokalny biznes w internecie? 6 sposobów
Marketing

Jak wypromować lokalny biznes w internecie? 6 sposobów

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/06/02 o 15:57
Paulina Szewczyk Opublikowano 27 kwietnia 2023
10 min
Udostępnij

Masz lokalną firmę? Możesz wykorzystać liczne możliwości wypromowania biznesu w sieci. Podstawą jest Twoja strona WWW. Jeśli jeszcze jej nie masz, nie czekaj – zleć projekt. Witryna istnieje, ale nie sprzedaje? Czas na jej dostosowanie do aktualnych wymagań internautów i wykorzystanie działań marketingowych w sieci. Co warto zrobić? Sprawdź 6 sposobów na promowanie lokalnego biznesu w Internecie.

Spis treści
1. Czytelna, responsywna strona internetowa2. SEO lokalneOptymalizacja witrynyWizytówki NAPOptymalizacja Profilu Google Moja Firma3. Google Ads4. Media społecznościowe5. Content marketingBlogWpisy sponsorowane6. Influencer marketing

1. Czytelna, responsywna strona internetowa

Zdarza Ci się trafić na witryny, które nie dostosowują się do wyświetlacza Twojego urządzenia przenośnego? Z pewnością coraz rzadziej. Zanim zaczniesz inwestować w działania marketingowe, zleć wykonanie responsywnej strony WWW dla lokalnego biznesu. Jeśli chcesz dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów, musisz zadbać o jej atrakcyjną prezentację. W przypadku gdy witryna będzie się źle wyświetlać na urządzeniach przenośnych, trudno oczekiwać, że strona internetowa może skutecznie sprzedawać.

Responsywny projekt zapewnia lepsze doświadczenia użytkowników. Czy Twój biznes lokalny zyska to zaufanie, jeśli witryna nie jest responsywna? Czy bierzesz pod uwagę zakupy w takich serwisach? 88% internautów nie wraca na stronę internetową po jednym negatywnym doświadczeniu! Nie dopuść do niego w Twoim serwisie lokalnej marki!

2. SEO lokalne

Ponad 95% internautów w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google. Jeśli Twoja witryna lokalna będzie zajmować wysokie pozycje w wynikach na frazy, które są sprawdzane przez potencjalnych klientów, może pozyskać dzięki temu zapytania i zamówienia. Zwróć uwagę, że oprócz standardowych rezultatów na frazy lokalne wyświetlają się także takie, które widzisz na poniższym screenie.

Wizytówka - Profil Firmy

To trzypak wyników z Google Maps. Żeby Twoja witryna mogła się znajdować wśród tych wizytówek, musisz założyć darmowy Profil Firmy w Google. Możesz też budować widoczność samej lokalnej strony firmowej w wynikach. Jak dotrzeć w ten sposób do potencjalnych klientów? Czy takie promowanie lokalnego biznesu w internecie przynosi efekt?

Optymalizacja witryny

Twoja strona internetowa lokalnej firmy powinna być zoptymalizowana pod oczekiwania Google. Aby uzyskać zamierzone efekty, pamiętaj o następujących kwestiach:

  • Ustal najważniejsze dla Twojego biznesu frazy lokalne, na które chcesz pozycjonować witrynę. Zrobisz to za pomocą takich narzędzi jak: Semstorm, Ahrefs, Senuto czy Google Search Console. Sprawdź, jakie zapytania powodują najwięcej odwiedzin u Twojej konkurencji. Jeśli dane słowo kluczowe ma wysoki CPC (cost per click, czyli koszt kliknięcia) w Google Ads, to prawdopodobnie może skutecznie sprzedawać.
  • Zoptymalizuj stronę pod frazy lokalne. Dodaj je w title (tytule strony), meta description (opisie), nagłówkach i leadzie do poszczególnych treści i pozostałym contencie. Staraj się przede wszystkim zachować naturalność. Nie dodawaj słów kluczowych na siłę.
  • Zoptymalizuj zdjęcia. Niech ich opisy (tag alt) i nazwy zawierają najważniejsze słowo kluczowe. Słowa w nazwie pliku oddziel łącznikami, a nie podkreślnikami, np. skup-samochodow-czestochowa.jpg.
  • Linkuj wewnętrznie. Niech do każdej podstrony prowadzi przynajmniej kilka odnośników z innych podstron serwisu. Pamiętaj o przemyśleniu nazw opcji w menu. Dodaj menu okruszkowe. Linkuj tematycznie z artykułów do opisów produktów i usług.
  • Przygotuj podstrony dla różnych miast. Jeśli promocja lokalnego biznesu ma obejmować działalność prowadzoną w różnych miejscowościach, przygotuj dla każdej zoptymalizowaną podstronę. To ważne, jeśli chcesz, aby Twoja strona WWW była widoczna w Google na zapytania lokalne związane z daną lokalizacją.

Wizytówki NAP

NAP to skrót od angielskich słów Name, Address, Phone, czyli w praktyce rodzaj lokalnej wizytówki, która zawiera dane Twojej firmy. Pozyskuj je na popularnych witrynach w sieci, takich jak Panorama Firm, Targeo czy Yellowpages. Nie musisz robić tego we wszystkich miejscach, w których masz taką możliwość. Niech reklama biznesu lokalnego opiera się na jakości. Dzięki NAP strona internetowa Twojej firmy może również pozyskać linki prowadzące do witryny, które są czynnikiem rankingowym w Google.

Optymalizacja Profilu Google Moja Firma

Masz już Profil Firmy w Google? Jeśli chcesz, aby lokalna wizytówka zajmowała wysokie pozycje na istotne dla Ciebie frazy, musisz ją zoptymalizować. Profil Twojej firmy powinien być wypełniony – uzupełnij wszystkie pola, które mają zastosowanie w przypadku danej działalności. W nazwie umieść słowo kluczowe, ale w połączeniu z brandem, np. salon fryzjerski Piękne Włosy. Dodaj opis, wprowadź godziny otwarcia, systematycznie zamieszczaj zdjęcia.
Pamiętaj! Aż 64% konsumentów wykorzystuje Profile Firmy w Google, aby odnaleźć dane kontaktowe do lokalnych firm.

Optymalizacja wizytówki

Źródło: Gitnux

3. Google Ads

Jak promować firmę w internecie? Reklama biznesu lokalnego powinna obejmować Google Ads, czyli największy tego typu system, jaki istnieje. Dzięki niemu możliwe jest promowanie firmy online w wynikach wyszukiwania Google, na stronach należących do sieci Google, Youtube i nie tylko. Zaletą jest to, że możesz płacić za każde przekierowanie na stronę internetową lub połączenie telefoniczne. Dzięki temu Twoja firma na rynku lokalnym może pozyskiwać zapytania od osób, które są zainteresowane tym, co oferujesz. Możesz ustalić, że reklama firmy lokalnej będzie się wyświetlać wyłącznie internautom z danej okolicy. Bardzo wygodnym sposobem dla internautów na zapoznanie się z ofertą marki jest skorzystanie z opcji bezpośredniego połączenia telefonicznego przez Google Ads. Według Google korzystało z tego ok. 60% użytkowników smartfonów.

Promowanie firmy online
Źródło: Think with Google

4. Media społecznościowe

Promowanie lokalnego biznesu w internecie powinno obejmować social media. Jeśli wydaje Ci się, że z takich serwisów nie korzystają Twoi klienci, prawdopodobnie jesteś w błędzie. Promowanie firmy w sieci polega na wykorzystaniu dostępnych kanałów. Najpopularniejszy w Polsce Facebook umożliwia dotarcie do odbiorców niewielkim kosztem. Niech działania online obejmują założenie fanpage’a i grupy tematycznej związanej z Twoim lokalnym biznesem. Dzięki reklamom Facebook Ads możliwa jest taka promocja małego biznesu, która będzie kierowana do mieszkańców danego miasta i okolicy.

5. Content marketing

Jak promować firmę w internecie? Poprzez tworzenie wartościowych materiałów. Twoim celem powinno być przygotowanie takiej treści, zdjęcia, infografiki czy filmu, które zainteresują odbiorców i spowodują, że będą skłonni się nimi podzielić. Czy jednak małe firmy powinny sięgać po tę metodę? Nic nie stoi na przeszkodzie. Twoja strona internetowa i ogólnie biznes lokalny mogą dzięki temu wiele zyskać. Takie promowanie firmy online może przynieść znakomity efekt niewielkim kosztem. Jakie cele osiągniesz poprzez content marketing? Zerknij na wyniki poniższej analizy. Może być ich wiele, a na pewno wśród nich jest promowanie firmy w sieci i uzyskanie określonych wyników sprzedażowych.

Działania content marketingowe

Źródło: Content Marketing Institute

Blog

Prowadzisz blog firmowy lokalnej marki? To może świetnie się sprawdzać, jeśli chodzi o promowanie marki w sieci. Firma na rynku lokalnym może dzięki temu budować wizerunek eksperta. Dodawaj wartościowe treści. Mogą to być poradniki związane z zakupem konkretnych produktów i usług. Kolejnym pomysłem są porady związane z zastosowaniem tych rozwiązań. Warto również dodać treści opisujące, jak radzić sobie z problemami, które mogą pojawić się w czasie użytkowania danego zakupu. Jaki ma to wpływ na promowanie lokalnego biznesu w internecie? Wartościowe treści mogą docierać do odbiorców przez Google, są udostępniane w serwisach społecznościowych, internauci przekazują je sobie przez komunikatory. Z tego powodu firma na rynku lokalnym, i nie tylko na nim, może wiele zyskać.

Wpisy sponsorowane

Promowanie firmy online może przynosić znakomite efekty również dzięki artykułom płatnym. Skorzystaj z takiej reklamy w witrynach związanych z Twoją okolicą – lokalnych serwisach informacyjnych, katalogach przedsiębiorstw czy też forach. Sięgnij po takie wpisy na stronach powiązanych tematycznie z Twoją działalnością. Firma na rynku lokalnym może pozyskiwać klientów, którzy dowiedzą się o niej z takich treści. Kolejną korzyść stanowi wsparcie w pozycjonowaniu witryny w Google. Linki, które możesz dodać do artykułów, mogą pozytywnie wpłynąć na widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania. Przekłada się to zatem na promowanie lokalnego biznesu w internecie pod kilkoma względami – możesz osiągnąć różne korzyści.

6. Influencer marketing

Ten typ działań od lat pozostaje modny. Tylko czy sprawdzi się, jeśli chodzi o promowanie lokalnego biznesu w internecie? Zdecydowanie tak, o ile odpowiednio przemyślisz działania. Przykładowo, możesz dotrzeć do influencera, który jest znany w lokalnej społeczności albo związany z Twoją branżą. Wykorzystaj jego markę w komunikacji – do promocji oferty. Zerknij poniżej, a dowiesz się, co ma znaczenie dla odbiorców pokolenia Z, a co dla milenialsów. Co skłania ich do zakupu produktów lub usług polecanych przez influencera?

Promowanie firmy przy pomocy influencer marketingu
Źródło: Morning Consult Home

Jak widzisz, jest mnóstwo sposobów na promocję lokalnego biznesu. Testuj różne metody i wytypuj te, które przynoszą Ci najlepsze wyniki. Nie wiesz, jak do tego podejść? Skorzystaj z pomocy ekspertów.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?