Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Wyszukiwanie fasetowe
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    5 maja 2023
    Linkowanie wewnętrzne i - wpływ na SEO
    Linkowanie wewnętrzne a strategia pozycjonowania
    21 grudnia 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Pliki htaccess
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Czym jest BaseLinker?
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    drupal-sklep-internetowy
    Drupal a sklep internetowy? Poznaj Drupal Commerce!
    5 maja 2023
    allegro czy własny sklep internetowy
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    linkedin-marketing
    LinkedIn – dlaczego warto z niego korzystać?
    5 maja 2023
    Rozpatrzenie reklamacji
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Promowanie aukcji Allegro – czy warto? Jak to robić skutecznie?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Czy warto promować aukcje Allegro?
Responsywnie.pl > E-commerce > Promowanie aukcji Allegro – czy warto? Jak to robić skutecznie?
E-commerce

Promowanie aukcji Allegro – czy warto? Jak to robić skutecznie?

Natalia Szczur
Data ostatniej aktualizacji: 2024/02/08 o 13:31
Natalia Szczur Opublikowano 7 lutego 2024
9 min
Udostępnij

Z serwisu Allegro i aplikacji mobilnej korzysta blisko 19 mln użytkowników. Witryna jest odwiedzana przez miliony kupujących i daje możliwość sprzedaży niemal każdego produktu. Dla wielu właścicieli firm Allegro stanowi główny kanał sprzedaży, ale to nie oznacza, że zdobywanie klientów na platformie jest łatwe. Jej popularność wiąże się z dużą konkurencją. Aby zwiększyć skuteczność działań na Allegro, warto zainwestować w promowanie aukcji. Na czym to polega?

Spis treści
Różnorodność narzędzi promocyjnych AllegroSkuteczność promocji a kosztyAnaliza opcji promowania dostępnych na AllegroWyróżnienie ofertPakiet promo AllegroPromowanie na stronie działuAllegro Ads – reklamy w modelu PPCMonety Allegro jako narzędzie promocjiSpecjalne oznaczenia i Strefa OkazjiAllegro a przyszłość sprzedaży w interneciePodsumowanie

Różnorodność narzędzi promocyjnych Allegro

W listopadzie 2023 roku Grupa Allegro mogła się pochwalić wynikiem blisko 21 mln użytkowników. To rezultat lepszy od Grup Wirtualna Polska i Polsat-Interia. Należy przy tym zaznaczyć, że do Grupy Allegro zalicza się nie tylko serwis allegro.pl, ale również Ceneo i inne marki.

Wyniki badań Mediapanel - listopad 2023

Źródło

Na Allegro działa ponad 135 tys. sprzedających. Z punktu widzenia kupującego tak duża liczba podmiotów jest oczywiście zaletą platformy ze względu na duży wybór i konkurencyjne ceny. Jeśli jednak sprzedajesz, musisz rywalizować o klienta, aby odnalazł Twoją ofertę pośród dziesiątek czy setek podobnych.

W tym celu możesz skorzystać z narzędzi promocyjnych, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż. Platforma umożliwia promowanie oferty na różne sposoby. Jednym z nich jest Allegro Ads – system, który daje możliwość reklamowania aukcji w różnych miejscach na stronie, np. na górze listy wyników danej kategorii.

Aukcje wyróżnione na allegro

Źródło

Skuteczność promocji a koszty

Liczne opcje promowania na Allegro wymagają oczywiście testów. Ustal, które formy reklamy sprawdzą się w przypadku Twojej oferty. Warto obserwować, jakie działania prowadzi konkurencja. Inspiruj się, ale nie zakładaj, że wdrożenie tych samych metod przyniesie satysfakcjonujące efekty. Być może w przypadku Twojej działalności lepszym rozwiązaniem będą inne formy promocji.

Ile kosztują reklamy Allegro Ads? To zależy od modelu rozliczeń. Popularnym jest stawka za kliknięcie, która wynosi nie mniej niż określone przez platformę minimum. Może to być 10 groszy za kliknięcie lub nawet 40 groszy. Niestety, ale ustalanie stawki na minimalnym poziomie może uniemożliwić realizowanie celów biznesowych. Po prostu konkurencja wybiera wyższe. Oczywiście, wszystko ma pewne granice i to od Ciebie zależy, na jakie koszty reklamy możesz sobie pozwolić.

Duży wpływ na osiągane wyniki mają dopracowanie treści aukcji, merytoryczne opisy, rozsądne ceny. Jeśli chodzi o opłaty dodatkowe za różne opcje promowania ofert, to stawki są widoczne na poniższej grafice (aktualne na 31.01.2024):

Tabela opłat za opcje dodatkowe

Źródło

Zanim zdecydujesz się na daną formę reklamy Allegro, dowiedz się więcej o poszczególnych formach promocji ofert. Przeanalizuj koszty i skorzystaj z takich możliwości, w przypadku których widzisz, że mogą się sprawdzić w Twojej działalności.

Analiza opcji promowania dostępnych na Allegro

Jeśli chcesz pokonać konkurencję i osiągnąć wysoką sprzedaż na Allegro, trudno będzie Ci to uzyskać bez reklamy w serwisie. Wyróżnienie oferty jest możliwe za pomocą różnych metod. Przeanalizujemy poszczególne opcje i ich koszty.

Wyróżnienie ofert

Przy dodawaniu aukcji, masz do wyboru takie opcje jak: wyróżnienie i wyróżnienie elastyczne. Jeśli się na nie zdecydujesz, Twoja oferta będzie się znajdować na liście zawsze przed tymi, którzy nie zdecydowali się na wyróżnienie. Pojawi się wśród promowanych ofert w kategorii i w wynikach wyszukiwania.

Czym różnią się wyróżnienie i wyróżnienie elastyczne? W pierwszym przypadku płacisz stałą kwotę za 10 dni, a w drugim – zapłacisz tylko za określoną liczbę dni. Po prostu możesz lepiej dopasować czas promocji do potrzeb.

Oferty promowane w taki sposób wyglądają następująco:

Promowane oferty na allegro

Źródło

Jeśli chodzi o cennik, na 31.01.2024 obowiązują stawki widoczne na poniższej grafice:

Tabela opłat za promowane oferty

Źródło

Pakiet promo Allegro

Tego rodzaju pakiet obejmuje: wyróżnienie, pogrubienie i podświetlenie. Tytuł oferty będzie wyróżniony wyboldowanym fontem i pokazany na niebieskim tle. Pakiet promo daje lepszą widoczność na liście promowanych przedmiotów danej kategorii i w wynikach wyszukiwania.

Przykład oferty pakietu promo na allegro

Źródło

Promowanie na stronie działu

Ta forma reklamy nie jest dostępna dla wszystkich ofert. Promowanie na stronie działu nie dotyczy przedmiotów o charakterze erotycznym. Jeśli zdecydujesz się na tę formę, Twoja oferta będzie wyświetlać się w specjalnej galerii, w której internauta zobaczy miniaturę, cenę i tytuł oferty. Z tej opcji możesz skorzystać wyłącznie przy wystawianiu aukcji. Nie jest to dostępne w zakładce Mój asortyment. Ta metoda na zwiększenie sprzedaży kosztuje obecnie (na 31.01.2024) 29 zł za 10 dni.

Opcje promowania oraz dodatkowe opcje

Źródło

Allegro Ads – reklamy w modelu PPC

W modelu PPC płacisz za każde kliknięcie – ustalasz maksymalną stawkę. Allegro Ads podpowiada, jaka będzie optymalna w danym przypadku. Kwota nie może być niższa od stawki minimalnej, która wynosi np.:

  • dla działu nieruchomości – 10 groszy,
  • dla działu moda – 20 groszy,
  • dla działów elektronika – 30 groszy,
  • dla działu firma i usługi – 40 groszy.

Reklamy wyświetlają się na stronie allegro.pl i w aplikacji Allegro. Jeśli chodzi o konkretne lokalizacje, to są nimi:

  • wyniki wyszukiwania + lewa kolumna,
  • wyniki wyszukiwania,
  • strony przedmiotów.

Promocje dostosowane do wyszukiwań

Źródło

Dużą zaletą korzystania z Allegro Ads jest opłata pobierana „z dołu”. Aby skorzystać z reklamy, nie musisz najpierw za nią zapłacić. Opłaty do uregulowania trafiają na Twój rachunek Allegro 28. dnia miesiąca. Pamiętaj, że w Allegro Ads ustalasz dwa budżety – dzienny i całkowity.

Monety Allegro jako narzędzie promocji

Monety na Allegro są wirtualnymi punktami, które klienci zbierają podczas zakupów, a następnie mogą nimi płacić za kolejne zamówienia. Jako sprzedający wybierasz, czy chcesz uczestniczyć w programie. Początkowo nic nie płacisz, ale koszt pojawi się, kiedy ktoś kupi u Ciebie produkt włączony do tego programu.

Jedna moneta to dla sprzedawcy wydatek w wysokości 1,23 zł. Wielu kupujących wybiera te aukcje, w których można je zdobyć. Jeśli dany zakup wiążę się z nagrodą w postaci 3 monet, jako sprzedający zapłacisz 3,69 zł. Aby wykorzystać monety Allegro do promocji, musisz posiadać konto firmowe, mieć średnią ocenę sprzedaży co najmniej 4,8, a w ostatnich 30 dniach kupujący musieli wystawić Ci minimum 5 opinii. Do jednej oferty możesz dodać monety o wartości maksymalnie 25% ceny produktu, ale nie więcej niż 20. Informacja o ich liczbie znajduje się m.in. w spisie produktów.

System monet na allegro

Źródło

Specjalne oznaczenia i Strefa Okazji

Strefa Okazji to dział, w którym Allegro chce przedstawiać produkt w bardzo atrakcyjnej cenie. Oferty przeszły przez weryfikację i mają specjalne oznaczenia. Część wyświetla się z przekreśloną ceną. Prezentowane aukcje są dopasowywane indywidualnie na podstawie dotychczasowej aktywności danego użytkownika na Allegro. Sprzedający może zgłosić swoje propozycje do działu w zakładce Kampanie i programy.

Strefa promocji na Allegro

Źródło

Wysokość opłaty zależy od rodzaju oznaczenia. Obowiązujące stawki (aktualne na 31.01.2024) znajdują się na poniższej grafice:

Rodzaje oznaczeń na listach ofert

Źródło

Allegro a przyszłość sprzedaży w internecie

Zakupy za pośrednictwem serwisu aukcyjnego Allegro i jego aplikacji mobilnej to standard na polskim rynku. Mało prawdopodobne, aby w najbliższych latach coś się zmieniło. Dla wielu firm ten serwis aukcyjny jest podstawowym źródłem klientów w branży e-commerce. Pozwala dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców.

Z ESG Raport 2022 wynika, że dla 90% respondentów zakupy na tej platformie są bezpieczniejsze lub tak samo bezpieczne, jak na innych. Dochodzi do tego atrakcyjność oferty. Wpływa na nią m.in. program Allegro Smart, czyli bezpłatna dostawa do paczkomatów i punktów odbioru przy zamówieniu za minimum 45 zł, a od 65 zł – kurierem. Wprawdzie Allegro Smart jest odpłatne, ale często kupującym wydatek szybko się zwraca. To warunki, które klienci mogą uzyskać w mało którym e-sklepie. Zazwyczaj darmowa dostawa jest zapewniana od zamówień na 100-200 zł. Bezpieczeństwo, niskie koszty czy łatwość zakupów to argumenty, które przemawiają za dużą popularnością Allegro, która raczej nie zmniejszy się w najbliższych latach.

Podsumowanie

Dzięki Allegro, zastosowaniu ofert promowanych i skorzystaniu z różnych form reklamy, możesz nawet po otwarciu działalności online szybko zacząć zdobywać klientów w e-commerce. Nie ograniczaj się jednak do tego kanału. Analizuj skuteczność różnych metod docierania do odbiorców, buduj markę sklepu, aby nie bazować wyłącznie na Allegro.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
Ścieżka zakupowa klienta – jak ją stworzyć? Poznaj nasze rady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Natalia Szczur
Natalia Szczur
Fanka języka: prostego, poprawnego i korzyści. Od ponad dwóch lat tworzy strategie content marketingowe oraz pisze artykuły branżowe o SEO, UX i analityce.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?