Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Wyszukiwanie fasetowe
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    5 maja 2023
    Linkowanie wewnętrzne i - wpływ na SEO
    Linkowanie wewnętrzne a strategia pozycjonowania
    21 grudnia 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Pliki htaccess
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Czym jest BaseLinker?
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    drupal-sklep-internetowy
    Drupal a sklep internetowy? Poznaj Drupal Commerce!
    5 maja 2023
    allegro czy własny sklep internetowy
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    linkedin-marketing
    LinkedIn – dlaczego warto z niego korzystać?
    5 maja 2023
    Rozpatrzenie reklamacji
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Reklamy graficzne
Responsywnie.pl > E-commerce > Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
E-commerce

Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google

Piotr Sztuka
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:31
Piotr Sztuka Opublikowano 29 kwietnia 2022
7 min
Udostępnij

Reklamy graficzne od wielu lat stanowią jedno z podstawowych narzędzi w marketingu internetowym. Jednakże, aby były skuteczne, konieczna jest nie tylko inwestycja w dobrej jakości grafikę czy chwytliwe copy, ale także dostosowanie rozmiaru kreacji do powierzchni reklamowej. Jakie wymiary banerów będą najlepsze dla Twoich kampanii w Google? Tego dowiesz się z naszego artykułu.

Spis treści
Reklama displayNajpopularniejsze rozmiary reklam Google AdsKwadratowe i prostokątne banery GoogleBanery reklamowe Google typu wieżowiecDługie banery GoogleElastyczna reklama displayowaTypowe rozmiary reklam dla urządzeń mobilnychTypowe wymiary banerów dla urządzeń desktopowychBaner na urządzenia mobilneBanery reklamowe Google – którego użyć do kampanii?

Reklama display

Reklama displayowa to typ reklamy graficznej, która wyświetla się zarówno na urządzeniach desktopowych, jak i mobilnych. Poprzez kliknięcie reklamy, użytkownik zostaje odesłany do strony internetowej reklamodawcy. Kampanie display mogą przybierać różne formy – baneru czy wideo. Poniżej przedstawiamy ich najpopularniejsze rodzaje, z którymi mogłeś się już spotkać.

  • Banery reklamowe – najbardziej znany typ reklam displayowych, które przybierają formę statycznych kreacji graficznych z chwytliwym copy. Takie banery reklamowe Google najczęściej można spotkać w witrynach internetowych.
  • Reklamy wideo – wykorzystywane są głównie na YouTube oraz serwisach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. Dzięki swojej interaktywnej formie są niezwykle angażujące i bardzo dobrze konwertują.
  • Reklamy pełnoekranowe – jak sama nazwa wskazuje – widoczne są na całej powierzchni ekranu urządzenia przed przejściem na docelową stronę internetową.
  • Reklamy natywne – ten format pozwala tworzyć kreacje graficzne, które stylem pasują do treści zamieszczonych już w serwisie, dzięki czemu wyglądają bardziej naturalnie niż klasyczne banerowe reklamy statyczne.
  • Rich media – to reklamy, które wykorzystują zaawansowane funkcje jak wideo, dźwięk, możliwość rozwinięcia czy dodania wielu plików.
  • Elastyczne reklamy displayowe – ich działanie opiera się na wykorzystaniu wielu nagłówków, tekstów oraz obrazów, które system reklamowy Google łączy ze sobą w różne kombinacje w zależności od dostępnej powierzchni reklamowej.
  • Reklamy retargetingowe – pozwalają dotrzeć do użytkowników, którzy weszli już w interakcje z Twoją witryną. Mogą przybierać różną formę – reklam banerowych, wideo, elastycznych reklam displayowych.

Najpopularniejsze rozmiary reklam Google Ads

Jakie rozmiary banerów dobrać do swojej kampanii w sieci reklamowej? Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych formatów, które są rekomendowane bezpośrednio przez Google (podane wymiary są aktualne na kwiecień 2022 r.).

Kwadratowe i prostokątne banery Google

  • 200 x 200 px – mały kwadrat,
  • 240 x 400 px – prostokąt w pionie,
  • 250 x 250 px – kwadrat,
  • 300 x 250 px – baner śródtekstowy,
  • 580 x 400 px – netboard.

Banery reklamowe Google typu wieżowiec

  • 120 x 600 px – wieżowiec,
  • 300 x 600 px – reklama na pół strony,
  • 300 x 1050 px – pionowy.

Długie banery Google

  • 468 x 60 px – baner,
  • 728 x 90 px – długi baner,
  • 930 x 180 px – górny baner,
  • 970 x 250 px – billboard,
  • 980 x 120 px – panorama.

Maksymalny rozmiar pliku, jaki możesz wykorzystać w wyżej wymienionych reklamach displayowych, wynosi 150 KB (minimalny rozmiar pliku nie jest określony). W kampanii możesz stosować pliki graficzne w formatach .gif, .jpg i .png.

Elastyczna reklama displayowa

Sieć reklamowa Google umożliwia także tworzenie reklam elastycznych, o których wspomnieliśmy już wyżej. Zasady dla tego rodzaju kampanii są inne niż przy tradycyjnych reklamach wykorzystujących banery statyczne. W przypadku elastycznych reklam displayowych jedyne, co musisz zrobić, to przesłać określone zasoby – treść nagłówków, opisów, logo firmy czy obrazy. Następnie system reklamowy samodzielnie dopasuje przesłane elementy do konkretnych przestrzeni w sieci, aby wyświetlać reklamy, które najlepiej sprawdzą się w danym miejscu. Zastosowanie tego typu kampanii pozwala stworzyć skuteczne reklamy, a jednocześnie zaoszczędzi Twój czas na tworzenie kreacji od A do Z.

Jakie są najpopularniejsze rozmiary reklam elastycznych? Przedstawiamy je poniżej.

Typowe rozmiary reklam dla urządzeń mobilnych

  • 200 x 200 px,
  • 250 x 250 px,
  • 300 x 50 px,
  • 300 x 100 px,
  • 300 x 200 px.

Kampanie na urządzeniach mobilnych

Źródło: support.google.com

Typowe wymiary banerów dla urządzeń desktopowych

  • 160 x 600 px,
  • 200 x 200 px,
  • 250 x 250 px,
  • 300 x 250 px,
  • 300 x 600 px,
  • 336 x 280 px,
  • 468 x 60 px,
  • 728 x 80 px,
  • 970 x 90 px.

Reklamy na desktopie

Źródło: support.google.com

Co jeszcze warto zapamiętać o reklamach elastycznych?

  • Nie wolno w nich wykorzystywać obrazów animowanych np. plików GIF.
  • Możesz przesłać od 1 do 5 krótkich nagłówków (max. 30 znaków) oraz tekstów reklam.
  • Tekst na grafice nie może przekraczać 20% jej powierzchni.

Baner na urządzenia mobilne

Kampania banerowa na urządzenia mobilne (telefony komórkowe czy tablety) wymaga zastosowania innych wymiarów reklam niż na urządzenia stacjonarne, aby wyświetlały się poprawnie użytkownikom. Poniżej znajdziesz listę formatów, które zagwarantują Ci, że reklama będzie dobrze wyświetlana na urządzeniach mobilnych. Pamiętaj, że inne rozmiary reklam potrzebne są na telefony komórkowe i tablety.

Baner na urządzenia mobilne – telefony komórkowe:

  • 300 x 250 px,
  • 320 x 50 px,
  • 336 x 280 px – reklama pełnoekranowa.

Baner internetowy i wymiary na tablet:

  • 300 x 250 px,
  • 336 x 280 px – reklama pełnoekranowa.468 x 60 px,
  • 728 x 90 px.

Banery reklamowe Google – którego użyć do kampanii?

Zapewne po przeczytaniu całego tekstu zastanawiasz się, jaki rozmiar reklamy sprawdzi się w Twoich kampaniach banerowych? Niestety nie ma jednego formatu, który będzie pasować do wszystkich reklam displayowych. Istnieje zbyt wiele zmiennych, które mają wpływ na wyświetlanie się reklam. Możliwości do wyboru jest wiele – banery kwadratowe, prostokątne, wieżowce, długie banery. Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie jak największej liczby banerów w wielu formatach, aby system reklamowy mógł je poprawnie wyświetlać w różnych przestrzeniach w sieci.

Testuj, sprawdzaj, wprowadzaj poprawki – w kampaniach w sieci reklamowej obraz ma ogromne znaczenie, dlatego musisz poświęcić czas na przygotowanie odpowiednich kreacji, które nie tylko przyciągną uwagę samymi elementami graficznymi czy tekstem, ale także wyświetlą się poprawnie niezależnie od urządzenia, z którego korzysta użytkownik.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
Promowanie aukcji Allegro – czy warto? Jak to robić skutecznie?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Piotr Sztuka
Piotr Sztuka
Z SEO i content marketingiem związany od 2012 roku. Pasjonat marketingu internetowego, sportu i prostych podróży.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?