Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Bezpłatny audyt SEO
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Popełniane błędy w kampanii Google Ads
    4 podstawowe błędy w kampanii Google Ads
    5 maja 2023
    AdSense
    Google AdSense – jak działa, zasady, poradnik
    7 listopada 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Kradzież domeny internetowej
    Jak ochronić domenę przed kradzieżą?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Czy warto promować aukcje Allegro?
    Promowanie aukcji Allegro – czy warto? Jak to robić skutecznie?
    8 lutego 2024
    szablon czy layout
    Gotowy szablon czy dedykowany layout strony – co wybrać?
    5 maja 2023
    Sposoby na spam
    SPAM. Czym jest i jak się przed nim uchronić?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Anioły biznesu w Polsce
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    Cele i metoda smart
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Mail powitalny
Responsywnie.pl > Biznes > Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
Biznes

Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2024/01/09 o 10:03
Paulina Szewczyk Opublikowano 9 stycznia 2024
9 min
Udostępnij

Musisz wiedzieć, że Twoja firma jest poddawana ocenie na wielu punktach styku. Klienci (także ci potencjalni) wyrabiają sobie opinię na podstawie reklam, strony WWW czy sposobu prezentacji w mediach społecznościowych. Jednym z ważnych elementów, który ma znaczenie w budowaniu zaufania, jest wiadomość powitalna. Co powinna zawierać, aby realizowała ten cel?

Spis treści
Czym jest mail powitalny?Rola e-maili powitalnych w biznesie onlinePierwsze wrażenie ma znaczenie: wpływ e-maili powitalnychJak napisać skuteczną wiadomość powitalną?Jakie elementy powinna zawierać wiadomość powitalna?Budowanie zaufania za pomocą wiadomości powitalnychPersonalizacja jako sposób na nawiązanie kontaktu z klientamiOferowanie natychmiastowej wartości w e-mailach powitalnychUstalanie tonu dla dalszej komunikacjiPrzykłady maili powitalnychPodsumowanie

Czym jest mail powitalny?

Chodzi o pierwszą wiadomość, którą otrzyma od Ciebie internauta. Może to być mail powitalny po rejestracji w sklepie WWW czy złożeniu zamówienia. Jego treść wpływa na dalsze relacje. Jeśli jej nie dopracujesz, wywołasz negatywne wrażenie, przez co internauta może nie skorzystać z Twojej oferty. Wiadomość powitalna daje Ci okazję do:

  • podziękowania za złożenie zamówienia,
  • przedstawienia oferty,
  • zaoferowania rabatu na pierwsze zakupy,
  • poinformowania o formach kontaktu,
  • zapewniania o wysokiej jakości usług.

Treść wiadomości powitalnej powinna być jak najbardziej spersonalizowana. Warto użyć w niej imienia klienta i odwołać się do jego preferencji zakupowych. Tę wiadomość możesz wykorzystać do zachęcenia do działań, np. dołączenia do newslettera.

Rola e-maili powitalnych w biznesie online

Wiadomości powitalne odgrywają bardzo istotną rolę w e-commerce. Według GetResponse mają wysoki wskaźnik otwarć – otwiera je ponad 8 na 10 osób, co skutkuje 4-krotnie większą liczbą otwarć i 10-krotnie większą liczbą kliknięć niż w przypadku innych typów wiadomości e-mail. Osiągają również imponujący współczynnik klikalności, który wynosi 26,9%. Według Tidio współczynnik otwarć oscyluje w granicach 64%.

Badanie - otwarcie maila powitalnego

Źródło

O tym warto wiedzieć:

  1. Według Invespcro umieszczanie ofert w wiadomościach powitalnych może zwiększyć przychody o 30% w porównaniu do e-maili bez takich ofert.
  2. Jak ustaliło Invespcro, 74% badanych oczekuje otrzymania powitalnej wiadomości e-mail natychmiast po zapisaniu się na listę mailingową.
  3. Według Omnisend, seria trzech e-maili powitalnych może wygenerować o 90% więcej zamówień niż pojedyncza wiadomość.

Jak widzisz, wiadomości powitalne mają ogromne znaczenie. Internauci ich oczekują. Te e-maile mają bardzo wysoki współczynnik otwarć i znacznie wpływają na zwiększenie przychodów.

Pierwsze wrażenie ma znaczenie: wpływ e-maili powitalnych

Treść pierwszej wiadomości w dużej mierze decyduje o tym, czy klient zapozna się z następnymi. Jeśli będzie rozczarowany e-mailem, szanse na otwarcie kolejnych maleją. To ta pierwsza wiadomość ma pozytywnie zaskoczyć albo po prostu zawierać oczekiwaną treść. Taką pożądaną zawartością e-maila jest:

  • potwierdzenie rejestracji – internauta oczekuje tej wiadomości, aby wiedzieć, że proces został zakończony powodzeniem. Jej brak może oznaczać, że pojawiły się jakieś problemy techniczne;
  • podziękowanie za wybór marki – taka wiadomość może zawierać kod rabatowy, który obowiązuje przez dany okres;
  • prezentacja promocji – takie kampanie powitalne są zdecydowanie najbardziej oczekiwane przez klientów. Warto rozpocząć budowanie relacji od atrakcyjnej oferty promocyjnej – istnieje duża szansa zachęcenia w taki sposób do pierwszego lub kolejnego skorzystania z oferty;
  • przedstawienie marki – budowanie świadomości istnienia firmy, jej pozytywnego wizerunku i znajomości asortymentu.

Wiadomości powitalne kształtują doświadczenia klienta z marką. W wielu przypadkach decydują o tym, czy internauta zechce skorzystać z oferty, poznać bliżej markę czy sięgnąć po jej produkty i usługi.

Jak napisać skuteczną wiadomość powitalną?

E-mail z wiadomością powitalną może mieć różną treść. Nie ma jednej słusznej odpowiedzi, co powinien zawierać. Najważniejsze jest dopasowanie do grupy docelowej. Znaczenie mają elementy, które zwracają uwagę odbiorców, np. kolorystyka czy font. Pamiętaj, że liczy się nie tylko wiadomość powitalna wysyłana e-mailem, ale również przez komunikator czy czat. W każdym przypadku wpływa to na zaufanie klientów i zbudowanie relacji.

Do przygotowania treści należy podejść indywidualnie. W przeciwnym wypadku trudno o oczekiwany efekt. Ponadto musisz kontrolować, jak odbierane są poszczególne wiadomości, mierzyć współczynnik otwarcia, klikalność i na tej podstawie dopracowywać treści, elementy graficzne, aby osiągnąć jak najlepszy wynik. Pamiętaj, że personalizacja odgrywa kluczową rolę. Na poniższej grafice znajdziesz dane z różnych badań, które potwierdzają opłacalność przygotowywania treści dopasowanej indywidualnie do grupy docelowej.

Personalizacja wiadomości powitalnej

Źródło

Jakie elementy powinna zawierać wiadomość powitalna?

Są pewne elementy, których nie powinno zabraknąć w powitalnej wiadomości. Jeśli nie zwrócisz na to uwagi, możesz uzyskać efekty zdecydowanie poniżej realnych do osiągnięcia. Pamiętaj o takich elementach jak:

  1. Nazwa nadawcy – klient musi bez problemów rozpoznać nadawcę, aby wiedzieć, że chodzi o daną firmę. Jeśli nazwa ta nie będzie jasno wskazywać, od kogo pochodzi e-mail, wiadomość może zostać zignorowana. Miej na uwadze, że wielu internautów odbiera codzienne mnóstwo spamu i mogą tak też podejść do e-maila, którego autora nie znali.
  2. Temat przyciągający uwagę, np. „Otrzymujesz 10% zniżki od X”.
  3. Personalizacja odbiorcy – „Hej, imię/nick!”.
  4. Przypomnienie, dlaczego internauta otrzymał wiadomość, np. Dziękujemy za zapisanie się do otrzymywania biuletynu X.
  5. Podanie unikatowej wartości uzyskanej w zamian, np. darmowego ebooka.
  6. Call to action, np. „Kup X tutaj!”
  7. Adresy profili w mediach społecznościowych.

To takie typowe elementy, które standardowo warto wykorzystać. Możliwe jednak, że w przypadku Twojej działalności potrzebne są inne. Pamiętaj, że nie musisz się ograniczać do jednej wiadomości powitalnej. Może ich być kilka, a wspomniane wyniki badań potwierdzają, że wysłanie większej liczby zwiększa sprzedaż.

Budowanie zaufania za pomocą wiadomości powitalnych

Zawartość wiadomości ma także budować zaufanie klienta, które zależy od wielu czynników. Podstawą jest poprawność gramatyczna – e-mail nie może zawierać błędów. Nie powinny się tam pojawiać niezrozumiałe liczby, które w dodatku wprowadzają błąd. Jeśli zawiera informację o promocji, to bez gwiazdki z odesłaniem do wielu warunków, które trzeba spełnić, aby skorzystać.

Aby budować zaufanie, opisz w wiadomości powitalnej markę i zwróć uwagę na to, co czyni ją wyjątkową. Jeśli wspominasz o specjalnych ofertach, podaj warunki skorzystania i zawsze dotrzymuj słowa. Pokaż opinie i referencje – możesz umieścić w wiadomości odnośnik do stron, na których internauci sprawdzą komentarze dotyczące Twojej oferty. Pamiętaj, że zdobycie zaufania jest znacznie trudniejsze niż jego utrata. Do tej utraty często wystarczy jeden nieprzemyślany krok.

Personalizacja jako sposób na nawiązanie kontaktu z klientami

Wykorzystaj możliwości, jakie daje automatyzacja. Chcesz budować trwałe relacje? Jak najlepiej dopasuj treść wiadomości do danego odbiorcy. Personalizuj grafikę tak, aby uwzględnić, do kogo trafi e-mail – osoby danej płci, w określonym wieku, mającej pewne zainteresowania.

Jeśli odbiorca ma otrzymać w wiadomości informacje o promocji na dane produkty, to niech to będą propozycje na bazie jego aktywności w Twoim sklepie. Nawet jeśli nie skorzysta z oferty, może go pozytywnie zaskoczyć to, że widzi produkty, które go niedawno interesowały.

Personalizacja treści przynosi wzrost skuteczności działań marketingowych. Klient może otrzymać wiadomość z contentem, który go interesuje. To zawsze jest pożądane.

Oferowanie natychmiastowej wartości w e-mailach powitalnych

Darmowy ebook, zniżka na pierwsze zamówienie, możliwość skorzystania z niestandardowej oferty – to pozytywnie zaskakuje. Według Litmus klienci są skłonniejsi do zakupu, jeśli wiadomość zawiera kupon lub zniżkę. Taką odpowiedź wybrało 67% respondentów.

Wartość w e-mailach powitalnych

Źródło

Ustalanie tonu dla dalszej komunikacji

Język w wiadomości powinien być spójny z wizerunkiem marki i dopasowany do grupy docelowej. Warto, aby ton był przyjazny i życzliwy, ale także utrzymywany w całej komunikacji. Odbiorca powinien czuć się doceniony i dowartościowany.

Przykłady maili powitalnych

Wiele marek ma dopracowane pierwsze wiadomości i całą komunikację. Dobre przykłady można mnożyć. Jednym z nich jest marka Felina. To wzór nienachalnego oferowania dodatkowego zakupu. Do zamówienia może przekonać rabat, a na dolnym banerze w wiadomości podane są trzy powody, dla których warto dokonać zakupu. Wiadomość nie przytłacza informacjami, jest estetyczna.

Przykładowy mail powitalny

Źródło

Innym przykładem jest marka Chipotle, która pokazuje, jak zrobić powitalny e-mail w humorystyczny sposób, idealnie pasujący do lekkiego tonu i wizerunku firmy. Mail umożliwia zapisanie się do spersonalizowanej grupy.

Powitalny e-mail

Źródło

Podsumowanie

Dopracowanie wiadomości powitalnej to jedyne słuszne rozwiązanie. Klienci są do tego coraz bardziej przyzwyczajani nie tylko przez najbardziej znane marki, ale również małe sklepy. Dlatego staraj się personalizować również i tę część komunikacji. Z pewnością dobrze na tym wyjdziesz.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
Czym jest R&D i czy warto w to inwestować?
Generator nazwy firmy – 11 sprawdzonych narzędzi
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?