Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    content marketing plansza
    Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
    22 maja 2024
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    google
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Framework – co to? Najważniejsze informacje
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Społeczny dowód słuszności w internecie
    Social Proof w e-commerce. Jak go używać? Przykłady i pomysły
    1 grudnia 2023
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Ścieżka zakupowa konsumenta
    Ścieżka zakupowa klienta – jak ją stworzyć? Poznaj nasze rady
    29 stycznia 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Mail powitalny
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Witryna Cinkciarz.pl zwycięża w procesie sądowym przeciwko Currency One
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Zwycięstwo cinkciarz kontra currency one
Responsywnie.pl > Newsy > Witryna Cinkciarz.pl zwycięża w procesie sądowym przeciwko Currency One
Newsy

Witryna Cinkciarz.pl zwycięża w procesie sądowym przeciwko Currency One

Łukasz Kuchta
Data ostatniej aktualizacji: 2023/06/19 o 12:37
Łukasz Kuchta Opublikowano 2 czerwca 2023
3 min
Udostępnij

Warszawa, 1 czerwca 2023 r., Polska firma finansowa cinkciarz.pl odniosła zwycięstwo w procesie sądowym przeciwko konkurencyjnej firmie Currency One. Sprawa w sądzie trwała blisko 10 lat (została zgłoszona w październiku 2013 r.). Decyzją Sądu Okręgowego w Poznaniu, firma Currency One została zobligowana do zapłaty odszkodowania w wysokości 2,2 mln złotych. Oprócz tego właściciel portali Walutomat i Internetowy Kantor musi złożyć oficjalne przeprosiny oraz zaprzestać bezprawnych działań związanych z wykorzystywaniem nazwy marki cinkciarz.pl. Wyrok jest nieprawomocny.

Spór pomiędzy cinkciarz.pl a Currency One dotyczył używania przez tych drugich fraz (słów kluczowych) związanych bezpośrednio z brandem: „cinkciarz.pl”, „cinkciarz” i inne odmiany. Frazy te były wykorzystywane w reklamie internetowej Google Ads. W ten sposób przedsiębiorstwo Currency One promowało swoje serwisy internetowe.

Poniżej opis nałożonych sankcji:

  1. Została zasądzona kara 40 tys. złotych, którą Currency One ma wpłacić na wskazany cel społeczny, którym jest Instytut Książki. Jego siedziba znajduje się w Krakowie.
  2. Currency One zostało zobligowane do zaprzestania używania fraz „cinkciarz.pl”, „cinkciarz” oraz ich odmian w reklamach Google Ads, wyświetlanych na stronach Google oraz na portalach, które wyświetlają reklamy Google.
  3. Na rzecz właścicieli serwisu cinkciarz.pl została zasądzona kara ponad 2 milionów złotych plus odsetki oraz zwrot większości kosztów sądowych.
  4. Przedsiębiorstwo Currency One zostało zobligowane do opublikowania na swoich stronach internetowych walutomat.pl i internetowykantor.pl przeprosin. Oświadczenie powinno pozostać na łamach serwisów nieprzerwanie przez miesiąc.

Cinkciarz.pl, znany na rynku jako lider w dziedzinie usług walutowych i transakcji międzynarodowych, wyraził swoje zadowolenie z rozstrzygnięcia sprawy. Warto wspomnieć, że Currency One walczyło z portalem cinkciarz.pl na kilku frontach. Równoległe procesy były toczone w NSA oraz przed Trybunałem Sprawiedliwości UE. Główną linią obrony pozwanej firmy było to, że fraza „cinkciarz” (ze względu na swoje znaczenie i skojarzenia z wymianą walut) nie może być traktowana jak znak towarowy.

Właściciel portalu cinkciarz.pl, Marcin Pióro, zapowiada apelację i walkę o wyższe odszkodowanie.

W reakcji na decyzję sądu, przedstawiciele Currency One wyrazili swoje rozczarowanie i zaznaczyli, że będą rozważać możliwość odwołania się od wyroku. Władze spółki utrzymują, że nie mają nic wspólnego z wydarzeniami z lat 2011-2013 (tego okresu dotyczy proces). W tamtych latach serwisy internetowe internetowykantor.pl i walutomat.pl były osobnymi podmiotami i miały różnych właścicieli. Sytuacja zmieniła się w 2018 roku. Oba serwisy zostały połączone i mają jeden zarząd.

Proces sądowy pomiędzy cinkciarz.pl a Currency One przyciągnął uwagę branży finansowej i prawniczej, ale przede wszystkim marketingowej. Oba przedsiębiorstwa są znane z innowacyjności i konkurencyjności na rynku, a ich starcie w sądzie stanowiło ważny test dla przepisów dotyczących praw.

Wynik tego procesu jest nie tylko korzystny dla cinkciarz.pl, ale również może wpłynąć na kształtowanie przyszłych precedensów prawnych w dziedzinie reklamy kontekstowej w systemie Google Ads.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Czym jest SGE (Search Generative Experience) i jaki wpływ będzie mieć na wyniki wyszukiwania?
Metaverse – przyszłość wirtualnej rzeczywistości
Twitter z nowym logo – kolejny kontrowersyjny pomysł Elona Muska czy dobra zmiana?
Twitter i strzał w kolano… po raz kolejny
Kanapkowa wojna gigantów z Chatem GTP w tle
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?