Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Google Ads i Google AdSense
    Google Ads a AdSense – czym się różnią?
    5 maja 2023
    Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
    5 maja 2023
    Wtyczki wordpress do sociali
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Czym jest mapa kliknięć?
    Mapa kliknięć – czym jest i jakie ma zastosowanie?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Czym jest omnichannel?
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    sklep internetowy czy allegro
    Sklep internetowy czy Allegro – co się bardziej opłaca?
    5 maja 2023
    branża retail
    Branża retail – czym jest? Opis i przykłady
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Rozpatrzenie reklamacji
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    edukacja-klienta
    Czy warto edukować klientów?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Witryna Cinkciarz.pl zwycięża w procesie sądowym przeciwko Currency One
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Zwycięstwo cinkciarz kontra currency one
Responsywnie.pl > Blog > Newsy > Witryna Cinkciarz.pl zwycięża w procesie sądowym przeciwko Currency One
Newsy

Witryna Cinkciarz.pl zwycięża w procesie sądowym przeciwko Currency One

Łukasz Kuchta
Data ostatniej aktualizacji: 2023/06/19 o 12:37
Łukasz Kuchta Opublikowano 2 czerwca 2023
3 min
Udostępnij

Warszawa, 1 czerwca 2023 r., Polska firma finansowa cinkciarz.pl odniosła zwycięstwo w procesie sądowym przeciwko konkurencyjnej firmie Currency One. Sprawa w sądzie trwała blisko 10 lat (została zgłoszona w październiku 2013 r.). Decyzją Sądu Okręgowego w Poznaniu, firma Currency One została zobligowana do zapłaty odszkodowania w wysokości 2,2 mln złotych. Oprócz tego właściciel portali Walutomat i Internetowy Kantor musi złożyć oficjalne przeprosiny oraz zaprzestać bezprawnych działań związanych z wykorzystywaniem nazwy marki cinkciarz.pl. Wyrok jest nieprawomocny.

Spór pomiędzy cinkciarz.pl a Currency One dotyczył używania przez tych drugich fraz (słów kluczowych) związanych bezpośrednio z brandem: „cinkciarz.pl”, „cinkciarz” i inne odmiany. Frazy te były wykorzystywane w reklamie internetowej Google Ads. W ten sposób przedsiębiorstwo Currency One promowało swoje serwisy internetowe.

Poniżej opis nałożonych sankcji:

  1. Została zasądzona kara 40 tys. złotych, którą Currency One ma wpłacić na wskazany cel społeczny, którym jest Instytut Książki. Jego siedziba znajduje się w Krakowie.
  2. Currency One zostało zobligowane do zaprzestania używania fraz „cinkciarz.pl”, „cinkciarz” oraz ich odmian w reklamach Google Ads, wyświetlanych na stronach Google oraz na portalach, które wyświetlają reklamy Google.
  3. Na rzecz właścicieli serwisu cinkciarz.pl została zasądzona kara ponad 2 milionów złotych plus odsetki oraz zwrot większości kosztów sądowych.
  4. Przedsiębiorstwo Currency One zostało zobligowane do opublikowania na swoich stronach internetowych walutomat.pl i internetowykantor.pl przeprosin. Oświadczenie powinno pozostać na łamach serwisów nieprzerwanie przez miesiąc.

Cinkciarz.pl, znany na rynku jako lider w dziedzinie usług walutowych i transakcji międzynarodowych, wyraził swoje zadowolenie z rozstrzygnięcia sprawy. Warto wspomnieć, że Currency One walczyło z portalem cinkciarz.pl na kilku frontach. Równoległe procesy były toczone w NSA oraz przed Trybunałem Sprawiedliwości UE. Główną linią obrony pozwanej firmy było to, że fraza „cinkciarz” (ze względu na swoje znaczenie i skojarzenia z wymianą walut) nie może być traktowana jak znak towarowy.

Właściciel portalu cinkciarz.pl, Marcin Pióro, zapowiada apelację i walkę o wyższe odszkodowanie.

W reakcji na decyzję sądu, przedstawiciele Currency One wyrazili swoje rozczarowanie i zaznaczyli, że będą rozważać możliwość odwołania się od wyroku. Władze spółki utrzymują, że nie mają nic wspólnego z wydarzeniami z lat 2011-2013 (tego okresu dotyczy proces). W tamtych latach serwisy internetowe internetowykantor.pl i walutomat.pl były osobnymi podmiotami i miały różnych właścicieli. Sytuacja zmieniła się w 2018 roku. Oba serwisy zostały połączone i mają jeden zarząd.

Proces sądowy pomiędzy cinkciarz.pl a Currency One przyciągnął uwagę branży finansowej i prawniczej, ale przede wszystkim marketingowej. Oba przedsiębiorstwa są znane z innowacyjności i konkurencyjności na rynku, a ich starcie w sądzie stanowiło ważny test dla przepisów dotyczących praw.

Wynik tego procesu jest nie tylko korzystny dla cinkciarz.pl, ale również może wpłynąć na kształtowanie przyszłych precedensów prawnych w dziedzinie reklamy kontekstowej w systemie Google Ads.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Metaverse – przyszłość wirtualnej rzeczywistości
Twitter z nowym logo – kolejny kontrowersyjny pomysł Elona Muska czy dobra zmiana?
Twitter i strzał w kolano… po raz kolejny
Kanapkowa wojna gigantów z Chatem GTP w tle
Łukasz Kuchta 19 czerwca 2023 2 czerwca 2023
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?