Nikomu nie trzeba przedstawiać Elona Muska, dyrektora generalnego dwóch gigantów: Tesli i SpaceX. Od jakiegoś czasu jest też szefem Twittera – jednego z najpopularniejszych kanałów społecznościowych na świecie. W trakcie swojego panowania nad „ćwierkającą” platformą, Musk swoimi decyzjami wywołał niejedno poruszenie (delikatnie rzecz ujmując :)). Tym razem nie jest inaczej!
Twitter traci 30% ruchu z wyszukiwarek
Z informacji podanych przez Sistrix, szacuje się, że Twitter zanotował znaczny spadek ruchu organicznego. Ruch z wyszukiwarek obniżył się o 30%, co jest potężnym ciosem!
Frazy takie jak:
- reddit,
- Britney Spears,
- Jennifer Lopez,
- Trump,
napędzają media społecznościowe w wynikach wyszukiwania. Obecnie próżno szukać w TOP10 Twittera wyświetlającego się na te frazy.
Źródło: Ahrefs
Chcesz uniknąć spadków? Rozmawiaj z działem SEO!
Właściciel Twittera zdecydowanie stwierdził, że blokowanie botów wyszukiwarek, to niewielka zmiana i nie należy zwracać się z tym pomysłem do działu SEO Twittera… Co w efekcie wprowadził Musk? W opublikowanym przez niego oświadczeniu możemy przeczytać o ograniczeniu dostępu do zasobów platformy społecznościowej.
Źródło: Twitter
Takie działanie mogło mieć (i najprawdopodobniej miało) wpływ na roboty wyszukiwarek. Z potwierdzeniem tej tezy przychodzi Barry Schwartz, który przy pomocy komendy „site” wykonał prosty test.
Tak wyglądają wyniki zaraz po wprowadzeniu ograniczeń:
Widać na nich, że w indeksie Google znajdowało się 471 milionów podstron związanych z Twitterem.
Test zrobiony po kilku dniach pokazał kolosalny spadek. W indeksie widniało już tylko 180 milionów wyników:
Wniosek?
- Dla dużych platform: najpierw lepiej, mimo wszystko, zapytać użytkowników, co sądzą o pomyśle wprowadzenia tak radykalnych zmian.
- Dla każdego, kto ma własną stronę internetową: nim wprowadzicie zmiany w serwisie, poradźcie się najpierw działu SEO 😉