McDonald’s z pytaniem, która kanapka jest najbardziej kultowa
Wraz z postępem technologicznym, coraz więcej firm z branży restauracyjnej zaczyna eksperymentować z innowacyjnymi rozwiązaniami, aby zaoferować klientom nowe i interesujące doświadczenia. Jednym z najnowszych trendów w dziedzinie marketingu jest wykorzystanie technologii chatbotów opartych na sztucznej inteligencji, takich jak Chat GPT (Generative Pre-trained Transformer), aby zrewolucjonizować interakcje z klientem. Nie inaczej jest w branży gastronomicznej, gdzie trzech wielkich graczy wykorzystało technologię AI do sympatycznej „wojny Kanapkowej”.
McDonald’s z kampanią „A.I’m lovin’ it!”
McDonald’s, znany na całym świecie jako lider w dziedzinie fast foodu, jako pierwszy wykorzystał Chat GTP. Brazylijski oddział firmy wpisał do narzędzia pytanie o najbardziej kultową kanapkę na świecie. Oczywiście w odpowiedzi otrzymano BigMaca, który jest najbardziej znaną kanapką amerykańskiego giganta gastronomicznego.
Firma wykorzystała to do akcji bilbordowej pod hasłem „A.I’m lovin’ it!”. Co ciekawe, poszczególne wersy tekstu zostały oznaczone kolorami, które odpowiadają pojedynczym warstwom kanapki.
Burger King w kontrataku!
Nie trzeba się domyślać, że na odpowiedź Burger Kinga świat nie musiał długo czekać. Burger King również wykorzystał Chat GPT, jednak tym razem zadając pytanie o największą kanapkę. Znawcy fast foodów doskonale wiedzą, że chodzi oczywiście o kanapkę Whooper tej sieci fast foodów. Reklamę również dopasowano wizualnie – każdy kolor odpowiada jednej warstwie kanapki.
Źródło: LinkedIn
Gdzie dwóch się bije, tam… Subway korzysta!
Subway, znany ze swojej filozofii „zjeść świeżo”, także zdecydował się na włączenie do walki o prym w świecie kanapek. Tym razem poproszono Chat GTP o porównanie długości kanapek (Big Mac, Whooper i kanapki oferowane przez Subway’a). Oczywiście kanapki firmy Subway na tym polu są bezkonkurencyjne.
Bilbordy konkurentów ulokowane są – jak na bitwę przystało – obok siebie. Trzeba przyznać, że forma reklamy z wykorzystaniem Chatu GTP w tym wypadku była strzałem w dziesiątkę.