Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    UTM link
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Jak uniknąć duplikacji treści?
    Czym jest duplikacja treści – czy należy z nią walczyć?
    25 marca 2024
    Rich snippets
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    skanowanie strony www pod kątem wirusów
    Skanowanie strony www pod kątem wirusów. Darmowe narzędzia
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    sklep na shopware
    Shopware – co to jest i jak zacząć?
    31 października 2023
    Karty produktów
    Idealna karta produktu – jak ją stworzyć? Przykłady i pomysły
    5 października 2023
    lead generation - jak generować leady sprzedażowe
    Lead generation, czyli jak generować leady sprzedażowe
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    podpisanie umowy z aniołem biznesu
    Anioł biznesu – kim jest i jak go pozyskać?
    5 maja 2023
    Marka osobista
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Zasady tworzenia landing page. Kompletny poradnik
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
skuteczny-landing-page
Responsywnie.pl > Web Development > Zasady tworzenia landing page. Kompletny poradnik
Web Development

Zasady tworzenia landing page. Kompletny poradnik

Paweł Czarnuszewicz
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:20
Paweł Czarnuszewicz Opublikowano 26 grudnia 2019
9 min
Udostępnij

Dla wielu biznesów to właśnie landing page jest kluczową stroną docelową i podstawą budowania biznesu. Czym jest tak zwana „witryna lądowania” i jaki powinna spełniać cel?
[toc]

Spis treści
Landing page co to jestSkuteczny landing page musi mieć swój celKiedy stosować landing page?Landing page w strategii biznesowej?Zasady tworzenia skutecznego landing pageKonstrukcja Landing PageTesty A/B na Landing PageFormularz kontaktowy na Langing PageFormy kontaktu

Landing page co to jest

Landing page to tak naprawdę prosta strona, która ma spełniać jeden, konkretny cel marketingowy lub biznesowy. To jedna strona (najlepiej one page), która ma przekonać użytkowników wchodzących na nią, by spełnili wymagania twórcy i np. wypełnili formularz. Jednocześnie witryna spójna z dotychczasową komunikacją czy oprawą graficzną firmy (np. Key Visual). Wszystko ma tworzyć jedną całość.

Landing page nazywany jest także miejscem styku klienta z usługą i produktem. Powinien być tak zaprojektowany i przemyślany, by w jasny sposób pokazywał, co twórca chce sprzedać i osiągnąć za jego pomocą. To nie tyle alternatywa dla tradycyjnej strony internetowej, ale raczej jej wsparcie – tutaj kluczowy jest jeden, konkretny cel/komunikat, a z kolei tradycyjna witryna firmowa jest zapełniona różnego rodzaju treściami, zaczynając od historii, a na misji przedsiębiorstwa kończąc.

Skuteczny landing page musi mieć swój cel

Na początek przemyśl przede wszystkim, co chcesz osiągnąć. To podstawa sukcesu w każdej dziedzinie, nie tylko tych gałęziach powiązanych z biznesem. Dopóki Ty nie wiesz, co jest Twoim celem i po co tworzysz landing page, to skąd użytkownik ma wiedzieć, czego od niego oczekujesz? Określenie jednego, klarownego celu to podstawa tworzenia strony lądowania i to do niego powinny być dopasowywane wszelakie pozostałe działania.

Landing page powinien mieć jeden, ściśle określony cel. Może on być doprawdy różnoraki z biznesowego punktu widzenia, ale powinien być tym jednym, jedynym, odpowiednio dobranym. W tym wypadku próba złapania „kilku srok za ogon” nie jest dobrym rozwiązaniem. Przy obecnym natłoku informacyjnym, użytkownikom coraz trudniej skupić się na nadmiarze treści, dlatego też komunikat marketingowy powinien być klarowny i w pełni zrozumiały. Co więc może być celem dla stworzenia landing page?

Landing page po polsku

Kiedy stosować landing page?

Landing page często stosuje się dla pozyskiwania kontaktów. Różnego rodzaju formularze kontaktowe, pobranie branżowego ebooka, zapisy na webinar czy też do newslettera – wszystkie tego typu dane można pozyskać dzięki dobrze skonstruowanej stronie lądowania.

Landing page stosuje się również dla przedstawienia nowych produktów. Jeśli częstotliwość wprowadzania nowych usług nie jest zbyt duża, to w zasadzie każdą z nich można prezentować przy pomocy landing page. Kierując ruch na tę witrynę ma się pewność, że odbiorca skupi całą uwagę właśnie na tym produkcie, który chcemy mu w danym momencie zaprezentować.

Landing page w strategii biznesowej?

Strona internetowa zazwyczaj pełni funkcję informacyjną i wizerunkową, z kolei landing page częściej ma znaczenie biznesowe. To strona dopasowana do tego, by jak najbardziej zmaksymalizować stopień konwersji – bez względu na to, czy będzie to sprzedaż danego produktu czy też celem danej witryny jest zbieranie kontaktów. Dlatego też landing page nie jest alternatywą dla tradycyjnej witryny przedsiębiorstwa, ale jej wartościowym uzupełnieniem – powinny razem współgrać i tworzyć komplementarną całość.

Landing page – wszystko co powinieneś wiedzieć o „stronie lądowania”

Jako że landing page ma spełniać tylko jeden, konkretny cel, to znacznie łatwiej przeprowadzać testy czy też analizować wyniki. Tutaj kryterium oceny jest proste – albo witryna lądowania zbiera formularze albo nie. Albo wpływa na zakup produktu albo nie. Zero-jedynkowa analiza znacząco ułatwia pracę, późniejsze testy i ewentualną optymalizację poszczególnych elementów landing page.

Landing page zazwyczaj jest też znacznie tańszym rozwiązaniem niż w pełni funkcjonalna strona firmowa. Szczególnie, jeśli w grę wchodziłaby jej całkowita przebudowa. O ile projektowanie czy zaprogramowanie pewnych funkcjonalności także przy stronie lądowania jest mile widziane, to jednak finalnie jest to znacznie prostsza i tańsza witryna.

Łatwe jest także tworzenie kolejnych landing page, co dodatkowo ogranicza wydatki. W wielu wypadkach można działać na już wcześniej przepracowanym szablonie – jeśli był skuteczny, to wystarczy w zasadzie zmienić grafiki, zdjęcia i copy. Powielanie landing page sprawia, że rzeczywiście dla każdego szkolenia czy webinaru można robić inną stronę docelową.

Prosta strona docelowa, a może dać tyle radości. No i oczywiście pieniędzy, jeśli zostanie odpowiednio zastosowana w biznesie. Teraz dowiecie się, jak stworzyć landing page i jakie kryteria należy wciąż pod uwagę, aby witryna lądowania była skuteczna i spełniała swój marketingowo-biznesowy cel.

Zasady tworzenia skutecznego landing page

Wiesz już, czym jest landing page i po co tworzy się strony lądowania. Teraz pora poznać zasady tworzenia skutecznego landing page, który rzeczywiście konwertuje i przynosi wymierne korzyści biznesowe. Na co zwrócić uwagę, by odnieść sukces?

Konstrukcja Landing Page

Następna kwestia to konstrukcja strony internetowej. Jaki powinien być jej projekt, by jak najlepiej spełniała cel? Jak powinny być ułożone poszczególne elementy, by wpływać na zachowanie użytkowników? Całe zamieszanie związane z user experience jest przy tworzeniu landing page niezwykle ważne. Oczywiście podstawowe kwestie są dość uniwersalne dla wszystkich tego typu stron, jednak ostateczne decyzje co do układu czy kolorystyki należą już do Ciebie. Nawet jeśli firma tworząca landing page służy poradami opartymi na własnym doświadczeniu, to ostateczny projekt powinien przejść personalizację pod kątem Twojej działalności.

Testy A/B na Landing Page

Oczywiście jedna kwestia to własne przemyślenia i odczucia, a druga sprawa to przeprowadzenie testów użyteczności. Wizualnie landing page może być piękny, ale co z tego, jeśli nie konwertuje? Wtedy zamiast panikować, należy regularnie przeprowadzać testy A/B i szukać pól, które da się poprawić. Często nawet kosmetyczne zmiany takie jak kolor buttona CTA czy też treść reklamy pop-up mogą wpłynąć znacząco na poziom konwersji, zwiększając ją nawet o kilkaset procent. Dlatego stworzenie landing page to nie jest ostatni krok, ale dopiero początek dopracowywania idealnej strony lądowania, dopasowanej do grupy odbiorców.

skuteczny landing page

Do grupy docelowej dopasowany musi być także język i korzyści, które płyną z konwersji. Jasny komunikat – co czeka użytkownika za wypełnienie formularza i przekazanie swoich danych kontaktowych. Odbiorca musi na pierwszy rzut oka wiedzieć, co chcesz mu zaoferować i dlaczego powinien z tej oferty skorzystać. Dlatego też wykorzystuj łatwy, zrozumiały język, bez zbyt profesjonalnej nomenklatury i nie odwracaj uwagi odbiorcy od głównego celu. Jeśli kluczowy jest formularz, to zrób wszystko, by to na niego padał wzrok użytkownika. To się opłaci!

Formularz kontaktowy na Langing Page

Przygotowując strony internetowe czy landing page często małą uwagę zwraca się na formularze i ich konstrukcje, a to w tym wypadku kluczowy element. Nie chodzi tutaj już nawet o projekt graficzny, ale także, a może przede wszystkim, o liczbę pytań. Im ich mniej, tym lepiej dla liczby zgłoszeń. To raczej oczywiste, że użytkownikom raczej nie chce wypełniać się formularzy składających się z kilkunastu pytań. Dlatego też przyjmuje się, że idealny formularz liczy od trzech do pięciu pytań – wszystko ponadto znacząco zmniejsza liczbę potencjalnych konwersji.

Z drugiej jednak strony im więcej pytań, tym większa szansa na rzeczywiście jakościowe zgłoszenia. Skoro ktoś już uporał się z tymi kilkunastoma pytaniami, to wyraźny sygnał, że zależy mu danej usłudze lub też chce poznać więcej szczegółów na temat danego produktu. Dlatego też w niektórych wypadkach nawet bardziej opłaca się mniejsza liczba zgłoszeń, które ostatecznie jednak konwertują w klientach. Ogranicza się także znacząco czas na „obrobienie leada”.

Formy kontaktu

Nie zapominaj jednak, że formularz to nie powinna być jedyna dostępna metoda kontaktu. Nie zamykaj się na zwykłe podanie maila czy numeru telefonu do firmy. Wiele osób uważa wysłanie formularza za ostateczne zgłoszenie, a wcześnie chce uzyskać więcej informacji bez przekazywania swoich dokładnych danych osobowych. Zostawiając telefon kontaktowy czy też firmowy mail, zwiększasz szanse na zgłoszenia także od tych osób.

Landing page stworzony w oparciu o powyższe porady powinien być skuteczny. Jeśli chcesz, żebyśmy stworzyli go dla Ciebie, to skontaktuj się z nami – za darmo wycenimy Twój projekt i podpowiemy, co i jak należy zrobić!

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 1

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
W jaki sposób renderować stronę internetową?
Czym jest wireframe w UI/UX?
Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paweł Czarnuszewicz
Paweł Czarnuszewicz
Programista ze specjalizacją w tworzeniu stron internetowych, z pasją do optymalizacji kodu i dbałością o szczegóły. W branży IT od wielu lat.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?