Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Bezpłatny audyt SEO
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Popełniane błędy w kampanii Google Ads
    4 podstawowe błędy w kampanii Google Ads
    5 maja 2023
    AdSense
    Google AdSense – jak działa, zasady, poradnik
    7 listopada 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Kradzież domeny internetowej
    Jak ochronić domenę przed kradzieżą?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Czy warto promować aukcje Allegro?
    Promowanie aukcji Allegro – czy warto? Jak to robić skutecznie?
    8 lutego 2024
    szablon czy layout
    Gotowy szablon czy dedykowany layout strony – co wybrać?
    5 maja 2023
    Sposoby na spam
    SPAM. Czym jest i jak się przed nim uchronić?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Anioły biznesu w Polsce
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    Cele i metoda smart
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Jak wybrać agencje social media – 5 praktycznych porad
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
jak wybrać agencje social media
Responsywnie.pl > Social media > Jak wybrać agencje social media – 5 praktycznych porad
Social media

Jak wybrać agencje social media – 5 praktycznych porad

Natalia Szczur
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:22
Natalia Szczur Opublikowano 3 lipca 2018
6 min
Udostępnij

Pracując w dziale marketingu lub też prowadząc własną firmę masz przed sobą mnóstwo zadań i obowiązków. Kwestie finansowe, dystrybucji czy zarządzania zespołem spędzają Ci sen z powiek. Tymczasem wraz z rozwojem przedsiębiorstwa coraz ważniejsza jest obecność firmy w mediach społecznościowych. Jak wybrać agencję social media, by współpraca zakończyła się sukcesem, rosnącym zasięgiem postów i większym zaangażowaniem fanów?

Spis treści
Wybór agencji social media #1 SpecjalizacjaWybór agencji social media #2 PortfolioWybór agencji social media #3 BudżetWybór agencji social media #4 LudzieWybór agencji social media #5 Umowa

Wybór agencji social media #1 Specjalizacja

W myśl zasady „jeśli ktoś zajmuje się wszystkim, to w niczym nie jest dobry” należy szukać także agencji do obsługi social media. Dywersyfikacja oferty jest całkiem naturalna w tej branży, ale sęk w tym, by znaleźć kogoś, kto specjalizuje się w konkretnym obszarze, np. w kreowaniu strategii na Facebooku.

By ocenić specjalizację warto sprawdzić, jak pozycjonuje się agencja. Agencja social media czy agencja interaktywna to jednak bardziej konkretne określenia dla działań digitalowych niż agencja marketingowa.

Jednocześnie są agencje social media, które specjalizują się tylko w działaniach dla konkretnych branż np. FMCG czy beauty. Wówczas warto zaufać komuś, kto rzeczywiście pracował już z podobnymi firmami i zna tę grupę odbiorców oraz najlepszy sposób dotarcia do nich.

Wybór agencji social media #2 Portfolio

To, z kim pracowała agencja, również może być dobrym wyznacznikiem dla startu współpracy. W tym wypadku są dwa podejścia – jeśli jest ktoś z Twojej bezpośredniej konkurencji to znak, że agencja ma rozeznanie w Twojej branży. Z drugiej strony to znak, że zaangażowanie nie musi być stuprocentowe, a pojawia się także strach przed powielaniem pomysłów. W tym wypadku od Ciebie zależy, co jest dla Ciebie ważniejsze.

Warto sprawdzić także case study, jakie agencja ma na swojej stronie internetowej np. w sekcji blogowej. Historie sukcesu często pokazują sposób myślenia i mogą być konkretną podpowiedzią co do tego, jak finalnie będzie wyglądała współpraca, a także jakimi wartościami dana agencja kieruje się przy tworzeniu strategii czy też wprowadzaniu zmian.

Wybór agencji social media #3 Budżet

To aspekt, który jest już ważny na etapie researchu. Im większy budżet tym bardziej rozpoznawalne agencje będą zainteresowane współpracą. W innym przypadku trzeba rozejrzeć się raczej za kimś mniejszym i mniej rozpoznawalnym, ale niekoniecznie mniej jakościowym czy gorszym. Rynek agencji od social media cały czas rośnie i wśród tych mniejszych także można znaleźć prawdziwe perełki, jeszcze niedocenione przez rynek.

Umowa z agencją social media

Co ważne, jeśli nie dysponujesz dużym budżetem, a i tak zdecydujesz się na dużą agencję, to powinieneś liczyć się z tym, że będziesz tylko małym elementem układanki. Nie będziesz traktowany priorytetowo, a najlepsi pracownicy nie będą zajmować się Twoim projektem, tylko tymi ważniejszymi i bardziej kasowymi. Zwróć na to uwagę jeszcze przed wysłaniem briefa lub w trakcie negocjacji dokonaj eliminacji.

Wybór agencji social media #4 Ludzie

Bez względu na to, jakie doświadczenie ma agencja, to przede wszystkim ludzie decydują o sukcesie współpracy. Dlatego nie omijają tego aspektu, tylko zrób z niego jeden z kluczy wyboru. Na ostateczną decyzję wpływ powinien mieć chociażby czas odpowiedzi na zgłoszenie, obsługa Ciebie, jako klienta czy merytoryka podczas rozmowy telefonicznej. Te wszystkie elementy mogą mieć ostatecznie odbicie także w fazie kontraktowej współpracy, a nie tylko negocjacji czy dogadywania umowy.

Przed ostateczną decyzją, spotykaj się z agencją/agencjami, które Cię interesuję i przedstawiły najlepsze warunki. Bezpośrednie spotkanie to najlepszy sposób, by poznać specyfikę działania agencji i sprawdzić, jak rozumie Twoją branże oraz ten konkretny przypadek. Dobrze byłoby poznać także ludzi, którzy będą prowadzili Twój projekt – project managera, social media specjalistę czy też account managera. W tym przypadku im więcej wiesz, tym mniejsze są szanse na niepowodzenie.

Wybór agencji social media #5 Umowa

Negocjuj przy ustalaniu umowy poszczególne kluczowe dla Ciebie kwestie takie jak chociażby jej długość. Warto pierwszą umowę podpisać krótszą (np. pół roku), a dopiero potem przedłużyć ją o dwa lata czy też na czas nieokreślony. Te pierwsze miesiące to jeszcze powinien być ten moment na dogranie się i dopracowanie modelu współpracy. Dopiero po wstępnym sprawdzeniu warto nawiązać długofalową współpracę.

Umowa z agencją social media

Nie bój się proponować KPI lub też poproś o nie agencję. Może to być podstawa premii czy też bonusu wypłacanego agencji, jak i wyznacznik udanej współpracy i dobrego kierunku działań. KPI to dobry sposób, by co miesiąc czy też co okres rozliczeniowy mierzyć wyniki i porównywać je ze wstępnymi założeniami.

Jeśli warunki są niekorzystne, a agencja nie jest chętna, by zmienić kontrowersyjne punkty, nie bój się wycofać z umowy. Lepiej dla obu stron będzie, jeśli stanie się to jeszcze przed podpisaniem umowy, a nie już w trakcie jej realizacji.

Wykorzystaj powyższe porady, aby wybór odpowiedniej agencji social media nie przysporzył Ci problemu. Jeśli od razu dobrze trafisz, to poleć tę agencję także swoim znajomym! Biznesowe rekomendacje prędzej czy później opłacą się obu stronom, np. poprzez cross-selling Twoich usług czy dodatkowy rabat od agencji za polecenie.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
Dark post – czym jest i czy warto go stosować?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Natalia Szczur
Natalia Szczur
Fanka języka: prostego, poprawnego i korzyści. Od ponad dwóch lat tworzy strategie content marketingowe oraz pisze artykuły branżowe o SEO, UX i analityce.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?