Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Linkowanie wewnętrzne i - wpływ na SEO
    Linkowanie wewnętrzne a strategia pozycjonowania
    21 grudnia 2023
    Google Ads i Google AdSense
    Google Ads a AdSense – czym się różnią?
    5 maja 2023
    Crawl budget – budżet indeksowania
    Crawl budget – sposoby na sprawdzenie i poprawę indeksowania
    21 lutego 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Czym jest mapa kliknięć?
    Mapa kliknięć – czym jest i jakie ma zastosowanie?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    allegro czy własny sklep internetowy
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
    rozszerzona rzeczywistość
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    sklep internetowy czy allegro
    Sklep internetowy czy Allegro – co się bardziej opłaca?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Rozpatrzenie reklamacji
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    edukacja-klienta
    Czy warto edukować klientów?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Stworzenie bohatera marki
Responsywnie.pl > Marketing > Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing

Brand hero – co to jest? Przykłady użycia

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/09/15 o 12:04
Paulina Szewczyk Opublikowano 15 września 2023
6 min
Udostępnij

Czy firma potrzebuje bohatera marki? Maskotki, która kojarzy się z marką, pomaga promować jej produkty i usługi? Historia wielu brandów pokazuje, że zdecydowanie tak. Dzięki niej możesz poprawić rozpoznawalność swojej oferty. Dowiedz się, czym jest brand hero i dlaczego warto, aby Twoja marka miała własną maskotkę. Jakie efekty przynosi emisja reklamy z takim bohaterem?

Spis treści
Czym jest brand hero?Jak stworzyć bohatera marki?Czym/kim powinien być brand hero?Brand hero – najsłynniejsze przykładyMały Głód od DanioFioletowa krowa MilkiMówiące draże M&M’s

Czym jest brand hero?

Przy tak dużej konkurencji coraz trudniej się wyróżnić. Posiadanie brand hero może spowodować, że Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna. Dzięki firmowej maskotce możesz zapisać się w świadomości odbiorców. To oczywiście fikcyjna postać, która jednak powinna mieć ludzkie cechy. W pierwszym momencie może nie przychodzić Ci do głowy żaden bohater marki. Kiedy jednak przypomnisz sobie reklamy znanych firm, stwierdzisz, że było w nich mnóstwo maskotek. Tą najbardziej znaną jest ludzik Michelin. To pierwszy bohater marki, stworzony dawno temu – w 1894 roku. Skąd taki pomysł? Otóż bracia Michelin zauważyli stos opon na stanowisku w Londynie. Doszli do wniosku, że tak powinna wyglądać postać ich firmy i logo.

Maskotka marki Michelin
Źródło

Jak stworzyć bohatera marki?

Brand hero stanowi ważny element komunikacji. Możesz na nim opierać strategię w social media i skuteczniej angażować odbiorców. Tworzony content będzie ciekawszy, a klienci nawiążą więź emocjonalną z Twoją marką. Maskotka wpłynie na zasięg kampanii, wywoła pozytywne skojarzenia, wzbogaci komunikację marki. Na czym powinno polegać stworzenie brand hero?

To zadanie, które wymaga kreatywności i doświadczenia, dlatego najlepiej powierzyć je specjalistom. Odpowiedni wygląd bohatera, stworzenie maskotki, która ma ludzkie cechy i powoduje pozytywne skojarzenia, nie jest łatwym zadaniem. Oto kroki, które należy podjąć, aby Twoja maskotka marki pomogła realizować cele biznesowe, wzbudzając zainteresowanie:

1. Zbadaj grupę docelową – ustal jej preferencje, oczekiwania, zdefiniuj wartości, które powinny być istotne dla Twojej marki, aby spełnić potrzeby odbiorców.

2. Ustal, jakie cechy ma mieć brand hero. Na podstawie ustaleń związanych z atrybutami marki, oczekiwaniami i skojarzeniami odbiorców określ, jak powinien wyglądać. Warto nawiązywać strojem, wybraną postacią czy kolorystyką do standardowych skojarzeń. Przykładowo, pszczoły kojarzą się z pracowitością. One również są wykorzystywane jako maskotka marki.

Maskotka marki Smartbees
Źródło

3. Opracowanie projektu graficznego – wiedząc już, jak ma wyglądać bohater, przejdź do realizacji pomysłu. Grafik powinien przygotować projekt w różnych formatach, ale to nie wszystko. Trzeba też opracować zbiór wytycznych dotyczących tego, jak ma się prezentować maskotka marki.

Brand hero powinien mówić językiem Twojej grupy docelowej, reprezentować Twoją działalność, tworzyć historię. Dzięki odpowiedniej strategii dany przekaz reklamowy może być skuteczniejszy. Będziesz osiągać większe zasięgi w social media. Reklama telewizyjna i inne mogą przynosić wyższy zwrot z inwestycji.

Czym/kim powinien być brand hero?

Maskotką marki bywają zwierzęta, ale bohaterem może być również człowiek. Takie rozwiązania są najczęściej praktykowane. Które z nich jest lepsze? Należy je dostosować do danej marki, wziąć pod uwagę odbiorców i skojarzenia związane z firmą, jej produktami i usługami.

Dlaczego warto postawić na postać człowieka? Łatwiej mu nadać określone cechy spójne z komunikacją marki. Przykłady można mnożyć. Stosunkowo niedawno w mediach pojawiła się maskotka Rakowa Częstochowa, mistrza Polski w piłce nożnej w 2023 roku. Rycerz ubrany w barwy klubowe wskazuje oczywiście na waleczność piłkarzy tego klubu.

Doskonale znany od lat jest brand hero piwa Harnaś, który wzbogaca m.in. reklamy wideo i symbolizuje dobrą zabawę.

A jak sprawuje się maskotka marki w postaci zwierzęcia? Korzysta z tego mnóstwo firm, więc wnioski nasuwają się same – to musi działać. Trzeba jednak to przemyśleć. Nie może być tak, że tylko niewielki odsetek grupy docelowej rozumie, o co chodzi w danym nawiązaniu. Z każdym zwierzęciem mamy pewne skojarzenia i muszą się one odnosić do prowadzonej działalności. Zupełnie oderwana kreacja, nawet jeśli jest idealnie zrealizowana, może nie przynieść efektów. Maskotka ma budować zaangażowanie, zwiększać zainteresowanie i znajomość marki.

Przykładem wykorzystania zwierzęcia jest Miś Plush. W tym przypadku dzięki tej maskotce udało się ocieplić wizerunek marki – nadać jej nieco luzu.

Brand hero – najsłynniejsze przykłady

Maskotka marki może pomóc w komunikacji z odbiorcami. Stawiając na rozwój storytellingu, teoretycznie nie jest potrzebny bohater, ale może on pomóc w utrwaleniu opowieści. Odpowiednio zaplanowana intensywność kampanii brand hero może przynieść znakomite wyniki. Dzięki emisji reklam z maskotką da się osiągać efekt wirusowy. Oto przykład brand hero, które osiągnęły taki rezultat.

Mały Głód od Danio

Doskonale rozpoznawalna maskotka marki, która wpłynęła na popularność produktów firmy. Mały Głód okazał się też hasłem, które weszło do mowy potocznej. Postać została stworzona w 2004 roku.

Brand hero Danio
Źródło

Fioletowa krowa Milki

Zwierzę to kojarzy się głównie ze spokojem i łagodnością. Krowa z reklam firmy Milka nie jest standardowa, tylko fioletowa. To, wraz z krajobrazem, ma się kojarzyć z Alpami i naturalnością, bazowaniem na wysokiej jakości składnikach.

Mówiące draże M&M’s

Zajęły ważne miejsce, a kampanie, w których się pojawiały, cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Często nawiązywały do aktualnych wydarzeń czy premier. Wiele tekstów wypowiedzianych przez draże przeniknęło do mowy potocznej. Być może i Tobie zdarzyło się lecieć w kulki z M&M’s?

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?