Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Linkowanie wewnętrzne i - wpływ na SEO
    Linkowanie wewnętrzne a strategia pozycjonowania
    21 grudnia 2023
    Google Ads i Google AdSense
    Google Ads a AdSense – czym się różnią?
    5 maja 2023
    Crawl budget – budżet indeksowania
    Crawl budget – sposoby na sprawdzenie i poprawę indeksowania
    21 lutego 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Czym jest mapa kliknięć?
    Mapa kliknięć – czym jest i jakie ma zastosowanie?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    allegro czy własny sklep internetowy
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
    rozszerzona rzeczywistość
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    sklep internetowy czy allegro
    Sklep internetowy czy Allegro – co się bardziej opłaca?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Rozpatrzenie reklamacji
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    edukacja-klienta
    Czy warto edukować klientów?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Bezpłatny audyt SEO
Responsywnie.pl > SEO/SEM > Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
SEO/SEM

Darmowy audyt SEO – tak czy nie?

Natalia Szczur
Data ostatniej aktualizacji: 2024/06/28 o 14:52
Natalia Szczur Opublikowano 28 czerwca 2024
9 min
Udostępnij

O pozycji zajmowanej przez witrynę w wynikach wyszukiwania decyduje wiele czynników. Często mówi się o około 200, ale najprawdopodobniej jest ich więcej. Aby Twoja strona mogła mieć oczekiwaną widoczność w Google, musisz ją zoptymalizować. Najlepiej, jeśli spełnia wymagania algorytmu pod kątem wszystkich znanych nam czynników rankingowych. Jeśli chcesz ustalić, w jakim zakresie musisz wprowadzić zmiany, zrób audyt SEO. Czy jednak wystarczy, jeśli skorzystasz z darmowego narzędzia online, które przeanalizuje stan witryny?

Spis treści
Czy darmowy audyt SEO jest wystarczający dla Twojej strony?Jakie elementy powinien zawierać profesjonalny audyt SEO?Na czym polega różnica między darmowym a płatnym audytem SEO?Co możesz zyskać, decydując się na darmowy audyt SEO?Jakie są potencjalne pułapki darmowego audytu SEO?Przypadki, kiedy warto zainwestować w płatny audyt SEODarmowy audyt SEO a zasady E-E-A-TZalecenia ekspertów SEO dotyczące wyboru audytu

Czy darmowy audyt SEO jest wystarczający dla Twojej strony?

Strona WWW może pod wieloma względami nie być dostosowana do wymagań algorytmu Google. Audyt SEO pomoże Ci ustalić, w jakiej kondycji jest serwis – co musisz w nim zmienić, aby mieć szanse na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Specjalista analizuje witrynę pod kątem wielu parametrów, a następnie przygotowuje obszerny raport. Alternatywą dla takiej usługi jest darmowy audyt SEO, który można wygenerować za pomocą narzędzi online. Czy to wystarczy?

Niestety, ale zazwyczaj nie. Takie narzędzia ekspresowo analizują stan Twojej witryny, ale tylko w zakresie określonych czynników. Bardzo prawdopodobne, że darmowe audyty SEO obejmą jedynie część podstron. W praktyce chodzi o zainteresowanie odbiorcy odpłatną, profesjonalnie przygotowaną analizą.

Darmowy audyt możesz przeprowadzić m.in. w Ahrefs. Wystarczy, że zweryfikujesz witrynę, tzn. potwierdzisz, że jest Twoja albo nią zarządzasz. Bezpłatnie nie sprawdzisz natomiast konkurencji. Raport dostarcza sporo informacji. Wszystko wymaga weryfikacji, a następnie pracy specjalisty, który wdroży na tej podstawie odpowiednie zmiany. Samo przeprowadzenie audytu to dopiero pierwszy krok.

Audyt SEO w Ahrefs

Źródło

Jeśli chcesz dostosować witrynę do wymagań Google, darmowy audyt SEO to przeważnie zbyt mało. Potrzebujesz profesjonalnej analizy. Co ona obejmuje?

Jakie elementy powinien zawierać profesjonalny audyt SEO?

Taki materiał zazwyczaj ma kilkadziesiąt stron, a nawet więcej. Zawiera mnóstwo danych i wykresów. Oto kwestie, które audyt na pewno powinien objąć:

  1. Kierowanie na słowa kluczowe – ocena, czy pozycjonowanie obejmuje słowa kluczowe, które są wyszukiwane przez internautów zainteresowanych skorzystaniem z Twoich produktów lub usług. Nie chodzi wyłącznie o ruch na stronie, ale przede wszystkim sprzedaż.
  2. Użycie słów kluczowych – weryfikacja, czy frazy są odpowiednio używane w witrynie. Czy dodajesz je we właściwych częściach strony w naturalny sposób i nie upychasz ich na siłę? Każda treść powinna zostać zoptymalizowana, aby dawała szansę na ruch organiczny. Oczywiście, nie chodzi wyłącznie o zastosowanie odpowiednich fraz – content powinien być wartościowy.
  3. Jakość treści – czy jest unikatowa i wartościowa na każdej podstronie?
  4. Indeksacja strony – czy Google nie ma problemów z dodawaniem Twoich materiałów do indeksu wyszukiwarki? Jeśli takie występują, content w ogóle nie pojawi się w wynikach.
  5. Adresy URL – sprawdź, czy są przyjazne dla SEO. Powinny dokładnie opisywać zawartość strony. Unikaj domyślnych adresów URL, które często są losowymi ciągami liter i cyfr.
  6. Tagi tytułów – czyli tag <title>. Powinien opisywać zawartość strony i uwzględniać słowo kluczowe.
  7. Opis meta – czyli tag description, który może pojawiać się w SERP-ach.
  8. Nagłówki – najważniejszym jest H1, czyli zazwyczaj tytuł kategorii czy artykułu. Poza tym na stronie mogą się znaleźć również tagi od H2 do H6. Za ich pomocą uporządkujesz zawartość witryny.
  9. Bezpieczeństwo – korzystanie z certyfikowanego połączenia (SSL).
  10. Linki – im więcej odnośników z wartościowych domen, tym lepszy profil linków zwrotnych. Możesz sprawdzić odsyłacze za pomocą m.in. Ahrefs i Google Search Console.
  11. Responsywność – strona musi się prawidłowo wyświetlać na urządzeniach przenośnych.
  12. Szybkość witryny – 83% użytkowników oczekuje, że strony będą ładować się w ciągu trzech sekund lub krócej. Szybkość działania witryny ma również znaczenie dla widoczności w Google.
  13. Obrazy – nazwy plików graficznych powinny być krótkie i opisowe oraz zawierać słowa kluczowe. Słowa w nazwach plików należy oddzielać myślnikami.
  14. Mapa witryny – czy jest dodana w GSC i działa poprawnie?

Na czym polega różnica między darmowym a płatnym audytem SEO?

Bezpłatny audyt ma wady i zalety. Takie narzędzia są dostępne online i możesz dzięki nim szybko sprawdzić stan witryny – przynajmniej w podstawowym zakresie. Zweryfikujesz ją pod kątem przyjazności dla urządzeń mobilnych, działania certyfikatu SSL, niedziałających linków, zduplikowanych treści czy metatagów. Jednak darmowe narzędzia przeważnie nakładają ograniczenia dotyczące liczby analizowanych URL-i oraz parametrów. Mogą nie obejmować wszystkich czynników technicznych wpływających na SEO witryny. Poza tym często takie narzędzia nie są regularnie aktualizowane, przez co dostarczają niedokładnych lub nieaktualnych danych.

A płatny audyt SEO? Jak to wówczas wygląda? Takie audyty są bardziej rozbudowane. Obejmują analizę architektury witryny, mapę SEO, plik robots.txt, linki kanoniczne, przekierowania, dane strukturalne, Core Web Vitals i wiele innych. Niektóre z zalet korzystania z płatnych narzędzi to: dokładność, precyzja i spójność. Mogą skanować całą witrynę, dostarczać szczegółowe raporty. Płatne narzędzia są zazwyczaj regularnie aktualizowane. Jednak niektóre są drogie, a uzyskane dane źle opracowane lub niejasne. Dostarczają wielu danych, ale możesz mieć problem z ich interpretacją bez pomocy eksperta.

Co możesz zyskać, decydując się na darmowy audyt SEO?

To przede wszystkim oszczędność. Korzystając z różnych narzędzi, możesz zebrać wiele danych, chociaż trudno Ci będzie uzyskać wszystkie, jakich potrzebujesz, aby zoptymalizować witrynę. Natomiast jesteś w stanie pozyskać bezpłatnie wiele cennych informacji i stopniowo na tej podstawie dostosowywać witrynę do wymagań Google.

Jakie są potencjalne pułapki darmowego audytu SEO?

Trudno Ci będzie uzyskać bezpłatnie w ramach jednego narzędzia wszystkie potrzebne dane. Jak już wiesz, darmowy audyt SEO online oznacza zazwyczaj, że analiza obejmie tylko część URL-i albo wybrane parametry. Możesz zabrać dane z różnych narzędzi, ale trudno o zachowanie spójności. Mogą one inaczej interpretować poszczególne dane. Trudno Ci będzie wykonać kompleksowy audyt za pomocą wyłącznie darmowych rozwiązań i jednocześnie uzyskać dane, na podstawie których możesz wyciągać wnioski.

Przypadki, kiedy warto zainwestować w płatny audyt SEO

Na pewno postaw na płatny audyt, jeśli masz problemy z widocznością witryny. Aktualizacje, do których doszło w ostatnim roku, mogły spowodować znaczny spadek pozycji. Dlatego konieczna jest weryfikacja, czy witryna obecnie spełni wymagania algorytmu.

Jednak profesjonalny audyt SEO to dobra inwestycja nie tylko, jeśli Twoja witryna ma problemy. Rzadko strona jest na tyle zoptymalizowana, że nie da się niczego w niej poprawić. Tymczasem, np. wybór skuteczniejszych sprzedażowo słów kluczowych może przynieść wyższą sprzedaż. Poza tym pamiętaj, że 15% fraz użytych każdego dnia jest wyszukiwanych po raz pierwszy. Dlatego nie wystarczy raz przeprowadzić analizę słów kluczowych. Do niej trzeba wracać.

Frazy wpisywane do wyszukiwarki

Źródło

Zlecenie profesjonalnego audytu oznacza oszczędność czasu. Możesz próbować na własną rękę, ale ile to będzie trwać? Tymczasem ten czas możesz wykorzystać na inne działania. Czy masz wystarczającą wiedzę, aby wyciągnąć na tej podstawie wnioski?

Darmowy audyt SEO a zasady E-E-A-T

Bezpłatna analiza witryny nie obejmuje wszystkich czynników, które mają wpływ na widoczność. E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness i Trust) to zasady, których powinno się trzymać, aby zapewnić internautom wartościowy content. Nie oczekuj jednak, że bezpłatny audyt obejmie weryfikację witryny pod tym kątem. Wymaga to analizy przez specjalistę.

Google o EEAT

Źródło

Zalecenia ekspertów SEO dotyczące wyboru audytu

Jeśli masz problem z widocznością witryny, nie wystarczy bezpłatny audyt SEO. Otrzymasz pewne dane, które dotyczą części strony i niektórych jej parametrów. Tymczasem musisz uzyskać kompleksowy audyt SEO i mieć do dyspozycji specjalistę, który przeanalizuje, jakich zmian wymaga witryna, a także je wprowadzi. Możesz wprowadzać modyfikacje, na które wskazuje darmowy audyt, ale to słuszny krok? Zdecydowanie nie – przynajmniej nie bez analizy przeprowadzonej przez specjalistę.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
Jak monitorować pozycje w Google?
Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
Czym jest duplikacja treści – czy należy z nią walczyć?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Natalia Szczur
Natalia Szczur
Fanka języka: prostego, poprawnego i korzyści. Od ponad dwóch lat tworzy strategie content marketingowe oraz pisze artykuły branżowe o SEO, UX i analityce.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?