Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Wtyczki wordpress do sociali
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    fFltr algorytmiczny
    Filtr Google – czym jest i jak wyprowadzić z niego witrynę?
    23 lutego 2024
    Reklama w Google Ads - odrzucenie
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    Jak sprawdzić archiwum stron internetowych
    Archiwum stron internetowych – jak je sprawdzić?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Formularz na stronę internetową
    Formularz kontaktowy na stronę internetową – jak go stworzyć i dlaczego warto?
    5 maja 2023
    q-commerce
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    USP produktu - unikalna propozycja sprzedaży
    USP produktu – czym jest unikalna propozycja sprzedaży?
    16 sierpnia 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    influencer-jak-wybrac
    Jak wybrać influencera / blogera do współpracy?
    5 maja 2023
    Unikalna nazwa firmy
    Generator nazwy firmy – 11 sprawdzonych narzędzi
    7 listopada 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Filtr Google – czym jest i jak wyprowadzić z niego witrynę?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
fFltr algorytmiczny
Responsywnie.pl > SEO/SEM > Filtr Google – czym jest i jak wyprowadzić z niego witrynę?
SEO/SEM

Filtr Google – czym jest i jak wyprowadzić z niego witrynę?

Łukasz Kuchta
Data ostatniej aktualizacji: 2024/02/23 o 14:00
Łukasz Kuchta Opublikowano 12 marca 2024
11 min
Udostępnij

Google opracowało wytyczne dla webmasterów, których należy się trzymać, jeśli zależy Ci na wysokich pozycjach strony na frazy kluczowe w wynikach wyszukiwania. Gdy próbujesz oszukać algorytm, Twojej witrynie grozi filtr, który jest jednoznaczny z utratą widoczności. Następuje obniżenie pozycji w wyszukiwarce, przez co strona osiąga coraz mniejszy ruch z SERP-ów (Search Engine Results Page). Sprawdź, kiedy witrynie grozi nałożenie filtra Google i jakie są jego rodzaje. Czy da się wyprowadzić z niego witrynę?

Spis treści
Czym jest filtr algorytmiczny?Filtr algorytmiczny a filtr ręczny Google – różnicePrzyczyny nakładania algorytmicznego filtra na stronęNienaturalny profil linkowyNienaturalne linki wychodząceThin contentUpychanie słów kluczowychUkrywanie tekstuCloakingSpam generowany przez użytkownikówStrona została shakowanaSpamerski darmowy hostingSkutki filtra algorytmicznegoJak sprawdzić, czy na stronę nałożono filtr?Jak zdjąć filtr algorytmiczny?

Czym jest filtr algorytmiczny?

Google korzysta z mechanizmów służących do oceniania serwisów internetowych. Jeśli witryna łamie wytyczne, może to mieć wpływ na pozycję strony w SERP-ach. Google nakłada filtr algorytmiczny lub ręczny. W pierwszym przypadku serwis jest karany automatycznie przez algorytm. Oznacza to, że nie dochodzi tutaj do ręcznej analizy serwisu przez moderatora. Algorytm ocenia, że witryna łamie określone wytyczne, co przeważnie jest równoznaczne ze stosowaniem niedozwolonych technik pozycjonowania.

Często filtr algorytmiczny Google jest dla internautów tym samym co ban, tymczasem to dwie różne kary. Pierwsza powoduje tylko spadek pozycji w Google. Natomiast druga oznacza, że strona całkowicie znika z indeksu. Do momentu, kiedy właściciel witryny nie usunie przyczyny kary, strona nie pojawi się w wynikach wyszukiwania. Bany są nakładane, np. za ukrytą treść.

Filtr algorytmiczny a filtr ręczny Google – różnice

Ręczny filtr Google oznacza, że karę nałożył członek zespołu Google Search Quality Team, który ocenił, że witryna łamie wytyczne. Nie musi ona dotykać całego serwisu – możliwe, że zostanie obniżona pozycja wyłącznie jednej podstrony. Natomiast filtr algorytmiczny jest nakładany automatycznie. W jego przypadku nie otrzymasz powiadomienia, że Twoja strona została ukarana – możesz to zauważyć dopiero po spadku widoczności w wynikach wyszukiwania.

O filtrze ręcznym w Google dowiesz się z Google Search Console. Zaloguj się, wybierz w menu Bezpieczeństwo i ręczne działania, a następnie kliknij Ręczne działania, aby dowiedzieć się, czy na Twojej witrynie wykryto problem.

Sprawdzenie filtra w GSC

Kara ręczna może być nałożona m.in. za spam, nienaturalny profil odnośników czy naruszenie zasad bezpieczeństwa. Często Google nakładało taki filtr za schemat linkowania – pozyskiwanie wielu odsyłaczy na tej samej stronie prowadzących do pozycjonowanej witryny. Czy algorytm przy obecnej technologii potrzebuje ręcznej moderacji?

Jak informuje Google, modele uczenia maszynowego wykrywają około 99% treści spamowych, co daje ok. 40 miliardów witryn dziennie. Pozostały 1% stron jest obsługiwany przez ręczne działania, które są zarezerwowane jako ostateczny krok w walce ze spamem.

Uczenie maszynowe Google

Źródło

Przyczyny nakładania algorytmicznego filtra na stronę

Google może nałożyć filtr algorytmiczny z wielu powodów. Aby go uniknąć, pozycjonuj serwis zgodnie z wytycznymi. Stawiaj na jakościowe treści, buduj witrynę użyteczną dla internauty, nie pozyskuj linków ze spamerskich stron. Kiedy Google może nałożyć algorytmiczny filtr?

Nienaturalny profil linkowy

Google nie ukaże strony za kilka kupionych linków, niewielką liczbę odnośników z for czy z komentarzy. Może obniżyć pozycje, jeśli wykryje, że do witryny prowadzą odnośniki, nad którymi masz kontrolę. Przykładem są linki z systemu wymiany linkami – ich duża liczba z nieistotnych katalogów i ogólnie z URL-i, które zawierają niskiej jakości treść, mają niewielki autorytet. W takim przypadku filtr algorytmiczny Google będzie oznaczać wyzerowanie wartości tych odnośników. Poza tym strona może nie reagować zmianą pozycji na jakiekolwiek linki – nawet umieszczone na wartościowych stronach.

Nienaturalne linki wychodzące

Filtr algorytmiczny Google może również wynikać z odnośników, które znajdują się w Twojej witrynie. Jeśli strona wyświetla odsyłacze z systemów wymiany linkami, służy wyłącznie do umieszczania na niej płatnych artykułów lub znajdują się na niej odnośniki prowadzące do nielegalnych serwisów, to już stanowi podstawę do nałożenia kary. Zazwyczaj za handel linkami nakładany jest filtr ręczny Google, przez co witryna traci zaufanie, a umieszczane na niej odnośniki mogą stracić wartość SEO. Inną konsekwencją może być filtr algorytmiczny i spadek zajmowanych pozycji. Kiedyś do takich kar dochodziło częściej. Pamiętaj, że nawet jeśli Google jej nie nałoży, to masowe linki wychodzące wpływają negatywnie na widoczność.

Uwaga: dodawanie odnośników do wartościowych stron nie tylko nie jest karane, a wręcz może wpłynąć na poprawę pozycji!

Thin content

Algorytmiczny filtr Google może także wynikać z niskiej jakości contentu. O jaki chodzi? Taki, który nie wnosi żadnej wartości dodanej. Jest skopiowany, podchodzi z generatorów lub stanowi duplikat. Powinieneś pamiętać, że treści powinny wyczerpywać dany temat. Warto też zwracać uwagę na jej długości – jeśli konkurencja, która zajmuje wysokie pozycje, ma materiał mający 10 tys. zzs, to wielokrotnie krótszy może nie być oceniony przez Google pozytywnie. To zależy jednak od wielu czynników. Dlatego lepiej nastaw się na dodawanie mniejszej ilości contentu, ale z nastawieniem na jakość.

Niska jakość contentu

Źródło

Upychanie słów kluczowych

Kiedyś umieszczanie nienaturalnej liczby powtórzeń tej samej frazy przynosiło wymierne rezultaty. Obecnie nic to nie daje, a wręcz może doprowadzić do filtra Google. Jaki zatem procent treści powinny stanowić słowa kluczowe? Warto umieszczać w contencie frazy, ale naturalnie. Nie nastawiaj się na określoną liczbę powtórzeń, tylko dodawaj je w taki sposób, aby były poprawne językowo, bez umieszczania słów na siłę. Treść jak na poniższej grafice nie jest dobrym kierunkiem.

Spam słowami kluczowymi

Ukrywanie tekstu

Content na stronie można ukryć na wiele sposobów tak, aby nie widział go użytkownik, ale wykrył go robot Google. Nie rób tego, gdyż grozi za to nie tylko filtr Google, ale nawet usunięcie strony z indeksu. Webmasterzy wykorzystywali tę technikę do umieszczania słów kluczowych i rzeczywiście dawało to efekty poprawy pozycji, ale te czasy już minęły. Obecnie algorytm wyszukiwarki dobrze sobie radzi z takimi próbami oszustwa i ukrywanie treści nie pomaga w budowaniu widoczności. Na poniższej grafice możesz sprawdzić, co dokładnie narusza zasady.

Ukryty tekst

Źródło

Cloaking

Ta technika polega na prezentowaniu robotowi wyszukiwarki innej wersji strony niż użytkownikowi. Według Google to próba manipulacji i jeśli wykryje, że Twoja witryna z tego korzysta, nie tylko grozi jej filtr, ale również ban.

Spam generowany przez użytkowników

Z ryzykiem nałożenia filtra Google muszą się liczyć właściciele witryn, w których internauci publikują spam. Przykładem są niemoderowane fora, na których spamerski content pojawia się w postach i profilach użytkowników. Wprowadź zabezpieczenia przed dodawaniem takiej treści. W przeciwnym wypadku licz się z tym, że Google obniży pozycje Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.

Strona została shakowana

Google chroni internautów przed szkodliwymi treściami. Plagą w sieci są włamania do serwisów, w których następnie przestępcy umieszczają złośliwy kod. Wykorzystują je do rozpowszechniania wirusów, kradzieży danych i nie tylko. Jeśli Google wykryje infekcję, obniży pozycję strony w wynikach wyszukiwania, aby internauci jej nie odwiedzali, a poza tym oznaczy ją jako zainfekowaną.

Spamerski darmowy hosting

Jeśli oferujesz webmasterom bezpłatne korzystnie z usługi serwerowej, która będzie wykorzystywana masowo do tworzenia spamerskich treści, algorytm Google może nałożyć filtr nawet na wszystkie witryny, które korzystają z tego hostingu.

Skutki filtra algorytmicznego

Najbardziej dotkliwą konsekwencją filtra Google jest spadek ruchu organicznego. Zauważysz go w statystykach Google Analytics, ale także w Google Search Console i w narzędziach do analizy widoczności strony w wynikach wyszukiwania, takich jak Ahrefs, Semstorm czy Senuto. Niższe pozycje zapewne przełożą się na zmniejszenie przychodu. BrightEdge wyliczyło, że przeciętnie ponad 53.3% ruchu na stronach pochodzi z wyników organicznych, dlatego konsekwencje dla Twojego biznesu mogą być bardzo kosztowne.

Jak sprawdzić, czy na stronę nałożono filtr?

Jeśli zauważysz duży spadek widoczności, możliwe że to efekt filtra Google. Na początek sprawdź, czy nie jest to kara ręczna – zerknij do Google Search Console. Jeśli tak, to z uzyskanej informacji dowiesz się, jaka jest przyczyna. W przypadku gdy nie ma tam żadnego komunikatu, sprawdź, jakie aktualizacje przeprowadzono algorytmu w okresie, kiedy nastąpił spadek. Informacje na ten temat znajdziesz na tej stronie:

Weryfikacja filtru algorytmicznego

Źródło

Jak zdjąć filtr algorytmiczny?

Obniżone pozycje w wynikach wyszukiwania nie są ostateczne i zazwyczaj problem można rozwiązać. Zdarzają się jednak i takie witryny, które tak bardzo łamały wytyczne, że przywrócenie im widoczności może być trudne do realizacji i nieopłacalne biznesowo. Jak usunąć filtr Google i przywrócić witrynie wysokie pozycje? W przypadku kary nałożonej automatycznie musisz samodzielne odnaleźć przyczynę, co wymaga dokładnej analizy serwisu:

  • sprawdź, czy strona nie jest zainfekowana – możesz zweryfikować w narzędziu Google, czy witryna nie została oznaczona jako niebezpieczna: https://transparencyreport.google.com/safe-browsing/search. Jeśli do tego doszło, musisz usunąć złośliwy kod z witryny;

Bezpieczeństwo witryny

  • sprawdź, czy roboty lub użytkownicy nie spamują na stronie – w komentarzach czy we wpisach na forach. Jeśli tak, usuń te treści i włącz moderację, aby uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości;
  • jeśli stosujesz cloaking lub ukrywasz treści w witrynie, szybko przestań to robić;
  • jeśli korzystasz z systemu wymiany linkami, przestań je emitować w witrynie i nie używaj takich odnośników, aby budować profil dla Twojej strony;
  • pozbądź się niskiej jakości linków prowadzących do Twojej witryny. Jeśli to niemożliwe, skorzystaj z Google Disavow Tool, aby wykluczyć ich wpływ na stronę;
  • zoptymalizuj treści – usuń content skopiowany, automatycznie wygenerowany, niskiej jakości, nieodpowiadający na zapytania internautów.

Niestety, ale powrót na wysokie pozycje może zająć dużo czasu. W niektórych przypadkach osiągnięcie wcześniejszej widoczności będzie wręcz niemożliwe, dlatego warto od początku działań nastawić się na jakość.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
Jak monitorować pozycje w Google?
Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?