Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
    5 maja 2023
    Wtyczki wordpress do sociali
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Reklama w Google Ads - odrzucenie
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Framework Bootstrap
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
    Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
    5 maja 2023
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Formularz na stronę internetową
    Formularz kontaktowy na stronę internetową – jak go stworzyć i dlaczego warto?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    employer branding
    Zewnętrzny i wewnętrzny employer branding, czyli wizerunek firmy
    5 maja 2023
    influencer-jak-wybrac
    Jak wybrać influencera / blogera do współpracy?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: USP produktu – czym jest unikalna propozycja sprzedaży?
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
USP produktu - unikalna propozycja sprzedaży
Responsywnie.pl > Blog > E-commerce > USP produktu – czym jest unikalna propozycja sprzedaży?
E-commerce

USP produktu – czym jest unikalna propozycja sprzedaży?

Data ostatniej aktualizacji: 2023/08/16 o 9:03
Opublikowano 28 lutego 2022
8 min
Udostępnij

USP produktu w wielu sytuacjach może Ci pomóc uzyskać realną przewagę nad konkurencją. Dlatego tak ważna jest wiedza o mocnych stronach własnej firmy oraz tworzenie i modyfikowanie oferty, by odpowiadać na potrzeby rynku. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć na temat unikalnej propozycji sprzedaży.

Spis treści
USP – co to znaczy?Dlaczego USP produktu jest ważne?Jak odkryć USP marki?USP produktu – jak napisać?USP – przykładyMcDonald’sZalandoW. Kruk

USP – co to znaczy?

USP (ang. unique selling proposition), czyli unikalna propozycja sprzedaży, to element bądź czynnik, dzięki któremu Twoje produkty lub usługi wyróżniają się na tle konkurencji. Krótko mówiąc, są od niej po prostu lepsze. W marketingu internetowym niezwykle ważne jest szybkie komunikowanie USP – bez tego trudno zachęcić klientów do konwersji w Twoim sklepie czy serwisie.

Dlaczego USP produktu jest ważne?

Na rynku nie brakuje produktów i usług, a wciąż powstają kolejne. Co gorsza, są one zwykle do siebie podobne, a wybór najodpowiedniejszego rozwiązania staje się dla konsumentów coraz trudniejszym zadaniem. Dlatego nazwanie wprost tego, co jesteś w stanie zaproponować klientowi w odróżnieniu od konkurencji, pozwoli Ci się wyróżnić, zapaść w pamięć. Musi to być konkretna korzyść, której próżno szukać u innych marek.

USP produktu jest również ważne ze względów wewnętrznych. Pozwala określić misję Twojej firmy, wartości, cele, do jakich zmierza. Każdy właściciel firmy powinien mieć określoną personę, do jakiej kieruje swoje produkty lub usługi. Dzięki temu USP marki będzie jeszcze lepiej dopasowane i przyciągnie uwagę klientów. Poza tym będzie stanowić ważną część strategii marketingowej.

Jak odkryć USP marki?

Odkrycie unikalnej propozycji sprzedaży produktu nie jest proste. Tymczasem trafnie określone może zwiększyć sprzedaż. Oto kilka wskazówek, jak zdefiniować USP w marketingu danej firmy:

  • wejdź w buty klienta – właściciele firm często nie patrzą obiektywnie na swoją ofertę. Uważają, że to, co sprzedają, idealnie spełnia potrzeby rynku. Tymczasem często potrzeba świeżego spojrzenia. Aby to osiągnąć, należy oderwać się od codziennych obowiązków i wejść w buty klienta – z dystansem przeanalizować, czego naprawdę oczekuje. Jeżeli posiadasz restaurację, konsumentom nie zawsze będzie chodzić tylko o to, by dobrze zjeść w niskiej cenie. Liczy się również lokalizacja, czystość, czas oczekiwania na zamówienie czy poziom obsługi. Koszt nie zawsze jest wyznacznikiem, za którym idą klienci. Często wolą oni zapłacić więcej i być bardziej zadowolonym z usługi. Znajdź funkcje sprzedażowe, które będą odpowiadać potrzebom klientów. Jeśli prowadzisz bistro skierowane do 30- i 40-latków, większe znaczenie od ceny może mieć dla nich przyjazna infrastruktura dla rodziców z dziećmi.
  • poznaj motywacje klientów – bycie sprzedawcą, marketerem powinno w dużym stopniu wiązać się ze znajomością psychologii. Musisz wiedzieć, co motywuje i zachęca do zakupu klientów. W ten sposób poznajesz ich decyzje zakupowe. Ta wiedza to nie tylko dane demograficzne – wiek, płeć, lokalizacja, ale ich codzienne trudności, bolączki, problemy itp. Dobrze pod tym względem radzą sobie chociażby firmy zajmujące się kosmetykami. Muszą one wiedzieć, na czym zależy klientom – czy będzie to naturalny skład, działanie przeciwzmarszczkowe, a może połączenie skuteczności i luksusu. Tego rodzaju produkty są następnie kupowane na podstawie pragnień, jakie chcemy zrealizować – młodszy wygląd, większa pewność siebie, troska o środowisko itp.
  • ustal, dlaczego klienci kupują Twój produkt, a nie konkurencji – zamiast wyważać otwarte drzwi i zastanawiać się, co zrobić, żeby sprzedawać więcej, wystarczy zastanowić się nad tym, dlaczego obecni klienci wybierają właśnie Ciebie; czy robią to świadomie, czy z przypadku. Do tego wystarczy czasem zwykła ankieta z oceną produktów i usług. Jeśli sprzedajesz pizzę, możesz zapytać o ocenę składników, rozmiaru, obsługę, czas dowozu na wynos itp. Klienci o wiele chętniej mówią o tym, co im przeszkadza, niż podoba, więc to dobry sposób, by pozyskać wiedzę o tym, jak ulepszyć swoją ofertę i stworzyć USP produktu.

USP produktu – jak napisać?

Zastanawiasz się, jak stworzyć swoją własną unikalną propozycję sprzedaży? Są pewne wskazówki, które pomogą Ci, jak najlepiej opracować swoje USP. Oto one:

  • spisz wszystkie potencjalne wyróżniki swojej marki – bądź obiektywny i konkretny tak, aby produkty lub usługi miały swoje odzwierciedlenie w konkretnej korzyści.
  • zbadaj konkurencję – cennym źródłem informacji mogą się okazać działania konkurencji. Sprawdź, jakie mają USP i szukaj niszy. Czasem produkty z tej samej kategorii można wykorzystywać na różne sposoby.
  • uwzględnij potrzeby odbiorców – przeanalizuj swoją ofertę i zastanów się, czy jakieś ważne potrzeby nie zostały przez Ciebie pominięte. Być może sprzedajesz produkty online i nie zauważyłeś, że dla klientów coraz większe znaczenie ma opakowanie, w jakim otrzymuje przesyłkę. Doceniają, gdy nie jest to torba foliowa, ale karton z recyklingu i naturalne wypełniacze.
  • przeanalizuj dane – zastanów się nad informacjami, które zebrałeś. Oddziel te najistotniejsze od mniej ważnych i wybierz najmocniejsze USP. Pomyśl, w których obszarach działalności swojej firmy możesz je wdrożyć – czasem będzie to już claim marki, a w innym przypadku na przykład polityka zwrotów.

Ciekawym sposobem na rozpoznanie USP produktu jest rozpisanie go na kartce. W tym celu można wykorzystać poniższy szablon, to znaczy:

[TWOJA MARKA] oferuje [PRODUKT/USŁUGĘ] dla [RYNEK DOCELOWY] do [PROPOZYCJA WARTOŚCI].

W przeciwieństwie do [ALTERNATYWY], my oferujemy [KLUCZOWY WYRÓŻNIK].

Być może nie uzyskasz dokładnie USP, ale małymi krokami przybliżysz się do niego. Rozpisanie tego pomoże Ci rozpoznać, jakie jest Twoja unikalna propozycja sprzedaży, a przy okazji Twoi odbiorcy i cechy, które warto wyróżnić.

USP – przykłady

Oto przykładowe USP różnych marek, które mogą posłużyć jako inspiracja w tworzeniu własnego.

McDonald’s

Wszyscy bardzo dobrze kojarzą sieć fast-foodów, nawet jeśli tam się nie stołują. Marka wypracowała sobie wyrazistą unikalną propozycję sprzedaży w postaci szybkiej i sprawnej realizacji zamówień. Nie ma tu miejsca na pomyłki – nie spotkasz przypalonych frytek czy niedopieczonego mięsa w burgerze. Wszystko działa według ściśle przestrzeganych procedur, więc smak pozycji w ofercie jest zawsze taki sam.

Zalando

Unikalna propozycja sprzedaży dla sklepu internetowego Zalando.pl jest związana z polityką zwrotów. Kupujący ma aż 100 dni na zwrot towaru. Informacja ta znajduje się w górnym pasku strony, tak aby była widoczna dla każdego użytkownika. Dodatkowo dla większości produktów zwrot i dostawa są darmowe.

USP przykład

źródło: zalando.pl

W. Kruk

Każdy, kto kupował biżuterię w sklepie W. Kruk, wie, że marka dba o to, w jaki sposób pakuje swoje produkty. W ten sposób sieć stworzyła swoją unique selling proposition, dzięki której zapada w pamięć, a klienci powracają po kolejne zakupy. Pięknie zapakowana biżuteria potęguje efekt luksusu.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 1

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Czym jest i do czego służy Google Shopping?
Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
Branża retail – czym jest? Opis i przykłady
Redakcja 16 sierpnia 2023 28 lutego 2022
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?