Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    real time bidding
    Kampania RTB (Real Time Bidding) jako skuteczny model reklamy
    5 maja 2023
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    5 maja 2023
    Google Ads i Google AdSense
    Google Ads a AdSense – czym się różnią?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Rodzaje hostingu
    Rodzaje hostingu – jaki wybrać
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    e-commerce vs m-commerce – czym są i czym się różnią?
    5 maja 2023
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    allegro czy własny sklep internetowy
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    lojalność klientów
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    storytelling
    Storytelling w biznesie i marketingu. Przykłady i inspiracje
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Jak wybrać influencera / blogera do współpracy?
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
influencer-jak-wybrac
Responsywnie.pl > Blog > Biznes > Jak wybrać influencera / blogera do współpracy?
Biznes

Jak wybrać influencera / blogera do współpracy?

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:32
Paulina Szewczyk Opublikowano 23 sierpnia 2019
6 min
Udostępnij

Współpraca z influencerami jest uwzględniona w marketingowej strategii wielu marek. Celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki czy też natychmiastowy wzrost sprzedaży.

Spis treści
Jak wybrać influencera #1 StatystykiJak wybrać influencera #2 TematykaJak wybrać influencera #3 KomentarzeJak wybrać influencera #4 A ile to kosztuje?Jak wybrać influencera #5 Z kim wcześniej współpracował influencer?Jak wybrać influencera #6 Wizerunek

Rynek influencerów nieustannie rośnie i w każdej branży można znaleźć wpływowe jednostki, które prowadzą bloga czy też vloga. Przed zawarciem współpracy warto jednak zweryfikować poszczególnych influencerów, czy aby swoją kampanią przełożą się na sukces marki.

Jak wybrać influencera #1 Statystyki

Pakiet statystyki powinniśmy otrzymać już po pierwszym kontakcie. Zazwyczaj ci bardziej znani blogerzy, przyzwyczajeni do comiesięcznych ofert, mają przygotowaną paczkę, którą regularnie aktualizują. Jakie statystyki powinny się w niej znaleźć?

Jeśli ktoś prowadzi bloga, to na pewno podstawowe statystyki z Google Analytics – liczba unikalnych użytkowników, współczynnik odrzuceń czy czas spędzony na stronie. W przypadku Facebooka średni zasięg postów, miesięczny przyrost fanów i średni stopień zaangażowania na fanpage. Podobne statystyki da się wyciągnąć także z Instagrama. To powinien być jeden z podstawowych czynników późniejszej wyceny współpracy.

W razie potrzeby, bloger powinien zgodzić się na dosłanie konkretnej statystyki, na której nam zależy, jak np. liczba wejść na bloga z mediów społecznościowych.

Jak wybrać influencera #2 Tematyka

Sprawdź jak blisko Twojej grupy docelowej jest dany influencer lub bloger. To kluczowy czynnik – czy tematyka, w której działa bloger, zgadza się z naszą grupą docelową? Jeśli chcemy wypromować odżywkę na siłownię, to raczej nie skontaktujemy się z blogerem, który pisze o wędkarstwie. Tematyka powinna być bliższa działaniom firmy.

Czasami jednak można pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa i odejścia od normy. Szczególnie, jeśli nasza grupa odbiorców jest zróżnicowana i staramy się działać szerzej. Dla przykładu – promujemy nowe technologie, np. smart home. Prostym wyborem wydają się majsterkowicze, blogi technologiczne czy też testerzy gadżetów. A może lepiej spróbować z blogerką parentingową, która ogłosiła, że zamierza w niedługim czasie przeprowadzić się do swojego domu? Jeśli ona pokaże takie rozwiązanie, to dotrzemy do innych matek, które ją śledzą i mogą chcieć wykorzystać technologię w swoich domach.

Jak wybrać influencera #3 Komentarze

Statystyki to jedno, druga sprawa to komentarze i realne zaangażowanie użytkowników. Co z tego, że ktoś ma 30 tysięcy fanów, skoro przekłada się to na ledwo dwa komentarze pod zdjęciem? To przecież aktywność i moc rekomendacji wpływ na siłę oddziaływania influencera.

Jeśli komentarzy jest wiele i są to komentarze pozytywne, to dobrze dla blogera i potencjalnie dobrze także dla nas. Możemy spodziewać się wówczas, że nasze sponsorowane treści także będą komentowane i spotkają się z dużym zainteresowaniem ze strony odbiorców. A to przecież chodzi!

Wybór influencera do współpracy

Jak wybrać influencera #4 A ile to kosztuje?

Nie da się ukryć, że przy wyborze influencera cena jest jednym z kluczowych elementów. Szczególnie, że w blogosferze cennik jest bardzo rozpięty, a czasami nawet mniejsze vlogi/blogi bardzo się cenią i oczekują kilku tysięcy złotych za jednego posta w social media.

Cenę powinniśmy poznać wtedy, gdy przedstawimy swoje oczekiwania co do współpracy. Niektórzy mają na swojej stronie widełki cenowe dla poszczególnych działań sponsorowanych, ale większość dużych blogerów wycenia współpracę indywidualnie – w zależności od jej zakresu, ale także rozpoznawalności marki.

W przypadku dużych i wpływowych blogerów, o ile nie odpowiadamy za marketing luksusowej marki, barter nie wchodzi w grę. Zazwyczaj jedną interesującą formą rozliczenia są pieniądze i nie ma w tym nic dziwnego – przecież wielu z influencerów zakłada działalność, a chociażby ZUS należy opłacić.

Jak wybrać influencera #5 Z kim wcześniej współpracował influencer?

To bardzo ważne pytanie, szczególnie gdy chcemy uczynić z niego ambasadora marki i zainwestować we współpracę dużą część marketingowego budżetu. W większości przypadków, jeśli influencer już współpracował z konkurencyjną dla nas marką, to powinniśmy natychmiast zrezygnować. On też powinien się nie zgodzić, jeśli zależy mu na wiarygodności przed grupą docelową, czyli jego największej wartości.

Na przykładzie wcześniejszych postów sponsorowanych możemy jednak sprawdzić, jak pod kątem kreatywności sprawdzał się dany influencer. Czy publikowany content cieszył się dużą popularnością? Czy Twoim zdaniem sponsorująca marka zyskała na tej współpracy? To może być solidna podpowiedź w kontekście wyboru influencera do promocji Twojej marki.

Jak wybrać influencera #6 Wizerunek

Jak wybrać blogera

Twoja marka na pewno pozycjonuje się na rynku i obrała określoną strategię komunikacji. Celuje w pewien segment odbiorców i do niego dostosowuje wszelkie swoje działania. Poszukując odpowiedniego influencera zastanów się, czy odpowiada on wartości marki i czy jest zgodny z jej wizerunkiem?

To oczywiste, że jeśli firma stawia na bezpieczną, niekontrowersyjną komunikację, to nie powinna wybierać kogoś, kto ma już niejeden kryzys w social media za sobą. Powinna raczej postawić na kogoś, kto wyróżnia się dużym zaufaniem ze strony odbiorców i wyważonym językiem w social media. Takie elementy to także ważne czynniki dla odpowiedniego wyboru influencera do współpracy.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 4.5 / 5. Liczba ocen. 2

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
CPC, CPA, CPM i CPV, czyli rodzaje rozliczeń kampanii reklamowych
Paulina Szewczyk 5 maja 2023 23 sierpnia 2019
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?