Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Bezpłatny audyt SEO
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Popełniane błędy w kampanii Google Ads
    4 podstawowe błędy w kampanii Google Ads
    5 maja 2023
    AdSense
    Google AdSense – jak działa, zasady, poradnik
    7 listopada 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Kradzież domeny internetowej
    Jak ochronić domenę przed kradzieżą?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Czy warto promować aukcje Allegro?
    Promowanie aukcji Allegro – czy warto? Jak to robić skutecznie?
    8 lutego 2024
    szablon czy layout
    Gotowy szablon czy dedykowany layout strony – co wybrać?
    5 maja 2023
    Sposoby na spam
    SPAM. Czym jest i jak się przed nim uchronić?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Anioły biznesu w Polsce
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    Cele i metoda smart
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Jak utworzyć grupy podobnych odbiorców na Facebooku?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
look alike audience
Responsywnie.pl > Social media > Jak utworzyć grupy podobnych odbiorców na Facebooku?
Social media

Jak utworzyć grupy podobnych odbiorców na Facebooku?

Aleksandra Stala
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:20
Aleksandra Stala Opublikowano 14 września 2022
8 min
Udostępnij

Zależy Ci na tym, aby tworzyć jak najskuteczniejsze kampanie reklamowe na Facebooku i trafiać rzeczywiście do tych osób, które są Twoimi potencjalnymi odbiorcami? Nie da się ukryć, że publikowanie przekazów marketingowych na ślepo, nie przynosi takich efektów co świadome i dobrze zorganizowane działania. Dlatego warto korzystać z grupy podobnych odbiorców na Facebooku. To nic trudnego – wystarczy zrobić pierwszy krok, by opanować tę niewątpliwie dobrą sztukę, która pozwoli Ci poprawić wyniki sprzedażowe.

Spis treści
Czym są niestandardowe grupy odbiorców?Tworzenie grupy podobnych odbiorców krok po krokuPrzykłady niestandardowych grup odbiorcówO czym pamiętać przy tworzeniu grup niestandardowych odbiorców?

Czym są niestandardowe grupy odbiorców?

Żeby wytłumaczyć, czym są niestandardowe grupy odbiorców, musimy wpierw wyjaśnić nieco szerzej, jakie są w ogóle grupy docelowe odbiorców na Facebooku. Warto mieć świadomość różnic pomiędzy nimi oraz możliwości, jakie dają, bo jest to niewątpliwie klucz do sukcesu.

Dziś reklama na Facebooku może być rzeczywistą dźwignią handlu – to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów reklam online. Przekonują się o tym zarówno marketingowcy, jak i przedsiębiorcy czy sami odbiorcy – potencjalni klienci. Dzięki bogatym rozwiązaniom, które pozwalają na swobodne dopasowanie kierowanej oferty do konkretnej grupy odbiorców, można znacząco zwiększyć zyski swojej firmy i przede wszystkim zminimalizować straty związane z przepalaniem budżetu na reklamy, które trafiają w próżnię.

Kampanie Facebook Ads są skuteczne i elastyczne – od nas zależy, ile włożymy w nie pieniędzy, a także komu będą się one wyświetlały. To znaczna przewaga nad tradycyjnymi formami reklamowymi. Szczególnie że dziś można bardzo wygodnie precyzować, do kogo rzeczywiście chcemy trafić. To właśnie umiejętność targetowania reklam pozwala dostrzec efektywność swoich działań. Zamiast kierować kampanie do osób, które tak naprawdę nigdy nie skorzystają z naszej oferty, lepiej w przemyślany sposób tworzyć je dla potencjalnych odbiorców.

Dziś Facebook wyróżnia trzy główne grupy odbiorców, do których możemy kierować nasze działania reklamowe. Pierwsza z nich to grupa standardowych odbiorców. To z pewnością dobrze wszystkim znany obszar – wprowadzasz dane dotyczące płci, wieku, lokalizacji i zainteresowań odbiorców, a Facebook dopasowuje je do tych, które ma już zebrane. To najszersza metoda targetowania kampanii. Nie jest ona w żaden sposób związana typowo z naszym kontem czy działalnością, a ogólnie dostępnymi danymi.

Jeśli chcesz działać nieco skuteczniej i bardziej profilować swoje kampanie, niestandardowe grupy odbiorców to coś, co odpowie na Twoje potrzeby. Znajdują się w niej wszystkie osoby, które kiedykolwiek wykazały zainteresowanie Twoimi usługami bądź produktami. Skąd będzie to wiadome? Wystarczy, że weszły one na stronę internetową firmy czy pobrały dostępną aplikację. Facebook zbiera te dane i pozwala utworzyć na ich podstawie efektywne kampanie remarketingowe.

Jeśli już wiesz, czym są niestandardowe grupy odbiorców, warto wyjaśnić także, że istnieje coś takiego jak grupy podobnych odbiorców. To nic innego jak lookalike audience – tworzysz je w oparciu o osoby, które polubiły fanpage Twojej firmy, a także na podstawie piksela konwersji czy istniejących już grup. Facebook działa w inteligentny sposób. Dokonuje analizy odbiorców i wśród nich doszukuje się „klonów” wszystkich Twoich klientów. Dzięki temu pozwala na dotarcie do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane tym, co oferujesz. Jeśli zależy Ci na efektywnych działaniach w sieci i nie chcesz tracić budżetu na kierowanie reklam w próżnię, bez dwóch zdań grupy podobnych odbiorców to strzał w dziesiątkę. Lookalike audience to sposób na generowanie leadów i ruchu na stronie, który prędzej czy później przełoży się na zyski.

Tworzenie grupy podobnych odbiorców krok po kroku

Zarówno niestandardowe grupy odbiorców, jak i grupy podobnych odbiorców możesz stworzyć w bardzo szybki i wygodny sposób już z samego poziomu tworzenia reklamy. Gdy będziesz na etapie Zestaw reklam, a konkretnie Odbiorcy, masz możliwość stworzenia takiej grupy. Jednak najczęściej specjaliści rekomendują przygotowanie jej wcześniej, korzystając z sekcji Zasoby w Menedżerze Reklam, a następnie Grupy odbiorców. Z tego poziomu będziesz mieć podgląd na te dostępne już grupy, które są stworzone przez Ciebie, ale także pojawi się możliwość stworzenia nowych.

Wszystko przebiega bardzo sprawnie. Wybierz przycisk Utwórz grupę odbiorców i wybierz taki wariant, który obecnie najbardziej Cię interesuje. Może być to zarówno opcja niestandardowych odbiorców, jak i lookalike audience. W przypadku tego pierwszego wariantu, pojawi Ci się opcja wyboru, z jakiego źródła danych chcesz skorzystać. Mogą być to Twoje dane (ruch na stronie, aktywność w aplikacji, własny plik z danymi czy aktywność offline) albo dane z Facebooka (film, zakupy, materiał błyskawiczny, strona na Facebooku czy Instagramie, ogłoszenia bądź wydarzenie).

Gdy samodzielnie wygrywasz dane klientów, miej na uwadze, że posiadanie bazy danych wymaga wyrażenia zgody przez osoby, jakie są w niej uwzględniane. Chodzi o nic innego jak o znane wszystkim RODO.

Jeśli już wiesz, jak tworzyć grupy podobnych odbiorców, pamiętaj, że warto skorzystać z dodatkowych wariantów, które wpływają na wielkość grupy, a co za tym idzie – jej jakość. Jednym z nich jest retencja, czyli czas przechowywania danych w grupie. Okres ten może się wahać od 90 do 365 dni – po wskazanym czasie dane będą usunięte z grupy. Ponadto opcją jest wykluczenie osób i uwzględnienie ich większej liczby dzięki możliwości łączenia źródeł danych.

Przykłady niestandardowych grup odbiorców

Tak naprawdę przykładów grup jest całkiem sporo. Podajemy tylko kilka z nich. To przede wszystkim „Porzucone koszyki”, czyli osoby, jakie nie sfinalizowały zakupu poprzez dokonanie płatności. To również „Porzucone formularze kontaktowe” – osoby, które otworzyły formularz, ale go nie przesłały. Kolejnym przykładem mogą być użytkownicy, którzy wykazali zainteresowanie wydarzeniem na Facebooku, ale nie kupiły biletu. Dość częstą praktyką jest kierowanie reklam do osób, które zareagowały w sposób aktywny na nasze wpisy czy działania.

Na podstawie czego jeszcze można stworzyć grupy odbiorców?

  • Film;
  • materiał błyskawiczny,
  • ogłoszenia publikowane na profilu;
  • osoby, które lubią stronę na Facebooku czy Instagramie.

Pośród każdej z tych grup znajdują się szczegółowe kryteria, które pozwalają na jeszcze lepsze kierowanie reklam. Na przykład w kontekście filmów możemy dotrzeć do osób, które obejrzały min. 3 sekundy filmu, ale także do tych, które widziały min. 10 sekund.

O czym pamiętać przy tworzeniu grup niestandardowych odbiorców?

Nie popełniaj błędów i kieruj swoje reklamy w rozsądny sposób, wykorzystując maksymalnie potencjał, jaki dają konkretne grupy.

  • Tworząc kampanie nieremarketingowe, zawsze wykluczaj z nich grupy użytkowników remarketingowych.
  • Planując kampanię remarketingową, miej na uwadze, by była ona jeszcze bardziej przekonująca i mówiła o zaletach Twojej usługi czy produktu.
  • Zastanów się, co jest dla Ciebie najważniejszym działaniem ze strony odbiorców i definiuj grupy właśnie na podstawie tych konkretnych zachowań.
  • Do tworzenia grupy odbiorców zbierz odpowiednią ilość danych – zbyt mała grupa źródłowa nie przyniesie pożądanych efektów.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
Dark post – czym jest i czy warto go stosować?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Aleksandra Stala
Aleksandra Stala
Od lat związana z marketingiem internetowym. Na co dzień zarządza działaniami marketingowymi polskiego software house’u i agencji digital marketingu.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?