Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Reklama w Google Ads - odrzucenie
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
    UTM link
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Rich snippets
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    UX i UI designer
    UX i UI designer – różnice i podobieństwa
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    USP produktu - unikalna propozycja sprzedaży
    USP produktu – czym jest unikalna propozycja sprzedaży?
    16 sierpnia 2023
    lead generation - jak generować leady sprzedażowe
    Lead generation, czyli jak generować leady sprzedażowe
    5 maja 2023
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    rekomendacje-biznes
    Rekomendacje w biznesie – jak je wykorzystać?
    5 maja 2023
    podpisanie umowy z aniołem biznesu
    Anioł biznesu – kim jest i jak go pozyskać?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Jak utworzyć grupy podobnych odbiorców na Facebooku?
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
look alike audience
Responsywnie.pl > Blog > Social media > Jak utworzyć grupy podobnych odbiorców na Facebooku?
Social media

Jak utworzyć grupy podobnych odbiorców na Facebooku?

Aleksandra Stala
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:20
Aleksandra Stala Opublikowano 14 września 2022
8 min
Udostępnij

Zależy Ci na tym, aby tworzyć jak najskuteczniejsze kampanie reklamowe na Facebooku i trafiać rzeczywiście do tych osób, które są Twoimi potencjalnymi odbiorcami? Nie da się ukryć, że publikowanie przekazów marketingowych na ślepo, nie przynosi takich efektów co świadome i dobrze zorganizowane działania. Dlatego warto korzystać z grupy podobnych odbiorców na Facebooku. To nic trudnego – wystarczy zrobić pierwszy krok, by opanować tę niewątpliwie dobrą sztukę, która pozwoli Ci poprawić wyniki sprzedażowe.

Spis treści
Czym są niestandardowe grupy odbiorców?Tworzenie grupy podobnych odbiorców krok po krokuPrzykłady niestandardowych grup odbiorcówO czym pamiętać przy tworzeniu grup niestandardowych odbiorców?

Czym są niestandardowe grupy odbiorców?

Żeby wytłumaczyć, czym są niestandardowe grupy odbiorców, musimy wpierw wyjaśnić nieco szerzej, jakie są w ogóle grupy docelowe odbiorców na Facebooku. Warto mieć świadomość różnic pomiędzy nimi oraz możliwości, jakie dają, bo jest to niewątpliwie klucz do sukcesu.

Dziś reklama na Facebooku może być rzeczywistą dźwignią handlu – to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów reklam online. Przekonują się o tym zarówno marketingowcy, jak i przedsiębiorcy czy sami odbiorcy – potencjalni klienci. Dzięki bogatym rozwiązaniom, które pozwalają na swobodne dopasowanie kierowanej oferty do konkretnej grupy odbiorców, można znacząco zwiększyć zyski swojej firmy i przede wszystkim zminimalizować straty związane z przepalaniem budżetu na reklamy, które trafiają w próżnię.

Kampanie Facebook Ads są skuteczne i elastyczne – od nas zależy, ile włożymy w nie pieniędzy, a także komu będą się one wyświetlały. To znaczna przewaga nad tradycyjnymi formami reklamowymi. Szczególnie że dziś można bardzo wygodnie precyzować, do kogo rzeczywiście chcemy trafić. To właśnie umiejętność targetowania reklam pozwala dostrzec efektywność swoich działań. Zamiast kierować kampanie do osób, które tak naprawdę nigdy nie skorzystają z naszej oferty, lepiej w przemyślany sposób tworzyć je dla potencjalnych odbiorców.

Dziś Facebook wyróżnia trzy główne grupy odbiorców, do których możemy kierować nasze działania reklamowe. Pierwsza z nich to grupa standardowych odbiorców. To z pewnością dobrze wszystkim znany obszar – wprowadzasz dane dotyczące płci, wieku, lokalizacji i zainteresowań odbiorców, a Facebook dopasowuje je do tych, które ma już zebrane. To najszersza metoda targetowania kampanii. Nie jest ona w żaden sposób związana typowo z naszym kontem czy działalnością, a ogólnie dostępnymi danymi.

Jeśli chcesz działać nieco skuteczniej i bardziej profilować swoje kampanie, niestandardowe grupy odbiorców to coś, co odpowie na Twoje potrzeby. Znajdują się w niej wszystkie osoby, które kiedykolwiek wykazały zainteresowanie Twoimi usługami bądź produktami. Skąd będzie to wiadome? Wystarczy, że weszły one na stronę internetową firmy czy pobrały dostępną aplikację. Facebook zbiera te dane i pozwala utworzyć na ich podstawie efektywne kampanie remarketingowe.

Jeśli już wiesz, czym są niestandardowe grupy odbiorców, warto wyjaśnić także, że istnieje coś takiego jak grupy podobnych odbiorców. To nic innego jak lookalike audience – tworzysz je w oparciu o osoby, które polubiły fanpage Twojej firmy, a także na podstawie piksela konwersji czy istniejących już grup. Facebook działa w inteligentny sposób. Dokonuje analizy odbiorców i wśród nich doszukuje się „klonów” wszystkich Twoich klientów. Dzięki temu pozwala na dotarcie do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane tym, co oferujesz. Jeśli zależy Ci na efektywnych działaniach w sieci i nie chcesz tracić budżetu na kierowanie reklam w próżnię, bez dwóch zdań grupy podobnych odbiorców to strzał w dziesiątkę. Lookalike audience to sposób na generowanie leadów i ruchu na stronie, który prędzej czy później przełoży się na zyski.

Tworzenie grupy podobnych odbiorców krok po kroku

Zarówno niestandardowe grupy odbiorców, jak i grupy podobnych odbiorców możesz stworzyć w bardzo szybki i wygodny sposób już z samego poziomu tworzenia reklamy. Gdy będziesz na etapie Zestaw reklam, a konkretnie Odbiorcy, masz możliwość stworzenia takiej grupy. Jednak najczęściej specjaliści rekomendują przygotowanie jej wcześniej, korzystając z sekcji Zasoby w Menedżerze Reklam, a następnie Grupy odbiorców. Z tego poziomu będziesz mieć podgląd na te dostępne już grupy, które są stworzone przez Ciebie, ale także pojawi się możliwość stworzenia nowych.

Wszystko przebiega bardzo sprawnie. Wybierz przycisk Utwórz grupę odbiorców i wybierz taki wariant, który obecnie najbardziej Cię interesuje. Może być to zarówno opcja niestandardowych odbiorców, jak i lookalike audience. W przypadku tego pierwszego wariantu, pojawi Ci się opcja wyboru, z jakiego źródła danych chcesz skorzystać. Mogą być to Twoje dane (ruch na stronie, aktywność w aplikacji, własny plik z danymi czy aktywność offline) albo dane z Facebooka (film, zakupy, materiał błyskawiczny, strona na Facebooku czy Instagramie, ogłoszenia bądź wydarzenie).

Gdy samodzielnie wygrywasz dane klientów, miej na uwadze, że posiadanie bazy danych wymaga wyrażenia zgody przez osoby, jakie są w niej uwzględniane. Chodzi o nic innego jak o znane wszystkim RODO.

Jeśli już wiesz, jak tworzyć grupy podobnych odbiorców, pamiętaj, że warto skorzystać z dodatkowych wariantów, które wpływają na wielkość grupy, a co za tym idzie – jej jakość. Jednym z nich jest retencja, czyli czas przechowywania danych w grupie. Okres ten może się wahać od 90 do 365 dni – po wskazanym czasie dane będą usunięte z grupy. Ponadto opcją jest wykluczenie osób i uwzględnienie ich większej liczby dzięki możliwości łączenia źródeł danych.

Przykłady niestandardowych grup odbiorców

Tak naprawdę przykładów grup jest całkiem sporo. Podajemy tylko kilka z nich. To przede wszystkim „Porzucone koszyki”, czyli osoby, jakie nie sfinalizowały zakupu poprzez dokonanie płatności. To również „Porzucone formularze kontaktowe” – osoby, które otworzyły formularz, ale go nie przesłały. Kolejnym przykładem mogą być użytkownicy, którzy wykazali zainteresowanie wydarzeniem na Facebooku, ale nie kupiły biletu. Dość częstą praktyką jest kierowanie reklam do osób, które zareagowały w sposób aktywny na nasze wpisy czy działania.

Na podstawie czego jeszcze można stworzyć grupy odbiorców?

  • Film;
  • materiał błyskawiczny,
  • ogłoszenia publikowane na profilu;
  • osoby, które lubią stronę na Facebooku czy Instagramie.

Pośród każdej z tych grup znajdują się szczegółowe kryteria, które pozwalają na jeszcze lepsze kierowanie reklam. Na przykład w kontekście filmów możemy dotrzeć do osób, które obejrzały min. 3 sekundy filmu, ale także do tych, które widziały min. 10 sekund.

O czym pamiętać przy tworzeniu grup niestandardowych odbiorców?

Nie popełniaj błędów i kieruj swoje reklamy w rozsądny sposób, wykorzystując maksymalnie potencjał, jaki dają konkretne grupy.

  • Tworząc kampanie nieremarketingowe, zawsze wykluczaj z nich grupy użytkowników remarketingowych.
  • Planując kampanię remarketingową, miej na uwadze, by była ona jeszcze bardziej przekonująca i mówiła o zaletach Twojej usługi czy produktu.
  • Zastanów się, co jest dla Ciebie najważniejszym działaniem ze strony odbiorców i definiuj grupy właśnie na podstawie tych konkretnych zachowań.
  • Do tworzenia grupy odbiorców zbierz odpowiednią ilość danych – zbyt mała grupa źródłowa nie przyniesie pożądanych efektów.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku?
Aleksandra Stala 5 maja 2023 14 września 2022
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Aleksandra Stala
Od lat związana z marketingiem internetowym. Na co dzień zarządza działaniami marketingowymi polskiego software house’u i agencji digital marketingu.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?