Zastanawiasz się, w jaki sposób tworzyć skuteczne i efektywne reklamy dla swojego przedsiębiorstwa? Nie od dziś sporo mówi się o tym, że najlepsze wskazówki daje nam konkurencja. W dobie, gdy większość działań promocyjnych dzieje się przy wykorzystaniu mediów społecznościowych, warto mieć oczy dookoła głowy. Bardzo często najlepsze podpowiedzi i inspiracje dają nam firmy, z którymi walczymy o uznanie konsumentów. Dlatego, zanim przejdziemy do samodzielnych działań, warto sprawdzić reklamy konkurencji. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, podpowiadamy, ponieważ możliwości jest wiele. Możesz zacząć od Facebook Ad Library, ale nie oznacza to końca opcji, jakie na Ciebie czekają. Przekonaj się, jaką komunikację prowadzą inne firmy i czerp dobre wzorce także w swoim biznesie.
Sprawdzenie konkurencji na Facebooku – zalety
Z pewnością wielokrotnie zdarzyło Ci się zwrócić szczególną uwagę na to, w jaki sposób działa Twoja konkurencja. Poniekąd mogło wynikać to z ciekawości, a dodatkowo z potrzeby znalezienia dobrych i skutecznych wzorców, które można przełożyć na własny biznes. Działania konkurencji nie stanowią zbytniej tajemnicy dla nikogo – dziś media społecznościowe są ogólnodostępne i każdy może samodzielnie dokonać analizy działań dowolnej firmy. Dzięki specjalnym narzędziom zadanie to jest jeszcze prostsze niż kiedyś, a przy tym skuteczniejsze. Możesz nie tylko wygodne prześledzić całą aktywność marki, ale zobaczyć, jakie kreacje reklamowe tworzy i w jaki sposób komunikuje się z klientami. Jeśli chcesz dowiedzieć się, co robi konkurencja, a przy tym także, jakie wyniki uzyskuje, możesz skorzystać z dowolnych sposobów, które umożliwiają Ci zasięgnięcie takich informacji. By to zrobić, wystarczy skorzystać z dobrodziejstwa Biblioteki Reklam.
Jednak pojawia się pytanie – dlaczego w ogóle warto to robić? Z czystej ciekawości, czy może z braku kreatywności w tworzeniu własnych treści? Niekoniecznie. Powodów może być całkiem sporo. Przede wszystkim dobrze wykonana analiza konkurencji i działań reklamowych pozwala na poznanie własnej pozycji na rynku i obiektywne ocenienie tego, jakie wyniki uzyskujemy w porównaniu z innymi firmami. Ponadto to metoda na precyzyjne określenie celów marketingowych. Wnikliwa analiza reklam konkurencji umożliwia także zobaczenie, co się sprawdza, a co niekoniecznie. Jednocześnie poznasz lepiej swoją grupę odbiorców bez nawiązywania z nią kontaktu – przekonasz się, jakie ma preferencje i z jakimi treściami chętnie wchodzi w interakcję. Umiejętnie przeprowadzona analiza pozwoli Ci osiągnąć sukces na rynku.
Biblioteka reklam na Facebooku – sposób na sprawdzenie konkurencji
Kiedyś użytkownicy Facebooka mogli zobaczyć wszystkie reklamy, wchodząc bezpośrednio na profil danej marki. Dziś jest to możliwe poprzez Facebook Ads Library. Zmiany wprowadzone przez serwis wynikają poniekąd z nacisków, z jakimi spotkała się ta popularna platforma. Dotyczyło to m.in. treści związanych z polityką. Jednak nie ma na co narzekać, ponieważ wszystkie niezbędne informacje możemy nadal znaleźć w wygodny sposób, korzystając odpowiedniego narzędzia. Biblioteka reklam na Facebooku to strzał w dziesiątkę. Wystarczy, że wejdziesz tam i wpiszesz nazwę profilu w wyszukiwarkę.
Możesz filtrować reklamy, uwzględniając takie kryteria jak:
- kraj wyświetlania kampanii reklamowych;
- podział na reklamy aktywne i nieaktywne;
- platformy, na których pojawiają się reklamy;
- potencjalny zasięg kreacji;
- wykorzystane słowa kluczowe w kampaniach.
Inne sposoby sprawdzenia konkurencji
Mówiąc o sposobach na analizę konkurencji, niewątpliwie trzeba wspomnieć także o PowerAdSpy. To bardzo rozbudowane, pełne ciekawych funkcjonalności rozwiązanie. Narzędzie jest płatne, jednak pozwala na dokładną analizę działań konkurencji nie tylko na Facebooku, ale także na Google Ads, Instagramie, YouTube, Reddit, Quora i Shopify. Niewątpliwie to bardzo skuteczny sposób, gdy zależy nam na lepszym poznaniu konkurencji. Dzięki dostępowi do danych z pozostałych platform, możemy w świetny sposób usprawnić swoje działania w sieci. Nie musisz ograniczać się do Facebook Ad Library, jeśli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób reklamuje się konkurencja.