Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Bezpłatny audyt SEO
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Popełniane błędy w kampanii Google Ads
    4 podstawowe błędy w kampanii Google Ads
    5 maja 2023
    AdSense
    Google AdSense – jak działa, zasady, poradnik
    7 listopada 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Kradzież domeny internetowej
    Jak ochronić domenę przed kradzieżą?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Czy warto promować aukcje Allegro?
    Promowanie aukcji Allegro – czy warto? Jak to robić skutecznie?
    8 lutego 2024
    szablon czy layout
    Gotowy szablon czy dedykowany layout strony – co wybrać?
    5 maja 2023
    Sposoby na spam
    SPAM. Czym jest i jak się przed nim uchronić?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Anioły biznesu w Polsce
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    Cele i metoda smart
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Najbardziej znane polskie marki na całym świecie
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Najpopularniejsze polskie firmy za granicą
Responsywnie.pl > Biznes > Najbardziej znane polskie marki na całym świecie
Biznes

Najbardziej znane polskie marki na całym świecie

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/10/20 o 13:33
Paulina Szewczyk Opublikowano 20 października 2023
8 min
Udostępnij

Polskie firmy odnoszą sukcesy na całym świecie. Wielu udało się osiągnąć znakomite wyniki. To przedsiębiorstwa z różnych branż, które zdobyły swoją pozycję dzięki konsekwencji i strategicznemu działaniu. Na czym polega ich sukces? Czym dokładnie się zajmują? Które polskie firmy za granicą osiągnęły znakomite wyniki?

Spis treści
LPP – słynna marka odzieżowaDrutex – producent okien4F – polska marka odzieżowaTrefl – producent gier planszowych i puzzliWawel, czyli znane na świecie polskie słodyczeCCC – potentat w segmencie obuwniczymCD Projekt – z miłości do gierAsseco, czyli oprogramowanie dla firmKROSS, czyli polskie rowery znane na świecieInteger.pl Spółka Akcyjna, czyli paczkomatyNajwiększe polskie firmy za granicą – podsumowanie

LPP – słynna marka odzieżowa

Polskie firmy za granicą osiągają sukcesy w różnych krajach. Na pierwszy rzut oka LPP może Ci niewiele mówić, tymczasem, jeśli przejdziesz się po polskich galeriach, to zobaczysz wiele marek, które do niej należą. Chodzi o Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Firma od 30 lat buduje jedno z największych przedsiębiorstw modowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Obecnie jej produkty są dostępne w 39 krajach. W 27 państwach prowadzi stacjonarne oddziały, a w 34 oferuje sprzedaż online. Posiada ponad 2 tys. salonów. Zysk netto marki w 2022/2023 wyniósł ponad 1 mld złotych. Tygodniowo przedsiębiorstwo wysyła 18 mln sztuk odzieży. Należy do polskich marek znanych na świecie, ale też lokalnie osiąga znakomite wyniki.

Źródło: LPP

Drutex – producent okien

Polskie firmy za granicą osiągają sukcesy w różnych branżach. Drutex to gigant, który jest jednym z największych producentów okien w Europie. Obecnie przedsiębiorstwo zatrudnia ponad 3,3 tys. osób na 110 tys. mkw. powierzchni produkcyjnej. Historia marki rozpoczęła się w 1985 roku. Jej założycielem jest Leszek Gierszewski. Początkowo firma zajmowała się produkcją siatki ogrodzeniowej, a dopiero po 9 latach wprowadziła do oferty okna. Tylko w 2019 roku zainwestowała ponad 70 mln zł. Sprzedaje produkty do kilkudziesięciu krajów, w tym: Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Francji, Włoch, Australii, Nowej Zelandii i Meksyku.

Marka Drutex

Źródło: Oknonet

4F – polska marka odzieżowa

LPP to niejedyne polskie przedsiębiorstwo z branży odzieżowej, które osiąga sukcesy na świecie. Właścicielem marki 4F jest OTCF S.A. Firma powstała w 1995 roku, a założył ją Igor Klaja. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją, projektowaniem i sprzedażą odzieży sportowej, a także obuwia i akcesoriów. Produkty są adresowane zarówno do zawodowców, jak i amatorów. Obecnie oferta dociera do klientów w 44 krajach, w tym: USA, Australii, Wielkiej Brytanii, Katarze i Singapurze. Jej ambasadorami są Anna i Robert Lewandowscy. 4F od ponad 10 lat współpracuje z polską kadrą olimpijską, a także kilkoma Komitetami Olimpijskimi. Podczas Igrzysk Olimpijskich w Pekinie w 2022 roku i w Tokio w 2020 roku odzież marki nosiło 9 reprezentacji. Poza Polską były to również Portugalia, Chorwacja i Grecja.

Marka 4F
Źródło: 4F

Trefl – producent gier planszowych i puzzli

Jeśli jesteś fanem gier planszowych, to z pewnością wpadły Ci w ręce produkty pochodzące od tej marki. Trefl działa na rynku od 1985 roku. W skład grupy wchodzą przedsiębiorstwa o różnym profilu. Marka jest jednym z największych producentów puzzli w Europie. Jej roczna produkcja przekracza 20 mln sztuk. Firma produkuje również zabawki Premium – rozwiązania najwyższej jakości. Należą do nich samochodziki marki SIKU, zabawki naukowe Science4You, klocki konstrukcyjne BrickTrick czy też zabawki elektroniczne marki VTech. Trafiają do ponad 50 krajów. W Czechach, Słowacji i w Niemczech przedsiębiorstwo ma swoje przedstawicielstwa. Produkty firmy Trefl znajdziesz w Polsce w niemal każdym sklepie z zabawkami.

Marka Trefl
Źródło: Trefl

Wawel, czyli znane na świecie polskie słodycze

Ta marka jest doskonale znana nie tylko w kraju założenia. Przedsiębiorstwo jest jednym z najstarszych w Polsce, jeśli chodzi o produkcję słodyczy. Początki działalności przypadają na rok 1989. Wszystko zaczęło się w Krakowie, gdzie Adam Piasecki założył pierwszy sklep ze słodkościami. Rosnące zainteresowanie ofertą spowodowało, że skala działalności stale się powiększała. Obecnie to polska marka znana na świecie. W 2023 roku w Wawel SA pracuje ponad 1000 osób. Firma ciągle się rozwija. Produkty tego przedsiębiorstwa są dostępne w ponad 50 krajach na 5 kontynentach.
Marka Wawel

Źródło: Wawel

CCC – potentat w segmencie obuwniczym

CCC to marka, którą z pewnością doskonale znasz. Trudno w Polsce o galerię handlową, w której nie znajdziesz jej sklepu. To jedna z największych europejskich spółek w segmencie obuwia, ale nie tylko jako CCC. W sumie do grupy należy 90 platform e-commerce i 950 sklepów w 28 krajach pod markami CCC, eobuwie.pl, Modivo i DeeZee. To polskie marki znane na świecie. Grupa zatrudnia blisko 14 tys. pracowników. Z jej oferty stacjonarnie mogą skorzystać mieszkańcy zdecydowanej większości krajów w Europie.

Marka CCC
Źródło: CCC

CD Projekt – z miłości do gier

Sukces marki CD Projekt wynika przede wszystkim z popularności gier komputerowych. Założyciele firmy, Marcin Iwiński i Michał Kiciński, swoją przygodę z handlem rozpoczęli od giełdy, na której sprzedawali gry. Działalność na dobre rozkręciła się w 1994 roku. Firma dostarczała wówczas oprogramowanie importowane ze Stanów Zjednoczonych. W 2003 roku rozpoczęła prace nad Wiedźminem – grą, która okazała się dużym sukcesem komercyjnym. Ostatnie lata stały pod znakiem dynamicznego rozwoju firmy, nowych projektów i aktualizacji. To polska marka znana na świecie. Zatrudnia blisko 1300 pracowników 43 narodowości. Ma biura w 10 krajach. Zdecydowana większość wpływów przedsiębiorstwa pochodzi z Ameryki Północnej – 71%. Drugą pozycję zajmuje Europa – 18%. Przychody z Polski wynoszą 3%.

Marka CD Projekt

Źródło: CD Projekt

Asseco, czyli oprogramowanie dla firm

Asseco to największy polski producent oprogramowania, jaki notowany jest na Giełdzie Papierów Wartościowych. Marka powstała w 1991 roku. Przedsiębiorstwo zajmuje się tworzeniem oprogramowania skierowanego do różnych sektorów gospodarki. Firma działa w 61 krajach i zatrudnia blisko 33 tys. osób. To polska marka znana na świecie, partner firm i instytucji.Firma Asseco

Źródło: Bank

KROSS, czyli polskie rowery znane na świecie

To przedsiębiorstwo jest największym polskim producentem rowerów. Firmę założył na początku lat 90. XX wieku Zbigniew Sosnowski. Wszystko zaczęło się od sklepu rowerowego w Przasnyszu. Z upływem lat marka stała się jednym z największych producentów jednośladów w Europie. Obecnie rowery tej firmy możesz spotkać w ponad 50 krajach, w Europie Środkowo-Wschodniej, Europie Zachodniej czy nawet w Omanie. Ważnym krokiem w rozwoju przedsiębiorstwa było przejęcie w 2017 roku holenderskiej marki Multicycle. Dzięki temu polska firma zyskała know-how związane z produkcją rowerów elektrycznych.
Marka Kross

Źródło: mtb-xc

Integer.pl Spółka Akcyjna, czyli paczkomaty

Nazwa może niewiele Ci mówi, a tymczasem to polska marka znana na świecie, której rozwiązania możesz mijać codziennie w okolicach marketów i nie tylko. To jedna z najdynamiczniej rozwijających się firm pocztowych w Europie, a popularność zdobyła dzięki paczkomatom InPost. Działalność rozpoczęła w 1999. Jej założycielem jest Rafał Brzoska. Początkowo przedsiębiorstwo zajmowało się kolportażem ulotek. Przełomowy był rok 2006, kiedy to powołano spółkę InPost. Samoobsługowe paczkomaty zaczęły pojawiać się w 2009 roku. W 2020 ilość maszyn w Polsce wynosiła ponad 10 tys. Cieszą się ogromną popularnością również w innych krajach. Działają m.in. w Australii, Czechach, Słowacji, Chile, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Islandii, Arabii Saudyjskiej, Kolumbii, Salwadorze, Gwatemali, na Kostaryce oraz Cyprze.
Marka Integer

Źródło: Integer

Największe polskie firmy za granicą – podsumowanie

Opisane firmy to tylko niektóre z tych, które osiągnęły sukces na świecie. Kolejne marki docierają na różne kontynenty, a często polskie projekty okazują strzałami w dziesiątkę, które odnajdują się niemal wszędzie.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 2

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
Czym jest R&D i czy warto w to inwestować?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?