Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
    5 maja 2023
    Kampania dsa w Google Ads
    Kampania DSA w Google Ads. Przygotowanie krok po kroku
    22 lutego 2024
    Wtyczki wordpress do sociali
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Framework Bootstrap
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    KPI w e-commerce
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
    Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
    5 maja 2023
    branża retail
    Branża retail – czym jest? Opis i przykłady
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    employer branding
    Zewnętrzny i wewnętrzny employer branding, czyli wizerunek firmy
    5 maja 2023
    Najpopularniejsze polskie firmy za granicą
    Najbardziej znane polskie marki na całym świecie
    20 października 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Kampania DSA w Google Ads. Przygotowanie krok po kroku
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Kampania dsa w Google Ads
Responsywnie.pl > SEO/SEM > Kampania DSA w Google Ads. Przygotowanie krok po kroku
SEO/SEM

Kampania DSA w Google Ads. Przygotowanie krok po kroku

Łukasz Kuchta
Data ostatniej aktualizacji: 2024/02/22 o 7:56
Łukasz Kuchta Opublikowano 21 lutego 2024
9 min
Udostępnij

Google Ads od wielu lat daje możliwość korzystania z reklam dynamicznych w wynikach wyszukiwania, ale w dalszym ciągu nie każdy użytkownik tego systemu jest świadomy ich dostępności. DSA (z ang. DSA – Dynamic Search Ads) to sposób na budowę efektywnych kampanii reklamowych. Sprawdź, jak działają reklamy dynamiczne Google Ads. Dlaczego warto się na nie zdecydować?

Spis treści
Kampania DSA – co to?Jak wyświetlają się reklamy?Reklama DSA – czy to się opłaca? Wady i zaletyZalety dynamicznych reklamWady dynamicznych reklam DSAJak samodzielnie przygotować reklamy dynamiczne Google Ads?Zaloguj się do Google AdsWybierz cel kampanii DSAOkreśl stawki i budżetSkonfiguruj ustawienia kampanii DSAWybierz ustawienia Dynamiczne reklamy w wyszukiwarceUtwórz grupy reklam dynamicznychUtwórz reklamę dynamiczną DSAOptymalizacja kampanii DSA w wyszukiwarce

Kampania DSA – co to?

DSA to rodzaj kampanii, która automatycznie generuje nagłówki reklam i strony docelowe na podstawie zawartości Twojej witryny. W tym tkwi główna różnica w stosunku do tradycyjnych kampanii w Google Ads. W ich przypadku reklamy są wyświetlane na podstawie fraz, które musisz wcześniej dodać do grup reklam. DSA umożliwia reklamodawcom dotarcie do szerokiego grona odbiorców bez konieczności ręcznego wybierania słów kluczowych. W reklamie nie musisz również ustawiać końcowego URL-a.

Jak wyświetlają się reklamy?

Nagłówek generowany jest głównie na podstawie tytułu HTML podstrony. Reklama Twojej witryny wyświetli się, jeśli użytkownik Google wyszuka słowo kluczowe, które znajduje się pod danym adresem URL. Ogromnym plusem reklam dynamicznych Google Ads jest optymalne dostosowanie wyświetlanych treści i promowanych adresów URL do zapytania internauty. Elementami dynamicznymi są zatem adresy wyświetlane i końcowe, a także nagłówek.

Kampanie DSA analizują witrynę, identyfikują słowa kluczowe i automatycznie generują reklamy, których kliknięcie powoduje przekierowanie na odpowiednio dopasowany URL. Oto przykład takiej reklamy:
Reklama dsa

Źródło

Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce są dobrym wyborem, jeśli Twoja witryna jest zoptymalizowana pod słowa kluczowe. Jeśli dopiero planujesz takie działania, to odczekaj z kampanią. Jej aktywowanie na tym etapie może się wiązać z przepalaniem budżetu – adresy URL będą źle dobierane do zapytania.

Reklama DSA – czy to się opłaca? Wady i zalety

Kampania DSA może być zarówno uzupełnieniem działań reklamowych, jak i jej kluczowym elementem. Sprawdzi się głównie w przypadku witryn z dużą liczbą podstron lub produktów. Jakie są jej plusy i minusy?

Zalety dynamicznych reklam

Zaliczamy do nich:

  • brak konieczności wybierania słów kluczowych – w kampanii DSA są one generowane automatycznie,
  • łatwiejsze przygotowanie – dynamiczne reklamy w wyszukiwarce wymagają przygotowania dwóch tekstów reklamowych. Rozpoczęcie kampanii DSA zajmuje znacznie mniej czasu niż w przypadku standardowej reklamy tekstowej.
  • kierowanie reklamy na nowe słowa kluczowe – możesz się dowiedzieć o frazach, które okazały się skuteczne, a nie przyszły Ci do głowy. Taka kampania w wielu przypadkach jest uzupełnieniem reklamy opartej na zdefiniowanych słowach kluczowych,
  • lepiej dopasowane nagłówki – generowane dynamicznie w ramach kampanii,
  • większy zasięg odbiorców,
  • przekierowanie bezpośrednio na strony docelowe – internauci trafią od razu na tę podstronę, na której znajduje się oczekiwany przez nich produkt.

Kampania DSA sprawdzi się w przypadku wielu biznesów i stron, ale nie we wszystkich. Weź pod uwagę minusy takiej formy reklamy.

Wady dynamicznych reklam DSA

Choć kampania DSA w Google Ads ma wiele zalet, to nie brakuje jej również minusów, do których można zaliczyć:

  • nakierowanie na duże strony – nie jest przeznaczona dla serwisów z małą liczbą podstron. Oczywiście, możesz przetestować kampanię DSA i w takim przypadku, ale skuteczność będzie niewielka,
  • brak kontroli nad treścią reklamy – ta zależy wyłącznie od systemu Google Ads. Zapytania mogą być błędnie interpretowane jako dopasowane do danej strony docelowej. Zdarza się, że nagłówki zawierają błędy,
  • zły dobór stron docelowych – reklamy mogą być kierowane nawet na stare treści blogowe, ale możesz je wykluczyć w kampanii,
  • bez dobrze zoptymalizowanej strony nie osiągniesz dobrych wyników kampanii DSA.
  • kampania DSA nie sprawdzi się w przypadku witryn, których treść i asortyment są regularnie zmieniane.

Jak samodzielnie przygotować reklamy dynamiczne Google Ads?

Kampanię DSA możesz skonfigurować samodzielnie. Przed Tobą kilka istotnych kroków. Przygotowanie kampanii DSA Google Ads nie powinno sprawić Ci problemów, będziesz iść krok po kroku z naszą instrukcją.

Zaloguj się do Google Ads

Przejdź do widoku wszystkich kampanii i kliknij Nowa kampania. Możesz też wybrać ikonkę kolorowego plusa, a następnie kampanię.
Tworzenie kampanii

Wybierz cel kampanii DSA

W kolejnym kroku wskaż cel i typ kampanii, ale możesz również wybrać Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu. W tym drugim przypadku po prostu nie określasz, jakie masz oczekiwania.
Wybór celu kampanii
Jeśli chodzi o typ, wybierz kampanię w sieci wyszukiwania.
Wybór typu kampanii
Jeśli nie określisz celu kampanii, wyświetli Ci się jeszcze pytanie o wyniki, które chcesz uzyskać.
Pytania dodatkowe w przypadku braku określenia celu kampanii
Następnie podaj nazwę kampanii i kliknij Dalej.

Określ stawki i budżet

Zdecyduj, na czym chcesz się skupić. Do wyboru są: konwersje, wartość konwersji, kliknięcia i udział w wyświetleniach.
Określenie stawek
Opcjonalnie możesz ustawić maksymalny koszt, jaki akceptujesz za daną akcję.
Określenie stawek -maksymalny koszt

Skonfiguruj ustawienia kampanii DSA

W kolejnym kroku musisz określić bardziej szczegółowe parametry kampanii. Do wyboru masz lokalizację, języki i segmenty odbiorców. Możesz wybrać określone listy odbiorców na podstawie danych demograficznych, zainteresowań i innych.
Konfiguracja ustawień kampanii
Możesz ustawić szczegóły kampanii, w tym datę rozpoczęcia i zakończenia, oraz harmonogram emisji. Nie określasz słów kluczowych, bo DSA w wyszukiwarce oczywiście tego nie wymaga.
Szczegóły kampanii
Ustal jeszcze budżet i wtedy już możesz wybrać Opublikuj kampanię.
Ustawienie budżetu

Wybierz ustawienia Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce

W kolejnym kroku wybierz sekcję Kampanie, a następnie Ustawienia.
Ustawienia kampanii
Znajdź opcję Ustawienia dynamicznych reklam w wyszukiwarce. Podaj adres strony, jej język i kliknij Zapisz.
Ustawienie dynamicznych reklam w wyszukiwarce

Utwórz grupy reklam dynamicznych

Aby to zrobić, kliknij opcję Grupy reklam, a następnie – Utwórz grupę reklam.
Utworzenie grupy reklam dynamicznych
Jako typ grupy wybierz Dynamiczna.
Wybór typu grupy reklam
Następnie podaj nazwę grupy reklam i wybierz pozostałe ustawienia. Oznacz kategorie zalecane dla Twojej witryny. Kolejną opcją jest wskazanie konkretnych podstron, na które chcesz kierować ruch w ramach kampanii DSA. Możesz też wybrać Wszystkie strony internetowe, jeśli chcesz, aby kampania obejmowała każdy URL w witrynie. Wyklucz konkretne strony internetowe, których nie chcesz promować. Po tym kroku kliknij Zapisz i kontynuuj.

Utwórz reklamę dynamiczną DSA

Google Ads automatycznie wygeneruje nagłówki do kampanii GSA na podstawie zawartości Twojej witryny. Na tym etapie konfigurowania ustawień podaj Tekst reklamy 1 i Tekst reklamy 2. Powinny to być treści zachęcające do kliknięcia. Po tym kroku wybierz Zapisz i kontynuuj.
Ustawienia dynamicznej reklamy
Następnie skonfiguruj listy odbiorców, słowa kluczowe i treść, wyszukiwane słowa kluczowe, odbiorców i cele reklam dynamicznych. Ukrywają się one pod opcją Zasoby. Na koniec opublikuj kampanię DSA i gotowe.
Konfiguracja zasobów

Optymalizacja kampanii DSA w wyszukiwarce

Utworzenie kampanii DSA to dopiero pierwszy krok w realizacji kampanii. Aby osiągać oczekiwane wyniki, pamiętaj o optymalizacji. Skorzystaj z możliwości wykluczenia słów kluczowych, aby zmniejszyć liczbę nietrafionych kliknięć i wyświetleń. Koniecznie regularnie monitoruj kampanię, sprawdzaj, jakie zapytania powodowały odwiedziny strony i dodawaj do wykluczeń te frazy, które nie są trafione. Nie wystarczy, że zrobisz to raz – staraj się systematycznie aktualizować listę z wykluczającymi słowami kluczowymi.

To nie wszystko, co możesz zrobić. Poświęć czas na optymalizację strony WWW. Należy to zrobić przed rozpoczęciem kampanii DSA, ale zmiany możesz wprowadzać też w jej trakcie, kiedy jesteś w stanie ocenić, czy witryna wymaga modyfikacji. Czy nie brakuje na niej odpowiednich słów kluczowych? Czy tytuły i opisy strony informują użytkownika o tym, co znajdzie w witrynie? Optymalizacja ma ogromny wpływ na efekty kampanii DSA – znajdź na nią czas.

Kolejnym ważnym elementem kampanii DSA jest dostosowanie stawek. Nie ma jednej optymalnej w przypadku każdej reklamy. Monitoruj kampanię i na tej podstawie ustalaj odpowiednie. Z jednej strony nie mogą być zbyt wysokie, aby nie przepalić budżetu, a z drugiej – zbyt niskie, aby w ogóle mieć szansę na kliknięcia.

Nie zapominaj również o wykluczaniu stron, których nie chcesz reklamować w kampanii DSA. Z pewnością nie jest Twoim celem, aby internauci trafiali na podstronę z regulaminem, o nas czy politykę prywatności. Mało prawdopodobne, aby takie odwiedziny generowały sprzedaż.

Warto również testować różne teksty reklamy. Te dwie treści wprowadza się na etapie konfiguracji kampanii. Jeśli wyniki Cię nie satysfakcjonują, spróbuj użyć innych tekstów. Nawet jeśli rezultaty są dobre, i tak warto testować różne treści – być może wynik będzie jeszcze lepszy.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
Jak monitorować pozycje w Google?
Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?