Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Rich snippets
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Popełniane błędy w kampanii Google Ads
    4 podstawowe błędy w kampanii Google Ads
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Dlaczego warto korzystać z plików webp?
    Pliki WebP – dlaczego warto je mieć na stronie internetowej?
    16 sierpnia 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Co to jest CRM?
    Co to jest system CRM? Definicja i przykłady
    5 maja 2023
    Sposoby na spam
    SPAM. Czym jest i jak się przed nim uchronić?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    modele rozliczeń działań reklamowych
    CPC, CPA, CPM i CPV, czyli rodzaje rozliczeń kampanii reklamowych
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Zewnętrzny i wewnętrzny employer branding, czyli wizerunek firmy
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
employer branding
Responsywnie.pl > Blog > Biznes > Zewnętrzny i wewnętrzny employer branding, czyli wizerunek firmy
Biznes

Zewnętrzny i wewnętrzny employer branding, czyli wizerunek firmy

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:32
Paulina Szewczyk Opublikowano 16 sierpnia 2018
6 min
Udostępnij

Nadeszły czasy pracowników. I nic nie zapowiada, by miało się to zbyt szybko zmienić! Teraz to oni przebierają w ofertach jak w rękawiczkach i szukają tej, która ma największy dla nich potencjał. Liczą się już nie tylko aspekty finansowe, ale także benefity pozapłacowe i ścieżka rozwoju w ramach firmy. O sukcesie rekrutacji decyduje często także employer branding. Z czym związane jest to pojęcie? Jak dbać o zarówno o wewnętrzny jak i zewnętrzny employer branding w swojej firmie?

Spis treści
Co to jest employer branding?Dlaczego zewnętrzny employer branding jest ważny?Kto zajmuje się employer brandingiem?Czy warto zadbać o employer branding?Wewnętrzny employer branding

Co to jest employer branding?

Employer branding to słowo, które póki co nie ma odpowiednika w języku polskim. Uznawany jest za narzędzie marketingu, które wiąże się z budowaniem przez przedsiębiorstwo pozytywnego wizerunku jako pracodawcy oraz tworzenie odpowiednich warunków do rozwoju pracowników. Dlatego też można go podzielić na employer branding wewnętrzny, skupiony wokół obecnej kadry pracowniczej, jak i zewnętrzny, nastawiony na wizerunek wśród potencjalnych pracowników. Oba ze sobą współgrają i tworzą komplementarną całość, składająca się na zewnętrzny wizerunek firmy jako pracodawcy.

Dlaczego zewnętrzny employer branding jest ważny?

Do tej pory firmy traktowały ten temat bardziej jako ciekawostkę niż poważny problem, wpływający na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Jednak wraz z rozwojem rynku, zmienia się także podejście do kwestii zatrudnienia. Dlaczego?

Przede wszystkim bezrobocie w Polsce, szczególnie w dużych ośrodkach miejskich, regularnie maleje. Coraz więcej jest ofert pracy, coraz mniej chętnych by się jej podjąć. Nawet korporacje, z korzystnymi warunkami finansowymi, mają problem z nowymi pracownikami czy też z utrzymaniem obecnej kadry. Dlatego z rynku pracodawcy robi się powoli rynek pracownika, kiedy to przedsiębiorcy muszą zabiegać o zainteresowanie jednostki. Ta diametralna zmiana ma ogromny wpływ na rozwój zagadnienia zewnętrznego employer brandingu.

Zewnętrzny employer branding

Większe trudności pojawiają się przede wszystkim w kontekście utrzymywania pracowników w jednym miejscu pracy. Jeśli firm jest wiele, a możliwości szukania pracy jeszcze więcej (chociażby headhunterzy na LinkedIn dbają o to, by pracownicy znali swoją wartość), to specjaliści chcą się nieustannie rozwijać i chętnie szukają nowych wyzwań. Z kolei dla firmy wyzwaniem jest, by zbudować zgrany zespół, który rzeczywiście pracuje w niezmienionym składzie przez kilka lat. To przecież także ważny aspekt przy negocjacjach z klientem – „tak, nad tym projektem będzie pracował nasz doświadczony i zgrany zespół, który pracuje ze sobą od lat”. Ile firm może tak o sobie powiedzieć?

Kto zajmuje się employer brandingiem?

Niektóre, większe firmy, wprowadzają osobne stanowisko dla osoby, która dba tylko o employer branding. Powstają też agencje digitalowe, które skupiają swoje działania wokół tego zagadnienia i dbają o wizerunek swoich klientów z zakresie bycia pracodawcą.

O employer branding często dba także właściciel. Szczególnie w mniejszych firmach, gdzie zakres obowiązków jest dość szeroki. Sama kwestia tego, jak traktowany po rozmowie jest kandydat, wpływa na wizerunek pracodawcy. Czy rekrutant dostał feedback? Czy ogłoszenie było przygotowane profesjonalnie? Jak przebiegała rozmowa? To wszystko małe rzeczy, które składają się na całość zewnętrzny employer branding.

employer branding a pracownicy

Czy warto zadbać o employer branding?

Oczywiście! Przede wszystkim masz szansę wyprzedzić konkurencje, bo to wciąż nie jest popularna taktyka w polskim biznesie. Wiąże się to jednak z wieloma innymi, krótkotrwałymi i długotrwałymi korzyściami dla przedsiębiorstwa.

Przede wszystkim o sukcesie firmy w dużej mierze decydują pracownicy. Możesz być świetnym szefem, który doskonale zarządza zespołem, ale nie dasz rady pracować za wszystkich. W pewnym momencie zaczniesz potrzebować specjalistów, którzy wesprą Cię swoimi umiejętnościami oraz doświadczeniem. Jeśli Twoja marka nie ma wizerunku wiarygodnego i rzetelnego pracodawcy, to będzie Ci ciężej ich pozyskać.

Wewnętrzny employer branding

Ścieżka rozwoju to dla pracowników także ważna kwestia. Nie zawsze pieniądze decydują o odejściu z obecnej pracy, często jest to brak możliwości rozwoju czy monotonia przy wykonywaniu codziennych zadań. Warto zadbać o to, by pracownik wiedział, co może osiągnąć. Regularne rozmowy na temat wizji przyszłości firmy i tego, gdzie widzi siebie pracownik w perspektywie kilku miesięcy, znacząco pomaga przywiązać pracownika do firmy, a także wpoić mu wartości marki.

Wewnętrzny employer branding

Wewnętrzny employer branding jest o tyle ważny, że zatrzymanie pracownika pozwala wiele zaoszczędzić. Nawet jeśli wiąże się z podwyżką, to wciąż jest to podwyżka dla doświadczonego pracownika, obeznanego z workflow i dobrze wykonującego swoje obwiązki. Znacznie droższe będzie przeprowadzenie procesu rekrutacyjnego i wdrożenie nowego pracownika. Często sam proces onboardingu przekracza koszt rocznej podwyżki doświadczonego specjalisty.

Jeśli do tej pory nie wprowadziłeś jeszcze w swojej firmie strategii, która pozwoliłaby Ci podbudować wizerunek pracodawcy, to najwyższa pora! By zatrudniać najlepszych specjalistów, wymiernie pomagających w rozwoju firmy, potrzebny jest employer branding na wysokim poziomie. Zadbaj o niego, a przełoży się on także na biznesowe korzyści!

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 3

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
CPC, CPA, CPM i CPV, czyli rodzaje rozliczeń kampanii reklamowych
Paulina Szewczyk 5 maja 2023 16 sierpnia 2018
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?