Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Reklama w Google Ads - odrzucenie
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
    UTM link
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Rich snippets
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    UX i UI designer
    UX i UI designer – różnice i podobieństwa
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    USP produktu - unikalna propozycja sprzedaży
    USP produktu – czym jest unikalna propozycja sprzedaży?
    16 sierpnia 2023
    lead generation - jak generować leady sprzedażowe
    Lead generation, czyli jak generować leady sprzedażowe
    5 maja 2023
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    rekomendacje-biznes
    Rekomendacje w biznesie – jak je wykorzystać?
    5 maja 2023
    podpisanie umowy z aniołem biznesu
    Anioł biznesu – kim jest i jak go pozyskać?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Key visual – co to jest i jak go stworzyć?
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Key visual - co to jest i jak stworzyć?
Responsywnie.pl > Blog > Marketing > Key visual – co to jest i jak go stworzyć?
Marketing

Key visual – co to jest i jak go stworzyć?

Data ostatniej aktualizacji: 2023/08/16 o 9:02
Opublikowano 9 lipca 2021
7 min
Udostępnij

Key visual to nie tylko ładnie obcobrzmiąca nazwa, ale istotny element działań marketingowych. Tymczasem wiele firm o nim zapomina, ograniczając się jedynie do logotypu. Co można zyskać dzięki kluczowi wizualnemu? Jak go stworzyć? Tego dowiesz się z poniższego artykułu.

Spis treści
Key visual – co to jest?Identyfikacja wizualna a key visualKey visual – elementyJak stworzyć key visual?Key visual – przykładyWedelPZUING Bank ŚląskiPlayCoca-ColaKlucz wizualny – ile kosztuje?Key visual – czy warto w niego zainwestować?

Key visual – co to jest?

Key visual (KV), czyli po polsku klucz wizualny, to opracowanie przekazu graficznego marki, zwykle w postaci charakterystycznego motywu przewodniego, które powielany jest we wszystkich materiałach firmy – zarówno użytkowych, jak i promocyjnych. I tak na przykład może powstać dedykowany key visual kampanii w social mediach. Klucz wizualny powinien z jednej strony oddawać tożsamość marki i z nią korespondować, a z drugiej nawiązywać dialog z klientami, tak aby już sama nazwa firmy budziła w nich emocjonalne skojarzenia.

Korzyści płynące ze stosowania key visual są nie do przecenienia. Pomogą Ci one:

  • budować świadomość marki,
  • zwiększać zaangażowanie grupy docelowej
  • tworzyć spójność komunikacyjną.

Key visual można wzbogacić o postać brand hero, czyli bohatera marki, za którego pośrednictwem przekazuje się korzyści produktów lub usług. Odbywa się to zwykle przy użyciu storytellingu, czyli brand hero, który za pomocą opowiadanej historii powinien budzić emocje i pozytywne skojarzenia. Taką figurę w swojej komunikacji wizualnej wykorzystuje m.in. firma Danone ze swoim “Małym głodem” lub swego czasu marka Orange wraz z postacią Serca i Rozumu.

Identyfikacja wizualna a key visual

Key visual może być mylony z identyfikacją wizualną. I choć są to terminy pokrewne, to nie tożsame. Na tę drugą składa się logotyp, kolorystyka i font, gdy tymczasem klucz wizualny to specjalne projektowanie graficzne materiałów z wykorzystanie tychże elementów. Dlatego na przykład opracowując key visual kampanii na Facebooku, należy przestrzegać zasad już wcześniej przyjętych przy tworzeniu identyfikacji wizualnej. Oznacza to, że strony internetowe, fanpage’e czy materiały POS powinny ze sobą współgrać.

Key visual – elementy

Key visual zasadniczo składa się z dwóch elementów. Pierwszym z nich są wytyczne dotyczące jego używania. Takie wskazówki powinny się znaleźć we wspomnianej wcześniej identyfikacji wizualnej, zwykle przesyłanej klientowi w postaci księgi znaku (SIW). Znajdują się tam wszystkie niezbędne informacje na temat tego, co można robić na przykład z logotypem, ile powinno wynosić pole ochronne, czy można do niego dodać okolicznościowy element graficzny, a ponadto jakie rodzaje czcionek i kolory są dozwolone w użyciu.

Drugim z elementów są już same pliki graficzne umożliwiające szybkie zaprojektowanie i przygotowanie dedykowanych grafik. Key visual na pewno nie jest i nie powinien być jedną uniwersalną grafiką używaną we wszystkich kanałach komunikacji – czego innego będzie potrzebować strona internetowa czy sklep internetowy, a czego innego katalog produktów.

Jak stworzyć key visual?

Przyjęło się, że dobry key visual powinien być:

  • uniwersalny – tak, aby sprawdził się w różnych kanałach komunikacji, od stron www przez ulotki aż po billboardy. Poza tym klucz wizualny musi dobrze wyglądać na różnych nośnikach, zarówno urządzeniach mobilnych, jak i papierze.
  • unikatowy – tak, aby kojarzył się tylko z daną marką. Zapewni mu to wyjątkowość.
  • charakterystyczny – klient myśląc o danej marce, powinien mieć ją od razu zwizualizowaną przed oczami. Dlatego kv projekty danego brandu muszą być rozpoznawalne “na pierwszy rzut oka”. Klient widząc charakterystyczny element od razu wie, że to na przykład ta firma produkująca mleczą czekoladę.
  • prosty – klucz wizualny nie może być „przekombinowany”. W cenie jest prostota i przejrzystość, tak aby grafika nie przysłaniała właściwej treści. Minimalizm zawsze się sprawdza.

Prace nad key visualem warto rozpocząć od analizy konkurencji, sprawdzić, jakie motywy zostały już wykorzystane, aby uniknąć nadmiernych podobieństw, które z pewnością nie pomogą w osiągnięciu efektu wyjątkowości.
Po drugie, należy mieć jasno określoną grupę docelową. KV projekty powinny odpowiadać potrzebom i oczekiwaniom klientów marki – innego designu będzie potrzebował producent obuwia sportowego, a innego bank.
Podczas prac warto również uwzględnić historię marki – wartości, z którymi się identyfikuje, przekaz, który ma płynąć z projektów graficznych, taki jak energia, poczucie bezpieczeństwa, pewność siebie, ekologia itp.

Key visual – przykłady

Key visual dla znanej marki to już norma. Praktycznie każdy duży brand ma swój klucz wizualny.

Wedel

Key visual producenta czekolady opiera się na niebieskiej kolorystyce, a niedawno został wzbogacony o charakterystyczną postać zebry i chłopca, którzy, co ciekawe, pojawili się już w projektach graficznych Wedla 100 lat temu. Jest to zatem powrót do korzeni, a jak widać badanie historii marki, może zaowocować nieszablonowymi rozwiązaniami.

Klucz wizualny Wedla

PZU

Klucze wizualne są też częstą praktyką w branży finansowej. Identyfikacja wizualna marki PZU opiera się na błękicie – kolorze zaufania. Strona internetowa, ulotki reklamowe i komunikacja w mediach społecznościowych oprawiona jest w spójną szatę graficzną, co widać na poniższych screenach.

Key visual PZU

ING Bank Śląski

ING w swoim key visualu wykorzystuje zdjęcia wraz z napisami w brandowym kolorze, pomarańczowym. Taka praktyka jest widoczna w social mediach, jak i na stronie internetowej. W postach pojawia się również charakterystyczny logotyp lwa.

KV projekty

Play

Niemal podręcznikowy klucz wizualny ma opracowany sieć komórkowa Play. Fioletowe akcenty pojawiają się wszędzie, a każdy słysząc nazwę tej marki, ma przed oczami właśnie ten kolor i symbol “żelka”, który przewija się jako motyw przewodni komunikacji.

Projektowanie graficzne dla Play

Coca-Cola

Key visual marki Coca-Cola podświadomie zna każdy, nie wiedząc być może nawet, że ma do czynienia z kluczem wizualnym. Czerwone elementy pojawiają się we wszystkich kanałach komunikacji.

Key visual Coca-Coli

Klucz wizualny – ile kosztuje?

KV projekty można wycenić od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy – wszystko zależy od wielkości firmy, rozpoznawalności brandu czy stopnia trudności klucza wizualnego. Na pewno warto uzgodnić z agencją, czy poprawki wliczają się w koszta, czy też będą doliczane osobno. Cena key visual cena uzależniona jest tak naprawdę od indywidualnych preferencji.

Key visual – czy warto w niego zainwestować?

Bez względu na to, czy jesteś małą firmą czy dużym bradem, warto trzymać się opracowanej identyfikacji wizualnej i strategii key visual. Stawiając pierwsze kroki w biznesie, na pewno nie trzeba inwestować dużych pieniędzy w klucz, wystarczy podstawowe projekt graficzny. Spójna komunikacja wizualna, gdzie na przykład grafiki postów na Facebooku są utrzymane w jednym stylu z powtarzającym się motywem, z pewnością sprawi, że firma będzie postrzegana przez klientów jako profesjonalna.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 4.9 / 5. Liczba ocen. 9

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
Video marketing – jak robić to skutecznie?
User Flow, czyli jak ścieżka użytkownika wspiera UX?
Redakcja 16 sierpnia 2023 9 lipca 2021
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?