Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    real time bidding
    Kampania RTB (Real Time Bidding) jako skuteczny model reklamy
    5 maja 2023
    Wyszukiwanie głosowe
    Voice search (wyszukiwanie głosowe) a SEO – co musisz wiedzieć?
    9 stycznia 2024
    Wyszukiwanie fasetowe
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    e-commerce vs m-commerce – czym są i czym się różnią?
    5 maja 2023
    Czym jest BaseLinker?
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    storytelling
    Storytelling w biznesie i marketingu. Przykłady i inspiracje
    5 maja 2023
    lojalność klientów
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Sztuczna inteligencja w działaniach content marketingowych – jak korzystać?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
AI w content marketingu
Responsywnie.pl > Marketing > Sztuczna inteligencja w działaniach content marketingowych – jak korzystać?
Marketing

Sztuczna inteligencja w działaniach content marketingowych – jak korzystać?

Aleksandra Stala
Data ostatniej aktualizacji: 2024/02/22 o 7:42
Aleksandra Stala Opublikowano 21 lutego 2024
13 min
Udostępnij

Tempo rozwoju sztucznej inteligencji wygląda imponująco. Obszarem, na który wywiera ona szczególnie duży wpływ, jest marketing, w tym działania związane z contentem. Dzięki AI możesz przyspieszyć pracę, osiągać lepsze wyniki i automatyzować wykonywanie wielu zadań. Jakie zastosowanie ma sztuczna inteligencja w marketingu? O czym musisz pamiętać, korzystając z AI?

Spis treści
AI w content marketinguAspekty prawne wykorzystania AICzy treść generowana przez AI jest chroniona prawem autorskim?Kto ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez działalność AI?Pozwy o naruszenie praw autorskichAI w optymalizacji i personalizacji treściAI w analizie i planowaniu treściPrzyspieszenie produkcji treści z wykorzystaniem AIZmiana przeznaczenia treści z wykorzystaniem AIWyzwania i ograniczenia AI w content marketinguIntegracja AI z istniejącymi narzędziami marketingowymiRola AI w SEO i pozycjonowaniu treściAI i etyka w content marketingu

AI w content marketingu

Dzięki sztucznej inteligencji maszyny rozwiązują problemy na podstawie zapewnionych im danych. Są w stanie z nich korzystać poprzez uczenie maszynowe (machine learning). Podejmowanie decyzji staje się zatem możliwe bez konieczności ręcznego wprowadzania poleceń. Przetwarzanie języka naturalnego jest ogólnodostępne, co oznacza zdolność rozpoznawania, analizowania i konwertowania ludzkiej mowy w treść.

Jednym z obszarów, w którym AI ma szczególne zastosowanie, jest marketing. Z raportu „Biznes napędzany cyfrowo. Rozwój w obliczu Przemysłu 5.0” wynika, że firmy najczęściej korzystają ze sztucznej inteligencji właśnie przy takich działaniach. Marketing wskazało 45% respondentów.
Top 5 obszarów wykorzystujących AI

Źródło

AI staje się powoli nieodłącznym elementem wykonywania codziennych obowiązków w wielu obszarach. 42% firm używa sztucznej inteligencji do podejmowania strategicznych decyzji biznesowych, a 54% – do prostych, powtarzalnych zadań.
Ai w praktyce w codziennej działalności

Źródło

AI jest już powszechnie wykorzystywane w działaniach związanych z tworzeniem contentu. 31% badanych spodziewa się, że jednym z obszarów, w których firmy zwiększą wydatki na sztuczną inteligencję, jest generowanie treści, w tym tekstów. Rzeczywiście, AI ma szerokie zastosowanie w content marketingu. Pozwala generować obrazy i tekst. Pamiętaj jednak, że content marketing to nie tylko treść – to różnego typu materiały, które mają aktywizować odbiorców. Spowodować, że zapoznają się z tym materiałem, udostępnią go w serwisach społecznościowych, polubią, skomentują czy napiszą o nim na swoim blogu.
Wzrost wydatków na AI - top 5 obszarów

Źródło

AI możesz wykorzystać do generowania treści, analizy danych, kreacji grafik i wideo, animacji i wielu innych. Dowiedz się, jak używać sztucznej inteligencji w content marketingu.

Aspekty prawne wykorzystania AI

Kwestii używania sztucznej inteligencji w content marketingu towarzyszą liczne wątpliwości, które dotyczą w szczególności praw autorskich. Musisz mieć na uwadze prawo o ochronie danych osobowych, a także odpowiedzialność za szkody wywołane przez sztuczną inteligencję.

Czy treść generowana przez AI jest chroniona prawem autorskim?

W przypadku generowania treści narzędzia AI, takie jak Chat GPT, wykorzystują dane z sieci. Na temat kwestii praw autorskich do takich materiałów wypowiedziało się wielu specjalistów. Prof. Ryszard Markiewicz, wybitny ekspert, który zajmuje się przede wszystkim prawem autorskim, zauważa, że content wygenerowany przez narzędzia AI nie podlega ochronie w ramach prawa autorskiego, gdyż nie jest dziełem człowieka. Zgodnie z polskimi przepisami ani użytkownik, ani twórca narzędzia AI nie ma takich praw do wygenerowanego contentu. Markiewicz uważa również, że należałoby wprowadzić ochronę przed rozpowszechnianiem treści AI oznaczonej jako utwory stworzone przez człowieka.

Kto ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez działalność AI?

Kolejną kwestią jest odpowiedzialność za działania AI. Trwają prace nad regulacjami, które mają ułatwić dochodzenie odpowiedzialności za szkody spowodowane przez systemy sztucznej inteligencji. Kto ją poniesie? Użytkownik, firma czy producent danego rozwiązania? Oczekiwane są m.in. obowiązkowe ubezpieczenia dla producentów AI i specjalne fundusze kompensacyjne.

Pozwy o naruszenie praw autorskich

Coraz więcej mówi się o pozwach przeciwko twórcom narzędzi AI. New York Times pod koniec 2023 roku złożył taki pozew przeciwko OpenAI i Microsoftowi. Doszło do tego w związku z roszczeniami dotyczącymi bezprawnego wykorzystania milionów artykułów chronionych prawem autorskim w celu trenowania generatywnych modeli sztucznej inteligencji. New York Times domaga się miliardowego odszkodowania i twierdzi, że narzędzia OpenAI i Microsoft używają tego samego stylu oraz ewidentnie parafrazują content. Przed nami zapewne wiele takich spraw, dlatego warto zachować ostrożność, a zasady używania materiałów wygenerowanych przez AI konsultować z prawnikiem.

Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba portali, które zamykają swoje serwisy przed narzędziami AI. Z 1000 topowych stron na świecie już ponad 30% blokuje crawlera Chatu GPT.
Strony blokujące ChatGPT - wykres

Źródło

AI w optymalizacji i personalizacji treści

Sztuczna inteligencja może przetwarzać ogromne ilości treści i ustalać preferencje użytkowników, których ręczne odkrycie byłoby trudne. Dzięki temu możesz lepiej personalizować i optymalizować content. Algorytmy uczenia maszynowego mogą przewidywać, jakie treści prawdopodobnie zaangażują użytkownika. Może to obejmować rekomendowanie produktów, usług lub wpisów, które są istotne dla internauty, lub dostosowywanie układu i projektu strony do jego preferencji. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w optymalizacji i personalizacji treści umożliwiło firmom dostarczanie bardziej angażujących materiałów, co skutkuje większą aktywnością użytkowników, lojalnością i wyższymi przychodami.

Oto główne korzyści wykorzystania sztucznej inteligencji do prac nad contentem:

  • ulepszona personalizacja – AI może analizować dane użytkowników i przewidywać, w jakie treści internauta najprawdopodobniej się zaangażuje,
  • doświadczenie użytkownika – spersonalizowane treści zapewniają lepsze wrażenia internauty. Otrzymuje on content dopasowany do swoich zainteresowań,
  • zwiększone zaangażowanie – spersonalizowane treści mogą skutkować dłuższym czasem spędzonym na stronie, niższym współczynnikiem odrzuceń i większą liczbą konwersji,
  • wyższy zwrot z inwestycji – użytkownicy są bardziej skłonni do konwersji, gdy czują, że firma rozumie ich potrzeby i preferencje,
  • przewaga konkurencyjna – wykorzystanie AI staje się już standardem. Firmy, które tego nie robią, pozostają w tyle i mogą tracić klientów, którzy trafili na lepiej dopasowany content konkurencji.

AI w analizie i planowaniu treści

Narzędzia sztucznej inteligencji ułatwiają działania z zakresu marketingu treści. AI może przeanalizować bardzo długi content i wyodrębnić z niego wyłącznie te fragmenty, które dotyczą interesujących Cię kwestii. Taka analiza jest dokładniejsza niż wykonana przez człowieka. Co więcej, AI potrafi zbadać ogromne ilości danych w ekspresowym tempie.

Sztuczna inteligencja jest w stanie analizować treści w czasie rzeczywistym, dzięki czemu masz wgląd w aktualne trendy i wiesz, o czym warto przygotować content. AI wykrywa także emocjonalne uwagi w recenzjach klientów i tym samym pomaga Ci identyfikować obszary działalności, które wymagają poprawy.

AI pozwala zoptymalizować content marketing poprzez zmianę podejścia do planowania. Analizuje wzorce danych i zachowań użytkowników, aby wybrać idealny moment publikacji, opierając się na danych historycznych i wskaźnikach zaangażowania. Pozwoli Ci to dopasować odpowiedni czas dodawania contentu na media społecznościowe, blog czy wysyłkę newslettera. Jednocześnie pomoże zaplanować tematykę publikacji na bazie wspomnianych trendów i analizy zainteresowań grupy odbiorców. Dzięki AI ekspresowo uzyskasz dostęp do takich danych.

Przyspieszenie produkcji treści z wykorzystaniem AI

82% ankietowanych twórców uważa, że treści tworzone przez sztuczną inteligencję są tak dobre, jak pisane przez ludzi. 86% marketerów stwierdza, że autorzy contentu będą używać narzędzi AI do ulepszania swoich tekstów. To jednak nie oznacza, że do użytkowników powinien trafiać content wygenerowany przez sztuczną inteligencję. Każda taka treść powinna przejść przez weryfikację merytoryczną i językową. W przypadku contentu przygotowywanego pod SEO niezbędna jest optymalizacja pod słowa kluczowe. Pamiętaj, że te treści bardzo często zawierają błędy, dlatego powinien je sprawdzać ktoś, kto dobrze się zna na danej tematyce.

Obecnie narzędzia AI zapewniają integrację z coraz większą liczbą rozwiązań SEO, dzięki czemu powstająca treść jest optymalizowana pod istotne frazy. To jednak nie zmienia faktu, że należy ręcznie przeanalizować content. Pamiętaj, że Google akceptuje generowanie treści i jej publikowanie na stronach, o ile są wartościowe. Jednocześnie stawia twórcom coraz wyższe wymagania, czego dowodem są aktualizacje z ostatnich miesięcy, z których część dotyczyła contentu.

Na poniższej grafice znajdziesz przykładowe narzędzia AI, które mogą Ci pomóc w generowaniu contentu. Sprawdzisz ich koszt, a także przeznaczenie.
Przykładowe narzędzia AI do generowania contentu

Źródło

Zmiana przeznaczenia treści z wykorzystaniem AI

Automatyczne generowanie treści to niejedyna przydatna funkcja sztucznej inteligencji. Możesz wykorzystać istniejącą treść w różny sposób. Rozwiązaniem, które znakomicie sprawdzi się w content marketingu, jest zmiana przeznaczenia treści. Dzięki sztucznej inteligencji z postów na blogu możesz wygenerować podcast albo nawet przekonwertować je na filmy. Wpis może być również przekształcony w infografikę lub treść odpowiednią do serwisów społecznościowych.

Dzięki temu możesz wydłużyć czas życia starego contentu i promować go w inny sposób. Będziesz docierać do odbiorców preferujących zarówno czytanie, jak i słuchanie i oglądanie. Narzędziem, które daje takie możliwości, jest m.in. Getgenie.

Wyzwania i ograniczenia AI w content marketingu

Jednym z głównych wyzwań i ograniczeniem związanym z AI jest zgodność z prawem. Jeśli chodzi o przepisy, to wykorzystywanie sztucznej inteligencji do tworzenia treści, generowania obrazów i innych działań, budzi kontrowersje.

Problemem jest również wiarygodność generowanego contentu, która zawsze powinna być weryfikowana przez człowieka – w przeciwnym wypadku treści mogą być przyczyną problemów. Jeden z użytkowników Facebooka zgłaszał na grupie sprzedawców Allegro, że wykorzystywał opisy produktów generowane przez AI. Efektem były liczne zwroty ze względu na niepoprawność z faktycznymi możliwości produktu.

Integracja AI z istniejącymi narzędziami marketingowymi

Bardzo prawdopodobne, że Twoje ulubione narzędzia marketingowe już korzystają ze sztucznej inteligencji. Wciąż dowiadujemy się o nowych integracjach. Ostatnio ciekawe rozwiązania wprowadziło rozwiązanie do tworzenia treści – Copymate. Wystarczy skopiować zalecenia z narzędzi NeuronWriter lub Contadu, aby powstała zgodna z nimi treść, czyli zoptymalizowana pod SEO. Z drugiej strony te rozwiązania same w sobie dają możliwość automatycznego generowania contentu.
Narzędzie Copymate

Źródło

Poza tym Copymate pozwala zautomatyzować publikowanie w systemie WordPress. Nie wszystkie generatory treści oparte na sztucznej inteligencji dają taką możliwość, dlatego warto zwrócić uwagę na dostępne w danym przypadku integracje.

Rola AI w SEO i pozycjonowaniu treści

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe pomagają w tworzeniu contentu zoptymalizowanego pod SEO. Przyspieszają proces i automatyzują wiele działań. Algorytmy uczenia maszynowego pozwalają szybko znaleźć odpowiedzi na pytania i tym samym przygotować wartościowe treści. Jednak AI w SEO to nie tylko content. Dzięki sztucznej inteligencji możesz zoptymalizować doświadczenia użytkownika – oczekiwania Google w wielu aspektach są spójne z zaleceniami dotyczącymi UX. Narzędzia SEO oparte na sztucznej inteligencji, takie jak Market Brew, mogą naśladować wyszukiwarki i dawać zalecenia dotyczące tego, co można zrobić, aby poprawić UX witryny. Poniższy film pokazuje, jak działa to narzędzie.


AI ułatwi również audyty stron – narzędzia takie jak Alli AI pomagają w technicznym SEO. Przeprowadzą audyt, ale także zoptymalizują treść. Na alliai.com/demo możesz sprawdzić demo narzędzia.

AI i etyka w content marketingu

Korzystanie z AI w content marketingu wiąże się z ryzykiem przekazywania nieprawdziwych informacji, dlatego, jak wspomnieliśmy, wszystkie treści z tego źródła powinny być weryfikowane. Szczególnie dotyczy to tematów związanych z prawem lub zdrowiem. Chat GPT jest rozwijany i nie udziela odpowiedzi na każde pytanie, czego przykład znajduje się na poniższej grafice. Jeśli zapytasz o problem zdrowotny, odpowiedź będzie z pewnością podobna.
Przykład nieprawdziwych informacji przekazanych przez ChatGPT

Źródło

W czerwcu 2023 roku Reuters informował, że amerykański sędzia nałożył sankcje na dwóch nowojorskich prawników, którzy złożyli opinię prawną zawierającą sześć fikcyjnych cytatów wygenerowanych przez ChatGPT. Sędzia okręgowy P. Kevin Castel na Manhattanie nakazał prawnikom Stevenowi Schwartzowi, Peterowi LoDuca i ich kancelarii Levidow, Levidow & Oberman zapłacić łącznie 5000 dolarów grzywny. Informacji przekazywanych przez tego typu narzędzia AI nigdy nie traktuj jako pewnych.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Aleksandra Stala
Aleksandra Stala
Od lat związana z marketingiem internetowym. Na co dzień zarządza działaniami marketingowymi polskiego software house’u i agencji digital marketingu.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?