Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Wtyczki wordpress do sociali
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    fFltr algorytmiczny
    Filtr Google – czym jest i jak wyprowadzić z niego witrynę?
    23 lutego 2024
    Reklama w Google Ads - odrzucenie
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    Jak sprawdzić archiwum stron internetowych
    Archiwum stron internetowych – jak je sprawdzić?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Formularz na stronę internetową
    Formularz kontaktowy na stronę internetową – jak go stworzyć i dlaczego warto?
    5 maja 2023
    q-commerce
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    USP produktu - unikalna propozycja sprzedaży
    USP produktu – czym jest unikalna propozycja sprzedaży?
    16 sierpnia 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    influencer-jak-wybrac
    Jak wybrać influencera / blogera do współpracy?
    5 maja 2023
    Unikalna nazwa firmy
    Generator nazwy firmy – 11 sprawdzonych narzędzi
    7 listopada 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Jak prowadzić konto firmowe na Instagramie? Porady i przykłady
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Firmowy Instagram
Responsywnie.pl > Social media > Jak prowadzić konto firmowe na Instagramie? Porady i przykłady
Social media

Jak prowadzić konto firmowe na Instagramie? Porady i przykłady

Łukasz Kuchta
Data ostatniej aktualizacji: 2023/10/18 o 21:35
Łukasz Kuchta Opublikowano 18 października 2023
13 min
Udostępnij

Według danych z Raportu Strategicznego IAB Polska, już 71% mieszkańców naszego kraju korzysta z serwisów społecznościowych, co oznacza wzrost o 3% w stosunku do roku 2021. Jednym z tych, które cieszą się największym zainteresowaniem, jest Instagram. To witryna, która daje duże możliwości prowadzenia działań marketingowych. Pozwala założyć konto firmowe i promować ofertę. Chcesz zacząć, ale nie wiesz, czy warto? Podpowiemy Ci, na co zwrócić uwagę, zanim założysz konto firmowe na Instagramie.

Spis treści
Instagram w Polsce i na świecieJak założyć konto firmowe na Instagramie?Zalety prowadzenia konta firmowego na InstagramieMożesz zwiększyć rozpoznawalność swojej markiDodatkowy kanał komunikacjiDostęp do statystykMożesz promować produktyOpcja dodawania postów sponsorowanychNa co zwrócić uwagę przed założeniem firmowego konta na Instagramie?Zbadaj grupę docelowąOkreśl sposób przekazuZaplanuj terminarz publikacjiO czym należy pamiętać podczas aktywnej pracy z kontem na Instagramie?Wybór hashtagówAnaliza istniejących postówAnaliza konkurencyjnych kontWspółpraca z influenceramiKorzystaj z Insta StoriesKorzystaj z reklamy na InstagramieKonto firmowe na Instagramie – podsumowanie

Instagram w Polsce i na świecie

W Polsce liderem w branży serwisów społecznościowych jest Facebook. Pod względem liczby aktywnych użytkowników wyprzedza Messengera. Trzecią pozycję zajmuje natomiast Instagram. Popularność tego serwisu jest jednym z istotnych argumentów, które przemawiają za tym, aby założyć w nim konto biznesowe. Instagram ma ponad 2 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, a spędzają na nim w tym czasie średnio blisko 12 godzin.

Liczba użytkowników Instagrama

Źródło

Jak założyć konto firmowe na Instagramie?

Instagram z aplikacji do dodawania zdjęć, stał się platformą, która daje ogromne możliwości promowania marek. W serwisie działa ponad 200 mln kont firmowych1. Co zrobić, aby takie założyć?

1. Zaloguj się na konto lub je zarejestruj. Założenie wygląda tak samo jak w każdym serwisie i nie powinno Ci sprawić problemów. Nie musisz nigdzie oznaczać ani wybierać, że zakładasz konto firmowe. Odpowiednie zmiany wprowadzisz, kiedy zarejestrujesz profil.

2. W kolejnym kroku kliknij trzy poziome kreski, a dalej wybierz Ustawienia.

Założenie konta na Instagramie

3. Następnie kliknij Przełącz na konto profesjonalne. W kolejnych krokach musisz udzielić odpowiedzi na pytania, które zada Ci Instagram.

Przełączenie na konto profesjonalne

4. Wybierz, który opis do Ciebie lepiej pasuje. Twórca czy Firmowe? Jeśli np. prowadzisz działalność lokalną, odpowiednią opcją jest ta druga.

Wybór: konto twórcy lub firmowe

5. Wybrałeś drugą opcję? Następnie wskaż kategorię, do której najlepiej pasuje Twoja działalność. Jeśli chcesz, aby ta kategoria była widoczna w profilu, wybierz Pokaż kategorię w profilu. Następnie kliknij Gotowe.

Wybranie kategorii

6. Dalej podajesz, lub nie, dane kontaktowe. Możesz zdecydować, czy mają się wyświetlać w profilu.

Sposób kontaktu z użytkownikami

7. Po tym kroku Instagram firmowy jest założony. Możesz zacząć nim zarządzać.

Gotowe konto na Instagramie

Zalety prowadzenia konta firmowego na Instagramie

Czy wiesz, że 70% kupujących przeszukuje Instagram, aby dokonać kolejnego zakupu? To już wystarczający argument przemawiający za prowadzeniem konta firmowego w tym serwisie. Dzięki niemu możesz odnieść wiele korzyści. Jakich?

Możesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki

Instagram daje Ci dostęp do dużego grona odbiorców. Ponadto pozwala dotrzeć z przekazem do grupy docelowej i optymalizować wyniki. Dzięki temu rosnąć będzie rozpoznawalność marki. Konto profesjonalne daje Ci duże szanse na znalezienie klientów.

Dodatkowy kanał komunikacji

Jeśli dodajesz treści, budujesz świadomość marki i możesz zapewniać odbiorcom atrakcyjne materiały, ale to nie wszystko. Jedną z opcji jest rozmowa z klientami. Dzięki dodawanym przez nich komentarzom uzyskasz cenne dane, które wykorzystasz do doskonalenia oferty i lepszego dopasowania do oczekiwań odbiorców.

Dostęp do statystyk

Możesz korzystać z dostępu do wielu danych dotyczących wyświetleń postu, komentarzy, interakcji i nie tylko. Aby je uzyskać, zaloguj się w aplikacji Instagram. Wejdź na profil i kliknij Pulpit profesjonalny.

Wybór profilu profesjonalnego

Następnie, obok Statystyki konta, kliknij Pokaż wszystkie.

Statystyki konta na Instagramie

Wtedy wyświetlą się szczegółowe dane dotyczące aktywności na Twoim koncie.

Statystyki

Możesz promować produkty

To nie przypadek, że tak wiele firm promuje swoje produkty za pośrednictwem kont znanych osób. Aktywnie robią to marki z wielu branż m.in. odzieżowej. Możesz publikować zdjęcia produktów, ich opisy, linki.

Opcja dodawania postów sponsorowanych

Bezpłatne publikacje docierają do pewnego grona odbiorców, które możesz jednak poszerzyć, jeśli zdecydujesz się na odpłatne wpisy. Wiąże się to z kosztami, ale dzięki temu jesteś w stanie dotrzeć do większego grona użytkowników, którzy należą do Twojej grupy docelowej. Warto tak promować najbardziej wartościowe treści, aby zwiększyć uzyskany dzięki nim efekt. Możesz wytypować takie publikacje dzięki statystykom wpisów.

Na co zwrócić uwagę przed założeniem firmowego konta na Instagramie?

Zanim założysz profil firmowy i rozpoczniesz działania marketingowe, odpowiednio się przygotuj. Opracuj strategię, aby podejmować kolejne kroki zgodnie z planem. Dzięki temu zmniejszysz ryzyko niekorzystnych decyzji, kierowania contentu do nieodpowiednich użytkowników i nie tylko. Jakie kroki podjąć, aby Twoje firmowe konto osiągnęło znakomite wyniki?

Zbadaj grupę docelową

Im precyzyjniej określisz, kto do niej należy, tym większa szansa na oczekiwane wyniki. Określ wiek, płeć, miejsce zamieszkania, wykształcenie. Do grupy docelowej mogą należeć np. wyłącznie osoby, które mają dzieci. Twoim celem powinno być takie budowanie profilu firmowego, aby wśród obserwujących było jak najwięcej osób, które są zainteresowane Twoją ofertą.

Określ sposób przekazu

Używaj w komunikacji spójnych grafik, które zawierają logo. Korzystaj z kolorów, które są charakterystyczne dla Twojej marki. Zastosuj schemat kolorystyczny, jakiego już używasz w firmie – znany ze sklepów WWW czy produktów. Spójna powinna być paleta kolorów na zdjęciach i filmach. Idealnie, jeśli uda Ci się wymyślić własny styl tworzenia materiałów, po którym Twój content będzie rozpoznawany. Trzymaj się tego samego stylu treści, dopasowanego odbiorcy. Prześledź, jak komunikację prowadzi konkurencja. Może Ci to ułatwić opracowanie zasad przekazu.

Spójny Instagram

Źródło

Zaplanuj terminarz publikacji

Regularność ma duże znaczenie przy dodawaniu wpisów. Taki plan powinien zawierać termin publikacji oraz rodzaj treści. Aby utrzymać systematyczność, przygotuj content znacznie wcześniej – daj sobie czas na jego dopracowanie. Opracuj treści, które dodasz tak, aby w zaplanowanym dniu zająć się wyłącznie dodaniem wpisu.

O czym należy pamiętać podczas aktywnej pracy z kontem na Instagramie?

Firmowy Instagram nie powinien Ci sprawić problemów pod względem obsługi. Musisz jednak wiedzieć, jak prowadzić profil, aby realizować cele. Po pierwsze, dbaj o jakość. Zdjęcia czy wideo muszą być dopracowane. Warto zainwestować w nowoczesny sprzęt i oprogramowanie, dzięki któremu zapewnisz odbiorcom znakomite materiały. Przeanalizuj profile, które cieszą się zainteresowaniem. Nawet wtedy, gdy w danej działalności większe znaczenie ma treść, to i tak grafiki powinny być dopracowane.

Po drugie, jeśli chcesz prowadzić Instagram firmowy, nie kopiuj tych samych wpisów z innych serwisów społecznościowych. Czy Twoimi odbiorcami na Facebooku i Instagramie są ci sami użytkownicy? Nie jest to takie oczywiste. Wypełnij krótki opis, który wyświetla się po kliknięciu Twojego profilu. Warto oznaczać lokalizację wpisów, szczególnie jeśli prowadzisz lokalny biznes. Wtedy mogą się wyświetlić odbiorcom z danej okolicy w sekcji Eksploruj. Jej zawartość u każdego może być inna.

Sekcja eksploruj

Wybór hashtagów

Dzięki hashtagom możesz dotrzeć do potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. W przypadku fotografa może to być np. #zaręczyny. Warto nawiązywać do trendów i podpiąć pod temat, który aktualnie jest popularny. Oczywiście, musisz mieć pasujące do tego zdjęcie. Optymalnie wybierz do 10 słów, które kojarzą się z Twoim biznesem, ewentualnie lokalizacją. Najlepiej nie takie, które mają więcej niż 500 tys. użyć, gdyż trudno Ci się będzie przebić z contentem.

Jeśli widzisz, że dany hashtag nie przynosi Ci odwiedzin albo ich liczba stale maleje, weź pod uwagę skorzystanie z innych. Do wyszukiwania popularnych hashtagów możesz wykorzystać to narzędzie.

Przykłady hashtagów

Źródło

Analiza istniejących postów

Dane uzyskane na podstawie dotychczasowych publikacji pozwolą Ci wyciągnąć istotne wnioski. Dowiesz się, kiedy obserwujący są najbardziej aktywni. Na tej podstawie możesz planować godziny i dni kolejnych publikacji. Dane na temat płci czy wieku mogą być dla Ciebie wskazówką do postów. Określisz także, które treści wzbudzały największe zainteresowanie odbiorców.

Analiza konkurencyjnych kont

Obserwuj, jaki content pojawia się na profilach konkurencji, zaglądaj na konta firm zagranicznych, które działają w tej samej branży. Dzięki temu możesz dowiedzieć się o trendach, uzyskać sugestie odnośnie do wpisów, które cieszą się teraz zainteresowaniem. Warto też udzielać się na profilach o zbliżonej tematyce. Dzięki temu możesz zwiększyć zasięg i rozpoznawalność. Komentuj też wpisy i się nimi dziel. Ta ostatnia aktywność może spowodować, że twórca materiału może udostępnić Twoje udostępnienie, a jego obserwujący odwiedzą wówczas Twój profil.

Współpraca z influencerami

Influencer to osoba, która zdobyła wielu obserwujących, jest popularna. Często są nimi sportowcy, aktorzy, specjaliści z różnych branż, ale też internauci, którzy zdobyli zainteresowanie dzięki kręceniu śmiesznych materiałów lub innej twórczości. Jeśli znajdziesz influencera z Twojej branży, który ma wielu obserwujących, to warto wziąć pod uwagę współpracę z nim. Może oczekiwać zapłaty za każdy wpis, ale są i tacy, którzy zaakceptują barter – dajesz za darmo produkt, a ten jest prezentowany na profilu.

Czy influencer to dobry pomysł w każdym przypadku? Zanim zainwestujesz we współpracę, sprawdź dany profil. Wielu obserwujących nie oznacza, że to musi się opłacać. Sprawdź, jakie reakcje wywołują wpisy sponsorowane na koncie. Czy są odbierane pozytywnie? Możliwe, że profil służy głównie do wyświetlania reklam, pokazywania zdjęć, które są udostępniane za opłatą. Trudno się spodziewać, aby obserwujący dany profil pozytywnie odebrali takie wpisy. Lepiej poszukać innego influencera.

Jak informuje Hubspot, 89% marketerów, którzy obecnie inwestują w influencer marketing, zwiększy lub utrzyma poziom tych inwestycji w 2023 roku. Jaka jest skala popularności tych działań? Według Statista w 2021 roku na Instagramie pojawiło się 3,8 miliona postów oznaczonych hashtagiem #ad.

Korzystaj z Insta Stories

To sposób na dzielenie się z obserwującymi profil krótkimi relacjami w formie wideo lub zdjęć. Dodany materiał znika po 24 godzinach od dodania z sieci Instagrama. Atrakcyjne wizualnie kreacje mogą przyciągnąć odbiorców do profilu, zwiększyć jego zainteresowanie i aktywność. Możesz skorzystać z opcji edycji zdjęć i dodania animowanych obrazków, aby uatrakcyjnić materiał. W relacjach da się dodawać m.in. linki do produktów i sklepu. Jakie materiały pojawiają się w takim formacie w poszczególnych branżach? Zerknij na poniższą grafikę. Wynika z niej, jaka była tematyka stories w zależności od branży.

Dobór materiałów na Instagram

Źródło

Korzystaj z reklamy na Instagramie

Dany wpis został pozytywnie odebrany przez obserwujących? Zatem spróbuj dotrzeć z nim do jeszcze większej liczby odbiorców – wykorzystaj do tego Menedżera Reklam. Możesz określić grupę docelową, aby kreacja wyświetlała się wyłącznie osobom, które mogą być zainteresowane takim contentem lub ofertą. Dzięki temu możesz uzyskać jeszcze lepszy efekt. Instagram daje Ci możliwość reklamy w różnych częściach serwisu. Możesz dodawać posty sponsorowane, reklamy w stories, aktualnościach, w formie karuzeli, w sekcji Eksploruj, Reels i nie tylko. Testuj, które zapewniają najlepsze wyniki i jeśli inwestycja się zwraca, zwiększaj ją.

Konto firmowe na Instagramie – podsumowanie

Warto prowadzić profil marki w tym serwisie społecznościowym, gdyż stosunkowo niewielkim kosztem możesz zdobyć obserwujących i klientów, dotrzeć do zainteresowanych ofertą, prowadzić z nimi komunikację, odbierać wiadomości prywatne, dyskutować w komentarzach i na tej podstawie zdobywać cenne dane. Staraj się regularnie tworzyć treści, zawrzeć najważniejsze informacje, które są oczekiwane przez odbiorców. Wyciągaj wnioski na podstawie dotychczas dodanych i buduj popularność marki.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
Dark post – czym jest i czy warto go stosować?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?