Grupy remarketingowe na Facebooku – 5 skutecznych, niestandardowych grup odbiorców

289

Podstawą rozszerzonych działań na Facebooku jest remarketing. Jakie niestandardowe grupy odbiorców przynoszą największe korzyści? Jak je targetować? Więcej na ten temat dowiecie się z poniższego artykułu!

1. Osoby, które porzuciły koszyk zakupowy

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to na pewno znasz ten problem. To, że klient doda produkt do koszyka, to już jest Twój sukces, ale dopiero, gdy go kupi, zyskujesz pieniądze. Tymczasem użytkownicy często zatrzymują się na tym pierwszym kroku.

Tutaj objawia się siła remarketingu – jesteśmy w stanie do nich dotrzeć! Możemy przygotować specjalną ofertę ze zniżką skierowaną dokładnie do tych osób. Jeśli dodamy do tego aspekt czasu (oferta ważna tylko jeden dzień!), to szanse na konwersje dodatkowo wzrosną – to znany marketingowy trick pozwalający zwiększyć sprzedaż.

Jak stworzyć taką grupę? Dzięki pixelowi Facebooka tworzymy grupę osób, które dodały produkt do koszyka. Jednocześnie w zestawie reklam wykluczamy osoby, które dokonały zakupu. W ten sposób pozostaje nam tylko grupa użytkowników, która porzuciła koszyk zakupowy przed konwersją.

2. Grupy remarketingowe na podstawie % obejrzanego wideo

Facebook pozwala na tworzenie niestandardowych grup odbiorców w oparciu o % obejrzanego filmiku i to w odniesieniu do konkretnego wideo. Dzięki temu możemy stworzyć grupy z podziałem czasu wyświetleń.

grupy-remarketingowe-facebook

Załóżmy, że na podstawie jednego wideo produktowego robimy trzy grupy. Jedna to osoby, które zaczęły oglądać, ale nie dotarły nawet do połowy – pokazujemy im inne materiały w tym stylu, które mogą ich zainteresować. Na razie tylko zasialiśmy ziarno. Druga grupa to użytkownicy, którzy obejrzeli co najmniej 50% filmu – to znak, że są bardziej zainteresowani materiałem. Nie przechodzimy jeszcze do sprzedaży, ale pokazujemy im bardziej konkretne i rozbudowane materiały.

Trzecia i ostatnia grupa to ludzie, którzy zobaczyli całe wideo. W tym wypadku możemy już działać czysto sprzedażowo. Ci użytkownicy powinni być już traktowani jako „gorący lead”, który chce zapoznać się z ofertą, a szanse na konwersje w klientów są wysokie. Dlatego działamy z komunikatem sprzedażowym i remarketingiem domykamy lejek konwersji.

3. Lookalike Twoich klientów 

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to na pewno masz zapisane dane swoich klientów. Facebook daje Ci możliwość wykorzystania ich do stworzenia niestandardowej grupy odbiorców.

Zapisz dane odbiorców jako plik CSV, uszereguj odpowiednio poszczególne dane i zaimportuj plik do Facebooka. W ten sposób powstanie grupa odbiorców, którzy kupowali w Twoim sklepie (jeśli ich dane z zamówienia zgadzają się z tymi podanymi na Facebooku).

grupy-remarketingowe-facebook

Teraz możesz je wykorzystać do stworzenia grupy Lookalike, czyli odbiorców do nich podobnych. Jeśli Facebook, na podstawie zgromadzonych danych, stworzy grupy odbiorców o podobnych zainteresowaniach i zachowaniach do Twoich klientów, to bardzo możliwe, że szybko poszerzysz ich grono. Wysoki procent użytkowników z grupy Lookalike powinien dołączyć do grona Twoich stałych klientów!

4. Jak zdobyć polubienia strony? Grupa aktywnych użytkowników

Kampania na polubienia strony, kierowana tylko na podstawie standardowych kryteriów targetowania, może wiązać się ze sporym kosztem. To odbiorcy, którzy w teorii odpowiadają naszym oczekiwaniom, ale nie znając marki i jej treści, mogą nie być chętni na pozostawienie polubienia. Można to jednak obejść.

Obecnie Facebook pozwala tworzyć niestandardowe grupy odbiorców na podstawie osób, które zareagowały na posty na naszym fanpage. Jak to wykorzystać?

Zacznijmy od promowania postów na aktywność, szczególnie tych najlepszych z największym potencjałem angażowania. Wykorzystajmy standardowe taktyki targetowania. Finalnie zaprośmy do polubienia wszystkich tych, którzy zareagowali na posty.

To jednak dopiero początek. Stwórzmy kampanię na polubienia, tworząc niestandardową grupę odbiorców z aktywnych na fanpage użytkowników. W ten sposób docieramy do osób, którym podobały się nasze poprzednie posty, a jeszcze nie są naszymi fanami na Facebooku. Koszt za polubienie powinien być relatywnie mniejszy!

5. Klienci, którzy wydają najwięcej

To grupa warta rozważenia, gdy chcesz zwiększyć ROI. Jeśli dysponujesz zarówno produktami standardowymi, w przystępnych cenach, jak i ekskluzywnymi dobrami, które są drogie, to możesz wykorzystać tę drugą grupę.

Wstępnie zakładamy (w targetowaniu reklamy wiele razy musimy myśleć stereotypowo i wysnuwać tego typu założenia), że jeśli ktoś raz kupił luksusowy produkt, to przedkłada jakość nad cenę. Dlatego tworzymy osobną niestandardową grupę odbiorców z użytkowników, którzy wydali najwięcej i kupili najdroższe produkty.

Tworzymy reklamę produktową, skupiając się na najdroższych produktach, na których mamy najwyższą marżę. Przy tak stworzonej grupie mamy relatywnie wysokie szanse na konwersje i zysk.

Umiejętne stosowanie niestandardowych grup odbiorców pozwala osiągać najlepsze wyniki w Facebook Ads. Wykorzystaj nasze propozycje, by poprawić swoje rezultaty!

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.