Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
    5 maja 2023
    Wtyczki wordpress do sociali
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Reklama w Google Ads - odrzucenie
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Framework Bootstrap
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
    Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
    5 maja 2023
    q-commerce
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Formularz na stronę internetową
    Formularz kontaktowy na stronę internetową – jak go stworzyć i dlaczego warto?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    employer branding
    Zewnętrzny i wewnętrzny employer branding, czyli wizerunek firmy
    5 maja 2023
    influencer-jak-wybrac
    Jak wybrać influencera / blogera do współpracy?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Jak ustawić remarketing na Facebooku? 5 niestandardowych grup odbiorców
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
jak ustawić remarketing na facebooku
Responsywnie.pl > Blog > Social media > Jak ustawić remarketing na Facebooku? 5 niestandardowych grup odbiorców
Social media

Jak ustawić remarketing na Facebooku? 5 niestandardowych grup odbiorców

Aleksandra Stala
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:21
Aleksandra Stala Opublikowano 6 września 2018
5 min
Udostępnij

Podstawą rozszerzonych działań na Facebooku jest remarketing. Jakie niestandardowe grupy odbiorców przynoszą największe korzyści? Jak je targetować? Więcej na ten temat dowiecie się z poniższego artykułu!

Spis treści
Jak ustawić remarketing w Facebook Ads:Osoby, które porzuciły koszyk zakupowyGrupy remarketingowe na podstawie % obejrzanego wideoGrupa odbirców LookalikeNiestandardowa grupa aktywnych użytkownikówKlienci, którzy wydają najwięcej Remarketing na Facebooku – podsumowanie

Jak ustawić remarketing w Facebook Ads:

Osoby, które porzuciły koszyk zakupowy

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to na pewno znasz ten problem. To, że klient doda produkt do koszyka, to już jest Twój sukces, ale dopiero, gdy go kupi, zyskujesz pieniądze. Tymczasem użytkownicy często zatrzymują się na tym pierwszym kroku.

Tutaj objawia się siła remarketingu Facebook – jesteśmy w stanie do nich dotrzeć! Możemy przygotować specjalną ofertę ze zniżką skierowaną dokładnie do tych osób. Jeśli dodamy do tego aspekt czasu (oferta ważna tylko jeden dzień!), to szanse na konwersje dodatkowo wzrosną – to znany marketingowy trick pozwalający zwiększyć sprzedaż.

Jak stworzyć taką grupę? Dzięki pixelowi Facebooka tworzymy grupę osób, które dodały produkt do koszyka. Jednocześnie w zestawie reklam wykluczamy osoby, które dokonały zakupu. W ten sposób pozostaje nam tylko grupa użytkowników, która porzuciła koszyk zakupowy przed konwersją.

Grupy remarketingowe na podstawie % obejrzanego wideo

Facebook pozwala na tworzenie niestandardowych grup odbiorców w oparciu o % obejrzanego filmiku i to w odniesieniu do konkretnego wideo. Dzięki temu możemy stworzyć grupy z podziałem czasu wyświetleń.

grupy remarketingowe facebook

Załóżmy, że na podstawie jednego wideo produktowego robimy trzy grupy. Jedna to osoby, które zaczęły oglądać, ale nie dotarły nawet do połowy – pokazujemy im inne materiały w tym stylu, które mogą ich zainteresować. Na razie tylko zasialiśmy ziarno. Druga grupa odbiorców na Facebooku to użytkownicy, którzy obejrzeli co najmniej 50% filmu – to znak, że są bardziej zainteresowani materiałem. Nie przechodzimy jeszcze do sprzedaży, ale pokazujemy im bardziej konkretne i rozbudowane materiały.

Trzecia i ostatnia grupa to ludzie, którzy zobaczyli całe wideo. W tym wypadku możemy już działać czysto sprzedażowo. Ci użytkownicy powinni być już traktowani jako „gorący lead”, który chce zapoznać się z ofertą, a szanse na konwersje w klientów są wysokie. Dlatego działamy z komunikatem sprzedażowym i remarketingiem domykamy lejek konwersji.

Grupa odbirców Lookalike

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to na pewno masz zapisane dane swoich klientów. Facebook daje Ci możliwość wykorzystania ich do stworzenia niestandardowej grupy odbiorców.

Zapisz dane odbiorców jako plik CSV, uszereguj odpowiednio poszczególne dane i zaimportuj plik do Facebooka. W ten sposób powstanie grupa odbiorców, którzy kupowali w Twoim sklepie (jeśli ich dane z zamówienia zgadzają się z tymi podanymi na Facebooku).

Teraz możesz je wykorzystać do stworzenia grupy Lookalike, czyli odbiorców do nich podobnych. Jeśli Facebook, na podstawie zgromadzonych danych, stworzy grupy odbiorców o podobnych zainteresowaniach i zachowaniach do Twoich klientów, to bardzo możliwe, że szybko poszerzysz ich grono. Wysoki procent użytkowników z grupy Lookalike powinien dołączyć do grona Twoich stałych klientów!

niestandardowa grupa użytkowników na facebook

Niestandardowa grupa aktywnych użytkowników

Kampania na polubienia strony, kierowana tylko na podstawie standardowych kryteriów targetowania, może wiązać się ze sporym kosztem. To odbiorcy, którzy w teorii odpowiadają naszym oczekiwaniom, ale nie znając marki i jej treści, mogą nie być chętni na pozostawienie polubienia. Można to jednak obejść.

Obecnie Facebook pozwala tworzyć niestandardowe grupy odbiorców na podstawie osób, które zareagowały na posty na naszym fanpage. Jak to wykorzystać?

Zacznijmy od promowania postów na aktywność, szczególnie tych najlepszych z największym potencjałem angażowania. Wykorzystajmy standardowe taktyki targetowania. Finalnie zaprośmy do polubienia wszystkich tych, którzy zareagowali na posty.

To jednak dopiero początek. Stwórzmy kampanię na polubienia, tworząc niestandardową grupę odbiorców z aktywnych na fanpage użytkowników. W ten sposób docieramy do osób, którym podobały się nasze poprzednie posty, a jeszcze nie są naszymi fanami na Facebooku. Koszt za polubienie powinien być relatywnie mniejszy!

Zobacz również: Jak zwiększyć liczbę fanów na Facebooku

Klienci, którzy wydają najwięcej

To grupa warta rozważenia, gdy chcesz zwiększyć ROI. Jeśli dysponujesz zarówno produktami standardowymi, w przystępnych cenach, jak i ekskluzywnymi dobrami, które są drogie, to możesz wykorzystać tę drugą grupę.

Wstępnie zakładamy (w targetowaniu reklamy wiele razy musimy myśleć stereotypowo i wysnuwać tego typu założenia), że jeśli ktoś raz kupił luksusowy produkt, to przedkłada jakość nad cenę. Dlatego tworzymy osobną niestandardową grupę odbiorców z użytkowników, którzy wydali najwięcej i kupili najdroższe produkty.

Tworzymy reklamę produktową, skupiając się na najdroższych produktach, na których mamy najwyższą marżę. Przy tak stworzonej grupie mamy relatywnie wysokie szanse na konwersje i zysk.

Remarketing na Facebooku – podsumowanie

Umiejętne stosowanie niestandardowych grup odbiorców pozwala osiągać najlepsze wyniki w Facebook Ads. Wykorzystaj nasze propozycje, by poprawić swoje rezultaty!

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku?
Aleksandra Stala 5 maja 2023 6 września 2018
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Aleksandra Stala
Od lat związana z marketingiem internetowym. Na co dzień zarządza działaniami marketingowymi polskiego software house’u i agencji digital marketingu.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?