Jak zwiększyć liczbę fanów na Facebooku?

628

Liczba fanów na Facebooku to nie tylko liczba. To zaangażowana społeczność, skupiona wokół marki, która może być jej chlubą. Wśród nich są obecni i potencjalni klienci, których możemy postrzegać jako „gorące leady”. Co jeszcze dają polubienia w social media i jak zwiększyć ich liczbę?

Co dają lajki na firmowym fanpage?

To pierwsze pytanie, jakie zadają sobie przedsiębiorcy. Czy to rzeczywiście ma jakąś większą wartość niż tylko liczbową, na profilu w mediach społecznościowych? Czy daje to jakieś biznesowe korzyści? Jak najbardziej tak!

  • Liczba lajków ma znaczenie wizerunkowe. Jeśli marka ma fanpage i tylko kilkadziesiąt polubień, to wygląda to podejrzanie. Im bardziej rozpoznawalna marka, tym więcej powinna mieć lajków – świadczą one o jej wiarygodności i budują zaufanie wśród konsumentów.
  • KPI – to często jeden z wyznaczników strategii w social media i cel działań. Jeśli polubienia są zdobywane w dobry sposób, to tworzymy grupę zaangażowanych odbiorców. Bez wątpienia możemy mieć z liczbą „like” duże oczekiwania, gdy zaczynamy przygodę w social media i współpracujemy z agencją interaktywną.
  • Im więcej lajków, tym większy zasięg. Osoby, które polubiły fanpage, z reguły chcą go obserwować i są zainteresowane pojawiającymi się na nim treściami. Dlatego też lajki przekładają się na zasięg contentu w social media. A zazwyczaj im większy zasięg, to tym większe zaangażowanie i więcej kliknięć.

Skoro wiemy już, jakie korzyści niosą za sobą polubienia strony, to teraz zastanówmy się, jak je zdobyć? Jest na to kilka skutecznych sposobów, które pozwalają w krótkim czasie znacząco zwiększyć liczbę fanów na Facebooku.

Organiczne polubienia

To najtrudniejszy, ale jednocześnie najbardziej wartościowy sposób na zdobywanie nowych polubień. Lajki organiczne to te, zdobyte w sposób zupełnie naturalny, bez żadnych reklam i naszej ingerencji. Zazwyczaj związane są z atrakcyjnym contentem, który wyświetla się na tablicy użytkowników, gdy nasze posty lubią ich znajomi. Jeśli ktoś zostawił polubienie tak „bezinteresownie”, to dobry znak, że może szybko skonwertować w zagorzałego fana marki, regularnie kupującego jej produkty.

liczba-fanow-facebook

Zaproszenia dla znajomych

Dobry sposób na początkowe rozkręcenie fanpage, szczególnie małej firmy, bez budżetu reklamowego. Jeśli mamy znajomych, których interesuje tematyka naszych działań, to warto zaprosić ich do polubienia fanpage. Jednak nie warto zapraszać wszystkich przyjaciół z Facebooka – ci, dla którym nasza marka nie ma nic do zaoferowania, nawet jeśli grzecznościowo odwdzięczą się lajkiem, to będzie to ich jedyna aktywność na naszym profilu. Tymczasem im większy % zaangażowania użytkowników, tym lepiej algorytm ocenia daną stronę na Facebooku.

Kampania na polubienia

Bardzo skuteczna i zalecana, by zdobyć pierwszych fanów. Panel reklamowy Facebooka pozwala bardzo precyzyjnie określić grupę docelową za pomocą ustawienia parametrów takich jak miejsce zamieszkania, język, zainteresowania czy zachowania w sieci. Dzięki temu łatwo możemy określić, jacy odbiorcy powinni być zaciekawieni działaniem naszego fanpage i to do nich dotrzeć za pomocą przekazu reklamowego. Koszt za polubienie, w zależności od branży i konkurencji, to zazwyczaj 1-2 zł.

Wtyczka na stronie internetowej

Masz fanpage firmy? Pochwal się tym na swojej stronie internetowej! Obecnie jest wiele rozwiązań, które pozwalają na skuteczne poinformowanie o swojej działalności na Facebooku. Odpowiednie wtyczki czy moduły mogą wyświetlać nawet publikowane posty np. w panelu bocznym. O nowym fanpage może poinformować także za pomocą pop-upa, by zachęcić odwiedzających stronę także do tego, by zostali fanami marki na Facebooku. Pamiętaj – dla Ciebie to okazja, by częściej zasypywać ich treściami związanymi z Twoją marką i budować większe do niej przywiązanie.

Kampania lookalike

Facebook pozwala także na bardziej zaawansowanie kampanie reklamowe. Jedną z nich jest stworzenie grupy lookalike, poprzez wykorzystanie niestandardowych grup odbiorców. Jeśli mamy już dość liczne grono fanów, to możemy stworzyć grupę na ich podobieństwo. Facebook, za pomocą swojego algorytmu, dobierze osoby, które najbardziej przypominają swoimi zachowaniami obecnych fanów. Wówczas kampania na polubienia kierowana do tej grupy ma większe szanse na powodzenia i niski cost per like!

liczba-fanow-facebook

Kupowanie lajków? Nie rób tego!

Odradzamy jednak stanowczo kupowanie fanów na Allegro i innych tego typu portalach. Wówczas to tylko puste liczby, użytkownicy-widmo z krajów azjatyckich, którzy nigdy nie polubią żadnego posta. Takie polubienia w żaden sposób nie przekładają się na sukces marki.

Pamiętaj, że kampania w Facebook Ads to działania zdecydowanie inne niż kupowanie lajków na aukcji internetowej. W pierwszym przypadku sami określamy, jakimi cechami czy zainteresowaniami mają zachowywać się lubiący fanpage. W drugim są to po prostu tanie kliknięcia, bez przełożenia na późniejszą aktywność.

Walcz o nowych fanów na Facebooku, ale pamiętaj też, że nie powinni być oni celem samym w sobie! Postaw na interesujący content i kompleksową strategię działań, a dopiero potem staraj się o jak największą liczbę polubień. Fanów nie tylko trzeba zdobyć, ale też na fanpage utrzymać, a do tego potrzebna jest dobra strategia i jakościowe treści!

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.