Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    content marketing plansza
    Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
    22 maja 2024
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    google
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Framework – co to? Najważniejsze informacje
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Społeczny dowód słuszności w internecie
    Social Proof w e-commerce. Jak go używać? Przykłady i pomysły
    1 grudnia 2023
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Ścieżka zakupowa konsumenta
    Ścieżka zakupowa klienta – jak ją stworzyć? Poznaj nasze rady
    29 stycznia 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Mail powitalny
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Pozytywne opinie w Google – jak je pozyskiwać? 12 sposobów
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Jak pozyskiwać pozytywne opinie w Google?
Responsywnie.pl > Marketing > Pozytywne opinie w Google – jak je pozyskiwać? 12 sposobów
Marketing

Pozytywne opinie w Google – jak je pozyskiwać? 12 sposobów

Natalia Szczur
Data ostatniej aktualizacji: 2023/11/13 o 8:17
Natalia Szczur Opublikowano 13 listopada 2023
11 min
Udostępnij

Według badania przeprowadzonego przez BrightLocal 90% konsumentów czyta opinie o marce, produktach i usługach, zanim odwiedzi daną firmę. Robi to również aż 93% klientów przed skorzystaniem z oferty danej firmy lokalnej. Jeśli internauta sprawdzi informacje na temat Twojej marki i trafi głównie na negatywne komentarze albo nie znajdzie żadnej recenzji, bardzo prawdopodobne, że nie weźmie tej oferty pod uwagę. Zadbaj, aby w wynikach wyszukiwania Google łatwo dało się znaleźć pozytywne opinie. Co zrobić, aby zapewnić ich stały napływ Twojej firmie? Skorzystaj z naszych rad.

Spis treści
Opinie w Google – czym są?Dlaczego warto pozyskiwać pozytywne opinie w Google?Jak zdobyć pozytywne opinie w Google?1. Dbaj o perfekcję2. Poproś o wystawienie opinii po zakupie3. Zachęć do wystawienia recenzji w social mediach4. Zorganizuj konkurs na najlepszą opinię5. Tabliczka z kodem QR w oddziale firmy6. Naklejka z kodem QR7. Korzystaj z narzędzia Google do proszenia o opinię8. Uzyskaj opinie od partnerów i dostawców9. Umieść odnośnik do opinii w Google Maps w sygnaturze maila10. Dodaj link do recenzji Google na Twojej stronie11. Poświęć całą podstronę na opinie Google12. Dodaj wezwanie do wystawienia opinii na stopce stronyPozytywne opinie w Google – która metoda jest najskuteczniejsza?

Opinie w Google – czym są?

Recenzje na temat firm, produktów czy usług są gromadzone przez wiele serwisów. Szczególnie powinny zainteresować Cię opinie publikowane w Profilu Firmy w Google, gdyż to one najbardziej rzucają się w oczy, kiedy wyszukasz informacje na temat danej marki. Po wysłaniu zapytania „Media Markt” wyświetli się panel z danymi dotyczącymi firmy. W wynikach wyszukiwania Google na komputerze wygląda to tak:

Profil Firmy w Google na komputerze
Źródło

Liczba gwiazdek i średnia opinia rzucają się w oczy. To dotyczy komentarzy z Profilu Firmy w Google. Dlatego powinno Ci zależeć, aby były jak najlepsze, a średnia – wysoka. Żeby jednak w ogóle mieć taki profil, najpierw musisz go założyć. Mając go, zwiększasz szanse na zdobycie klientów z wyszukiwarki. Internauta może trafić na wizytówkę Twojej marki w Google Maps lub trzypaku, który wyświetla się w standardowych wynikach wyszukiwania na zapytania lokalne. W każdym przypadku użytkownicy zobaczą, jak oceniana jest marka. Dlatego załóż Profil Firmy w Google i zdobywaj pozytywne opinie.

W wynikach wyszukiwania Google wyświetlają się nie tylko opinie z wizytówki Google Maps. Poniżej często pojawia się średnia ocena w innych serwisach, a także mogą być zacytowane komentarze z sieci.

Opinie - inne serwisy
Źródło

Dlatego warto pozyskiwać pozytywne opinie nie tylko w Profilu Firmy w Google, ale także w innych serwisach. Gdzie jest ich wystawianych najwięcej? Zdecydowanie w wizytówkach Google Maps. Według ReviewTrackers aż 73% znajduje się właśnie tam.

Najpopularniejsza miejsca do pozyskiwania opinii

Źródło

Zerknij poniżej, jak wygląda negatywna opinia w wizytówce Google Maps. Przeważnie internauta wystawia wtedy jedną gwiazdkę i informuje, jaka jest przyczyna takiej recenzji. Może także przyznać Twojej firmie negatywne opinie bez uzasadnienia – wtedy pojawi się wyłącznie liczba gwiazdek.

Przykład negatywnej opinii w Google

Źródło

Natomiast przykładowa pozytywna opinia od zadowolonych klientów wygląda jak poniżej:

Przykład pozytywnej opinii w Google
Źródło

Pozytywne recenzje również nie muszą być uzasadnione. Internauta może wystawić Twojej firmie same gwiazdki. Czy jednak potencjalnych klientów w ogóle interesują recenzje wystawiane przez anonimowych internautów?

Dlaczego warto pozyskiwać pozytywne opinie w Google?

Za pozyskiwaniem pozytywnych recenzji przemawia mnóstwo czynników. Wspomnieliśmy już, jak wielu internautów czyta opinie w sieci. Przeprowadzono wiele badań, które dotyczą tej kwestii – ich wyniki się różnią, ale wnioski pozostają takie same. Według Trustpilot 9 na 10 potencjalnych klientów sprawdza opinie online, zanim złożą zamówienie.

Statystyka wpływu opinii na decyzję o zakupie
Źródło

Z badania przeprowadzonego przez Podium wynika, że 93% internautów podjęło kiedykolwiek decyzję o zakupie na podstawie opinii w sieci.

Decyzja o zakupie na podstawie opinii w internecie
Źródło

Z danych Podium wynika również, że tylko 9% konsumentów rozważyłoby nawiązanie współpracy z firmą, której średnia ocena wynosi 1 lub 2 gwiazdki. Poza tym regularne pozyskiwanie opinii ma wpływ na widoczność Profilu Firmy w Google. Najlepiej, aby komentarze były długie i zawierały słowa kluczowe.

Jak widzisz, pozytywne recenzje mają ogromne znaczenie. Co zrobić, aby zachęcić klientów do ich wystawiania? Możliwe, że realizujesz mnóstwo zamówień, ale i tak Twój Profil Firmy w Google nie wzbogaca się o kolejne opinie. Co zrobić, aby to zmienić?

Jak zdobyć pozytywne opinie w Google?

Realizacja usług na wysokim poziomie czy perfekcyjny proces sprzedaży to zbyt mało, aby zachęcić do wystawiania recenzji. Klienci sami z siebie chętniej wystawiają negatywne opinie niż pozytywne. Co zrobić, aby na Profilu Firmy w Google regularnie pojawiały się nowe komentarze? Masz wiele możliwości!

1. Dbaj o perfekcję

To oczywiście podstawa, na którą składa się wiele elementów. Dopracowany sklep, znakomity kontakt, terminowe dostawy i realizacja usług, doskonałe produkty i obsługa posprzedażowa – długo można wymieniać. Każdy popełnia błędy – staraj się monitorować wszystkie problemy, uwagi i wątpliwości konsumentów, a następnie jak najszybciej je eliminuj. Jeśli klient nie jest zadowolony ze współpracy z Tobą, trudno oczekiwać, że przekonają go jakiekolwiek zachęty do wystawienia pozytywnej opinii. Efekt może być odwrotny do oczekiwanego.

2. Poproś o wystawienie opinii po zakupie

Kiedy klient kupi produkt lub skorzysta z usługi, poproś go o wystawienie recenzji, np. w wizytówce Google Maps. Jak to zrobić? Wyślij e-mail, SMS, zadzwoń albo wręcz kartę z kodem QR. Co, jeśli efektem będą negatywne opinie? One również są cenne dla Twojego biznesu, gdyż na ich podstawie możesz doskonalić ofertę. Wystarczy, że udzielisz profesjonalnej odpowiedzi. Możesz, np. poinformować, że problem został rozwiązany i zaoferować autorowi opinii zniżkę na kolejne zakupy. Według Podium 60% klientów chętniej wystawi recenzję, jeśli o nią poprosisz.

3. Zachęć do wystawienia recenzji w social mediach

Prowadzisz fanpage na Facebooku albo profil w innym serwisie społecznościowym? Poproś obserwujących o wystawienie opinii. Napisz, gdzie chcesz je uzyskać. Nie musi to być tylko Profil Firmy w Google, ale też, np. opinie na Facebooku czy w innych serwisach.

4. Zorganizuj konkurs na najlepszą opinię

To sposób nie tylko na zwiększenie liczby pozytywnych opinii wystawianych przez klientów, ale także na poprawienie ich jakości. Internaucie będzie zależeć na zwycięstwie, a sposobem na to może być długa, merytoryczna opinia. Ten model jest praktykowany przez wiele serwisów. Zdobywają dzięki temu pozytywne opinie w Google, ale także recenzje produktów, które mają ofercie. Na poniższej grafice możesz zobaczyć, jak sklep Media Expert zachęca do wystawiania komentarzy.

Zachęć klientów do napisania opinii
Źródło

5. Tabliczka z kodem QR w oddziale firmy

To rozwiązanie coraz częściej praktykowane w stacjonarnych placówkach przedsiębiorstw. Ustaw tabliczkę z kodem QR i zachętą do wystawiania opinii. Kiedy klient będzie chciał to zrobić, wystarczy, że zeskanuje ten kod i automatycznie przeniesie się do Profilu Firmy w Google. W przypadku marek z branży turystycznej często przekierowuje się na popularne strony branżowe. Tabliczka może wyglądać jak poniżej.

Sposób na zachęcenie do napisania opinii
Źródło

6. Naklejka z kodem QR

Możesz ją umieścić na drzwiach wejściowych do oddziału firmy, na ulotkach, plakatach, a także przesyłanych paczkach. Oceń, które miejsce będzie optymalne. Jeśli prowadzisz restaurację, kod QR możesz nadrukować w menu. Oczywiście po jego zeskanowaniu klient powinien się przenieść do profilu w Google Maps.
Naklejka z kodem QR do opinii
Źródło

7. Korzystaj z narzędzia Google do proszenia o opinię

Taką możliwość daje Ci wizytówka w Google Maps. Możesz zaprosić klientów do wystawiania opinii e-mailem, przez Facebooka lub za pomocą komunikatora. W wiadomości znajdzie się skrócony link do strony, na której da się wystawić komentarz.

Udostępnij klientom link do opinii w Google
Źródło

8. Uzyskaj opinie od partnerów i dostawców

Możesz prosić o pozytywne komentarze nie tylko klientów. Opinie od dostawców i partnerów pokazują, jak wygląda współpraca z Tobą. Jeśli nie chcesz się bezpośrednio zwracać z prośbą o recenzję, wystaw ją jako pierwszy. Być może partner odpowie pozytywnym komentarzem.

9. Umieść odnośnik do opinii w Google Maps w sygnaturze maila

Może to być świetny i skuteczny sposób, dzięki któremu pozyskasz pozytywne recenzje od klientów bez proszenia o nie. Dodaj w sygnaturze odnośnik do Profilu Firmy w Google, ale też CTA (wezwanie do działania). Może to być na przykład:

Czy pomogliśmy Ci? Jeśli tak, pomóż innym nas znaleźć. Wystaw nam recenzję w Google!
Zadowolony z [Nazwa firmy]? Zostaw recenzję tutaj.
Poinformuj innych o [Nazwa firmy].

Często komunikujesz się z klientami e-mailem? Dzięki odpowiedniej sygnaturze możesz pozyskać wiele opinii!

10. Dodaj link do recenzji Google na Twojej stronie

Internauci, którzy chcą wystawić opinię, mogą rozpocząć poszukiwania od Twojej witryny. Umieść na niej odnośnik do recenzji Google, pamiętaj o jasnym wezwaniu do działania, aby klient miał pewność, gdzie zostanie przekierowany. Często taki odnośnik pojawia się w zakładce o firmie albo z danymi kontaktowymi, a niektóre firmy wstawiają go nawet na każdej podstronie. Przykład zastosowania takiego rozwiązania znajduje się na poniższej grafice:

Odnośnik do opinii w Google
Źródło

11. Poświęć całą podstronę na opinie Google

Możesz skorzystać z wtyczki, np. do systemu WordPress, dzięki której wyświetlisz opinie na stronie. Podobne znajdziesz w przypadku innych popularnych systemów CMS. Z jednej strony ich dostępność może motywować internautów do zakupu, a z drugiej – inspirować do wystawienia opinii.

Wtyczka do opinii w Google

12. Dodaj wezwanie do wystawienia opinii na stopce strony

Być może znajdują się tam już ikony social media, którymi zachęcasz do obserwowania Twoich profili. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby trafił tam także odnośnik zachęcający do wystawienia opinii w Google. Koniecznie umieść na grafice wezwanie do działania, z którego musi jasno wynikać, jaki efekt spowoduje jego kliknięcie. Przykład takiego rozwiązania znajduje się na poniższej grafice:

Prośba o opinię w stopce strony
Źródło

Pozytywne opinie w Google – która metoda jest najskuteczniejsza?

Z badania przeprowadzonego przez BrightLocal wynika, że najbardziej zachęca prośba o wystawienie recenzji wysłana e-mailem, ale niewiele gorszy wynik ma m.in. osobista prośba. Oczywiście możesz korzystać z wielu metod i analizować, która daje Ci najlepsze wyniki.

Badanie, która metoda jest najskuteczniejsza
Źródło

Czy warto zdobywać opinie od klientów? Zdecydowanie tak. Pozytywne recenzje w sieci pomogą Ci rozwinąć biznes i jeszcze lepiej spełniać oczekiwania odbiorców.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Natalia Szczur
Natalia Szczur
Fanka języka: prostego, poprawnego i korzyści. Od ponad dwóch lat tworzy strategie content marketingowe oraz pisze artykuły branżowe o SEO, UX i analityce.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?