Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    UTM link
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Rich snippets
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    skanowanie strony www pod kątem wirusów
    Skanowanie strony www pod kątem wirusów. Darmowe narzędzia
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    lead generation - jak generować leady sprzedażowe
    Lead generation, czyli jak generować leady sprzedażowe
    5 maja 2023
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Co to jest CRM?
    Co to jest system CRM? Definicja i przykłady
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    podpisanie umowy z aniołem biznesu
    Anioł biznesu – kim jest i jak go pozyskać?
    5 maja 2023
    pomysł na biznes
    Skąd wziąć pomysł na biznes?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: YouTube czy Vimeo – która platforma będzie lepsza dla Twojej firmy?
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Co wybrać dla firmy - YouTube czy Vimeo?
Responsywnie.pl > Blog > Marketing > YouTube czy Vimeo – która platforma będzie lepsza dla Twojej firmy?
Marketing

YouTube czy Vimeo – która platforma będzie lepsza dla Twojej firmy?

Data ostatniej aktualizacji: 2023/08/16 o 9:00
Opublikowano 3 sierpnia 2021
10 min
Udostępnij

Wideo content marketing odgrywa coraz większą rolę w promocji działań firmy. Do tego celu najczęściej wykorzystywany jest YouTube, tymczasem warto zapoznać się z możliwościami alternatywnej platformy Vimeo. Czym się różnią oba serwisy, który jest lepszy? Sprawdzamy.

Spis treści
Filmy wideo – dlaczego są pomocne w biznesie?Vimeo vs. YouTube – porównanieLimit przesyłania danychZasięgEdycjaKosztyJakość wideoLive streamingOptymalizacjaResponsywnośćKampanie reklamowePrywatnośćReklamyYouTube i Vimeo – co wybrać?

Filmy wideo – dlaczego są pomocne w biznesie?

Materiały wideo zaczynają natomiast odgrywać coraz większą rolę w marketingu, co jest spowodowane m.in. zmianą zachowań użytkowników, którzy wolą coś obejrzeć, niż o tym czytać. Taka forma jest z pewnością dużo bardziej atrakcyjna i budząca zaangażowanie.

Przewiduje się, że do 2022 r. content wideo będzie generował 82% całego ruchu w sieci – to 15 razy więcej niż jeszcze w 2017 r. Dlatego uwzględnienie takich działań w swojej strategii marketingowej wydaje się warte rozważenia. Jeśli już podejmiesz decyzję, że filmy wideo to jest to, czego potrzebuje Twoja firma, potrzebna okaże się odpowiednia platforma do ich hostowania. YouTube to bez wątpienia gigant, ale mający swoje wady. Vimeo jest mniejsze, ale pod niektórymi względami przewyższa swojego konkurenta.

Vimeo vs. YouTube – porównanie

Porównajmy zatem najważniejsze aspekty obu platform. Co sprawdzi się lepiej – YouTube czy Vimeo?

Limit przesyłania danych

Zarówno YouTube, jak i Vimeo mają swoje zasady dotyczące ilości treści wideo możliwej do przesłania. Ta pierwsza pozwala na przesyłanie nieograniczonej ilości filmów, ale nietrwających dłużej niż 15 minut. Dopiero po zweryfikowaniu konta Google mogą one liczyć więcej niż kwadrans. Maksymalny rozmiar przesyłanego wideo to maksymalnie 256 GB lub 12 godzin – o tym, co zostanie uwzględnione, decyduje, która wartość okaże się ostatecznie mniejsza. Na YouTubie można co prawda znaleźć dłuższe filmy, ale zostały one opublikowane w czasie, gdy obowiązywały inne zasady publikacji wideo.

Platforma Vimeo rządzi się innymi zasadami w zależności od wybranego planu cenowego, więc w tym przypadku „widełki” są bardziej odczuwalne dla użytkownika. Prezentują się one następująco:

  • bezpłatnie można korzystać z Vimeo, gdy przesyłasz 500 MB tygodniowo, ale maksymalnie do 25 GB rocznie,
  • wariant Vimeo Plus pozwala na publikację materiałów wideo wielkości 5 GB tygodniowo, ale nie więcej niż 250 GB rocznie,
  • Vimeo Pro umożliwia wrzucanie filmów o wielkości 20 GB tygodniowo, ale nie więcej niż 1TB rocznie,
  • wariant Biznes nie ma żadnych limitów tygodniowych, w skali roku nie może to być więcej niż 5 TB,
  • niedawno pojawił się również wariant Vimeo Premium zapewniający 7 TB przestrzeni hostingującej.

Zasięg

Publikując filmy wideo, wszystkim zależy, aby dotarły one do jak największej liczby osób. Pod tym względem YouTube ma wyraźną przewagę. Korzysta z niego miliard użytkowników, czyli co trzeci internauta. Nie bez znaczenia jest również to, że stanowi własność Google’a, a niemal wszystkie telefony z Androidem mają już fabrycznie zainstalowaną aplikację YouTube.

Z Vimeo korzysta mniejsza liczba użytkowników, bo 170 milionów, ale społeczność ta cały czas rośnie. To miejsce zrzeszające kreatywnych twórców treści wideo. Atutem platformy jest również możliwość przyłączenia się do różnych grup, a jej zawartość w zależności od ustawień może być dostępna tylko dla jej członków. Vimeo pozwala wyszukiwać filmy, osoby, grupy i kanały, a powiązane treści wyświetlają się w pasku bocznym, ale nie są one tak widoczne jak w serwisie YouTube.

Edycja

YouTube i Vimeo na polu edycji są konkurencyjne – obie platformy oferują liczne rozwiązania. YouTube pozwala tworzyć filmy z wcześniej przesłanych filmów czy zdjęć. Proces edycji jest łatwy i intuicyjny. Bez problemu można dodać do wideo napisy, podpisy czy linki.

Z kolei możliwości edycji w Vimeo są bardziej ograniczone, ale wszystko, czego potrzebujesz do edycji, z pewnością znajdziesz – dodawanie tytułu, opisu, kategorii, tagu i oceny odbiorców. Nie dodasz natomiast klikalnych linków do swoich filmów. A sporym ułatwieniem okaże się zastąpienie starszego filmu nowszą wersją (na przykład gdy w wideo pojawił się błąd lub nieaktualne informacje) bez wpływu na statystyki czy strukturę adresu URL. Taka funkcja nie jest natomiast dostępna na stronie YouTube.

Koszty

YouTube jest bezpłatny, również dla firm, ponieważ dochód przynoszą mu wpływy z reklam wyświetlanych na pasku bocznym oraz w odtwarzaczu wideo. Dopiero płatna subskrypcja YouTube Premium pozwala oglądać filmy bez reklam. To koszt 23,99 zł miesięcznie. Z kolei Vimeo zarabia, udostępniając „hosting” dla filmów, dzięki czemu usługa ta jest wolna od reklam. Plany cenowe platformy wahają się od 23 do 245 zł miesięcznie przy rocznym abonamencie. Vimeo Basic (darmowa wariant) ma dość ograniczone funkcje, więc może okazać się niewystarczający.

Jakość wideo

Jeżeli chodzi o jakość zamieszczanych filmów, to bezkonkurencyjnym zwycięzcą jest Vimeo. Wideo publikowane na platformie jest wyraźne, niemal takiej samej jakości jak oryginał. Tymczasem filmy wrzucane na YouTube tracą wiele na jakości, są rozmazane, „rozpikselowane”. Przewaga Vimeo nie dotyczy wyłącznie obrazu, ale również dźwięku. Platforma obsługuje 320 kb/s. Jest jednak pewne „ale”. Wyższa jakość wiąże się z koniecznością subskrypcji płatnego planu.

Live streaming

Zasadniczo zarówno YouTube, jak i Vimeo pozwalają na prowadzenie transmisji na żywo. Jednak na pierwszej platformie zrobisz to bezpłatnie, gdy z kolei na Vimeo będzie to możliwe dopiero po wykupieniu odpowiedniego wariantu (Premium). Tutaj jednak możesz nagranie live streamingu otrzymać w wyższej jakości oraz z funkcją edycji przed publikacją.

Optymalizacja

Optymalizacja dotyczy nie tylko stron internetowych, ale również filmów wideo, więc jeżeli zależy Ci na materiałach, które będą się także dobrze pozycjonować, przewagę ma YouTube. Nic dziwnego, ponieważ należy do światowego giganta Google’a, dlatego tworzenie filmów poradnikowych, odpowiadających na zapytania użytkowników, np. „jak zrobić tartę”, sprawi, że pojawią się one nie tylko bezpośrednio w wynikach wyszukiwania YouTube, ale jest szansa, że trafią również na listę wyników w wyszukiwarce Google, ponieważ promuje ona treści pochodzące z YouTube’a.

Responsywność

Filmy, które trafiają na platformę YouTube czy Vimeo, są z automatu optymalizowane, tak aby wyświetlały się poprawnie na urządzeniach mobilnych. Jednak pod tym względem większe możliwości i zasięg oferuje YouTube – 70% jego wszystkich wyświetleń pochodzi właśnie z mobile’a. Co więcej, aplikacja mobilna jest lepsza nawet od tej należącej do serwisu Netflix. Zatem „pojedynek” na responsywność wygrywa YouTube.

Kampanie reklamowe

Jeżeli zależy Ci na płatnej promocji swoich filmów, nie masz raczej wyboru i musisz wybrać platformę YouTube, ponieważ Vimeo nie przewiduje płatnych kampanii reklamowych. Na YouTubie znajdziesz zaawansowane możliwości reklamowe przyjazne dla użytkownika oraz dedykowane wsparcie eksperta. Warunek? Należy wydawać dziennie 10 dolarów na reklamy.

Prywatność

Choć wrzucamy na ogół filmy po to, aby miały jak największy oddźwięk, to nie zawsze chcemy, aby wszystkie treści były dostępne dla wszystkich. Tak może być w przypadku sprzedaży kursów online, wówczas prawdopodobnie nie będziesz chciał dzielić się swoim know-how bez ograniczeń.
Na YouTubie można ustawić trzy tryby prywatności:

  • publiczny – wideo jest dostępne dla każdego. Bez problemu można je wyszukać i obejrzeć.
  • niepubliczny – filmy nie pojawią się w wyszukiwarce YouTube, może je obejrzeć tylko osoba posiadająca link.
  • prywatny – wideo jest widoczne tylko dla wybranych użytkowników.

Poza tym YouTube umożliwia również wyłączenie funkcji dodawania komentarzy do filmów czy zamieszczania ich na innych stronach internetowych.
Tymczasem platforma Vimeo jest bardziej pomocna, jeżeli chodzi o prywatność. Oprócz tego, że filmy można ustawiać jako prywatne, publiczne czy niepubliczne, można je udostępniać tylko tym osobom, które są przez Ciebie obserwowane. Jeżeli korzystasz z płatnego planu, możesz także zezwolić na osadzanie filmów wyłącznie w obrębie własnej strony internetowej. Co więcej, Vimeo pozwala również na zabezpieczenie dostępu do materiałów hasłem. Wówczas ich obejrzenie będzie możliwe dopiero po jego wpisaniu.

Porównanie YouTube i Vimeo pod względem prywatności pozwala stwierdzić, że to ta druga platforma jest skuteczniejsza i daje większe pole do manewru.

Reklamy

To, co często irytuje przeciętnych użytkowników Internetu, to reklamy uniemożliwiające swobodne oglądanie filmów w serwisie. Jeżeli chcesz się pozbyć tego problemu, powinieneś wybrać Vimeo, które na razie nie zezwala na reklamy. Z kolei umieszczając wideo na stronie YouTubie, jest bardzo prawdopodobne, że przed jego odtworzeniem, wyświetli się reklama bądź reklamy.

YouTube i Vimeo – co wybrać?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, co jest lepsze – YouTube czy Vimeo. Każda platforma ma wady i zalety. Dlatego najlepiej określić swoje cele biznesowe. Jeżeli zależy Ci na kreatywnej społeczności lub nieskazitelnej jakości wideo, Vimeo będzie lepsze, natomiast w przypadku chęci sprzedaży poprzez wideo lub optymalizacji pod SEO, to skuteczniejszym rozwiązaniem okaże się YouTube.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 1

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
Video marketing – jak robić to skutecznie?
User Flow, czyli jak ścieżka użytkownika wspiera UX?
Redakcja 16 sierpnia 2023 3 sierpnia 2021
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?