Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    UTM link
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Jak uniknąć duplikacji treści?
    Czym jest duplikacja treści – czy należy z nią walczyć?
    25 marca 2024
    Rich snippets
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    skanowanie strony www pod kątem wirusów
    Skanowanie strony www pod kątem wirusów. Darmowe narzędzia
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    sklep na shopware
    Shopware – co to jest i jak zacząć?
    31 października 2023
    Karty produktów
    Idealna karta produktu – jak ją stworzyć? Przykłady i pomysły
    5 października 2023
    lead generation - jak generować leady sprzedażowe
    Lead generation, czyli jak generować leady sprzedażowe
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    podpisanie umowy z aniołem biznesu
    Anioł biznesu – kim jest i jak go pozyskać?
    5 maja 2023
    Marka osobista
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Konto firmowe na TikToku
Responsywnie.pl > Social media > Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
Social media

Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?

Natalia Szczur
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:20
Natalia Szczur Opublikowano 7 marca 2023
11 min
Udostępnij

Zainteresowanie aplikacją TikTok rośnie w imponującym tempie. Serwis społecznościowy, umożliwiający dodawanie krótkich materiałów wideo, ma już ok.1,5 mld użytkowników na całym świecie. Z tego względu warto uwzględnić tę aplikację w działaniach marketingowych. Jak ją wykorzystać? Jak założyć konto firmowe?

Spis treści
Popularność TikToka w Polsce i na świecieJak działają algorytmy TikToka?TikTok a Instagram, YouTube, Facebook – najważniejsze różniceFacebookInstagramYoutubeTikTokCzym jest konto biznesowe na TikToku?Kiedy zdecydować się na konto firmowe?Zalety posiadania profilu firmowego na TikTokuJak założyć konto firmowe na TikToku?Konfiguracja konta biznesowego na TikToku – o tych elementach pamiętaj!Jak dobrać hasztagi do swojej działalności?Prowadzenie konta PRO na TikToku – czy to się opłaca? Podsumowanie

Popularność TikToka w Polsce i na świecie

Co ciekawe, TikTok ma najwięcej użytkowników w Stanach Zjednoczonych, gdzie wywołuje wiele kontrowersji. Od lat mówi się o możliwości blokady korzystania z tego serwisu, co jak na razie nie doszło do skutku. Ponad 140 mln użytkowników – to robi wrażenie!Użytkownicy TikToka

Źródło: Oberlo

Według danych Gemius z TikToka korzysta już ponad 13 mln internautów w Polsce. Czy można zatem wykorzystać serwis w kontekście sprzedażowym i zwiększyć dzięki niemu przychody firmy? Tutaj mogą zainteresować Cię inne dane. Około 8% polskich internautów robi zakupy online przez TikToka. Może się to wydawać niewiele na tle innych serwisów społecznościowych, ale jednak istnieje tu potencjał sprzedażowy.
Użytkownicy TikToka

Źródło: Raport E-commerce w Polsce 2022

Część właścicieli firm twierdzi, że prowadzenie konta firmowego na TikToku nie ma sensu, bo odbiorcami ich produktów nie są nastolatki. Tymczasem z raportu OpenMobi wynika, że najwięcej użytkowników serwisu ma od 18 do 24 lat.

Jak działają algorytmy TikToka?

Algorytm TikToka jest uważany przez część specjalistów za wielką tajemnicę. Działa niewiarygodnie skutecznie i jest strzeżoną tajemnicą, podobnie jak to wygląda w przypadku innych popularnych social mediów. Algorytmowi TikToka niewiele trzeba, aby poznać Twoje preferencje. Wystarczy, że obejrzysz kilkanaście filmów i wtedy system wie, co Cię interesuje.

Według różnych specjalistów algorytm TikToka bierze pod uwagę takie kwestie jak:

  • Wyszukiwania – aplikacja sprawdza, czego szukasz i jakie pozycje klikasz, kiedy zobaczysz listę propozycji.
  • Ustawienia konta – chodzi o podane zainteresowania, model telefonu, z którego korzystasz, ustawienia regionalne, język telefonu.
  • Twoja aktywność – algorytm sprawdza, jakie obserwujesz konta, gdzie dodajesz komentarze, i które materiały lubisz. Bierze pod uwagę, jakie treści dodajesz i udostępniasz, czy dany film oglądasz do końca i ile średnio poświęcasz na to czasu. Istotne jest również, które materiały oceniasz jako mało interesujące.

TikTok a Instagram, YouTube, Facebook – najważniejsze różnice

Wydawać by się mogło, że w sieci nie ma miejsca dla wielu serwisów społecznościowych. Tymczasem Polacy chętnie korzystają z różnych tego typu witryn, utrzymując aktywność na różnych platformach. Według badania CBOS w 2022 roku 72% użytkowników internetu deklarowało, że mają konto w jakimś serwisie social media.

Facebook

Poszczególne serwisy społecznościowe pod wieloma względami są podobne, ale jednak się różnią. Facebook jest dosyć uniwersalny. Korzystają z niego użytkownicy w różnym wieku. Internauci publikują teksty, zdjęcia, materiały wideo. Pojawiają się zarówno eksperckie treści marek, jak i prywatny content. Część firm nie ma własnej strony, a prowadzi wyłącznie fanpage na Facebooku. Serwis jest skierowany do zwykłych użytkowników, a także firm, które działają w branży B2C, jak i B2B.

Instagram

Powstał głównie z myślą o korzystających ze smartfonów. Służy do dzielenia się filmami i zdjęciami. Konta w serwisie mają także znane osoby: celebryci, aktorzy czy sportowcy. Tradycyjne opisy materiałów są zastąpione na Instagramie #hashtagami. Możesz korzystać z różnych narzędzi do edycji zdjęć i filtrów. Jednym z kluczowych rozwiązań są tutaj InstaStory, czyli relacje, które działają na podobnej zasadzie jak na FB, ale cieszą się większą popularnością. Swoje profile na Instagramie prowadzą również firmy, niemniej nie jest to serwis dla marek z każdej branży.

Youtube

Serwis daje oczywiście możliwość dodawania filmów, ale o innym charakterze niż na TikToku. Jest wiele śmiesznych materiałów, ale przede wszystkim takie, które przekazują wiedzę. To także skróty rozgrywek sportowych i transmisje na żywo. Swoje kanały prowadzą znane osoby, ale także twórcy, którzy stali się popularni dzięki aktywności na Youtube.

TikTok

TikTok skupia się na krótkich filmikach, opisujących śmieszne sytuacje czy prezentujące jakiś taniec. Jak już wiesz, algorytm dopasowuje materiały do Twoich preferencji, dlatego po pewnym czasie widzisz materiały analogiczne do dotychczas przeglądanych filmów. TikTok nie koncentruje się na zdjęciach ani treści – kluczowe są filmy, trwające przeważnie kilkadziesiąt sekund. Jednym z ciekawszych rozwiązań jest stworzenie duetu ze znanym twórcą. Serwis umożliwia uzyskanie znakomitych zasięgów.

Na czym polegają kluczowe różnice? Na materiałach, które są udostępniane, oraz formatach, z których można korzystać, ale nie tylko. TikTok skupia się na krótkich filmach. Ponadto serwisy różnią się grupą odbiorców. Na FB konto biznesowe ma sens w przypadku większości działalności, ale na TikToku czy Instagramie już nie do końca. Poszczególne serwisy skupiają się na różnych celach. Na pewno TikTok jest bardziej humorystyczny i luźniejszy od pozostałych serwisów.

Czym jest konto biznesowe na TikToku?

Na TikToku możesz założyć konto prywatne i firmowe. Co ciekawe, materiały w serwisie możesz przeglądać nawet bez logowania. Masz do wyboru dwa rodzaje kont – osobiste/twórcy oraz konto biznesowe. Ostatnie przeznaczone jest oczywiście dla marek. Jest bezpłatne, a Ty zyskujesz dostęp do analityki, którą możesz pobierać, oraz bardziej zaawansowanych funkcji niż na koncie osobistym.

Uwaga: możesz zmienić konto biznesowe i bez problemów wrócić później do osobistego. Opcję zmiany znajdziesz w Ustawieniach.

Konto firmowe

Kiedy zdecydować się na konto firmowe?

Chcesz promować markę? Konto biznesowe na TikToku to dobry wybór dla firm z różnych branż. Widzisz w tym serwisie potencjał, by dotrzeć do odbiorców Twoich produktów? Sprawdź, czy działa już na nim konkurencja. Jakie odnosi wyniki? Czy jej materiały cieszą się zainteresowaniem?

Oczywiście złe rezultaty nie oznaczają, że Tobie się nie powiedzie. Załóż konto firmowe, ustaw zdjęcie profilowe, zacznij dodawać materiały. Przeglądaj dane analityczne i analizuj wyniki. Udoskonalaj dodawany content, obserwuj skuteczność różnego typu materiałów. Docieraj do użytkowników z takimi treściami, które ich interesują. Wnioski z czasem przyjdą same.

Zalety posiadania profilu firmowego na TikToku

Wybierz konto biznesowe – ma ono wiele zalet. Zaliczamy do nich:

  • Możliwość połączenia z zewnętrznymi platformami zarządzania mediami społecznościowymi, takimi jak Moyens I/O. Dzięki nim możesz np. planować treści.
  • Opcję zweryfikowania konta – czego efektem jest otrzymanie plakietki, większe zaufanie użytkowników TikToka i lepsza widoczność na platformie.
  • Dostęp do narzędzi reklamowych – dzięki nim możesz przede wszystkim zwiększyć liczbę obserwujących.
  • Więcej analityki – pozyskasz kluczowe informacje np. o tym, jak na Twój profil trafili użytkownicy.

Jak założyć konto firmowe na TikToku?

Wiesz już, co daje konto biznesowe na TikToku, zatem przejdź do jego założenia. Profil jest bezpłatny, tak samo jak osobisty. Żeby założyć konto firmowe:

1. Wejdź na stronę TikToka lub zaloguj się do aplikacji TikTok. Wybierz opcję „Zaloguj”. TikTok daje Ci kilka możliwości rejestracji. Możesz skorzystać z profilu założonego w innym serwisie lub założyć konto firmowe na podstawie adresu e-mail lub numeru telefonu.
Rejestracja konta biznesowego
2. Platforma przy rejestracji nie pyta, czy chcesz założyć konto firmowe, czy prywatne. Udało się zalogować? Jeśli tak, przejdźmy do tego, jak założyć konto biznesowe na TikToku? Kliknij ikonę Twojego profilu w prawym, górnym rogu.
Zarejestrowanie konta firmowego
3. Z wyświetlonych opcji wybierz „Ustawienia”.
Ustawienia TikTok
4. Przewiń wyświetlone opcje do samego dołu, gdzie znajdziesz możliwość włączenia „Konta biznesowego”.
Włączenie konta biznesowego TikTok
5. Na kolejnej stronie aplikacja TikTok wyświetli Ci spis zalet, jakie ma konto PRO. Wybierz kategorię dla Twojej marki i gotowe! Kliknij „Zostań firmą”, a dzięki temu włączysz konto PRO.
Kategorie na TikToku

Konfiguracja konta biznesowego na TikToku – o tych elementach pamiętaj!

Masz już konto PRO? Wprowadź zatem najważniejsze informacje i skonfiguruj profil. Jak to zrobić? To zależy, jakie zmiany chcesz wprowadzić:

  • Zmiana nazwy konta – w takim przypadku wybierz „Edytuj profil” obok zdjęcia profilowego. Pamiętaj, że możesz ją zmienić tylko raz na 30 dni.

Nazwa użytkownika TikTok

  • Zmień zdjęcie profilowe – również wybierz „Edytuj profil”. Kliknij ikonę ołówka, która znajduje się na zdjęciu profilowym. Wybierz odpowiednią grafikę, a następnie kliknij „Zapisz”.

Edytowanie profilu Tik Tok

  • Wypełnij biografię – to kolejna opcja, którą zobaczysz w edycji profilu. Masz do wykorzystania 80 zzs. Komunikat pojawi się w profilu pod informacją o liczbie obserwujących.
  • Dodaj link do Twojego sklepu/bloga/strony – ta opcja jest dostępna, jeśli masz powyżej 1000 obserwujących. Kiedyś wystarczyło posiadać konto firmowe, ale ze względu na dużą ilość spamu aplikacja TikTok zmieniła zasady. Wróć do umieszczenia linka, kiedy będziesz mieć odpowiednią liczbę obserwujących.

Jak dobrać hasztagi do swojej działalności?

Media społecznościowe często dają możliwość korzystania z hasztagów i tak samo jest w przypadku aplikacji TikTok. Kiedy dodajesz film, masz pole na opis – 150 zzs do wykorzystania.
Hasztagi Tik Tok
W tym polu możesz dodać opis albo właśnie hasztagi. Hasztagi nie są w aplikacji TikTok tak popularne jak na Instagramie. Jak je dobrze dobierać?

Zwróć uwagę, jak TikTok porządkuje wyświetlane filmy. Na górze wyników pojawiają się najpopularniejsze materiały, które mają największą liczbę polubień i są angażujące dla użytkowników. Jeśli umieścisz nowy film i postawisz na bardzo popularny hasztag, to możliwe, że materiał pojawi się bardzo nisko w wynikach i mało kto do niego dotrze. Dlatego lepiej wybieraj mniej popularne. Jak je wybrać?

Sprawdź, z jakich hasztagów korzystają inne filmy z Twojej niszy. Porównaj ich popularność – nie wybieraj najczęściej wykorzystywanych, tylko te rzadziej używane. Wtedy zwiększysz szanse na duże zainteresowanie materiałem. W przyszłości pomyśl natomiast o własnym hasztagu – być może uda się go wypromować?

Wykorzystaj również narzędzia do śledzenia i wyszukiwania najlepszych hashtagów. Chodzi o takie jak: Brand24, RiteTag, Keyhole, Hashtagify, Twubs.

Prowadzenie konta PRO na TikToku – czy to się opłaca? Podsumowanie

Nie wszystkie serwisy społecznościowe przynoszą korzyści każdemu biznesowi. Oceń, czy konto PRO na TikToku może Ci pomóc w komunikacji z klientami i znajdowaniu nowych. Popularność tego serwisu będzie zapewne rosła. Jeśli widzisz na nim swoją grupę docelową, nie pomijaj aplikacji w działaniach marketingowych.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
Dark post – czym jest i czy warto go stosować?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Natalia Szczur
Natalia Szczur
Fanka języka: prostego, poprawnego i korzyści. Od ponad dwóch lat tworzy strategie content marketingowe oraz pisze artykuły branżowe o SEO, UX i analityce.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?