Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Gemini od Google: wszystko, co musisz wiedzieć o nowym modelu językowym
    19 stycznia 2025
    Od pomysłu do sukcesu: wprowadzanie nowego produktu na rynek
    6 stycznia 2025
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    UTM link
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Jak uniknąć duplikacji treści?
    Czym jest duplikacja treści – czy należy z nią walczyć?
    25 marca 2024
    Rich snippets
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    skanowanie strony www pod kątem wirusów
    Skanowanie strony www pod kątem wirusów. Darmowe narzędzia
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    sklep na shopware
    Shopware – co to jest i jak zacząć?
    31 października 2023
    Karty produktów
    Idealna karta produktu – jak ją stworzyć? Przykłady i pomysły
    5 października 2023
    lead generation - jak generować leady sprzedażowe
    Lead generation, czyli jak generować leady sprzedażowe
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    podpisanie umowy z aniołem biznesu
    Anioł biznesu – kim jest i jak go pozyskać?
    5 maja 2023
    Marka osobista
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Zewnętrzny i wewnętrzny employer branding, czyli wizerunek firmy
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
employer branding
Responsywnie.pl > Biznes > Zewnętrzny i wewnętrzny employer branding, czyli wizerunek firmy
Biznes

Zewnętrzny i wewnętrzny employer branding, czyli wizerunek firmy

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:32
Paulina Szewczyk Opublikowano 16 sierpnia 2018
6 min
Udostępnij

Nadeszły czasy pracowników. I nic nie zapowiada, by miało się to zbyt szybko zmienić! Teraz to oni przebierają w ofertach jak w rękawiczkach i szukają tej, która ma największy dla nich potencjał. Liczą się już nie tylko aspekty finansowe, ale także benefity pozapłacowe i ścieżka rozwoju w ramach firmy. O sukcesie rekrutacji decyduje często także employer branding. Z czym związane jest to pojęcie? Jak dbać o zarówno o wewnętrzny jak i zewnętrzny employer branding w swojej firmie?

Spis treści
Co to jest employer branding?Dlaczego zewnętrzny employer branding jest ważny?Kto zajmuje się employer brandingiem?Czy warto zadbać o employer branding?Wewnętrzny employer branding

Co to jest employer branding?

Employer branding to słowo, które póki co nie ma odpowiednika w języku polskim. Uznawany jest za narzędzie marketingu, które wiąże się z budowaniem przez przedsiębiorstwo pozytywnego wizerunku jako pracodawcy oraz tworzenie odpowiednich warunków do rozwoju pracowników. Dlatego też można go podzielić na employer branding wewnętrzny, skupiony wokół obecnej kadry pracowniczej, jak i zewnętrzny, nastawiony na wizerunek wśród potencjalnych pracowników. Oba ze sobą współgrają i tworzą komplementarną całość, składająca się na zewnętrzny wizerunek firmy jako pracodawcy.

Dlaczego zewnętrzny employer branding jest ważny?

Do tej pory firmy traktowały ten temat bardziej jako ciekawostkę niż poważny problem, wpływający na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Jednak wraz z rozwojem rynku, zmienia się także podejście do kwestii zatrudnienia. Dlaczego?

Przede wszystkim bezrobocie w Polsce, szczególnie w dużych ośrodkach miejskich, regularnie maleje. Coraz więcej jest ofert pracy, coraz mniej chętnych by się jej podjąć. Nawet korporacje, z korzystnymi warunkami finansowymi, mają problem z nowymi pracownikami czy też z utrzymaniem obecnej kadry. Dlatego z rynku pracodawcy robi się powoli rynek pracownika, kiedy to przedsiębiorcy muszą zabiegać o zainteresowanie jednostki. Ta diametralna zmiana ma ogromny wpływ na rozwój zagadnienia zewnętrznego employer brandingu.

Zewnętrzny employer branding

Większe trudności pojawiają się przede wszystkim w kontekście utrzymywania pracowników w jednym miejscu pracy. Jeśli firm jest wiele, a możliwości szukania pracy jeszcze więcej (chociażby headhunterzy na LinkedIn dbają o to, by pracownicy znali swoją wartość), to specjaliści chcą się nieustannie rozwijać i chętnie szukają nowych wyzwań. Z kolei dla firmy wyzwaniem jest, by zbudować zgrany zespół, który rzeczywiście pracuje w niezmienionym składzie przez kilka lat. To przecież także ważny aspekt przy negocjacjach z klientem – „tak, nad tym projektem będzie pracował nasz doświadczony i zgrany zespół, który pracuje ze sobą od lat”. Ile firm może tak o sobie powiedzieć?

Kto zajmuje się employer brandingiem?

Niektóre, większe firmy, wprowadzają osobne stanowisko dla osoby, która dba tylko o employer branding. Powstają też agencje digitalowe, które skupiają swoje działania wokół tego zagadnienia i dbają o wizerunek swoich klientów z zakresie bycia pracodawcą.

O employer branding często dba także właściciel. Szczególnie w mniejszych firmach, gdzie zakres obowiązków jest dość szeroki. Sama kwestia tego, jak traktowany po rozmowie jest kandydat, wpływa na wizerunek pracodawcy. Czy rekrutant dostał feedback? Czy ogłoszenie było przygotowane profesjonalnie? Jak przebiegała rozmowa? To wszystko małe rzeczy, które składają się na całość zewnętrzny employer branding.

employer branding a pracownicy

Czy warto zadbać o employer branding?

Oczywiście! Przede wszystkim masz szansę wyprzedzić konkurencje, bo to wciąż nie jest popularna taktyka w polskim biznesie. Wiąże się to jednak z wieloma innymi, krótkotrwałymi i długotrwałymi korzyściami dla przedsiębiorstwa.

Przede wszystkim o sukcesie firmy w dużej mierze decydują pracownicy. Możesz być świetnym szefem, który doskonale zarządza zespołem, ale nie dasz rady pracować za wszystkich. W pewnym momencie zaczniesz potrzebować specjalistów, którzy wesprą Cię swoimi umiejętnościami oraz doświadczeniem. Jeśli Twoja marka nie ma wizerunku wiarygodnego i rzetelnego pracodawcy, to będzie Ci ciężej ich pozyskać.

Wewnętrzny employer branding

Ścieżka rozwoju to dla pracowników także ważna kwestia. Nie zawsze pieniądze decydują o odejściu z obecnej pracy, często jest to brak możliwości rozwoju czy monotonia przy wykonywaniu codziennych zadań. Warto zadbać o to, by pracownik wiedział, co może osiągnąć. Regularne rozmowy na temat wizji przyszłości firmy i tego, gdzie widzi siebie pracownik w perspektywie kilku miesięcy, znacząco pomaga przywiązać pracownika do firmy, a także wpoić mu wartości marki.

Wewnętrzny employer branding

Wewnętrzny employer branding jest o tyle ważny, że zatrzymanie pracownika pozwala wiele zaoszczędzić. Nawet jeśli wiąże się z podwyżką, to wciąż jest to podwyżka dla doświadczonego pracownika, obeznanego z workflow i dobrze wykonującego swoje obwiązki. Znacznie droższe będzie przeprowadzenie procesu rekrutacyjnego i wdrożenie nowego pracownika. Często sam proces onboardingu przekracza koszt rocznej podwyżki doświadczonego specjalisty.

Jeśli do tej pory nie wprowadziłeś jeszcze w swojej firmie strategii, która pozwoliłaby Ci podbudować wizerunek pracodawcy, to najwyższa pora! By zatrudniać najlepszych specjalistów, wymiernie pomagających w rozwoju firmy, potrzebny jest employer branding na wysokim poziomie. Zadbaj o niego, a przełoży się on także na biznesowe korzyści!

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 3

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
Czym jest R&D i czy warto w to inwestować?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Google Gemini AI
Gemini od Google: wszystko, co musisz wiedzieć o nowym modelu językowym
Marketing 19 stycznia 2025
Wprowadzenie produktu
Od pomysłu do sukcesu: wprowadzanie nowego produktu na rynek
Marketing 2 stycznia 2025
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?