Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
    5 maja 2023
    Kampania dsa w Google Ads
    Kampania DSA w Google Ads. Przygotowanie krok po kroku
    22 lutego 2024
    Wtyczki wordpress do sociali
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Framework Bootstrap
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    KPI w e-commerce
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
    Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
    5 maja 2023
    branża retail
    Branża retail – czym jest? Opis i przykłady
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    employer branding
    Zewnętrzny i wewnętrzny employer branding, czyli wizerunek firmy
    5 maja 2023
    Najpopularniejsze polskie firmy za granicą
    Najbardziej znane polskie marki na całym świecie
    20 października 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
allegro czy własny sklep internetowy
Responsywnie.pl > E-commerce > Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
E-commerce

Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/06/02 o 15:52
Paulina Szewczyk Opublikowano 4 maja 2023
9 min
Udostępnij

Serwis aukcyjny Allegro odniósł jeden z największych sukcesów w polskim internecie. Dla wielu stanowi on synonim zakupów, a dla przedsiębiorców – ważny kanał zbytu. Zamierzasz sprzedawać online? Od czego zacząć? Lepszym wyborem jest własny sklep internetowy czy jednak sprzedaż na Allegro? A może optymalnie postawić na oba kanały docierania do klientów?

Spis treści
Allegro – specyfika platformyWłasny sklep internetowy – specyfika biznesuSklep na Allegro – dlaczego warto?Uruchomienie własnego sklepu internetowego – dlaczego warto?Allegro a sklep w internecie – porównaniePodsumowanie: Allegro czy sklep online – na co się zdecydować?

Allegro – specyfika platformy

Ten serwis aukcyjny cieszy się w Polsce ogromnym zainteresowaniem. Jak wynika z badania Mediapanel za marzec 2023 roku, grupa Allegro osiągnęła blisko 20,5 miliona użytkowników, co oznacza, że korzystało z jej oferty blisko 69% internautów w Polsce. Średnio spędzali na stronie ponad 2 godziny miesięcznie. Platforma jest liderem serwisów aukcyjnych w naszym kraju.

Specyfika Allegro
Źródło: Polskie Badania Internetu

Mogłoby się wydawać, że Allegro osiągnęło szczyt, ale dalej się rozwija. Z raportu dotyczącego IV kwartału 2022 wynika, że w ciągu 6 miesięcy serwis zyskał ponad pół miliona kupujących. Łączna wartość sprzedaży w 2022 roku wyniosła na platformie 49,4 mld, co oznacza wzrost o prawie 16% rok do roku. Poniżej znajdują się szczegóły wyników:
Report wzrostu użytkowników na Allegro

Źródło: Allegro.eu

Dla wielu przedsiębiorców Allegro jest głównym kanałem zbytu, ale to nie oznacza, że idealnym. Ma wiele wad. Należą do nich wysokie opłaty – prowizja od sprzedaży, koszty wystawiania aukcji, promowania i przedłużania oferty. Wspomniana prowizja zależy od kategorii produktu. Dla handlujących problemem są również liczne udogodnienia dla kupujących, które nie ułatwiają im działalności. Sprzedaż na Allegro nie jest rozwiązaniem idealnym, ale ma wiele zalet. Jak wygląda na tym tle własny sklep internetowy?

Własny sklep internetowy – specyfika biznesu

Zgodnie z analizą przeprowadzoną przez Dun & Bradstreet w 2022 roku liczba sklepów WWW w Polsce przekroczyła 54 tys. Szacowano, że do końca roku miało ich być już 55 tys. Ile kosztuje rozpoczęcie sprzedaży na takiej zasadzie? Ile wymaga czasu? Wydatki związane z uruchomieniem witryny e‑commerce zazwyczaj nie są wysokie. Możesz skorzystać z darmowego oprogramowania open source i otworzyć własny sklep internetowy, bazując na takich rozwiązaniach jak np. WooCommerce (plugin do systemu WordPress). To nie oznacza, że rozpoczniesz sprzedaż bez kosztów. Działanie to przeważnie wymaga pomocy specjalistów.

Innym modelem jest SaaS. W tym przypadku otrzymujesz zainstalowany sklep, który wymaga tylko personalizacji. Płacisz abonament i korzystasz z rozwiązania, do kiedy chcesz. W taki sposób sprzedaż możesz rozpocząć nawet taniej, ale niesie to liczne ograniczenia pod względem rozbudowy. Twój sklep internetowy może również zostać przygotowany wedle indywidualnego projektu, ale wykonanie takiej witryny wymaga sporo czasu i wyższych kosztów niż w pozostałych opcjach.

Który model działań w e-commerce wydaje się najlepszy? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jeśli chodzi o rozbudowaną witrynę, to często wybieranym jest tworzony za zlecenie sklep internetowy. Dla mniejszych realizacji z reguły wystarczy witryna w modelu SaaS lub bazująca na oprogramowaniu open source.

Własny sklep internetowy wymaga poświecenia wiele czasu na przygotowanie witryny, wypromowanie i rozpoczęcie sprzedaży. E-sklep musi być dopracowany. Możesz zbudować witrynę, która wydaje się idealna, a mimo to nie będzie sprzedawać. To przeważnie wymaga czasu.

Sklep na Allegro – dlaczego warto?

Sprzedaż na Allegro ma tę zaletę, że automatycznie możesz korzystać z dostępu do ogromnej liczby potencjalnych odbiorców. Niemal na pewno platforma jest miejscem, w którym Twoja konkurencja sprzedaje swoje produkty i usługi. Jesteś w stanie tak dotrzeć do potencjalnych klientów.

Niewiele potrzebujesz, żeby rozpocząć sprzedaż na Allegro. Masz produkt? Wystaw aukcję, skorzystaj z opcji promocji oferty i czekaj na zamówienia. Marka Allegro jest kojarzona przez zdecydowaną większość Polaków. Z badania przeprowadzonego przez Gemius w 2022 roku wynika, że spontaniczną znajomość tego serwisu e-handlu potwierdziło 85% respondentów1. To powoduje, że nie obawiają się zakupów w tym serwisie.
Znajomość Allegro

Źródło: Gemius

Wystawianie ofert na Allegro nie powinno Ci sprawić większych problemów, a w razie czego możesz skorzystać z pomocy doradców. Organizowane są webinary i szkolenia dla sprzedających. Możesz też zdecydować się na reklamę w ramach Allegro Ads, aby promować ofertę.

Uruchomienie własnego sklepu internetowego – dlaczego warto?

Własny sklep internetowy w dużej mierze oznacza niezależność. Budujesz markę i rozwijasz ją. Twój e-commerce wygląda dokładnie tak, jak chcesz. Sklep internetowy może sprzedawać dowolną liczbę produktów – poza modelem SaaS, gdzie przeważnie obowiązują ograniczenia. Nie płacisz prowizji od sprzedaży, możesz promować produkty w różnych częściach witryny – masz pod tym względem w zasadzie dowolność. Stale rozwijasz sklep internetowy, optymalizujesz go, korzystasz z wielu kanałów pozyskiwania ruchu.

Twój e-commerce umożliwia Ci gromadzenie danych klientów i prowadzenie z nimi komunikacji. Kiedy zamówią jeden produkt, mogą do Ciebie wielokrotnie wracać, wystarczy, że ich do tego zachęcisz. W przypadku sprzedaży przez Allegro nie masz aż takich możliwości. Platforma gromadzi wielu sprzedających z prawie każdej branży. Możliwe, że konkurencja zaproponuje atrakcyjniejszą cenę danego produktu i kolejnym razem kupujący postawi na jej ofertę. Sklep internetowy pozwala Ci utrzymywać relacje z klientami, a środki, które zainwestujesz w swój e-commerce, wpłyną na wielkość sprzedaży i znajomość marki.

Warto też wspomnieć o wielu korzyściach własnego sklepu WWW w stosunku do sprzedaży stacjonarnej. Klient ma możliwość robienia zakupów o dowolnej godzinie. Coraz częściej może też łączyć zalety zamawiania w sieci i odbioru stacjonarnego – kupi produkt przed ekranem komputera, ale już za godzinę odbierze go sam stacjonarnie. Nie musi szukać – idzie do sklepu, kiedy już wie, że na pewno dostanie dany artykuł. Oczywiście podobne możliwości daje również sprzedaż na Allegro.

Allegro a sklep w internecie – porównanie

Sklep internetowy i handel na Allegro mają wady i zalety. Żadne z tych rozwiązań nie jest idealne. Które będzie dla Ciebie optymalne? Zerknij na poniższe porównanie.

Allegro

Sklep internetowy

Klienci na start

Platforma Allegro ma miliony użytkowników. Na pewno wśród nich są zainteresowani Twoją ofertą. Sprzedaż możesz rozpocząć ekspresowo.

Sklep internetowy początkowo jest anonimowy. Żeby trafił na niego klient, musisz zainwestować w działania marketingowe.

Budowanie i kontrola wizerunku

Klient przeważnie zamawia produkty u tego sprzedawcy, u którego najbardziej mu się to opłaca. Trudno tutaj mówić o budowaniu wizerunku marki.

Masz pełną kontrolę. Inwestycjami rozwijasz markę i docierasz do odbiorców.

Możliwości zatrzymania klienta

W przypadku Allegro trudno o powtórne zakupy tego samego klienta.

Sklep internetowy daje Ci pod tym względem mnóstwo możliwości.

Prostota rozpoczęcia biznesu

Możesz rozpocząć ekspresowo – wystarczy, że masz produkt i przygotujesz ofertę.

Zainicjowanie sprzedaży wymaga dłuższych przygotowań.

Konkurencja

Na Allegro sprzedaje mnóstwo firm i zapewne wiele z Twojej branży.

Spotkasz ją w przypadku każdych działań marketingowych, z których będziesz korzystać.

Ograniczenia pod względem funkcjonalności

Korzystasz z tego, co udostępnia Allegro.

Sklep internetowy daje Ci dowolność – poza modelem SaaS.

Koszty sprzedaży

Wtedy, kiedy sprzedajesz, płacisz prowizję. Możesz się nie obyć bez reklamy.

Musisz inwestować w działania marketingowe, ale wraz z budowaniem stałej grupy odbiorców koszty promocji też mogą być coraz niższe.

Zwiększanie znajomości marki

Nabywcy przeważnie mówią, że kupili produkt na Allegro.

Z czasem Twój sklep internetowy będzie coraz bardziej znany.

Co jest zatem lepsze? Sklep internetowy czy Allegro? Gdzie skuteczniej możesz sprzedawać produkty?

Podsumowanie: Allegro czy sklep online – na co się zdecydować?

Część sprzedających w sieci uważa, że Allegro jest optymalnym rozwiązaniem na początek działalności, bo teoretycznie pozwala szybko sprzedawać, natomiast z czasem należy rozwijać własny sklep internetowy i budować swoją markę. To nie do końca prawda. Jeśli sprzedaż na Allegro przynosi Twojemu biznesowi dobre wyniki, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby ją kontynuować. Nie musisz wybierać – platforma aukcyjna albo własny e-commerce. Produkty możesz sprzedawać różnymi kanałami – analizuj, które przynoszą Ci najlepsze wyniki.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 4 / 5. Liczba ocen. 2

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
Promowanie aukcji Allegro – czy warto? Jak to robić skutecznie?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?