Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Kampania dsa w Google Ads
    Kampania DSA w Google Ads. Przygotowanie krok po kroku
    22 lutego 2024
    Wtyczki wordpress do sociali
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    fFltr algorytmiczny
    Filtr Google – czym jest i jak wyprowadzić z niego witrynę?
    23 lutego 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    Single page wady i zalety
    Strony one page – zalety i wady
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    branża retail
    Branża retail – czym jest? Opis i przykłady
    2 czerwca 2023
    Formularz na stronę internetową
    Formularz kontaktowy na stronę internetową – jak go stworzyć i dlaczego warto?
    5 maja 2023
    q-commerce
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Najpopularniejsze polskie firmy za granicą
    Najbardziej znane polskie marki na całym świecie
    20 października 2023
    influencer-jak-wybrac
    Jak wybrać influencera / blogera do współpracy?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Skuteczne bio
Responsywnie.pl > Social media > Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media

Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady

Aleksandra Stala
Data ostatniej aktualizacji: 2024/11/14 o 9:32
Aleksandra Stala Opublikowano 14 listopada 2024
10 min
Udostępnij

Instagram to aplikacja z ogromnym potencjałem, która pozwala dotrzeć do klientów i zbudować wizerunek rzetelnej marki. Z badania Mediapanel, przeprowadzonego we wrześniu 2024 roku, wynika, że liczba użytkowników tej aplikacji wynosiła w Polsce ponad 11 mln. Jeśli chcesz, aby Twój profil przyciągał uwagę, dopracuj go. Jednym z ważnych elementów jest biogram. Jak stworzyć skuteczne bio? Co powinno zawierać?

Spis treści
Czym jest biogram na Instagramie i dlaczego jest ważny?Jakie elementy powinno zawierać skuteczne bio na Instagramie?Co warto uwzględnić w opisie, aby przyciągnąć odpowiednią grupę odbiorców?Bio Instagram w 5 krokach1. Zdjęcie profilowe2. Lokalizacja3. Hashtagi związane z Twoją marką4. Aktywne linki5. EmotikonyJakie słowa kluczowe powinny znaleźć się w bio na Instagramie?Przykłady kreatywnych bio na InstagramieJak często aktualizować bio, aby było zawsze świeże i odpowiednie?Jakich błędów unikać przy pisaniu biogramu na Instagramie?

Czym jest biogram na Instagramie i dlaczego jest ważny?

Biogram na Instagramie to nie tylko miejsce na krótki opis wyświetlany pod nazwą użytkownika, ale również pozostałe elementy widoczne na poniższej grafice, czyli np. dodatkowa nazwa. Przeważnie zawiera nazwę firmy, dane kontaktowe czy wezwanie do działania. Do wykorzystania na sam opis masz zaledwie 150 zzs. Widoczność tej treści powoduje jednak, że zdecydowanie warto poświęcić czas na jej dopracowanie i optymalnie wykorzystać każdy znak.
Biogram Allegro

Źródło

Zatem masz 150 zzs, aby przedstawić swoją firmę. Jeżeli chcesz edytować te informacje, kliknij Edit profile/Edytuj profil.

Edytowanie profilu na Instagramie

Następnie zobaczysz pole, w którym możesz edytować bio.

Poza opisem biogram to również: nazwa konta, zdjęcie, nazwa kategorii, lokalizacja firmy (opcjonalnie), dane kontaktowe i jeden aktywny link.

Wpisanie bio

Jakie elementy powinno zawierać skuteczne bio na Instagramie?

Spróbuj jak najlepiej wykorzystać bio. Zwróć także uwagę na wszystkie elementy. Poniżej prezentujemy garść wskazówek, które pomogą Ci opracować skuteczne bio:

  • użyj takiej samej nazwy użytkownika, z jakiej korzystasz w innych miejscach w sieci. Chyba że ktoś już korzysta z takiego samego – wtedy wprowadź drobne zmiany;
  • daj dodatkową nazwę lub imię i nazwisko – może to być np. Twój nick połączony z hasłem reklamowym;
  • zaznacz kategorię – wskaż odpowiednią branżę;
  • podaj dane kontaktowe – adres firmy, e-mail czy numer kontaktowy. Jeśli prowadzisz sprzedaż wyłącznie online, zastanów się, czy podawanie danych adresowych będzie dobrym pomysłem. Odbiorcy mogą mylnie zinterpretować, że masz sklep stacjonarny;
  • dołącz aktywny link – to bardzo istotny element, o którym więcej przeczytasz w dalszej części artykułu.

Oczywiście ważna jest również treść, na którą masz wspomniane 150 zzs. Co powinno się w niej znaleźć?

Co warto uwzględnić w opisie, aby przyciągnąć odpowiednią grupę odbiorców?

Instagram umożliwia Ci dodanie w bio dosłownie 2 zdania. Jak przekazać w tak krótkiej treści wszystko, na czym Ci zależy? Przede wszystkim spróbuj pokazać, czym się zajmujesz i jaki jest Twój asortyment. Używaj krótkich haseł. Na pewno warto zwrócić uwagę internautów na to, czym odróżnia się Twoja marka od konkurencji. Oczywiście bio możesz zmieniać, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby umieszczać w nim informacje o aktualnych promocjach. Praktyka pokazuje, że w biogramie da się zawrzeć wiele kluczowych informacji. Zerknij na poniższy przykład:
Co powinno znaleźć się w bio?

Źródło

Aby jeszcze lepiej wykorzystać dostępne znaki, możesz zastosować emotikony, zastępując nimi konkretne słowa. Ich znaczenie musi być oczywiste – internauta nie powinien się zastanawiać, o co Ci chodzi. Dobre bio może również zawierać hashtag, dzięki któremu dotrzesz do znacznie większej liczby odbiorców.

Bio Instagram w 5 krokach

Biogram powinien zawierać pewne kluczowe elementy, dzięki którym będzie skuteczniejszy. Jakie? Oto 5, na które szczególnie warto zwrócić uwagę.

1. Zdjęcie profilowe

Zdjęcie jest kluczowym elementem, jeśli chodzi o przyciąganie uwagi. Powinno przyciągać wzrok. Jeśli nie masz ustawionego zdjęcia profilowego, nie wzbudzisz zaufania, a internauta może w ogóle nie spojrzeć na Twoje posty.

W tym miejscu najczęściej znajduje się logo. Jeżeli prowadzisz indywidualną działalność, np. gabinet kosmetyczny, możesz wstawić swoją fotografię.

Zdjęcie główne

Źródło

2. Lokalizacja

To szczególnie ważne w przypadku biznesów lokalnych. Skuteczne bio powinno wtedy obowiązkowo zawierać lokalizację. Dzięki temu zainteresowani Twoją ofertą będą mogli łatwiej ją odnaleźć. Jeśli umieścisz tę lokalizację również w postach, bardzo prawdopodobne, że Instagram wyświetli je użytkownikom z Twojej okolicy. Jeśli prowadzisz np. salon kosmetyczny w Częstochowie, to nie potrzebujesz docierać do klientów z Gdańska.

Lokalizacja biznesu

Źródło

3. Hashtagi związane z Twoją marką

Masz swój ulubiony hashtag, który dobrze oddaje zakres działalności lub ideę przyświecającą Twojemu biznesowi? W takim razie umieść go w BIO. W ten sposób możesz zachęcić użytkowników do korzystania z niego w postach czy relacjach. Zwiększa to szanse na dotarcie do większej liczby odbiorców. Hashtagu w bio używa wiele marek.

Hashtagi w bio

Źródło

4. Aktywne linki

Biogram jest jedynym miejscem w tym serwisie społecznościowym, gdzie możesz dodać klikalny odnośnik prowadzący np. do Twojej strony firmowej. Nie musi to być akurat taki adres. Wszystko zależy od potrzeb. Możesz linkować np. do określonej kategorii w sklepie. Link edytujesz nad polem, w którym wypełniasz bio. Tam masz miejsce na pozostawienie adresu URL.

Uwaga: edycja linku jest możliwa wyłącznie w aplikacji Instagrama. Na stronie WWW widzisz tylko takie pole, ale nie możesz zmienić jego zawartości.

Linki w bio

Czy jednak na pewno nie da się udostępnić internautom więcej niż jednego linku? Możesz to zrobić, a wszystko dzięki drzewku linków. To taka mini strona WWW, na której umieszcza się tekst i odnośniki. Przykładowymi narzędziami, które to umożliwiają, są Milkshake i Linktr.ee.

Jak uzyskać taki efekt? Załóż konto na Linktr.ee, dodaj tytuły odnośników, które będą odsyłać internautów do poszczególnych adresów URL na stronie. Narzędzie wyświetli Ci spersonalizowany link, który musisz umieścić na miejscu adresu Twojej witryny na Instagramie. Efekt wygląda następująco:

Drzewo linków na Instagramie

Źródło

5. Emotikony

Dzięki kolorowym ikonom Twoje bio na Instagramie może być skuteczniejsze. Zwrócisz uwagę odbiorców, a także podkreślisz, czym się zajmujesz. Niektórymi jesteś w stanie zastąpić słowa, a dzięki nim zaoszczędzić znaki. Używaj jednak takich emotikon, które są powszechnie znane. Poza tym nie przesadź z ich liczbą.

Emotki w bio

Źródło

Jakie słowa kluczowe powinny znaleźć się w bio na Instagramie?

Bio na Instagramie powinno zawierać frazy, które są związane z Twoją działalnością. Najlepiej, jeśli umieścisz je w pierwszym zdaniu. Dobrze zoptymalizowana pod tym kątem treść zwiększa szanse na dobrą widoczność profilu w wynikach wyszukiwania Instagrama. Oczywiście, powinny być one naturalnie wplecione treść – nie chodzi o umieszczanie fraz typu „salon fryzjerski Katowice”.

Jak ustalić, które słowa kluczowe są ważne? Choćby na podstawie konkurencji, ale też raczej nie będziesz mieć wątpliwości, co do tego, które są najważniejsze dla Twojej działalności. Możesz również zajrzeć do Planera słów kluczowych Google Ads.

Przykłady kreatywnych bio na Instagramie

Nie trudno znaleźć fajne bio na Instagramie. Zwróć uwagę na najbardziej znane marki, które dopracowują ten element. Oczywiście, każda firma może mieć inną strategię, wprowadzać zmiany w bio z różną częstotliwością. Natomiast zdecydowanie warto inspirować się tymi firmami.

W poniższym, już pokazanym przykładzie, marka Semilac wykorzystała emotikony. Zobacz, jak za ich pomocą podkreśla odnośnik do promocji.

Kreatywne bio

Źródło

Nieco inaczej bio wykorzystało biuro podróży Exim Tours, które zastosowało emotikony i hasła promujące ofertę.
Biogram Exit Tours

Marka Goliard wykorzystuje bio do promowania loterii.

Biogram Goliard

Źródło

Jak często aktualizować bio, aby było zawsze świeże i odpowiednie?

Nie ma tutaj jednej, uniwersalnej odpowiedzi. Oceń, jak będzie optymalnie w przypadku Twojej działalności. Niektóre marki zmieniają bio w zależności od pory roku, inne – za każdym razem, kiedy organizują nową promocję czy konkurs.

Bez względu na to jak często chcesz wprowadzać zmiany, zawsze konsultuj je z co najmniej kilkoma osobami – szczególnie jeśli korzystasz z różnych skrótów, zastępujesz słowa emotikonami. Zapytaj, czy rozumieją przekaz, jest dla nich jasny i czy w ogóle bio zwraca uwagę. Możesz również poprosić o ocenę dotychczasowego biogramu. Być może z pomocą znajomych zrobisz jeszcze skuteczniejsze bio.

Jakich błędów unikać przy pisaniu biogramu na Instagramie?

Fajne bio musi spełniać pewne podstawowe oczekiwania odbiorców. Oto błędy, które możesz popełnić, tworząc tę treść:

  1. Przesadzasz z liczbą emotikon.
  2. Nie masz ustawionego zdjęcia profilowego.
  3. Nie masz dodanego aktywnego linku albo prowadzi on do nieaktywnej strony.
  4. Nie korzystasz z hashtagów.
  5. Nie aktualizujesz treści np. dotyczącej zakończonej promocji.
  6. Nie podajesz danych adresowych ani informacji o firmie.

Oczywiście, każdy przypadek może wymagać zastosowania innych elementów. Nie jest powiedziane, że brak lokalizacji w Twoim przypadku jest błędem. Wystarczy, że prowadzisz sprzedaż wyłącznie online. Zwracaj uwagę na profile znanych marek i konkurencję. Na tej podstawie możesz łatwo ustalić, jakie powinno być dobre bio.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
Dark post – czym jest i czy warto go stosować?
Jak prowadzić konto firmowe na Instagramie? Porady i przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Aleksandra Stala
Aleksandra Stala
Od lat związana z marketingiem internetowym. Na co dzień zarządza działaniami marketingowymi polskiego software house’u i agencji digital marketingu.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?