Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku?
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Popełniane błędy w kampanii Google Ads
    4 podstawowe błędy w kampanii Google Ads
    5 maja 2023
    real time bidding
    Kampania RTB (Real Time Bidding) jako skuteczny model reklamy
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Kod HTML strony www
    Kod HTML strony internetowej – wszystko, co powinieneś wiedzieć
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Co to jest CRM?
    Co to jest system CRM? Definicja i przykłady
    5 maja 2023
    Sposoby na spam
    SPAM. Czym jest i jak się przed nim uchronić?
    5 maja 2023
    szablon czy layout
    Gotowy szablon czy dedykowany layout strony – co wybrać?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    modele rozliczeń działań reklamowych
    CPC, CPA, CPM i CPV, czyli rodzaje rozliczeń kampanii reklamowych
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Jak zacząć sprzedawać na Pintereście?
Responsywnie.pl > Blog > Social media > Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
Social media

Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?

Łukasz Kuchta
Data ostatniej aktualizacji: 2023/08/15 o 11:19
Łukasz Kuchta Opublikowano 15 sierpnia 2023
9 min
Udostępnij

Szukasz różnych inspiracji? Zajrzyj na Pinterest. Ten serwis społecznościowy nie cieszy się tak dużym zainteresowaniem jak Facebook czy Instagram, ale drzemie w nim potencjał. Znajdziesz tam ciekawe pomysły na przekąski, inspiracje modowe, a także na aranżację domu. Czy ten portal możesz wykorzystać do promocji swojej działalności? Jak prowadzić sprzedaż na Pintereście? Od czego zacząć?

Spis treści
Czym jest Pinterest i jakich użytkowników ściąga?Sprzedawanie na Pintereście – najważniejsze fakty i zaletyJak zacząć sprzedawanie na Pintereście?Strategia sprzedaży na Pintereście – najważniejsze wskazówkiSprzedawanie poprzez inspirowanie

Czym jest Pinterest i jakich użytkowników ściąga?

Dzięki Pinterestowi możesz znaleźć ciekawe propozycje, m.in. modowe, wnętrzarskie czy kulinarne. To wyszukiwarka wizualna, za pomocą której do Twojej dyspozycji są miliardy pomysłów. Piny, czyli obrazy, filmy lub produkty możesz zapisywać. Umożliwiają Ci to zakładki. Zerknij do Aktualności, aby sprawdzić, jakie piny wybrał dla Ciebie Pinterest na podstawie Twojej ostatniej aktywności. Miesięcznie z tego serwisu korzysta około 445 mln użytkowników, a są nimi w szczególności:

Kto korzysta z Pinteresta?
Źródło: Business Pinterest

85% użytkowników serwisu przed rozpoczęciem nowego projektu odwiedza Pinterest. 80% korzystających cotygodniowo odkrywa na tej stronie nową markę lub produkt.

Jak podaje Datareportal, na początku 2023 r. Pinterest miał w Polsce 5,42 mln użytkowników. Oznacza to, że jego zasięg reklamowy odpowiadał 13,1% populacji kraju. Z serwisu mogą korzystać osoby w wieku od 13 lat. Zasięg reklam Pinteresta w Polsce odpowiadał 14,8% lokalnej bazy użytkowników internetu w tym czasie, bez względu na wiek. Na początku 2023 r. 79,7% odbiorców reklam Pinteresta w Polsce stanowiły kobiety, a 16% mężczyźni. Pinterest publikuje również dane dotyczące użytkowników o nieokreślonej płci, którzy na początku 2023 r. stanowili 4,4% całkowitej liczby odbiorców reklam Pinteresta w naszym kraju.

Celem serwisu jest m.in. inspirowanie użytkowników. Konto Pinterest dostarcza odbiorcom innego contentu niż Facebook czy Instagram. Piny produktowe i innego typu, wciągają. Obecność w serwisie stanowi szansę dla firm, które sprzedają m.in. za pomocą zdjęć. Korzystając z tego typu mediów społecznościowych, można dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców. Zastanów się, czy ta platforma jest odpowiednia dla Twojego biznesu. Czy zagląda do niej Twoja grupa docelowa? Jeśli tak, zacznij promować swój e-commerce na Pintereście.

Sprzedawanie na Pintereście – najważniejsze fakty i zalety

Masz stronę internetową, a dokładnie sklep WWW? Wykorzystywanie mediów społecznościowych w marketingu to standard, ale Pinterest nie jest pod tym względem tak popularny jak inne serwisy. Czy zatem piny mogą być sposobem na sprzedaż produktów? Jak najbardziej! Przede wszystkim serwis przeglądają osoby, które potrzebują inspiracji, a to oznacza, że są one często gotowe do zakupu. A jeśli dany produkt, którego wypatrują, znajduje się w Twojej ofercie?

W innych mediach społecznościowych są różne grupy odbiorców, na Pintereście większość czegoś szuka albo zajmuje się tworzeniem pinów, które mają być udostępniane innym użytkownikom. Co istotne, 97% wyszukiwań na Pintereście nie dotyczy marek. To oznacza, że mało znane firmy albo wręcz anonimowe również mogą osiągnąć znakomite efekty w tego rodzaju mediach społecznościowych.

Wyszukiwanie na Pintereście
Źródło: Business Pinterest

85% cotygodniowych użytkowników z USA dokonało kiedykolwiek zakupu na podstawie pinów marek.

Sprzedaż za pomocą pinów
Źródło: Business Pinterest

Jeśli chodzi o kategorie, w których Pinterest cieszy się dużym zainteresowaniem, należą do nich m.in. fotografia, design, DIY, jedzenie i napoje, moda damska, uroda, wesela i wystrój wnętrz, czyli takie działy, w których kluczową rolę odgrywają zdjęcia.

Reklamy na Pintereście zapewniają o 32% wyższy ROAS (zwrot z wydatków na reklamę) niż inne platformy cyfrowe. Dotyczy to zwłaszcza reklam w branży spożywczej, a także zdrowia i urody.

Jak zacząć sprzedawanie na Pintereście?

Żeby sprzedawać na Pintereście, trzeba założyć konto firmowe:
1. Wejdź na Pinterest.
2. W prawym rogu kliknij Zarejestruj się.
Jak zarejestrować się na Pintereście?
3. Przewiń formularz i wybierz Utwórz darmowe konto firmowe.
Konto na Pintereście
Jeśli już masz konto prywatne, możesz je przekształcić w biznesowe. Daje Ci to dostęp do Pinterest Ads Manager, Pinterest Analytics, a także zwiększa możliwości pod względem stosowanych formatów contentu.

Strategia sprzedaży na Pintereście – najważniejsze wskazówki

Jeśli chcesz sprzedawać za pośrednictwem mediów społecznościowych, musisz zadbać o jakość treści, które będziesz publikować. Piny powinny być atrakcyjne, przyciągać wzrok. Twoim celem są przekierowania z Pinteresta na Twój e-commerce. Stawiaj wyłącznie na wartościowe materiały wizualne, aby go osiągnąć.

Zgłoś się do Veryfied Merchant Program, czyli programu zweryfikowanych sprzedawców. W ten sposób zyskasz możliwość dystrybucji produktów na platformach Pinterest. Na Twoich pinach pojawi się niebieski znacznik.

Twoja strona internetowa może umożliwiać pinowanie, tzn. użytkownik, który przegląda Twoją ofertę, będzie mógł udostępnić produkty na Pintereście. Jeśli masz sklep oparty na WooCommerce (wtyczce do WordPressa), możesz skorzystać np. z pluginu Weblizar. To nie jedyne rozwiązanie – znajdziesz mnóstwo darmowych wtyczek, które się sprawdzą. Oczywiście są i takie, które będą pasować do innych popularnych oprogramowań sklepu.

Nie musisz być grafikiem, żeby zadbać o atrakcyjny content na Pintereście. Piny sprzedażowe możesz tworzyć za pomocą popularnych narzędzi, czego przykładem jest Canva. Skorzystaj z gotowych szablonów – oczywiście da się je spersonalizować.

Tworzenie contentu na Pintereście
Źródło: Canva

Zanim jednak zabierzesz się za pracę nad pinami, zapoznaj się z podstawowymi wskazówkami od serwisu Pinterest:

  • twórz atrakcyjne wizualnie treści – wysoka rozdzielność, ciekawe efekty i kadrowanie to ważne elementy;
  • zachęcaj odbiorców poprzez wezwania do działania, aby obserwowali Twoje treści i je zapisywali;
  • do pinów dodawaj opis – dzięki temu możesz dotrzeć do większej liczby odbiorców;
  • regularnie publikuj piny. Wykorzystuj takie narzędzia jak Buffer, za pomocą których możesz planować publikacje z wyprzedzeniem. Na Twojej tablicy musi się dziać! Poza tym reaguj na piny innych, staraj się utrzymywać aktywność. Dzięki temu możesz zwiększyć widoczność swoich wpisów;
  • w treściach korzystaj z popularnych słów kluczowych związanych z Twoimi produktami.

Żeby zwiększyć sprzedaż, postaw również na piny rozszerzone. Dzięki nim przekażesz więcej informacji niż w standardowym wpisie. Jeśli dodasz pin produktowy, to może on uwzględniać cenę, wskazywać na dostępność produktu, a także adres Twojego e-commerce. W przypadku gdy ta kwota zmieni się w Twoim sklepie, automatycznie zostanie zmodyfikowana na Pintereście – na Twojej tablicy znajdzie się wpis z aktualnymi informacjami.

To są darmowe funkcje Pinterest, które mogą wspierać sprzedaż, ale są i takie, z których możesz korzystać odpłatnie. Jako użytkownik serwisu postaw na Pinterest Ads Manager. Masz do wyboru różne rodzaje reklam: standardowe, wideo, produktowe czy karuzelowe. Samo uruchomienie kampanii nie oznacza sukcesu dla Twojego e-commerce. Aby osiągnąć sprzedaż, obserwuj wyniki działań i optymalizuj je, a najlepiej postaw na usługi specjalisty, który doskonale zna ten serwis. System reklamowy Pinterest znajdziesz tutaj.

Sprzedawanie poprzez inspirowanie

Pinterest daje Twojemu e-commerce ogromne możliwości pod względem generowania sprzedaży. Żeby osiągnąć sukces:

  • skorzystaj z funkcji w Pinterest Shop. Udostępnij serwisowi aktualne dane na temat oferty i cen. Pin może dotyczyć produktu, a nie usługi. Musisz mieć wysokiej jakości stronę WWW, a także określić zasady zwrotów i wysyłek. Muszą być one zapisane w dobrze widocznym miejscu;
  • postaw na Piny Shop The Look, czyli piny sprzedażowe. Możesz na nich oznaczać produkty. Jeśli dodasz zdjęcie modelki, to opisz, jaką konkretnie odzież ma na sobie;
  • udostępniaj materiały innych użytkowników, z których wynika, że ktoś korzysta z Twoich produktów. Buduj tablice, dodawaj infografiki – to ma wpływ na Twoją sprzedaż.

Działania mogą dotyczyć nie tylko nowych produktów, ale już takich, które od dawna masz w ofercie. Kluczowe, aby Twoja tablica była bogata w atrakcyjne wpisy.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 1

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku?
Instagram reels jako forma marketingu
Łukasz Kuchta 15 sierpnia 2023 15 sierpnia 2023
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?