Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Kampania dsa w Google Ads
    Kampania DSA w Google Ads. Przygotowanie krok po kroku
    22 lutego 2024
    Wtyczki wordpress do sociali
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    fFltr algorytmiczny
    Filtr Google – czym jest i jak wyprowadzić z niego witrynę?
    23 lutego 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    Single page wady i zalety
    Strony one page – zalety i wady
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    branża retail
    Branża retail – czym jest? Opis i przykłady
    2 czerwca 2023
    Formularz na stronę internetową
    Formularz kontaktowy na stronę internetową – jak go stworzyć i dlaczego warto?
    5 maja 2023
    q-commerce
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Najpopularniejsze polskie firmy za granicą
    Najbardziej znane polskie marki na całym świecie
    20 października 2023
    influencer-jak-wybrac
    Jak wybrać influencera / blogera do współpracy?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Rich snippets
Responsywnie.pl > SEO/SEM > Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
SEO/SEM

Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?

Aleksandra Stala
Data ostatniej aktualizacji: 2023/06/13 o 16:38
Aleksandra Stala Opublikowano 13 czerwca 2023
9 min
Udostępnij

Znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google to dopiero połowa sukcesu. Kluczem jest zatrzymanie uwagi użytkownika, aby spośród dostępnych pozycji wybrał właśnie Twoją i przeszedł na stronę. Jak to zrobić? Jednym z kluczowych elementów są dane strukturalne. Dowiedz się, czym są rich snippets oraz poznaj metody ich wdrożenia.

Spis treści
Rich snippets – czym są?Jak wyglądają rozszerzone wyniki wyszukiwania?Najpopularniejsze formy rich snippetsFAQBreadcrumbsGwiazdki – rating starsKaruzela w wynikach wyszukiwania GoogleDane strukturalne dotyczące artykułówRich snippets dla przepisów kulinarnychDane strukturalne dla e-commerceWydarzeniaCzy warto uwzględniać rich snippets w działaniach SEO?Jak wdrożyć dane strukturalne?Jak sprawdzić poprawność wdrożenia danych strukturalnych?Podsumowanie

Rich snippets – czym są?

Dane strukturalne (inaczej: dane uporządkowane, fragmenty rozszerzone lub rich snippets) to fragmenty kodu, które zamieszcza się na stronie, aby umożliwić botom wyszukiwarki lepsze zrozumienie zawartości strony.

Pomimo tego, że roboty wyszukiwarek z każdym rokiem stają się coraz bardziej zaawansowane i w wielu przypadkach potrafią samodzielnie przeanalizować i skategoryzować elementy strony, warto ułatwiać im interpretację treści zamieszczanych w witrynie. Dzięki temu masz pewność, że poszczególne elementy zostaną poprawnie oznaczone, a do tego zwiększasz możliwości wyróżnienia się w organicznych wynikach wyszukiwania.

Jak wyglądają rozszerzone wyniki wyszukiwania?

Na pewno już nie raz nieświadomie widziałeś zastosowanie danych strukturalnych w SERP-ach. Pokażemy Ci na przykładzie, jak odróżnić wyniki wyszukiwania bez rich snippets, od tych wykorzystujących dane uporządkowane. Weźmy pod lupę zapytanie: „sklep wędkarski Kraków”.
Tradycyjne wyniki wyszukiwania na tę frazę wyglądają następująco:
Tradycyjne wyniki wyszukiwania
Natomiast rozszerzone wyniki wyszukiwania prezentują się w ten sposób:
Rozszerzone wyniki wyszukiwania
Jak widzisz, wyniki wyszukiwania z rich snippets są wzbogacone o dodatkowe elementy, dzięki czemu zajmują większą przestrzeń w SERPach oraz przyciągają uwagę użytkownika odmienną formą prezentacji niż większość pozycji.

Najpopularniejsze formy rich snippets

Powyższy przykład pokazuje tylko namiastkę możliwości danych strukturalnych. Poniżej opisujemy inne rodzaje rich snippets, które cieszą się bardzo dużą popularnością wśród właścicieli stron internetowych.

FAQ

Jak sama nazwa wskazuje, ten rodzaj Google rich snippets odpowiada za rozszerzanie wyników wyszukiwania o sekcję pytań i odpowiedzi. Danymi FAQPage możesz oznaczyć kilka pytań i odpowiedzi w ramach podstrony. Ten typ fragmentów rozszerzonych świetnie sprawdzi się w przypadku podstron usługowych, wpisów blogowych czy poradników. Dzięki swojej obszerności pozwala wyraźnie wyróżnić stronę na tle konkurencji.

Breadcrumbs

Dane strukturalne breadcrumbs umożliwiają prezentację nawigacji okruszkowej bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu użytkownicy już na wstępie zorientują się w nawigacji serwisu, a boty wyszukiwarek lepiej zrozumieją strukturę witryny.
Nawigacja okruszkowa

Gwiazdki – rating stars

Co Ty na to, aby przy Twoich wynikach wyszukiwania pokazywały się oceny podstrony? Dzięki rating stars możesz wzbogacić pozycje w SERPach o gwiazdki, które przykuwają uwagę użytkowników i zachęcają do podjęcia decyzji o przejściu na stronę (tym samym zwiększając współczynnik klikalności). Mechanizm gwiazdek możesz wykorzystać zarówno na kartach produktów w e-commerce, jak i podstronach usługowych na firmowej stronie.
Ocena podstrony

Karuzela w wynikach wyszukiwania Google

Rich snippets Google odpowiedzialne za wyświetlanie karuzel pozwalają prezentować w ramach jednego wyniku wyszukiwania kilka pozycji z jednej strony (np. portalu sportowego) lub z kilku witryn (np. stron restauracji). Wykorzystanie karuzeli jest szczególnie rekomendowane serwisom informacyjnym, kinom/teatrom, portalom społecznościowym czy stronom o tematyce sportowej.
Karuzela w wynikach wyszukiwania Google

Dane strukturalne dotyczące artykułów

Rich snippets Article będą szczególnie przydatne, gdy aktywnie prowadzisz działania contentowe na blogu czy w bazie wiedzy. Zamieszczając je na stronie, zwiększasz prawdopodobieństwo, że z poziomu wyszukiwarki dostępne będą informacje takiej jak: data publikacji, data modyfikacji, wykorzystane nagłówki czy dane o autorze tekstu.
Rich snippets Article

Rich snippets dla przepisów kulinarnych

Prowadząc stronę internetową o tematyce kulinarnej, nie możesz zapomnieć o fragmentach rozszerzonych Recipe. Pozwolą one wyświetlać w wynikach wyszukiwania konkretne przepisy, a także szczegółowe informacje jak: wartość kaloryczna, czas przygotowania czy zdjęcia potraw, które zamieszczasz na stronie.
Rich snippets dla przepisów kulinarnych

Dane strukturalne dla e-commerce

Istnieją specjalne rich snippets dostosowane do potrzeb sklepów internetowych. Pozwalają one wyświetlać w wynikach wyszukiwania specyfikację techniczną produktów (np. wymiary, moc, funkcje), stan magazynowy czy cenę. Każdy e-commerce powinien je wdrożyć, ponieważ zapewniają one użytkownikom dostęp do większej liczby szczegółowych danych produktowych już z poziomu wyników wyszukiwania.
Rich snippets dla e-commerce

Wydarzenia

Z pomocą danych strukturalnych możesz także rozwinąć informacje w wynikach wyszukiwania Google o konkretne wydarzenia, które mają się odbyć w najbliższym czasie. Te fragmenty rozszerzone szczególnie rekomendujemy portalom zajmującym się sprzedażą biletów, halom koncertowym, halom targowym, kinom, teatrom i innym placówkom, które prezentują ofertę wydarzeń w danej lokalizacji.
Rich snippets - wydarzenia

Czy warto uwzględniać rich snippets w działaniach SEO?

Oficjalnie dane strukturalne nie są czynnikiem rankingowym Google, co kilka lat temu potwierdził John Mueller. Oznacza to, że nie mają one bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie stron internetowych.

Dlaczego więc specjaliści SEO rekomendują oznaczanie strony za pomocą rich snippets? Powodów jest kilka. Przede wszystkim stosowanie danych uporządkowanych pomaga botom wyszukiwarek w lepszym zrozumieniu zawartości strony, poznaniu jej kontekstu. Dzięki temu zwiększasz prawdopodobieństwo lepszego dopasowania strony do konkretnych zapytań wpisywanych w okno wyszukiwarki.

Drugi powód jest powiązany z zachowaniami użytkowników. Dane strukturalne wzbogacają tradycyjny wynik wyszukiwania o dodatkowe elementy, przez co:

  • zajmują większą przestrzeń w SERPach,
  • przyciągają uwagę,
  • dostarczają dodatkowych, często bardzo przydatnych informacji użytkownikowi.

Dzięki rich snippets zwiększasz prawdopodobieństwo, że to właśnie Twój wynik wyszukiwania zostanie dostrzeżony przez usera i wszystko zakończy się happy endem, czyli przejściem na stronę. Tym samym, dane strukturalne mają duże znaczenie w kontekście zwiększania ruchu organicznego z wyników wyszukiwania.

Jak wdrożyć dane strukturalne?

Rich snippets to fragmenty kodu, dlatego, aby móc z nich korzystać, należy umieścić je w kodzie źródłowym strony internetowej. Kluczem jest zastosowanie odpowiednich znaczników, które będą w stanie zinterpretować najważniejsze wyszukiwarki internetowe.

Rekomendowanym rozwiązaniem jest skorzystanie ze słownictwa schema.org – inicjatywy założonej przez Google, Microsoft, Yahoo i Yandex. Określa ona zestaw znaczników, który warto wykorzystać do opisania strony danymi strukturalnymi.

Jak wdrożyć rich snippets zapisane za pomocą słownictwa schema.org na stronę? Do wyboru masz trzy formaty danych – JSON-LD, microdata i RDF. Pierwszy z nich jest rozwiązaniem rekomendowanym przez Google, a jako że to najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce, to wybór wydaje się prosty 😉

Zobacz, jak wygląda zapis danych strukturalnych schema.org typu Organization w formacie JSON-LD.

<script type=”application/ld+json”>

{

„@context”: „http://schema.org/”,

„@type”: „Organization”,

„name”: „Responsywnie.pl”,

„url”: „https://responsywnie.pl/”,

}

</script>

Rich snippets możesz zamieszczać w kodzie strony ręcznie w formacie JSON-LD, jednakże jeśli korzystasz z popularnego CMS-a jak WordPress, PrestaShop, Drupal, Magento czy Joomla, możesz użyć gotowych wtyczek do tych systemów, które znacznie ułatwią Ci prace i zaoszczędzą sporo czasu.

Jak sprawdzić poprawność wdrożenia danych strukturalnych?

Każdorazowo po dodaniu nowych rich snippets na stronie warto przetestować, czy wdrożenie poszło zgodnie z planem. Aby zweryfikować poprawność danych strukturalnych, skorzystaj z jednej z poniższych metod:

  • Schema.org Validator – narzędzie udostępnione na oficjalnej stronie schema.org, które umożliwia sprawdzenie poprawności wdrożenia danych strukturalnych na konkretnej podstronie, a także weryfikację fragmentu kodu zawierającego rich snippets.

Schema Validator
Źródło

  • Test wyników z elementami rozszerzonymi – narzędzie Google, które pozwala zweryfikować rich snippets na podstronie lub poprawność fragmentu kodu. W walidatorze możesz sprawdzić zarówno wersję na komputery, jak i urządzenia mobilne.

Test wyników z elementami rozszerzonymi
Źródło

Podsumowanie

Zapewne sporo informacji jest dla Ciebie zupełną nowością, dlatego podsumujmy kilka najważniejszych faktów z tekstu.

Dane strukturalne:

  • umożliwiają atrakcyjne wyróżnienie strony w wynikach wyszukiwania Google,
  • pomagają interpretować zawartość strony botom wyszukiwarek,
  • nie są czynnikiem rankingowym Google,
  • można dopasować do rodzaju strony (inne znaczniki wykorzystasz na prostej stronie wizytówce, a inne w rozbudowanym sklepie internetowym),
  • należy wdrożyć, wykorzystując słownictwo Schema.org za pomocą jednego z trzech dostępnych formatów zapisu.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
Jak monitorować pozycje w Google?
Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Aleksandra Stala
Aleksandra Stala
Od lat związana z marketingiem internetowym. Na co dzień zarządza działaniami marketingowymi polskiego software house’u i agencji digital marketingu.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?