Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    5 maja 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ślepota banerowa, czyli dlaczego ignorujemy reklamy?
    2 czerwca 2023
    Jak wypromować lokalny biznes w internecie? 6 sposobów
    2 czerwca 2023
    Analiza SWOT – jak określić słabe i mocne strony swojej firmy?
    2 czerwca 2023
    Najlepsze czcionki (fonty) na stronę internetową
    2 czerwca 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    5 maja 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku?
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Wtyczki wordpress do sociali
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Reklama w Google Ads - odrzucenie
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
    Popełniane błędy w kampanii Google Ads
    4 podstawowe błędy w kampanii Google Ads
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
    5 maja 2023
    Google Ads a AdSense – czym się różnią?
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    6 kwietnia 2023
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    Single page wady i zalety
    Strony one page – zalety i wady
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
    Jak ochronić domenę przed kradzieżą?
    6 kwietnia 2023
    Lazy loading – czym jest i jak wpłynie na Twoją stronę?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    q-commerce
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Formularz na stronę internetową
    Formularz kontaktowy na stronę internetową – jak go stworzyć i dlaczego warto?
    5 maja 2023
    USP produktu - unikalna propozycja sprzedaży
    USP produktu – czym jest unikalna propozycja sprzedaży?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
    Branża retail – czym jest? Opis i przykłady
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    influencer-jak-wybrac
    Jak wybrać influencera / blogera do współpracy?
    5 maja 2023
    rekomendacje-biznes
    Rekomendacje w biznesie – jak je wykorzystać?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
    CPC, CPA, CPM i CPV, czyli rodzaje rozliczeń kampanii reklamowych
    5 maja 2023
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Remarketing – co to jest i jak go ustawić?
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
remarketing-marketing
Responsywnie.pl > Blog > Marketing > Remarketing – co to jest i jak go ustawić?
Marketing

Remarketing – co to jest i jak go ustawić?

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:30
Paulina Szewczyk Opublikowano 28 maja 2018
6 min
Udostępnij

Proces sprzedaży składa się z wielu etapów. Niektórzy klienci skonwertują już na pierwszym punkcie ścieżki konsumenckiej, inni będą potrzebowali kilku kontaktów z marką. Właśnie do tych osób kieruje się remarketing, aby domknąć cały lejek sprzedażowy i nie wypuścić z rąk klienta. To naprawdę potężne narzędzie w rękach sprawnego marketera. Czym jest remarketing i jak z niego korzystać?

Spis treści
Co to jest remarketing?Karol i przykład remarketinguJak ustawić remarketing?Remarketing w sklepie internetowymUstawiamy remarketing w sklepie internetowymSkuteczność remarketingu dynamicznegoRemarketing – przykłady i inspiracje

Co to jest remarketing?

Remarketing to ponowne dotarcie do osób, które już były na naszej stronie internetowej, korzystały z naszej aplikacji lub też podały nam adres e-mail. Z jednej strony jest to sposób, by dotrzeć to niezdecydowanych klientów, a z drugiej doskonała okazja, by przypomnieć o sobie osobom, które już kupowały w naszym sklepie. Remarketing da się dostosować w zasadzie dla każdej branży, bez względu na jej tematykę.

Dzięki ponownemu targetowaniu reklam uzyskuje się wrażenie wszechobecności marki i nie daje o sobie zapomnieć. Reklama idzie za użytkownikiem i znacząco pomaga w finalizowaniu sprzedaży czy pozyskiwaniu klientów, których normalnie byśmy stracili.

Karol i przykład remarketingu

Żeby lepiej to zobrazować, podamy przykład. Karol szuka wymarzonych butów na lato i jest fanem firmy Nike. Odpowiednio sformułował zapytanie w wyszukiwarce i przejrzał pięć pierwszych stron w wynikach wyszukiwania. Tak, jedną z nich jest nasz sklep, pozycjonowanie się opłaciło. Przeprowadził wstępną analizę i postanowił, że zakupu dokona dopiero jutro, gdy na spokojnie wszystko pomyśli i dokładniej porówna ceny.

Ustawienie kampanii remarketingu

My jednak nie dajemy mu czasu na spokojne myślenie. Atakujemy go remarketingiem i proponujemy 5% zniżki, jeśli dokona zakupu jeszcze dzisiaj. Karol zdecydowanie przyspiesza swoją decyzję i korzystając z oferty, kupuje buty nie tylko sobie, ale też swojej dziewczynie. Szczęśliwa para dokonała udanego zakupu, a my zarobiliśmy pieniądze i pozyskaliśmy nowych klientów. Tak właśnie działa skuteczny remarketing!

Jak ustawić remarketing?

Remarketing to domena dwóch platform reklamowych – Facebook Ads i Google Ads (Adwords). W tym pierwszym przypadku osadzamy na stronie Pixel Facebooka, specjalny kod przypisany do poszczególnych zdarzeń (np. dodanie produktu do koszyka), który z kolei zapisuje po drugiej stronie ciasteczka użytkownikom korzystającym z najpopularniejszego kanału social media. Z kolei Google dla każdego konta generuje unikalny kod remarketingowy (także wklejany w kod strony www) i tworzy różnego rodzaju bazy np. w zależności od odwiedzanej domeny czy określonego wieku. Późniejszym retargetingiem możemy dodatkowo zawęzić grupę i wykorzystać szczegółową segmentację.

Poprzez Facebooka w remarketingu możemy wykorzystać także listę mailingową, wykorzystywaną do tej pory na rzecz newslettera. To pozwala nam ponownie wykorzystać leady z bazy mailingowej czy nawet klientów, którzy dokonali zakupu w sklepie internetowym i podali swój adres e-mail.

Remarketing w sklepie internetowym

Remarketingiem doskonale domyka się także koszyki, które zostały porzucone. Dla przykładu – dzięki Facebookowi możemy z łatwością dotrzeć do osób, które najpierw dodały produkt do koszyka, ale finalnie nie przełożyły tego na zakup. Jak to zrobić?

Ustawiamy remarketing w sklepie internetowym

Tworzymy dwie grupy odbiorców – jedna z nich to osoby, które miały coś w koszyku, a drugie to osoby, które dokonały zakupu. Za pomocą panelu reklamowego do pierwszej stworzonej grupy emitujemy reklamę z 5% kodem rabatowym, a jednocześnie wykluczamy grupę drugą. W ten sposób docieramy tylko do osób, które rzeczywiście porzuciły koszyk zakupowy i nie skonwertowały w klientów. Domykanie procesu sprzedaży w najlepszym wydaniu!

Skuteczność remarketingu dynamicznego

W przypadku ecommerce ogromną popularność zyskuje remarketing dynamiczny, który cechuje się także niesamowitą skutecznością. To kierowanie reklam na podstawie ściśle określonych zachowań w witrynie i przeglądanych kategorii. To trochę jak w powyższym case Karola, z tym że można to potraktować jeszcze szerzej. Nie dajemy dodatkowych rabatów, tylko wyświetlamy konkretne produkty z tej samej kategorii, które mogą zainteresować odbiorcę. W ten sposób nawet jeśli ktoś już coś kupił, to możemy pokazać mu produkty uzupełniające. Ktoś zamówił u Ciebie Playstation? Świetnie, zaproponuj mu drugiego pada. To sposób na zwiększenie wartości zakupu i jednocześnie remarketing zachęcający do ponownego odwiedzenia sklepu.

Przykład remarketingu dynamicznego

Remarketing – przykłady i inspiracje

Można temat remarketingu dynamicznego wykorzystać także szerzej, czy to w przypadku promocji bloga czy też firmy b2b. Dla przykładu, ktoś czytał opublikowany pół roku temu tekst na temat polecanych knajp we Wrocławiu. Ostatnio na blogu pojawiła się nowość, czyli przewodnik po nietypowych miejscach w województwie Dolnośląskim. Dlaczego promując nowy tekst nie wykorzystać remarketingu i nie skierować go do osób, które czytały poprzedni artykuł? Są duże szanse, że zainteresuje je także nowy artykuł w podobnym klimacie.

Tutaj ogranicza nas w zasadzie tylko nasza wyobraźnia, bo tworzenie różnego rodzaju dynamicznych katalogów sprzedaży jest zależne tylko od nas i kreatywności przy ich tworzeniu. Opcji jest multum, a remarketing to także doskonałe narzędzie do cross sellingu i oferowania innych usług, o których użytkownik do tej pory mógł nie wiedzieć.

Umiejętnie wykorzystany remarketing, to szczególnie w czasach ogromnej konkurencji i „ślepoty banerowej”, doskonały sposób na domykanie lejka sprzedażowego. Czasami pozwoli sięgnąć po klientów, którzy bez wsparcia retargetingu nigdy nie skorzystaliby z usług firmy. Potężny oręż i to nie tylko dla sklepów internetowych!

Oceń tekst

Kliknij na gwiazdkę by dodać ocene!

Średnia ocena 5 / 5. Ilość ocen. 3

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także

Ślepota banerowa, czyli dlaczego ignorujemy reklamy?

Jak wypromować lokalny biznes w internecie? 6 sposobów

Analiza SWOT – jak określić słabe i mocne strony swojej firmy?

Najlepsze czcionki (fonty) na stronę internetową

28 chwytliwych haseł reklamowych [lista]. Jak stworzyć podobne?

Paulina Szewczyk 5 maja 2023 28 maja 2018
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje

Czym jest omnichannel?
Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
E-commerce 2 czerwca 2023
Zwycięstwo cinkciarz kontra currency one
Witryna Cinkciarz.pl zwycięża w procesie sądowym przeciwko Currency One
Newsy 2 czerwca 2023
q-commerce
Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
E-commerce 8 maja 2023
allegro czy własny sklep internetowy
Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
E-commerce 4 maja 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje

  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development

Redakcja

ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?